Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuin kilpparin vajaatoimintaa.

Vierailija
07.09.2015 |

Minulla on kasa oireita ja elämänlaatuni on niiden takia alentunut kuin lehmän häntä. Oireet ovat samat kuin kilpirauhasen vajaatoiminnassa mutta lääkärin mukaan testitulokset eivät tue sitä. Alan olemaan epätoivoinen, paino nousee vaan vaikka treenaan ja syön todella tarkasti(myös rasvoja), hiukset on kohta muisto vain, paleltaa, väsyttää, olen alakuloinen, seksi ei kiinnosta(ennen olin todella aktiivinen), kädet puutuu, jalat turpoaa, pyörryttää, olen nykyään hidas, muistihäiriöitä(ikää kohta 30v).

En jaksa enää. En ole masentunut, ei ole itsetuhoisia ajatuksia, elämä ei muserra mua alleen mutta nyt alkaa olemaan voimat loppu niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mitä tämä voi olla?

Kommentit (43)

Vierailija
22/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikki :) marssin siis tk:hon ja pyydän labrani. Tuo erikoislääkäri ilmeisesti on vain yksityisellä puolella? Pakko tähän saada joku loppu. Alan pikku hiljaa epäilemään omaa mielenterveyttäni kun lääkäri väittäö kaiken olevan normaalia vaikka tiedän pääkopan olevan terve. Hiusten lähtö oli sitä luokkaa että mulla oli kaljuja läikkiä päässä :( kiitos, toivotaan rttä jotain selviää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko koskaan itseäsi virkistyneeksi ja palautuneeksi? Sunnuntai-iltaisin samaan tapaan kuin ennen? Virkistääkö viikonloppu sinutja auttaako lepo kuten normaalisti?

Vierailija
24/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:22"]Kiitos kaikki :) marssin siis tk:hon ja pyydän labrani. Tuo erikoislääkäri ilmeisesti on vain yksityisellä puolella? Pakko tähän saada joku loppu. Alan pikku hiljaa epäilemään omaa mielenterveyttäni kun lääkäri väittäö kaiken olevan normaalia vaikka tiedän pääkopan olevan terve. Hiusten lähtö oli sitä luokkaa että mulla oli kaljuja läikkiä päässä :( kiitos, toivotaan rttä jotain selviää :)
[/quote]

Juu, varaa yksityiseltä endo. Tuskin saat julkiselle puolelle endolle lähetettä. Voithan toki kysyä.

Vierailija
25/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain tk:n kautta lähetteen endolle, kun en vaan antanut periksi. Varmaan riippuu paikkakunnasta ja lääkäristä. Mulla oli tsh koholla, muut arvot viitteissä, eli subkliininen vajaatoiminta.

Vierailija
26/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:26"]Tunnetko koskaan itseäsi virkistyneeksi ja palautuneeksi? Sunnuntai-iltaisin samaan tapaan kuin ennen? Virkistääkö viikonloppu sinutja auttaako lepo kuten normaalisti?
[/quote]

En saa levosta oikeastaan mitään irti. Lihasväsymys on pienempi. Yöt on olleet katkonaisia jo lähes 3 vuotta ilman syitä :(

Vierailija
27/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:28"]Ite sain tk:n kautta lähetteen endolle, kun en vaan antanut periksi. Varmaan riippuu paikkakunnasta ja lääkäristä. Mulla oli tsh koholla, muut arvot viitteissä, eli subkliininen vajaatoiminta.
[/quote]

Osaatko sanoa miten tuo eroaa normaalista vajaatoiminnasta? Kai mä sitten yritän vielä tk:n kautta lähetettä. Tuskin sitä saan kun kaikki on muka kunnossa. Olis vaan taloudellisempaa :)

Vierailija
28/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparin vajaatoiminta mainittu. Hevonpaskabingosta täysosuma!!! Bingo!!!

Vierailija
29/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä burn outia ehdottaisin noilla oireilla, jos on joku sen mahdollistava kuormitustekijä tai sit joku ms-taudin tyyppinen eksoottisempi tauti kuin kilppari.

