Pelastetaan Nanso!
Tälläkin palstalla valitetaan halpisketjujen huonolaatuisista vaatteista ja peräänkuulutetaan kestäviä, kotimaisia vaatteita. No, ostakaa vaan lisää henkkamaukkaa, ja tässä tulos:
http://yle.fi/uutiset/nanso_paaluottamusmies_koskaan_ei_ruokalassa_ole_ollut_niin_hiljaista/8276987
Siinä menee taas yksi kotimainen yritys, joka työllistää pääosin naisia. Eikö nyt voitais jättää ne halpisrätit rauhaan ja ostaa tilalle kerrankin jotain suomalaista?
Kommentit (42)
Nanson pitäisi ensin tehdä sellaisia vaatteita, jonka haluan päälleni laittaa. Esim. viimeksi ostamani mekko maksoi 200 euroa ja se on sitä tyyliltään ja laadultaan sellainen, jota haluan pitää. En tyylittömiä ja muodottomia kaapuja.
Ostaisin kyllä Nansoa, jos ne eivät olisi niin tätimäisiä.
Niin se vaan on, että kun firma ei osaa uudistua kuluttajien mieltymyksiä vastaamaan, tulee sen tie kyllä ennemmin tai myöhemmin päätökseen.
Tuon uutisen luettuani menin Nanson nettikauppaan, koska aiemmin olen kyllä jonkin verran Nanson vaatteita käyttänyt. Mutta ei löytänyt sieltä kerta kaikkiaan mitään ostettavaa. Kerran vuodessa olen aina yhden teepaidan löytänyt, mutta siihen se sitten jääkin. Tytölle ostin alennusmyynnistä trikoomekon, joka oli aika eri värinen kuin nettisivun kuvassa. Normaalihinnalla (80€) en olisi ikimaailmassa raaskinut ostaa, mutta kun sain puoleen hintaan, niin ajattelin, että ostetaan ja täytyyhän sen olla laadukas kun normaalihinta oli noin korkea. Kun mekko tuli postissa kotiin, jouduin vain hämmästelemään, mikä ihme siitä teki niin kalliin.
En ole mikään kertakäyttövaatekulttuurin kannattaja, vaan pyrin ostamaan laadukasta ja kestävää. Mutta koska vaatteet ei ihan rumiakaan saisi olla, niin harvoin se valinta kohdistuu kotimaisiin.
Nanson valtti on tätimäisyys ja leveys. Siis hartiatkin ovat leveitä vaatteissa ja ovat melko muodottomia.
MUTTA ostaisin mieluusti kotimaista, jos vaate miellyttäisi ja hinta olisi kohdillaan.
Tässä ajassa kela vähentää tukiaan kokoajan, minä olen pitkäaikaissairas ja miehen työpaikka lopetti kokonaan.
Kyllä tuntuu meidän arjessa tämä taloustilanne niin että pakko ostaa vain ne pakolliset h&m:stä, ja kaikki muu jää yksinkertaisesti pois.
Esimerkkinä, että ennen ostettiin lapselle kalliit aurinkolasit optikkoliikkeestä ja nyt halvat alle vitosen lasit h&m:stä.
Mies osti aina kenkäkaupasta yli satasen kengät käyttöönsä ja nyt entisten hajottua ostin h&m tennarit koska halvalla sai. Tähän on menty :(
Mun mielestä Nanso vois panostaa vaatteiden muotoiluun ja myydä rajoitetummin eri malleja kerrallaan. Lisäks tekisin jonkun imagouudistuksen vaikka vähän rockimpaan suuntaan. Tajuan, että nykyisellä klassisen kauniilla blondilla markkinoidaan suomalaisuutta ja puhtautta, mutta ei Nanson vaatteet sovi sellaiseen hempeilymuottiin, kuosit on kuitenkin suhteellisen rohkeita ja vaatteet harvoin mitenkään siroja.
