KELAn asiantuntijoita paikalla? Miten yli 60k tienaava voi saada asumistukea?
Kyseessä yrittäjä jolla osakeyhtiö siis, mutta vuosittainen palkka bruttona 60k. Miten on mahdollista tuon lisäksi saada 500e/kk asumistukea? En ihmettele että Suomen talous on huonossa jamassa kun hyvätuloisille jaetaan asumistukea.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista. Olet ymmärtänyt väärin. Katso ihan itse tulorajat.
Onko varmaa tietoa? Väitätkö että kyseessä on petos?
Oletko itse tämä yrittäjä, koska pelkästään korvakuulemaan ei kannata luottaa.
Ei ole ainakaan yksinasuvana ylipäätään mahdollista saada 500e asumistukea.
Kelan laskuri näyttää pyöreän nollan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko varmaa tietoa? Väitätkö että kyseessä on petos?
En vaan väitän, että toisten ihmisten asioita ei kannata arvailla ilman tietoa. Kela ei myönnä asumistukea noilla tuloilla. Voit ihan itse katsoa Kelan sivuilta.
Jos on maksanut minimi-YEL-maksut ja kotona esim. kolme alaikäistä lasta ja on yksinhuoltaja, varmasti saa ainakin vähän asumistukea, mutta 500e/kk kuulostaa aika mahdottomalta kenelle hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista, yrittäjän asumistumi määräytyy YEL-tulon mukaan jonka voi ilmoittaa alle 10K euroksi vaikka tienaisi miljoonan. Kannattaa olla hiljaa jos ei tiedä asioista.
Voiko olla että on keplotellut jotenkin, että vuokraa asunnostaan huoneen jollekin?
Joo mun ex-mies myös osakeyhtiön omistaja ja maksaa itselleen yel-maksuja alle 200 e kuussa. Kätevä asua vuokralla melkein ilmaiseksi, halpaa ja joustavaa, taloyhtiö hoitaa ongelmat. On varaa maksaa lapsille kaikki tarvittava. Toisaalta... nettomaksajahan hän on ja maksaa kymmeniä tuhansia veroja joka kuukauisi, että alle tonni asumistukea nyt ei ole iso ryöstö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista, yrittäjän asumistumi määräytyy YEL-tulon mukaan jonka voi ilmoittaa alle 10K euroksi vaikka tienaisi miljoonan. Kannattaa olla hiljaa jos ei tiedä asioista.
Mitä aktuaalista ittua? Miksi saa ilmoittaa väärän tulon? Eikö tuo ole petos?
Adumistuen max tuloraja on 2000e. 1600e tuloilla saisin n. 100e kun soutin ja kysyin yks päivä.
Olen itse yrittäjä ja tienaan yli 100 000 mutta saan asumistukea koska maksan YEL-tuloa 15 000 mukaan. Täysin laillista. Hauskaa kun ääliöt huutavat "faktoja" asiasta josta eivät tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei saa eläkettä oikeiden tulojen mukaan. Justhan ne nosti sitä minimimaksua jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kannattaa ottaa asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Kelan laskuri näyttää pyöreän nollan.
Tämäkös kommentti persutrollia keljuttaa....
Saa niin että vaimo on yksinhuoltaja ja yrittäjälläbon oma asunto
Pölhöt eivät tiedä, että yrittäjä voi maksaa YEL-tuloa minimin n. 9000 euroa vaikka tienaisi miljardin. Kela maksaa yrittäjän asumistuen YEL-tulon mukaan, oikealla tulolla ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Pölhöt eivät tiedä, että yrittäjä voi maksaa YEL-tuloa minimin n. 9000 euroa vaikka tienaisi miljardin. Kela maksaa yrittäjän asumistuen YEL-tulon mukaan, oikealla tulolla ei ole mitään merkitystä.
Miksi tätä porsaanreikää ei korjata?