Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen (miehen) mustasukkaisuus on vielä normaalia?

Vierailija
07.09.2015 |

Kertoisitteko omakohtaisesti, millaisessa tilanteessa olette tajunneet, että raja on ylitetty.

Tarvitsen apua, koska tuntuu siltä, että olen jotenkin sokeutunut omalle tilanteelleni, vähän kuin sammakko vesikattilassa, joka ei tajua hypätä pois vaikka vesi jo kohta kiehuu.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia:

kytätä toisen menemisiä

vahtia naamanilmeitä

nuuhkia kalsareita

viedä kotiavaimia

tehdä puhelintarkistuksia ilman aihetta

Mikä sinun tilanteesi on?

Minun mieheni on normaalisti mustasukkainen. Eli hän ei kilahda, jos vilkaisen kadulla jotain miestä, (saattaa sanoa, jos näen alastoman miehen telkassa tai pissillä "että senkin possu"), hän ei vaklaa puhelintani, ei tiedustele miksi laitan meikkiä ja ketä varten jne, ei kuulustele keitä tapasin kotimatkalla ja kuulustele lapsilta, onko täällä ollut joku mies ym. ym. sellaista. Viimeksi hän oli vähän mustasukkainen ja letkautteli, kun kerroin että kirpputorilla yksi mies yritti minua iskeä. Eli noista asioista voi toiselle vähän kertoa, ilman että seuraa jättidraamaa.

Jos toisen käytös ahdistaa ja kahlitsee omaa elämää, se on liiallista.

Vierailija
2/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitelestäni se on vielä normaalia jos kyselee varovaisesti vaikka illanvieton jälkeen että oliko x paikalla (x=vaikka joku jonka tietää olleen ihastunut sinuun).

Kaikki menemisen rajoittamiset ei ole normaalia.
Kaikki fyysisyys mustasukkaisuuskohtauksen aikana ei ole normaalia.
Vahtiminen ja stalkkaus ei ole normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on huomio kiinnittynyt lähinnä mun ulkonäkööni. Vähitellen olen vähentänyt meikkaamista ja huulipunia en enää omista. Ja jos ostan uusia vaatteita, tulee heti kanssa letkauttelua, että ketähän varten mun pitää näyttää hyvältä. Ei ole liikkumisen estämistä eikä väkivaltaa, mutta liian "hyvännäköinen" eli kauniissa naisellisissa vaatteissa ja siistissä arkimeikissä olen miehen mielestä vähän epäillyttävä. En tiedä, epäilläänkö minua vai toisia miehiä.

ap

Vierailija
4/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lisää näkemyksiä?

ap

Vierailija
5/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön rajoittaminen ylittää rajan. Jos ja kun aihetta et ole mustasukkaisuuteen antanut pettämällä, lähtökohdan täytyy olla luottamus. Tuo oman käytöksen rajoittaminen on tuhon tie, koska vaatimukset lisääntyvät sitä mukaa kun annat periksi aiemmille vaatimuksille. 

Vierailija
6/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, no se on sairasta silloin jos se rajoittaa tekemistä. eli ei saa mennä minne haluaa ja minkä näköisenä haluaa ja millä kyydillä itse haluaa. aivan normaalia on kysellä oliko se ja se siellä ja mitä se teki siellä. se voi olla voimakasta mustasukkaisuutta mutta ei vielä sairaalloista. eri asia sitten jos mustasukkaisuudelle on syytä eli on ollut syrjähyppyjä.

Vierailija
7/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:05"]

No meillä on huomio kiinnittynyt lähinnä mun ulkonäkööni. Vähitellen olen vähentänyt meikkaamista ja huulipunia en enää omista. Ja jos ostan uusia vaatteita, tulee heti kanssa letkauttelua, että ketähän varten mun pitää näyttää hyvältä. Ei ole liikkumisen estämistä eikä väkivaltaa, mutta liian "hyvännäköinen" eli kauniissa naisellisissa vaatteissa ja siistissä arkimeikissä olen miehen mielestä vähän epäillyttävä. En tiedä, epäilläänkö minua vai toisia miehiä.

ap

[/quote]

Etkö muka tiedä itsekin että sairaan puolella on suhteenne jo

Vierailija
8/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 12:05"]

ap

[/quote]

Etkö muka tiedä itsekin että sairaan puolella on suhteenne jo

[/quote]

Kun tämä tilanne on kehittynyt niin vähitellen. Meilä on kolme lasta ja kun hoidin heitä kotona, ei ollut aikaa eikä kiinnostusta laittaa itseä yhtään. Tällöin suhteessa ei mitään ongelmaa, mies teki paljon kotitöitä jne. Nyt kun olen palannut töihin, kaikki tökkii. Pitäisi pysyä samanlaisena tarhapöllönä kuin kotiäitiaikana ja kotitöistäkin riidellään taas.

