Ensimmäinen nutripäivä takana :)
Eilen nutrasin koko päivän ja hyvin meni :) Mitä nyt illalla meinasi alkaa äksyttämään, kun mies vetää voikkareita. Siinä sitten ajattelin, että enhän minä muita voi tästä syyttää ja omaksi parhaakseni tässä toimin. Nyt lähtee toinen päivä :)
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:19"]Miksi et syö terveellistä oikeaa ruokaa? Lähtevät kilot pysyvät paljon paremmin poissa. [/quote] Ihminen joka on kerännyt kymmeniä kiloja ylipainoa "terveellisellä oikealla ruoalla" ei osaa syödä sitä. Silloin on hyvä aloittaa erittäin kurinalaisella, valmiiksi sävelletyllä ruokavaliolla joka on lisäksi erittäin tehokas ja tuloksia tulee nopeasti, joka taas ruokkii edelleen onnistumisen tunnetta. Kun tilanne on nollattu 1-4 viikon kuurilla, on huomattavasti helpompaa alkaa rakentamaan sitä terveellistä "oikeaa" ruokavaliota kun ollaan päästy eroon siitä moodista, että ruoka pitää hukuttaa kermaan ja sitä syödään pesuvadeittain.
[/quote]
Näin myös minä ajattelin. Menossa yhdeksäs päivä nutrauksella. Kunhan saan näin laihiksen alkuun ja tämän pahimman ähkyn poistettua jatkan vanhoilla painonvartijoiden ohjeilla.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:41"]
Kaikkeen höpöhöpöön te uskotte
[/quote]
Tuo nutrausdieetti on kuule Käypää Hoitoa, jota toteutetaan ihan lääkärin valvonnassa laihdutusryhmissä. ohis
[/quote]
Käypä Hoitoa :D:D:D
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 11:04"]
[/quote]
Tuo nutrausdieetti on kuule Käypää Hoitoa, jota toteutetaan ihan lääkärin valvonnassa laihdutusryhmissä. ohis
[/quote]
Käypä Hoitoa :D:D:D
[/quote]
Mikä siinä naurattaa? Onko termi sinulle vieras? Tässä vähän tietoa
[/quote]
[/quote]
Terveellisyyden kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä. Eihän lääkärit ravinnosta edes tiedä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 11:00"]Lainaa
[/quote]
[/quote]
Terveellisyyden kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä. Eihän lääkärit ravinnosta edes tiedä.
[/quote]
Ai miten niin ei ole terveellistä? Sairastuttavatko vitamiinit, proteiinit ja hivenaineet? Arveletko niiden ihmisten sairastuvan, jotka joutuvat olemaan koko elämänsä esim. letkuruokinnassa? Samanlaista "tiivistettyä ruokaa" heillekin tiputetaan ja hengissä pysyvät.
Ilmeisesti et tiedä valmisteesta ja sen käytöstä yhtään mitään. Nutrausryhmiä ohjaa sisätautilääkäri, sairaanhoitaja, ravitsemusterapeutti, psykologi ja fysioterapeutti. Veriarvoja seurataan laboratoriokokein, verenpainetta rekisteröidään, ja tarpeen mukaan sitten mm. poistetaan matkan varrella verenpainelääke ja insuliinit, kun painon putoamisen myötä ne käyvät tarpeettomiksi.
No kauhea polemiikki tuli tästä asiasta! Olen alkuperäinen aloittaja ja mitat minulla 164cm ja 105kg. Haluan saada Nutriletilla boostia painon alenemiseen. Ei se ole mikään ihmeitä tekevä juttu, mutta sillä saa nopeita tuloksia jotka motivoivat jatkamaan terveellisellä ruokavaliolla. En tiedä kuinka kauan nutraan, sen oma vointini kertoo. Nyt oloni on hyvä ja ei ole mitään valittamista.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:38"]Mulla alkoi 5:2 dieetin kokeilu. Eilen 500 kaloria, ihan hyvin selvisin mut kiva että tänään saa syödä normaalisti :) [/quote] Mikäs tässä kirvoitti mammat alapeukuttamaan?
[/quote]
Koska ei tuo toimi. Todettukin että "normaalisti" syöntipäivinä ihmiset vetää sen vajeen sileäksi melkein huomaamattaan.
