Pelastetaan Nanso!
Tälläkin palstalla valitetaan halpisketjujen huonolaatuisista vaatteista ja peräänkuulutetaan kestäviä, kotimaisia vaatteita. No, ostakaa vaan lisää henkkamaukkaa, ja tässä tulos:
http://yle.fi/uutiset/nanso_paaluottamusmies_koskaan_ei_ruokalassa_ole_ollut_niin_hiljaista/8276987
Siinä menee taas yksi kotimainen yritys, joka työllistää pääosin naisia. Eikö nyt voitais jättää ne halpisrätit rauhaan ja ostaa tilalle kerrankin jotain suomalaista?
Kommentit (42)
Myöhästyitte pelastusyrityksissänne. Tuotanto olisi pitänyt siirtää pois Suomesta jo vuosia sitten, jos firma olisi haluttu pitää hengissä. Ja olisi varmaan kannattanut panostaa firman muihinkin brändeihin, jotka ennen totaalista himmausta toivat taloon rahaa, jolla pyörittää Nanson tappiollista kotimaan tuotantoa.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 13:00"]
Minä olin hämmästynyt kuullessani, että Nansolla olisi vielä tuotantoa Suomessa. Olin ollut aivan varma, että myös Nanso olisi ajat sitten tehnyt mitä muut ovat tehneet ja siirtänyt tuotantonsa Viroon, Kiinaan, Romaniaan tai muihin halpatyövoiman maihin. Yllättävän kauan Nanso sitten piti tehtaansa täällä. Ei ollut heillä vissiin niin ahneita osakkeenomistajia kuin muilla, mutta nyt on niilläkin sitten hermot menneet.
[/quote]
En tiedä hermoista, mutta pakko sitä rahaa on saada edes toiminnan pyörittämiseen. Kovinkaan moni firma ei pyöri kauaa, jos tulos on miinuksella jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:59"]
Ne nanson vaatteet on vaan niin rumia rättejä ettei niitä viitsi ostaa edes kotimaisen tukemiseksi...
[/quote]
Oon alle 30 ja mulla on useampi Nanson Toimistopaita, jotka eivät ole a) riemunkirjavia b) liehuvia c) tunikamaisia tanttarättejä, vaan asiallisia ja napakan siistejä paitoja. Just nää ennakkoluulot, että Nanso sopii vaan 50v muodottoman lihavalle tantalle, ovat varmaankin olleet vauhdittamassa alamäkeä... Ok, onhan siellä niitä kirjavia telttojakin joukossa, mutta paljon myös kivoja vaatteita.
Mutta eihän ne ole kotimaisia???
Mä olen pyöritellyt niitä rättejä tehtaanmyymälässä, ja mun käteen osuvissa ei todellakaan lukenut "made in finland"
Ostin juuri sunnuntaina sieltä mustat trikoohoustu ja miehelle t-paidan.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:58"]
Ostaisin Nansoa, jos ne sopis päälle. Sama Marimekon kanssa.
[/quote]
No millaset sulle sitten sopii? Ihan uteliaisuuttani kysyn, tää ei ole pottuilua.
Suosisin mielelläni Suomalaisia tuotteita, mutta esim. Nansolta ei ole vuosiin sattunut silmiin mitään minua miellyttävää. En ole erikseen ruvennut nettisivuja selaamaan, koska kun olen katsonut Nanson rekit vaatekaupoissa eivät ole herättäneet kiinnostusta.
Ostin Nanson nettikaupasta pari kuukautta sitten kolme vaatetta: yhden yöpaidan ja kaksi mekkoa. Alehintoja silloin oli, en olisi raaskinut ostaa täyteen hintaan. Olen ollut ihan tyytyväinen. Aiksemmin minulla on ollut paljon Nanson t-paitoja, joista olen tykännyt. Ehkä oon vähän tätimäinen sitten, en tiedä. :)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:39"]
Ostin Nanson nettikaupasta pari kuukautta sitten kolme vaatetta: yhden yöpaidan ja kaksi mekkoa. Alehintoja silloin oli, en olisi raaskinut ostaa täyteen hintaan. Olen ollut ihan tyytyväinen. Aiksemmin minulla on ollut paljon Nanson t-paitoja, joista olen tykännyt. Ehkä oon vähän tätimäinen sitten, en tiedä. :)
[/quote]
Lukeeko niissä made in finland?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:34"]
[/quote]
No millaset sulle sitten sopii? Ihan uteliaisuuttani kysyn, tää ei ole pottuilua.
