Löysin kirjaston kirjan, lainattu vuonna 2007, mitä teen?
Löysin siis muuttokamoja pakatessani kirjaston kirjan ja välissä oli vielä lainauskuitti vuodelta 2007. Mitä teen? Mulle ei ole tullut muistaakseni mitään muistutuksia, laskuja, tms. Jos nyt laitan kirjan vaikka postissa kirjastoon nimettömänä niin näkeekö ne sieltä että tämä onkin ollut tällasella ihmisellä lainassa, laitetaanpas jättilasku perään? Vai hävitänkö vain kirjan vähin äänin? Omatunto soimaa. Ja asun siis jo eri paikkakunnalla kuin missä tuo kirjasto on, mistä olen ton lainannut. En tajua miten tuo kirja ei ole muka edellisessä muutossa pistänyt silmään...
Kommentit (13)
Vartoilepa Lainan päivää- palautat sitten.
Kannattaa palauttaa, mutta vain tiettynä päivänä, jolloin ei poikkeuksellisesti mene myöhästymismaksua. Lainan päivä taitaa olla yksi ja satunnaisesti saattaa olla muitakin.
Kyllä siitä lasku olisi jo tullut noin pitkän ajan jälkeen, jos on tullakseen. Täällä lähtee vuoden päästä, ja lasku muistaakseni mitätöidään jos palauttaa kirjan siinä vaiheessa. Eli mielestäni voit postittaa kirjan pienen viestin kera. Suosittelisin lähettämään ihan itse, enkä pistäisi uuden asuinpaikan kirjastoa maksamaan lähettämistä. Sitäkin kautta toki onnistuu..
Ota yhteyttä siihen kirjastoon, josta kirja on lainattu. Sähköpostitiedot löydät netistä. Voit varmistaa viestissäsi sakon määrän.
Mm. pääkaupunkiseudulla ja Tampereella on aluekirjastoja, joissa käy sama kortti. Ainakin pääkaupunkiseudulla voit palauttaa kirjan mihin kirjastoon tahansa.
Jos asuit aiemmin Riihimäellä ja nyt Rovaniemellä, niin voit postittaa kirjan Riihimäen kirjastoon pehmokuoressa.
polta kirja takassa keskiyöllä vähin äänin
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 11:54"]
polta kirja takassa keskiyöllä vähin äänin
[/quote]
:D
Katso kirjaston tietokannasta kyseisen nimekkeen kohdalta, onko eräpäivällä 2007 jotain niteitä. Todennäköisesti systeemissä ei ole enää tuota lainaa, jos et ole saanut karhuja etkä perintälaskuja. Nide on ehkä poistettu jostain syystä tietokannasta. Silloin voit ilman mitään maksuja palauttaa sen kirjastoon. Voipi olla, etteivät enää edes halua sitä.
Terv. Kirjastovirkailija (ei kaupunginkirjaston)
No ei kannata tehdä suht pienestä asiasta hankalampaa kuin se onkaan..
1) Laita ko. kirjastoon sähköpostia ja kysy mitä tehdä
2)Laita kirja postissa ko kirjastoon ja laita viestilappu mukaan.
Helpoin on tuo eka vaihtoehto.
Muuta nimesi ja käy plastiikkakirurgilla. Muuta pois Suomesta. Interpol on jo jäljilläsi. Hallitus aikoo maksaa valtion velat myöhästymismaksusi koroilla.
Itsellä sattuu olemaan 70-luvun alkupuolelta kirjastosta lainattuja (lasten)kirjoja, ja 70-luvun loppupuolelta koulukirjastosta lainattu kirja. Kirjasto on kerran jo muuttanut, enkä tiedä, onkohan koulukirjastoja enää olemassakaan...
Arvaa vaan palautanko kirjat...
Jos siitä ei oo tullut mitään huomautuksia niin tuskin ne sitä enää kaipaa. Kävisin silti ihan oman mielenrauhan kannalta palauttamassa. Tai voisko olla, ettei se oo reisteröitynyt lainatuksi? Mä kerran palautin kirjan ja siitä tuli yhtäkkiä muistutusmaksu, kävin kirjastossa kyselemässä, että mikä tämä on ja en oo maksamassa. Se ei ollut rekisteröitynyt palautetuksi. Onneksi siinä kirjastossa niitä kirjoja oli vain yksi, niin kävin sen hakemassa hyllystä, että aivan tasan oon tän palauttanut.
minulle kävi kerran niin että tuli myöhästymsisakkoja ja lopuksi vaativat kirjan hintaa takaisin. Onneksi löysin kirjan ja teimme kaverin kanssa niin, että hän meni lainaamaan kirjan, joten se automaattisesti pyyhki pois myöhästymissakkoni (kirjasto luuli että niiden systeemeissä moka)
Vie se uuden asuinpaikkasi kirjastoon ja selitä tilanne. Luulen, että ymmärtävät ja kiittävät.