Mutta ei tämä stilanteen sairaalloisuus ole mitenkään ilmiselvää. Meillä ei ole pettämisiä kumminkaan päin, ei väkivaltaa, ei päihdeongelmia, ei menojen kontrolloimista muuten kuin just huomauttelemalla liian hyvästä (lue tavallisesta) ulkomuodosta ja menen aina menoihini vaikka olisin pahoittanut mieleni sanailusta. Eikä palatessa odota mikään riitahelvetti tai vaatteiden haistelu.

ap

Vierailija
9/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli mitta täyteen siitä kun tyttöjen kanssa lähdettiin turkkiin, ja jotenkin ajauduin kokemaan lomaromanssin ihanan turkkilaisen miehen kanssa. Sanoin kotona miehelleni siitä, ja arvatkaas mikä meteli nousi siitä. Siis HALOO, mähän olin lomalla! Mieheni sanoi minua suomilutkaksi. Jätin sen sian välittömästi.

Vierailija
10/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että KAIKKI mustasukkaisuus on pahasta. Jos ei luota minuun, ei mun kanssa tarvitse silloin olla. Mua ei omisteta määräilemällä ja vahtimalla. Sama toisinpäin; jos äijä haluaa vehdata jonkun muun kanssa, saa mennä. Molempien pitää tietää, että ollaan toistemme kanssa ihan vapaaehtoisesti. En missään tilanteessa hyväksyisi, että mies alkaisi määräillä mun pukeutumisesta tai meikkaamisesta, tai vihjailisi, että mulla on joku toinen tai haluaisin jonkun toisen. Sanon sille kerran, että mä olen sun kanssa, ja haluan olla sun kanssa, mutta asia saattaa kyllä muuttua jos alat kyttäämään tai määräilemään. 

Vierailija
11/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloista mustasukkaisuutta on vielä se, kun mies sanoo mekon olevan niin lyhyt, että toivoo sen olevan vain hänen silmilleen tarkoitettu. Mutta asiasta ei keskustella enempää, vaikka nainen sen päällensä laittaisikin julkisesti. Toisaalta, omassa suhteessa on helppoa kunnioittaa miehen pyyntöä, se kun on vilpitön.Toisaalta tiedän, että sen mekon voisi oikeasti pukea ilman seuraamuksia.

Vierailija
12/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää mä en tajunnut liiallista mustasukkaisuutta, vaikka mies hajotti paikkoja eikä päästänyt mua ulos hakemaan naispuoleiselta naapurilta puhelintani.

En myöskään tajunnut liiallista mustasukkaisuutta siinä vaiheessa, kun jokaiselle minulle juttelevalle miehelle uhottiin.

Enkä tajunnut liiallista mustasukkaisuutta kun kävin riidan päätteeksi ulkona rauhoittumassa ja n. vartin päästä menin takaisin kotiin ja suoraan suihkuun. Mies rikkoi taas paikkoja ja oli sitä mieltä, että olin käynyt pettämässä jonkun naapurin kanssa, koska menin suoraan suihkuun.

Se mistä tajusin oli vasta se kun kaikki sähköpostini oli luettu ja koneelle ladattu ohjelma, joka tallensi kaikki tiedot messenger keskusteluistani. 

Vierailija
13/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy mustasukkaisuutta missään muodossa. Se on epäkypsää ja täysin sopimatonta aikuiselle ihmiselle. Jos aikuinen ei pysty käsittelemään partnerin vapaata käyttäytymistä, niin silloin tämä ihminen ei ole aikani arvoinen.

Vierailija
14/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:04"]

En hyväksy mustasukkaisuutta missään muodossa. Se on epäkypsää ja täysin sopimatonta aikuiselle ihmiselle. Jos aikuinen ei pysty käsittelemään partnerin vapaata käyttäytymistä, niin silloin tämä ihminen ei ole aikani arvoinen.

[/quote]

Mustasukkaisuus on täysin normaali tunne. Ihminen, joka ei tunne mustasukkaisuutta OLLENKAAN on kyllä jotenkin epänormaali. Se miten mustasukkaisuuttaan hallitsee onkin toinen juttu. 

Vierailija
15/15 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi