Miten te uskallatte jättää lastenvaunut esim rappukäytävään
Tai neuvolan eteiseen ym.? Aikanaan kun esikoista odotin, mä säästin rahaa että sain ostettua mieleiset rattaat, maksoivat 800, nyt ostan taas sellaiset kun haluan ja hinta tulee olemaan lähemmäs 1000 euroa. Mulla ei kävisi mielessäkään jättää niitä yhtään mihinkään! Ja etenkin siellä neuvolan eteisessä on monesti todella hienoja Emmaljungia uusilla kuosilla jne. Miten uskallatte luottaa? Jos olisi ihan pakko ne jättää johonkin, mä varmaan hommaisin jotkut superhalvat kakkosrattaat.
Kommentit (26)
Ennen kuin lapsi syntyi, ajattelin että aina lukitsen vaunut ettei varasteta. Käytännössä huomasin, ettei muutkaan näin tee, enkä minäkään jaksanut. Ei niitä varastettu, enkä kuullut että muillekaan olisi näin käynyt. Asutaan Espoon "huonolla" alueella, jos täällä nyt sellaisia on.
Kumamsti tuhopoltto rappukäytävässä opettaa ymmärtämään sääntöjen tarpeellisuuden. J atämä tapahtui Helsingin "hyvällä alueella" ja tuhopolttja oli varakas perheenäiti.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:12"]
Rappuun nyt ei saa jättää, se on paloturvallisuuslain vastaista eikä mikään uskalluskysymys.
[/quote]
Janakkalan asunnon isännöitsijällä on näköjään eri vapaus tuossa asiassa.
On nimittäin antanut luvan pitää rattaita rappukäytävässä eräässä talossa.
[/quote]
Isännöitsijällä ei ole oikeutta antaa tällaista lupaa, sillä se on paloturvallisuussyistä kielletty. Voshan isännöitsijä antaa luvan vaikka autojen tyhjäkäyntiin tai roskien kippaamiseen pihalle, mutta silti se on kiellettyä.
[/quote]
Mihin voisi ilmoituksen tehdä tuosta tapauksesta?
Ihan hyvin uskallan jättää mun käytetyt ABC:t mihin vaan, kun aina on vieressä jotkut tonnin emmaljungat!
Tässä on pelastuslaitoksen tekemä video siitä miten käy kun lastenvaunut sytytetään palamaan rappukäytävässä. Haluaisin että katsoisitte tämän ja mietitte asiaa. Te ette halua olla lastenne kanssa tuollaisessa tilanteessa. Pelastuslaitoksella on käytäväpalon aikana helposti kymmeniä asuntoja evakuoitavana, eikä ole kiva odottaa lasten kanssa omaa vuoroa palavassa talossa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:46"]
Noita lukkoja näkee paljon. Kyllä se vähän hidastaa niiden varastamista. Ulkomaalaiset varkaatkin sanovat etteivät suomalaiset suojaa omaisuuttaan, miksi pitäisi tehdä sitten niin? [/quote]
Se on ikävää, että luottamus katoaa ihmisten välillä. Törppöjä on aina, mutta periaatteessa on voinut luottaa toisiin ihmisiin. Se on mennyttä. Ehkä meille tulee amerikkalainen tapa pelätä koko ajan toisia ihmisiä, jopa niin, että pelkästä pelosta ammutaan teinejä.