[/quote] Itseasiassa kun kävin katsomassa niin Nansolla näkyykin olevan isoja kokoja, mutta esim joku NetAnttila harvoin myy isoja vaikka Nansoa onkin valikoimissaan. Marimekolla ei kyllä ole mulle sopivia (koko 52).
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:42"]
[/quote]
[/quote]
Suurin osa tuotannosta on vielä Suomessa, Nokialla. kai siis jossain vaatteessa kaiken järjen mukaan pitäisi lukea made in finland.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 13:06"]
Kävin Nanson nettikaupassa. Viiskymppiä yöpaidasta tai satanen trikoomekosta on pikkaisen liikaa. Ja nuo kuosit! Kuka noita tanttuja oikein käyttää?
[/quote]
Ollaan ongelman ytimessä: sä olet tottunut maksamaan max 30,- henkkamaukan huonolaatuisesta trikoosta. Käytät sitä kuukauden ja meet ostamaan uuden.
Ja mitä kuoseihin tulee, todellakin Nansolla ei ole paljettikoristeltuja tai kimaltavin tekstein printattuja paitoja.
[/quote]
Väärin. Viidelläkympillä saa nätimmänkin yöpaidan - jopa silkkisen - ja satasella paljon fiksummankin näköisiä mekkoja.
[/quote]
[/quote]
Piti tarkistaa asia kun en aikaisemmin ole katsonut. Näissä pari kuukautta sitten ostetuissa lukee:"Nanso Group Oy, Finland" ja noissa vanhoissa t-paidoissa lukee vain:"Nanso Oy."
Mutta löysin vielä kolme pyjamaa (yksi oli sängyssäni eli oli yöllä päälläni) ja niissä luki:"Made in Finland Nanso oy 37100 Nokia Finland." Mutta nuo kaikki pyjamat ovat vanhempia kuin nuo t-paidat.
Mitä näistä voi siis päätellä?
nro 30
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:55"]
Tälläkin palstalla valitetaan halpisketjujen huonolaatuisista vaatteista ja peräänkuulutetaan kestäviä, kotimaisia vaatteita. No, ostakaa vaan lisää henkkamaukkaa, ja tässä tulos:
http://yle.fi/uutiset/nanso_paaluottamusmies_koskaan_ei_ruokalassa_ole_ollut_niin_hiljaista/8276987
Siinä menee taas yksi kotimainen yritys, joka työllistää pääosin naisia. Eikö nyt voitais jättää ne halpisrätit rauhaan ja ostaa tilalle kerrankin jotain suomalaista?
[/quote]
Minä olen ostanut jo kymmeniä vuosia pelkästään nanson ja finnwearin puseroita, tunikoita, hellemekkoja , trikoita, yöpukuja
ovat kestäviä ja suomalaiselle vartalolle sopivan mittaisia kaikista kohdista, on myös plus mallistoa
eli ihmetttelen miksi ei muut ostele.
Ale aikaan saa tosi edullisesti, nytkin ostelin pari kassillista alesta -50% tunikoita syksyksi, ja lomat´reissuille uusia hellemekkoja
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 13:06"]
Kävin Nanson nettikaupassa. Viiskymppiä yöpaidasta tai satanen trikoomekosta on pikkaisen liikaa. Ja nuo kuosit! Kuka noita tanttuja oikein käyttää?
[/quote]
Ollaan ongelman ytimessä: sä olet tottunut maksamaan max 30,- henkkamaukan huonolaatuisesta trikoosta. Käytät sitä kuukauden ja meet ostamaan uuden.
Ja mitä kuoseihin tulee, todellakin Nansolla ei ole paljettikoristeltuja tai kimaltavin tekstein printattuja paitoja.
[/quote]
Väärin. Viidelläkympillä saa nätimmänkin yöpaidan - jopa silkkisen - ja satasella paljon fiksummankin näköisiä mekkoja.
[/quote] Mulla oli yksi Nanson paituli 30v. Sain teininä joululahjaksi.
