Miljonääri-Sipilä jeesustelee: "Eiköhän me selvitä."
"Nyt haetaan MEIDÄN työssäkäyvien osuutta tällä kokonaisuudella. Eiköhän me selvitä".
Alkaa mennä jo niin röyhkeäksi, että kaikki rajat ylittyvät :'D
Kommentit (73)
ULIULIULUIULI.... :D
Luuletteko te pikkuiset että jonkun toisen puolueen pääministeri/ köyhempi voisi tässä tilanteessa tehdä mitään muuta?
Menkääs nyt haukkumaan pakolaisia vaihteeksi, jookosta?
Mun autokuski-isä ja konttoristiäiti rakensivat kolmekymppisinä omakotitalon pk-seudulle. Ei onnistuisi tänä päivänä vastaava.
Mun mielestä on järjetöntä rangaista työn tekemisestä. Tämä koskee myös opintotuen tulorajoja sekä nyt tätä idioottimaista sunnuntailisien ja ylityökorvauksen pienentämistä. Duunareihin iski nyt ja kovaa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:55"]
Tietoliikenneinsinöörinä työskentelevä mieheni jäi tammikuussa työttömäksi yt-neuvottelujen seurauksena. Uutta työpaikkaa ei ole vielä löytynyt, vaikka hän on päässyt onneksi jo useisiin haastatteluihin. Minä olen sairaanhoitaja ja tekemäni vuorotyölisät ovat olleet merkittävä lisä meidän tuloihimme. Omakotitalosta on velkaa vielä melkein 200 000 euroa ja lapsia on kolme.
Osaakohan Sipilä kuvitella millaista elämä on silloin, kun on omaisuuden sijasta pelkkää lainarahaa ja ainoastaan kuukausipalkka on se mikä elättää perheen? Kun ihan oikeasti joutuu miettimään, että mistä saa rahat lasten vaatteisiin ja perheen ruokaan?
Olen aivan saatanan vihainen, en usko todeksi että hänellä on pokkaa rinnastaa elämäntilanteensa meidän tavallisten työssäkäyvien kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Miksi ihmeessä teillä on noin iso laina? Omaa tyhmyyttä ja ahneutta, jos menee talouden riskirajoilla.
[/quote]
Ihan normaali kahden työssäkäyvän aikuisen talolaina Uudenmaan alueella...
No, Sipilä on itse omalla työllään ansainnut muljoonansa. Ehkä hän jotain tajuaa hiukan enemmän kuin se av:lla valittava pienituloinen/työtön tästä Suomen nykytilanteesta ja siitä mitä asialle pitää tehdä.
t. pienillä tuloilla itsekin kitkutteleva
Sipilän miljoonat on tienattu osakekaupoilla ja veroparatiiseihin piilottelemalla. Samoin hänen on jäljitetty piilotelleen miljoonia myös lapsilleen. Hän ei ole tuota omaisuuttaan hankkinut millään "tavallisella työnteolla".
En ymmärrä sitä, että miksi tavalliset ihmiset eivät muka saisi närkästyä siitä, että miljonääri rinnastaa itsensä pienituloisiin velkaisiin ihmisiin. Se ON röyhkeää, anteeksiantamatonta.
Aivan kun terve hyväkuntoinen nuori ihminen sanoisi vakavan sairauden kanssa kamppailevalle, että "eiköhän ME tästä selvitä" ja taputtaisi päähän.
Eiköhän se ala jo olla pikkuhiljaa selvä, että Sipilä on EK:n istuttama myyrä Keskustan johtoon. Nyt niillä on Kokoomuksen lisäksi Kepukin hallussa. Soinille pedataan jotain hyväpalkkaista toimea teollisuuden parista, saadaan Persutkin pysymään ruodussa.
Missä leikkaukset kansanedustajilta, rikkailta, suuryritysten johdolta? Alan olla jo yleislakon kannalla, vaikka noin yleisesti olen sitä mieltä, että jotain pitää tehdä. Tämä on vastenmielistä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:02"]
Luuletteko te pikkuiset että jonkun toisen puolueen pääministeri/ köyhempi voisi tässä tilanteessa tehdä mitään muuta?
[/quote]
Mene sinä nostamaan niitä sossurahojasi.
[/quote]
Vastaa kysymykseen vaikka kuin on tunnekuohu pinnassa.
Ja en nosta sossun rahoja, päinvastoin.
[/quote]
No, ei minulla ole hätää. Mutta suhtaudut todella kusipäisesti ihmisiin, joilla on.
Mitä voisi tehdä? Esimerkiksi laskea tuloverotusta ja vaikka purkaa elintarvikeduopoli. Jo pelkästään sillä, että ruoanhinta olisi eurooppalaisella tasolla, saisi ihmeitä aikaan. Mutta eihän ole kepun etujenmukaista puuttua näihin asioihin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:58"]
Jotkut sentään yrittävät tehdä muutoksia uppoavan laivan pelastamikseksi. Valittajat haluavat ilmeisesti hukkua? Kyllä valittajia riittää, harvassa on ne kannustajat ja kehittäjät. Ei käy kateeksi vaikeassa tilanteessa olevia päättäjiä. Pointsit siitä, että ottavat vastuuta.
[/quote]
On kovin helppoa "ottaa vastuuta", kun se ei itseä koske.
[/quote]
No eiköhän Sipilällä aika iso vastuu kuitenkin ole :D "hiukan" isompi kuin meillä joiden tarvii miettiä ainoastaan omaa/perheensä selviytymistä :)
Mun autokuski-isä ja konttoristiäiti rakensivat kolmekymppisinä omakotitalon pk-seudulle. Ei onnistuisi tänä päivänä vastaava.
[/quote]
Pk-seudun hintataso on kohonnut noista ajoista valtavasti. Mutta ei tämä ilmiö Suomeen rajoitu. Pilvissä ovat hinnat monilla metropolialueilla muuallakin maailmassa. En tiedä näistä kehityskuluista tarkemmin. Voi olla, että Suomen pk-seudun tilanne on muuttunut myöhemmin kuin vastaavien muualla maailmassa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:05"]
Tietoliikenneinsinöörinä työskentelevä mieheni jäi tammikuussa työttömäksi yt-neuvottelujen seurauksena. Uutta työpaikkaa ei ole vielä löytynyt, vaikka hän on päässyt onneksi jo useisiin haastatteluihin. Minä olen sairaanhoitaja ja tekemäni vuorotyölisät ovat olleet merkittävä lisä meidän tuloihimme. Omakotitalosta on velkaa vielä melkein 200 000 euroa ja lapsia on kolme.
Osaakohan Sipilä kuvitella millaista elämä on silloin, kun on omaisuuden sijasta pelkkää lainarahaa ja ainoastaan kuukausipalkka on se mikä elättää perheen? Kun ihan oikeasti joutuu miettimään, että mistä saa rahat lasten vaatteisiin ja perheen ruokaan?
Olen aivan saatanan vihainen, en usko todeksi että hänellä on pokkaa rinnastaa elämäntilanteensa meidän tavallisten työssäkäyvien kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Miksi ihmeessä teillä on noin iso laina? Omaa tyhmyyttä ja ahneutta, jos menee talouden riskirajoilla.
[/quote]
[/quote]
Menot tulojen mukaan kuitenkin. Elämänhallintataitoja pitäisi niin lisätä opetussuunnitelmaan.
[/quote]
No, se miehen työttömyys ja rouvan lisien vähentäminen ei varmaan ollut suunniteltuja.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:08"]
[/quote]
Sullahan onkin valtavan hienot argumentointitaidot. Että ihan "pikkuiset". Oho miten näppärää sanailua.
[/quote]
Vastaapa nyt sinäkin kysymykseen vaan.
Mitä muuta pääministeri muka voisi tehdä?
[/quote]
Lue vaikka ketju ennen kuin urputat, ehdotin mm. pääomatulojen verojen kiristystä. Oletko muuten riittävän vanha muistaaksesi varallisuusveron? Se poistettiin 2006. Nyt olisii erittäin sopiva hetki tuoda se takaisin.
200 000 on ihan normaali talolaina missäpäin Suomea tahansa. Ja paljon tuon ylikin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
"Normaali" talolaina :) Ilmeisesti sen takia, kun naapureillakin on ja yhtä hieno talo piti saada?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:08"]
[/quote]
Sullahan onkin valtavan hienot argumentointitaidot. Että ihan "pikkuiset". Oho miten näppärää sanailua.
[/quote]
Vastaapa nyt sinäkin kysymykseen vaan.
Mitä muuta pääministeri muka voisi tehdä?
[/quote]
Karsia julkisen sektorin tuolin lämmittäjiä rankasti eikä rokottaa suorittavaa työtä tekeviä.
Ile Jokinenkin sen eilen Novalla totesi, että (vapaasti lainaten) "hallitus tekee aivan oikein, kun ei hyvällä, niin sitten pahalla".
Näin, -totuus ei pala tulessakaan.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:51"]
Juha Sipilä on hyvä mies.
Suomi on todella vaikeassa tilanteessa. Jotain asian parantamiseksi pitää tehdä. Mitäs keinoja arvon mammat osaavat esittää?
On niin helppo valittaa, kun ei ole vastuuta muuta kuin omasta pienestä elämästä. Tietenkin sekin voi olla suuri taakka, mutta kannattaisi miettiä joskus myös omien ympyröiden ohitse.
[/quote]
-palautetaan omaisuusvero
-poistetaan ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeus
-tiputetaan automaattinen työvähennys 500 euroon
Keinoja on, mutta nyt nähdään mitä halutaan käyttää ja mitä ei. Työläisten ehtojen supistamien on loputon suo. Et kai ole niin tyhmä että uskot homman jäävän nyt ehdotettuihin huononnuksiin. Parin vuoden päästä on tiedossa lisää kun talous ei kasvanutkaan. Eipä ihme ettei kasva kun kaikki valui työnantajan taskuun eikä yksikään toimenpide vähentänyt työttömyyttä vaan lisäsi sitä.
Saako 200 000 eurolla jostain "hienon" talon? Ihan peruspaketin hinta, tai siis ei edes riitäkään.
Jo sillä on jo iskenyt kuningartakompleksi? me=minä?