[/quote]
Itse laihdutin 3 vuotta sitten 10 kiloa 5:2 menetelmällä eikä kilot ole tulleet takaisin. Opin syömään terveellisemmin ja järkeistämään annoskokoja. Ehkä me olemme kaikki hieman erilaisia? Mikä tehoaa toiselle, ei välttämättä toimi seuraavalla. Enkä ehkä lähtisi lyttäämään ennenkuin on kokeillut.
Tsemppiä. Olo muuttuu mainioksi, kun pääset ketoositilaan jossain 5-6-päivän tienoilla. Sitä voi helposti jatkaa viikkokausia. Laihdutusryhmissä vedetään 10-16 viikkoa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 11:00"]Lainaa
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai miten niin ei ole terveellistä? Sairastuttavatko vitamiinit, proteiinit ja hivenaineet? Arveletko niiden ihmisten sairastuvan, jotka joutuvat olemaan koko elämänsä esim. letkuruokinnassa? Samanlaista "tiivistettyä ruokaa" heillekin tiputetaan ja hengissä pysyvät.
Ilmeisesti et tiedä valmisteesta ja sen käytöstä yhtään mitään. Nutrausryhmiä ohjaa sisätautilääkäri, sairaanhoitaja, ravitsemusterapeutti, psykologi ja fysioterapeutti. Veriarvoja seurataan laboratoriokokein, verenpainetta rekisteröidään, ja tarpeen mukaan sitten mm. poistetaan matkan varrella verenpainelääke ja insuliinit, kun painon putoamisen myötä ne käyvät tarpeettomiksi.
[/quote]
Tiedätkö itse mitä ne pussit sisältävät? Lista epämääräisistä aineista on niin pitkä, ettet varmaan jaksakaan sitä lukea. Ymmärryskin taitaa loppua ennen kuin lista on luettu.
Oletko ajatellut mitä tapahtuu pussikeittodieetin jälkeen? Syöt. Tulos on siis mitätön, kun palataan normaaliin arkeen takaisin. Elämäntapoja pitäisi muuttaa pysyvästi, ja siihen nuo pussikeitot ei ole ratkaisu. Oli sitä ylipainoa 35kg tai 5kg, ainut oikea ja pysyvä tapa laihtua on syödä puhtaasti ja liikkua. Eikä välttämättä mitään "nyt en saa syödä vehnää" -dieettejä, vaan ihan tavallista kotiruokaa säännöllisesti syötynä oman kaloritatarpeen mukaisesti.
Ja YÖK - oletteko katsoneet niiden keittojenne ainesosaluetteloa? Minä en sellaista laittaisi ikinä omalle lautaselle, hyi. Kun ei siinä ole mitään, minkä tunnistaisi ruoaksi :D
Laihdutin kaksi vuotta sitten nutraamalla 25kg viidessä kuukaudessa. Ei ole tullut kiloja takaisin. Nutraamisen jälkeen söin ihan tavallista ruokaa, tosin annoskoot pienenivät kuin itsestään kun vatsa oli tottunut pidemmän aikaa todella pieniin annoksiin. En harrasta liikuntaa nyt enkä silloinkaan, kun laihdutin. Jokainen ihminen on erilainen ja jokaisen on löydettävä oma tapansa laihtua, ei ole mitään universaalia totuutta siitä miten sen on tapahduttava. Tsemppiä ap:lle! Kun olet kestänyt noin viisi päivää, olo alkaa helpottaa ja loppu sujuu varmasti hyvin! :)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:38"]Mulla alkoi 5:2 dieetin kokeilu. Eilen 500 kaloria, ihan hyvin selvisin mut kiva että tänään saa syödä normaalisti :) [/quote] Mikäs tässä kirvoitti mammat alapeukuttamaan?
[/quote]
Koska ei tuo toimi. Todettukin että "normaalisti" syöntipäivinä ihmiset vetää sen vajeen sileäksi melkein huomaamattaan.
[/quote]
Ai, no minä olen varmaan kummallinen kun tuo 5:2 toimii minulla vallan mainiosti. -15kg normipainon sisällö ja poissa on pysynyt.
[/quote]