Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te uskallatte jättää lastenvaunut esim rappukäytävään

Vierailija
08.09.2015 |

Tai neuvolan eteiseen ym.? Aikanaan kun esikoista odotin, mä säästin rahaa että sain ostettua mieleiset rattaat, maksoivat 800, nyt ostan taas sellaiset kun haluan ja hinta tulee olemaan lähemmäs 1000 euroa. Mulla ei kävisi mielessäkään jättää niitä yhtään mihinkään! Ja etenkin siellä neuvolan eteisessä on monesti todella hienoja Emmaljungia uusilla kuosilla jne. Miten uskallatte luottaa? Jos olisi ihan pakko ne jättää johonkin, mä varmaan hommaisin jotkut superhalvat kakkosrattaat.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on niin harvinaista, että varastettaisiin. Ei ainakaan tuttavapiirissä ole koskaan niin käynyt. 

Eli siksi olen aina jättänyt milloin minnekin. Rappuun nyt ei saa jättää, se on paloturvallisuuslain vastaista eikä mikään uskalluskysymys. 

Vierailija
2/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:12"]Se nyt on niin harvinaista, että varastettaisiin. Ei ainakaan tuttavapiirissä ole koskaan niin käynyt. 

Eli siksi olen aina jättänyt milloin minnekin. Rappuun nyt ei saa jättää, se on paloturvallisuuslain vastaista eikä mikään uskalluskysymys. 
[/quote]

Mutta eikö yhtään käy mielessä että mitä jos? Aika nopeasti joku saisi ne mukaansa napattua. Saako edes vakuutuksesta rahoja takaisin? Mä en vaan luota ihmisiin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:12"]Se nyt on niin harvinaista, että varastettaisiin. Ei ainakaan tuttavapiirissä ole koskaan niin käynyt.  Eli siksi olen aina jättänyt milloin minnekin. Rappuun nyt ei saa jättää, se on paloturvallisuuslain vastaista eikä mikään uskalluskysymys.  [/quote] Mutta eikö yhtään käy mielessä että mitä jos? Aika nopeasti joku saisi ne mukaansa napattua. Saako edes vakuutuksesta rahoja takaisin? Mä en vaan luota ihmisiin. Ap

[/quote]

Totta kai saa kotivakuutuksesta takaisin varastetun tavaran. Lastenvaunuja ei oleteta lukittavan. 

Älä siirrä lapseesi yleistä epäluottamusta elämään, toivon! Paljon pahempia asioita tulee pelättäväksi vielä lapsen kanssa kuin yhden vaunut, joiden varastamisen todennäköisyys on jotain promillen osia. 

Vierailija
4/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:12"]Se nyt on niin harvinaista, että varastettaisiin. Ei ainakaan tuttavapiirissä ole koskaan niin käynyt.  Eli siksi olen aina jättänyt milloin minnekin. Rappuun nyt ei saa jättää, se on paloturvallisuuslain vastaista eikä mikään uskalluskysymys.  [/quote] Mutta eikö yhtään käy mielessä että mitä jos? Aika nopeasti joku saisi ne mukaansa napattua. Saako edes vakuutuksesta rahoja takaisin? Mä en vaan luota ihmisiin. Ap

[/quote]

Totta kai saa kotivakuutuksesta takaisin varastetun tavaran. Lastenvaunuja ei oleteta lukittavan. 

Älä siirrä lapseesi yleistä epäluottamusta elämään, toivon! Paljon pahempia asioita tulee pelättäväksi vielä lapsen kanssa kuin yhden vaunut, joiden varastamisen todennäköisyys on jotain promillen osia. 
[/quote]

En mä aio opettaa lapsiani luottamaan tuntemattomiin, tietenkään. Kyllä isompi jo tietää että tuntemattomille ei jutella ja tavaroita ei parane jättää lojumaan koska joku ne voi siitä viedä. Hän myös tietää että liikenteessä menee kaikenlaisia kahjoja ja täytyy ihan tosissaan havainnoida ympäristöä tuolla liikkuessa, kukaan muu ei sitä sun puolesta tee. Miksi kasvattaisin hänet pumpulissa? Tuttuihin hän luottaa, esim opettajia kohtaan ei ole ollenkaan epäluuloinen. Ap

Vierailija
5/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukinnut vaunut pyörän irtolukolla, jos olen ne jättänyt esim. neuvolan aulaan. Näin tekevät kaikki muutkin tuntemani äidit.

Vierailija
6/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:12"]

Rappuun nyt ei saa jättää, se on paloturvallisuuslain vastaista eikä mikään uskalluskysymys. 

[/quote]

Janakkalan asunnon isännöitsijällä on näköjään eri vapaus tuossa asiassa.

On nimittäin antanut luvan pitää rattaita rappukäytävässä eräässä talossa.