Vierailija
30/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:28"]Ite sain tk:n kautta lähetteen endolle, kun en vaan antanut periksi. Varmaan riippuu paikkakunnasta ja lääkäristä. Mulla oli tsh koholla, muut arvot viitteissä, eli subkliininen vajaatoiminta.
[/quote]

Osaatko sanoa miten tuo eroaa normaalista vajaatoiminnasta? Kai mä sitten yritän vielä tk:n kautta lähetettä. Tuskin sitä saan kun kaikki on muka kunnossa. Olis vaan taloudellisempaa :)
[/quote]

No oireiltaan ei mitenkään. Olin väsynyt, alakuloinen, lihoin, hiukset lähti, kuukautiskierto sekaisin. Ekana vuonna tyroksiinilla oireet helpotti ja esim. laihduin 20kg.

Vierailija
31/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:35"]Sitä burn outia ehdottaisin noilla oireilla, jos on joku sen mahdollistava kuormitustekijä tai sit joku ms-taudin tyyppinen eksoottisempi tauti kuin kilppari.
[/quote]

Mä voisin itsekin lähteä tuohon jo eläisin aikaa 4-5 vuotta sitten(lapset pieniä, vauva, asunnon remontointi ym). Valitettavasti mun elämä on tylsää. Olen onnellisesti naimisissa, 2 tervettä lasta, oma asunto, molemmilla vakituiset tulot. Ainut stressi on mun terveys :(

Vierailija
32/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:28"]Ite sain tk:n kautta lähetteen endolle, kun en vaan antanut periksi. Varmaan riippuu paikkakunnasta ja lääkäristä. Mulla oli tsh koholla, muut arvot viitteissä, eli subkliininen vajaatoiminta.
[/quote]

[/quote]

No oireiltaan ei mitenkään. Olin väsynyt, alakuloinen, lihoin, hiukset lähti, kuukautiskierto sekaisin. Ekana vuonna tyroksiinilla oireet helpotti ja esim. laihduin 20kg.
[/quote]

Ok, eli tarvitsen ne arvot vaan pikaisesti luettavaksi :)

Vierailija
33/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä hometta kotona? Äidilläni oli sädesientä ja kaikki nuo oireet oli hänellä.

Vierailija
34/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:41"]Onko teillä hometta kotona? Äidilläni oli sädesientä ja kaikki nuo oireet oli hänellä.
[/quote]

Nyt alkoi pelottamaan :( ei pitäisi olla. Revittiin kaikki paikat auki kun rempattiin tämä. Mulla on vielä astma joten kai se reagoisi moiseen? Astma meinaan mulla on kunnossa, ei oireile nyt ollenkaan.

Vierailija
35/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus...ei sitten jos ei kelpaa.

Vierailija
36/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdussolut reippaasti koholla? Reumaattinen (lihasreuma?), sarkoidoosi, leukemia?

Vierailija
37/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvin samanlaisia oireita ja todettiin refluksi. Lääkityksen alettua muutuin takaisin normaaliksi, pystyn taas tekemään kaikkea kuin ennenkin ilman väsymystä.

Vierailija
38/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut sarkoidoosi, ei ollut tuollainen. Mut kai niissäkin eroja...

Vierailija
39/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:50"]Mulla oli hyvin samanlaisia oireita ja todettiin refluksi. Lääkityksen alettua muutuin takaisin normaaliksi, pystyn taas tekemään kaikkea kuin ennenkin ilman väsymystä.
[/quote]

Eikö refluksi oireilisi mahaan/ruokatorveen? Mua ei juurikaan edes närästä.

Vierailija
40/43 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:48"]Tulehdussolut reippaasti koholla? Reumaattinen (lihasreuma?), sarkoidoosi, leukemia?
[/quote]

Joku arvo on koholla noista tulehdukseen viittaavista. On ollut jo useamman vuoden. Yksi lääkäri asiaa tutkikin kontrollein puoli vuotta mutta jäi asia siihen kun lääkäri vaihtoi työpaikkaa.