Vähemmän nauhoja ja rusetteja, enemmän vaihtelevia elementtejä ja materiaaleja. Asusteita tai korujakin vois myydä ja jotkut nahkaiset tms. yksityiskohdatkin vois toimia osassa mekoista, ettei ainakaan näyttäis niin paljoa yöpaidoille. :')
Ärsyttää oikeen, että aina suomalaisuuden pitäis tarkottaa sellasta puhtosta vaaleeta neitokaista. Miksi suomalaisuuden pitäis olla synonyymi tylsyydelle! Vaihtelua kiitos ja omaperäisyyttä! Malliksi vaikka joku miss rock-tyyppi!
Nyt niillä on Katri Niskasen suunnittelemia mekkoja. Vähän jotain uutta.
jos ne on jo päättänyt jos siirtää tuotannon kiinaan niin lisämyynti ei taida enää päätöstä kääntää.
Loisto juttu. Työpanokset kuitenkin varastetaan töissä, niin ei sinne kannata mennäkään.
On kansalaispalkan aika. Vähintään 1500 napa.
Vaikka kuinka olisi kotimaista niin en osta koska tyylini on kyllä hyvin kaukana noista vaatteista.
Ostaisin Nansoa, jos ne sopis päälle. Sama Marimekon kanssa.
Minä olin hämmästynyt kuullessani, että Nansolla olisi vielä tuotantoa Suomessa. Olin ollut aivan varma, että myös Nanso olisi ajat sitten tehnyt mitä muut ovat tehneet ja siirtänyt tuotantonsa Viroon, Kiinaan, Romaniaan tai muihin halpatyövoiman maihin. Yllättävän kauan Nanso sitten piti tehtaansa täällä. Ei ollut heillä vissiin niin ahneita osakkeenomistajia kuin muilla, mutta nyt on niilläkin sitten hermot menneet.
Just panin menemään kirpparille hyväkuntoisen Nanson yöpaidan. On vaan kuosiltaan sellainen myrkynvihreä riepu, ettei ole tullut käytettyä.
Siirtäkää vaan Kiinaan, en osta sitäkään vähää. Mielestäni tuotekehitys on ollut päin prinkkalaa, asiakkaan toiveita ei ole kuunneltu.
Kävin Nanson nettikaupassa. Viiskymppiä yöpaidasta tai satanen trikoomekosta on pikkaisen liikaa. Ja nuo kuosit! Kuka noita tanttuja oikein käyttää?
Kyllähän Nansolla on ollut kivoja, nuorten suunnittelijoiden mallistoja valikoimissaan jo monta vuotta. Ainakin Rinne Niinikoski, Katri Niskanen, Paola Suhonen jne. Monelle vain tulee Nansosta ensimmäisenä mieleen Paulakukka ja muodottomat paitulit, ja näiden ennakkoluulojen takia ei edes tutustuta uusiin mallistoihin.
Ostaisin mieluummin jopa niitä halpoja riepuja kuin ylihinnoiteltuja tanttavaatteita joita ei kehtaisi edes käyttää.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 13:06"]
Kävin Nanson nettikaupassa. Viiskymppiä yöpaidasta tai satanen trikoomekosta on pikkaisen liikaa. Ja nuo kuosit! Kuka noita tanttuja oikein käyttää?
[/quote]
Ollaan ongelman ytimessä: sä olet tottunut maksamaan max 30,- henkkamaukan huonolaatuisesta trikoosta. Käytät sitä kuukauden ja meet ostamaan uuden.
Ja mitä kuoseihin tulee, todellakin Nansolla ei ole paljettikoristeltuja tai kimaltavin tekstein printattuja paitoja.
Jos olisin rikas, ostaisin noita vaatteita. Nyt on tyytyminen henkkamaukan aleen tai kirpparivaatteisiin. Neljäkymppiä puserosta on aivan liikaa, kun sillä rahalla saa kirpparilta 10-15 puseroa.
Ne nanson vaatteet on vaan niin rumia rättejä ettei niitä viitsi ostaa edes kotimaisen tukemiseksi...