Vierailija
7/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tosta syystä ostin käytetyt, ekat makso 100 euroa (ja vaikka oli just sellaset kuin halusi, totesin ne epäkäytännöllisiksi) ja to kat 70 e. Silti laitan ne usein lukiolla kiinni (esim kaupan edessä). Ainoa vika 70 vaunuissa on värin haalistuma kuomussa.

Vierailija
8/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin aikanaan vaunut vaikka kaupan eteen ja otin vain lapsen mukaan. Myös rappukäytävään olen jättänyt ja neuvolan eteen. Nykyään jätän auton ovet auki ellei nyt jotain arvokasta satu olemaan siinä penkillä esillä.
Lapsilla ei ole lukkoja pyörissä ja ainakin vielä on säilynyt pihalla/koulun pihalla tai kauppojen edessä.
Onni on elämä maalla.

Vierailija
9/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:12"]

Rappuun nyt ei saa jättää, se on paloturvallisuuslain vastaista eikä mikään uskalluskysymys. 

[/quote]

Janakkalan asunnon isännöitsijällä on näköjään eri vapaus tuossa asiassa.

On nimittäin antanut luvan pitää rattaita rappukäytävässä eräässä talossa.

[/quote]

Isännöitsijällä ei ole oikeutta antaa tällaista lupaa, sillä se on paloturvallisuussyistä kielletty. Voshan isännöitsijä antaa luvan vaikka autojen tyhjäkäyntiin tai roskien kippaamiseen pihalle, mutta silti se on kiellettyä.

Vierailija
10/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita lukkoja näkee paljon. Kyllä se vähän hidastaa niiden varastamista. Ulkomaalaiset varkaatkin sanovat etteivät suomalaiset suojaa omaisuuttaan, miksi pitäisi tehdä sitten niin? 

Vierailija
11/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:15"] [quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:12"]Se nyt on niin harvinaista, että varastettaisiin. Ei ainakaan tuttavapiirissä ole koskaan niin käynyt.  Eli siksi olen aina jättänyt milloin minnekin. Rappuun nyt ei saa jättää, se on paloturvallisuuslain vastaista eikä mikään uskalluskysymys.  [/quote] Mutta eikö yhtään käy mielessä että mitä jos? Aika nopeasti joku saisi ne mukaansa napattua. Saako edes vakuutuksesta rahoja takaisin? Mä en vaan luota ihmisiin. Ap [/quote] Totta kai saa kotivakuutuksesta takaisin varastetun tavaran. Lastenvaunuja ei oleteta lukittavan.  Älä siirrä lapseesi yleistä epäluottamusta elämään, toivon! Paljon pahempia asioita tulee pelättäväksi vielä lapsen kanssa kuin yhden vaunut, joiden varastamisen todennäköisyys on jotain promillen osia.  [/quote] En mä aio opettaa lapsiani luottamaan tuntemattomiin, tietenkään. Kyllä isompi jo tietää että tuntemattomille ei jutella ja tavaroita ei parane jättää lojumaan koska joku ne voi siitä viedä. Hän myös tietää että liikenteessä menee kaikenlaisia kahjoja ja täytyy ihan tosissaan havainnoida ympäristöä tuolla liikkuessa, kukaan muu ei sitä sun puolesta tee. Miksi kasvattaisin hänet pumpulissa? Tuttuihin hän luottaa, esim opettajia kohtaan ei ole ollenkaan epäluuloinen. Ap

[/quote]

Miksi tuntemattomille ei saisi jutella? Siinä se havainnointi juuri kehittyy, kun oppii ihmismielestä kaikenlaista. 

Nämä lapset, jotka on peloteltu tällä tavoin ovat juuri niitä suojattomia vailla mitään arviointikykyä. Ihan sama onko 80-vuotias mummeli, äiti lapsineen kysymässä "menikö tästä juuri bussi" tms. Suu supussa kuin idiootilla vain ollaan. 

Se on selvä, ettei vieraan mukaan lähdetä eikä vastata epäilyttäviin uteluihin nimestä, osoitteesta ym. Hyvin varhain vapaasti ollut lapsi oppii erottamaan turvallisen tilanteen turvattomasta. 

Ja tämäkin on niin äärettömän harvinaista, että joku lapselle pahaa haluaa. Kuinkahan monta lasta on vaikka kymmenen vuoden sisään Suomessa kaapattu kadulta tai jotain pahaa keskellä katua tehty sen takia että on juteltu?

Vierailija
12/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästynyt siihen, että joudun raahaamaan rattaat vaarallista ramppia pitkin homeiseen kellariin. Jos lapsiperhe asuu tälläisessä kaupungin talossa, niin on oikeus säilyttää pieniä rattaita rappukäytävässä. En edes voi raahata rattaita hissittömänä kolmanteen kerrokseen.

Vierailija
13/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epätodennäköistä että ne varastettaisiin jostain neuvolan eteisestä. Pitäisi olla melko röyhkeä. En halua kyräillä ja epäillä koko ajan kaikkea. Luotan mielummin ja petyn joskus harvoin, kuin vietän koko elämäni epäilemällä kaikkia ihmisiä epäluotettaviksi ja pahoiksi. Vakuutukset auttaa pahaan mieleen.

Vierailija
14/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:57"]

Olen kyllästynyt siihen, että joudun raahaamaan rattaat vaarallista ramppia pitkin homeiseen kellariin. Jos lapsiperhe asuu tälläisessä kaupungin talossa, niin on oikeus säilyttää pieniä rattaita rappukäytävässä. En edes voi raahata rattaita hissittömänä kolmanteen kerrokseen.

[/quote]

Hanki sellaiset rattaa, että pystyt! tai jätä ulos.

Vierailija
15/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:58"]Aika epätodennäköistä että ne varastettaisiin jostain neuvolan eteisestä. Pitäisi olla melko röyhkeä. En halua kyräillä ja epäillä koko ajan kaikkea. Luotan mielummin ja petyn joskus harvoin, kuin vietän koko elämäni epäilemällä kaikkia ihmisiä epäluotettaviksi ja pahoiksi. Vakuutukset auttaa pahaan mieleen.
[/quote]

No mun lapsen uudet talvikengät vietiin neuvolasta. Että kyllä näitä tapahtuu. Tietysti ne on helpommat viedä kuin vaunut, mutta äkkiäkös siinä kun vierestä katselee että nyt toi perhe meni tonne huoneeseen, voi ne viedä. Meidän neuvola vielä on todella rauhallinen, ei olisi silmäpareja katselemassa. Ap

Vierailija
16/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Vaikka olet miten kyllästynyt, niin sinulla ei ole mitään oikeutta jättää ne rattaat siihen.

Vierailija
17/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onhan tuo ikävää ja vaivalloista, mutta jos joku sytyttää ne lastenvaunut palamaan käytävässä, sinun lapsesi on siellä asunnossa loukussa. Mietippä sitä. Se on sinun omankin perheen turvallisuudeksi se sääntö, että lastenvaunuja ei säilytettäisi rappukäytävässä.

Vierailija
18/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutukset on sitä varten jos rattaat varastetaan ja tietysti varmistin vakuutusta ottaessa että ne korvataan kokonaisuudessaan. Meillä on pelastusviranomaisten hyväksyntä vaunujen säilyttämiselle rappuaulassa. Sellaisen voi saada jos aula alunpitäenkin suunnitellaan säilytystä varten.

Vierailija
19/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:58"]Aika epätodennäköistä että ne varastettaisiin jostain neuvolan eteisestä. Pitäisi olla melko röyhkeä. En halua kyräillä ja epäillä koko ajan kaikkea. Luotan mielummin ja petyn joskus harvoin, kuin vietän koko elämäni epäilemällä kaikkia ihmisiä epäluotettaviksi ja pahoiksi. Vakuutukset auttaa pahaan mieleen. [/quote] No mun lapsen uudet talvikengät vietiin neuvolasta. Että kyllä näitä tapahtuu. Tietysti ne on helpommat viedä kuin vaunut, mutta äkkiäkös siinä kun vierestä katselee että nyt toi perhe meni tonne huoneeseen, voi ne viedä. Meidän neuvola vielä on todella rauhallinen, ei olisi silmäpareja katselemassa. Ap

[/quote]

Onpas tosi huono tsägä! Mä kyllä riisun lapsen vastaanottohuoneessa ja vaatteet ovat siellä. En varastamisen pelossa, vaan käytäntö on tämä.

Onhan joku voinut vahingossakin ottaa! Meillä on parikin kertaa käynyt niin, että päiväkodista on lähtenyt toisten mukaan väärät vaatteet -- siis puolin ja toisin, meidän vaatteita on otettu ja itsekin olemme ottaneet epähuomiossa toisten. 

Asiat ovat aina selvinneet!

Vierailija
20/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:33"]

Minä jätin aikanaan vaunut vaikka kaupan eteen ja otin vain lapsen mukaan. Myös rappukäytävään olen jättänyt ja neuvolan eteen. Nykyään jätän auton ovet auki ellei nyt jotain arvokasta satu olemaan siinä penkillä esillä. Lapsilla ei ole lukkoja pyörissä ja ainakin vielä on säilynyt pihalla/koulun pihalla tai kauppojen edessä. Onni on elämä maalla.

[/quote]

Toimin aivan samoin! Onni on asua Helsingissä rauhallisella alueella. 

Kerran naapuri tuli sanomaan, että minulla on auton ovet auki:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän