Sunnuntailounas ABC:llä tms. Ihanaa!
Meidän lähellä on ABC, jossa on yllättävän hyvää ruokaa. Lähes joka sunnuntai mennään lasten kanssa sinne syömään, ja otetaan jompi kumpi mummuista mukaan. Noutopöydästä saavat alle kolmevuotiaat lapsemme ilmaisen ruuan, ja itse tietenkin myös syömme noutopöydästä, eli niin, että napa pullottaa. Sen jälkeen on ihana mennä päiväunille!
Kommentit (49)
Mäkin nimittäin tykkään lentokone- ja huoltoasemaruuasta! :)
Aika nirsoja ihmisiä tuntuu täällä olevan. Rosso tai ABC haukutaan ihan lyttyyn, vaikka ihan kelpo ruokaa saa varmasti kummastakin. Minusta huoltoasemilla on juuri kiva syödä, koska ruokaa saa ottaa niin paljon kuin haluaa, eikä jää nälkä, kuten joskus näissä hienommissa pöytäliinapaikoissa. Hintakin on näissä huoltoasemaravintoloissa kohdallaan.
Miehelleni on jäänyt on traumat, koska aina kuulema lapsena joutui isänpäivinä yms. lähi-Kesoilille syömään (perhe oli köyhä, eikä ollut varaa hienompiin paikkoihin), mutta itse syön varsin mielelläni ihan missä vaan, myös huoltoasemalla.
pitkää matkaa pitää pysähtyä johonkin matkan varrelle. Meiltä n. kahden kilsan päässä on ABC, enkä voisi kuvitellakaan käyväni siellä koskaan syömässä. Maitoa haetaan, jos loppuu. ;-)
Mun mielestä olisi ihan järjetöntä rahdata tällä hetkellä näitä meidän 3- ja 1-vuotiaita johonkin hienoon ravintolaan tylsistymään ja kiukuttelemaan, kun tossa meidän lähellä on oikein kiva Chicos, jossa on mahtava puuhanurkka lapsille. Ja kaikki viihtyy.
PS. Ehkä jonkun mielestä Chicos ei ole yhtä " surkea" kuin ABC, mutta voin ihan rehellisesti sanoa, että jos tossa lähellä olisi ABC jossa olisi hyvä ruoka ja lapset viihtyisi, niin varmaan käytäisiin sielläkin.
Haudutettuja kasviksia ja broilerkastiketta. Valmiita annoksia en syö kuin pakosta abc:llä, mutta tuo lounaskotiruoka on hyvää. Ei monesta paikasta saa kotiruokaa sunnuntaisin iltapäivällä. Salaatit ovat runsaat.
Mä käyn paljon ravintoloissa. Todella monessa paikassa on niiin pahaa ruokaa, että mieluummin syön arkista tavallista kotiruokaa abc:llä. Pihvit ja pitsat ja ransalaiset tulee korvista ulos. Kotona osaan tehdä niin hyviä nuudeli-, riisi-, texmex-, tulisia ruokia, että enpä viitsi puolivalmiista paikan päällä lämmitetystä lisäaineköntsasta maksaa enää nykyisin ravintolassa. Nykyisin käynkin pienemmissä ravintoloissa, jos haluan syödä hienommissa puitteissa kuin abc:llä.
Me käymme usein reissussa ABC:llä syömässä, saa lapset hyvän tauon, kun leikkipaikat ABC:llä on yleensä ok. Ihan hyvä paikka, kelpaa mulle kuten kaikki muutkin paikat laidasta laitaan. Täytyy silti sanoa, että omaan makuuni ruoka on tosi rasvaisen tuntuista. Mut alas se menee, saadaan syödä rauhassa, paikka on siisti ja lapset saa ruoan jälkeen leikkiä.
Vaikka rahaa olisi syödä kalliimmissakin paikoissa, niin käydään usein ABC:lla. Ei se ole tyhmä joka ostaa vaan se joka maksaa :)
Ja olen tullut siihen tulokseen että ABC-liikenneasemilla on tuo elintarvikehygienia kaikista parhaiten hoidossa. Olen nähnyt edellispäiväistä kaurapuuroa lämmitettävän asiakkaille, paikan jossa kerätään kaikki tuntitolkulla seisonee kastikkeet torstain lasagneen yms. yms. Mutta ei ABC:llä. Ainakin näillä kolmella jossa olen ollut, niin kaikki ruoka mikä on kertaalleen lämmitettyä tai ollut asiakkaille tarjolla menee suoraan roskiin. Minusta aivan mahtava periaate.
Tällainen näkökanta minulla. Alueeni ABC:illä käy turvallisin mielin. Ruoka ei nyt ole mitään maailman parasta, mutta tehty niin ettei tarvi pelätä mitään myrkytyksiä. Ja hinta-laatusuhde on kohdallaan.