Minulla on monta Nanson mekkoa, sekä "löysiä laatikoita" että todella tyköistuvia. Parempia ne on päälläni kuin Marimekon mekot, joita tehdään selkeästi laihoille naisille, joilla on lantio kuin pojilla.
Nanson yöpaidat on kyllä aika rumia. Ja todella kauhistuin kun näin mitä nanson malleja on myynnissä Booztin verkkokaupassa!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:34"]
[/quote]
[/quote] Itseasiassa kun kävin katsomassa niin Nansolla näkyykin olevan isoja kokoja, mutta esim joku NetAnttila harvoin myy isoja vaikka Nansoa onkin valikoimissaan. Marimekolla ei kyllä ole mulle sopivia (koko 52).
[/quote]
Ok, luulin, että sun tyyli on jotenkin toisenlainen, sorry. Mut Nanson koot on aika reiluja ja on pluskokoja myös.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:00"]
Minä olen ostanut jo kymmeniä vuosia pelkästään nanson ja finnwearin puseroita, tunikoita, hellemekkoja , trikoita, yöpukuja
ovat kestäviä ja suomalaiselle vartalolle sopivan mittaisia kaikista kohdista, on myös plus mallistoa
eli ihmetttelen miksi ei muut ostele.
Ale aikaan saa tosi edullisesti, nytkin ostelin pari kassillista alesta -50% tunikoita syksyksi, ja lomat´reissuille uusia hellemekkoja
[/quote]
No minä esim. en käytä tunikoita, yöpukuja tai trikoisia hellemekkoja ja t-paitoina on vaan yksivärisiä v-aukkoisia ja jos printtejä niin bändejä tai "nörttikulttuuria". Nanson vaatteet eivät yksinkertaisesti ole minun tyylisiäni ainakaan noin yleisesti ottaen ja jos sitten joku yksittäinen joskus onkin niin jää helposti huomaamatta. Se ei tarkoita että ne olisivat huonoja vaatteita, kyse on vaan makuasiasta. Eihän kaikki tykkää esim. Eccon kengistäkään.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:57"]
[/quote]
[/quote]
Piti tarkistaa asia kun en aikaisemmin ole katsonut. Näissä pari kuukautta sitten ostetuissa lukee:"Nanso Group Oy, Finland" ja noissa vanhoissa t-paidoissa lukee vain:"Nanso Oy."
Mutta löysin vielä kolme pyjamaa (yksi oli sängyssäni eli oli yöllä päälläni) ja niissä luki:"Made in Finland Nanso oy 37100 Nokia Finland." Mutta nuo kaikki pyjamat ovat vanhempia kuin nuo t-paidat.
Mitä näistä voi siis päätellä?
nro 30
[/quote]
Niin no, en mä tiedä mitä muut päättelee, mutta mä olen päätellyt että eivät ole suomessa tehtyjä, kun sitä ei kerta sanota. Tästä innostuneena selailin nanson nettikaupan sivuja, ja siellä oli kaikissa katsomissani avainlipun kuva.
Oon niin kypsynyt kaikkeen näennäissuomalaiseen (Finlayson, Iittala ja vaikka mitkä muut), niin luulin että tää Nanso on samassa kastissa. Finnwear ja Black Horse välilehdillä ei kylläkään näkynyt enää avainlippuja, oli vaan suomalaista suunnittelua ja thaimaalaista tikkausta...
Minä olen ostanut Nansolta mustia ja valkoisia t-paitoja (niukkalinjaisia) ja pitkähihaisia paitoja. Materiaalina on ollut bambua ja sitten jotain viskoosisekoitetta jne. Yksikin musta t-paita on ollut minulla jo pari vuotta kovasssa käytössä, ja on kuin uusi, maksoi muistaakseni 30e. Samannäköisen olisi saanut hm:stä jollain 9 eurolla, mutta semmoisia olisi tässä ajassa mennyt jo monta. Omistan myös 8 Nanson mekkoa. Ne ovat vuosien varralla ostettuja, olen samaa mieltä siitä, että Nansolla on myös aika tätimäisiä mekkoja, mutta olen löytänyt myös ihan kivoja, pitää vain käydä usein nettisivuilla bongaamassa josko olisi jotain omaan tyyliin sopivaa tarjolla. Ikää minulla on 33v.