Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuin kilpparin vajaatoimintaa.

Vierailija
07.09.2015 |

Minulla on kasa oireita ja elämänlaatuni on niiden takia alentunut kuin lehmän häntä. Oireet ovat samat kuin kilpirauhasen vajaatoiminnassa mutta lääkärin mukaan testitulokset eivät tue sitä. Alan olemaan epätoivoinen, paino nousee vaan vaikka treenaan ja syön todella tarkasti(myös rasvoja), hiukset on kohta muisto vain, paleltaa, väsyttää, olen alakuloinen, seksi ei kiinnosta(ennen olin todella aktiivinen), kädet puutuu, jalat turpoaa, pyörryttää, olen nykyään hidas, muistihäiriöitä(ikää kohta 30v).

En jaksa enää. En ole masentunut, ei ole itsetuhoisia ajatuksia, elämä ei muserra mua alleen mutta nyt alkaa olemaan voimat loppu niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mitä tämä voi olla?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you! Aikalailla sama tilanne mulla. Lääkäri kirjoitti vuoden reseptin tyroksiinia 25mikrog/vrk mutta eihän toi mitään auta...

Vierailija
2/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 17:54"]Minulla on kasa oireita ja elämänlaatuni on niiden takia alentunut kuin lehmän häntä. Oireet ovat samat kuin kilpirauhasen vajaatoiminnassa mutta lääkärin mukaan testitulokset eivät tue sitä. Alan olemaan epätoivoinen, paino nousee vaan vaikka treenaan ja syön todella tarkasti(myös rasvoja), hiukset on kohta muisto vain, paleltaa, väsyttää, olen alakuloinen, seksi ei kiinnosta(ennen olin todella aktiivinen), kädet puutuu, jalat turpoaa, pyörryttää, olen nykyään hidas, muistihäiriöitä(ikää kohta 30v).

En jaksa enää. En ole masentunut, ei ole itsetuhoisia ajatuksia, elämä ei muserra mua alleen mutta nyt alkaa olemaan voimat loppu niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mitä tämä voi olla?
[/quote]

Paljonko ne arvot ovat? Onko ne otettu oikeaan aikaan? Itselläni arvot selkeästi viitearv.sisällä, mutta fiksu lääkäri kuunteli minua ja oirelistaani. Lääkityksen sain saman tien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kaikkea kilpirauhasen vajaatoiminta saattaa aiheuttaa? 

Vierailija
4/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat kuitenkin urheilla ja käydä töissä ?

Vierailija
5/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-En jaksa, teen väkisin sen minkä pystyn. Ennen sain töissä tehtyä paljon enemmän ja jaksoin juosta. Nykyään teen töissä vain pakolliset ja juoksuun en enää taivu.

-Arvoista en tiedä. En ole niitä saanut. Lääkäri sanoi että ne on viitearvojen sisällä. Arvot on otettu ennen kahdeksaa aamulla.

Vierailija
6/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lääkärissä olit? Itse olen käynyt tk:ssa. Käski lopuksi nukkua lisää. Unohdin mainita että mulla on leposyke n.50 ja ruumiinlämpö alle 34.8-35.5 astetta. Mun mielestä ei ole normaalia :/

Vierailija
7/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näköjään mun lainaukset kusee puhelimella :/ viestit 6 ja 7 oli vastauksia viesteihin 5 ja 3

Ap

Vierailija
8/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burn out? Krooninen väsymysoireyhtymä? Cushingin tauti?

Vierailija
9/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaiset ja diabetes tsekattu?

Vierailija
10/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämunuaisen uupumus?

Vierailija
11/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparin voit sitten sulkea pois ja lähtisin katsomaan että oletko masentunut, masennus voi aiheuttaa ihan ihme oireita. "Masennus" on aika kova sana ja sitä ei saisi pelästyä, rohkeasti käyt katsomassa oireita nyt.
Tai esim burn out?

Vierailija
12/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:58"]Lisämunuaisen uupumus?
[/quote]

Testattu, ei ole lääkärin mukaan sekään.

Vierailija
13/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:00"]Kilpparin voit sitten sulkea pois ja lähtisin katsomaan että oletko masentunut, masennus voi aiheuttaa ihan ihme oireita. "Masennus" on aika kova sana ja sitä ei saisi pelästyä, rohkeasti käyt katsomassa oireita nyt.
Tai esim burn out?
[/quote]

Ei ole masennus. Olen sen sairastanut nuorempana ja toipunut. Muistan kyllä siitä oireet ja sen olon. Nyt oloni ei ole mitenkään toivoton, surullinen. Olen kykenemätön vain fyysisesti en henkisesti( en osaa muuten tätä oikein selittää). Mun mielestä myöskään masennus ei sulkisi pois mun fyysisiä oireita?

Vierailija
14/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burn out? Onko mahdollista? Mulla ollut samoilla oireilla.

Vierailija
15/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:57"]Munuaiset ja diabetes tsekattu?
[/quote]

Munuaiset ilmeisesti oli kunnossa. Jokin koe niihin liittyi ja kaikki on kuulemma vaan hyvin. Jokin tulehdusarvo on koholla mutta se ei kuulemma haittaa vaikka on normaalitasosta paljon yli. Itse en asiasta tiedä :/ diabetesta ei ole epäilty...voisiko olla? Mulla on raskaana ollessa kyllä olleet ihan ihanne arvot. Vaikuttaako se mitenkään? Ap

Vierailija
16/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:09"]Burn out? Onko mahdollista? Mulla ollut samoilla oireilla.
[/quote]

Ei ole tullut kyllä mieleenkään. Aika pelottavan kuuloinen. Tekee siis myös fyysisiä oireita? Mulla yleensä stressi ym iskee vatsaan mutta nyt vatsa on oireeton.

Vierailija
17/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:57"]Burn out? Krooninen väsymysoireyhtymä? Cushingin tauti?
[/quote]

Cushing oli mun mielestä testattu(eikö se ollut tuo lisämunuainen?). Se meni rajalle arvot mutta kuitenkin rajojen sisällä.

Vierailija
18/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selville ne kilpirauhasarvosi ja käy endokrinologilla?

Vierailija
19/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt pyytää ne kilppari-arvot itsellesi. Jos ovat ns viitteissä, niin se ei viellä kerro mitään. Etsi lääkäri joka ymmärtää asioita ja mene sille. Vajaatoiminnalta kuulostaa.

Vierailija
20/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:15"]Ota selville ne kilpirauhasarvosi ja käy endokrinologilla?
[/quote]

Tämä! Ja sinun kuuluu saada itseäsi koskevat tiedot, kaikki.