Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan iäkkäät äidit useinkin pihalla lastenvaatemuodista

Vierailija
06.09.2015 |

vai onko yksittäistapaus? Olen vaan huomannut, että yksi n. viisvitonen äiti pukee kouluikäisensä kuin pienen tarhalaisen. Kaikki vaatteet on kyllä nättejä, ehjiä, siistejä, merkkivaatteita, värit sopii yhteen jne, mutta kaikki vaatteet sieltä pienten lasten puolelta hankittu, esim. haalareita, kypärämyssyjä, kuravaatteita jne.

Enkä tarkoita nyt kytätä ketään, tuli vaan mieleen, että onko vaatevalinnoissa tämmöinen sukupolvien välinen ero, että katsotaan vain sitä käytännöllisyyttä ja lasta ajatellaan pidempään pikkulapsena.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:08"][quote author

="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:46"]Samaa olen havainnut. Se on sitten vaan ikävää, että näitä lapsia helposti kiusataan :( [/quote] Teistäkö on kivaa, että näitä lapsia kiusataan?

[/quote]

Miksi niitä kiusataan? Koska ap:n kaltaiset, henkisesti keskenkasvuiset, vanhemmat arvostelevat toisia lapsia omien lasten korvien ollessa paikalla...tai pahimmillaan suoraan niille omille lapsilleen. Ja sitten ne lapset koulun pihalla toistaa papukaijana kaiken.
[/quote]

Oletko jonkin sortin meedio?

Vierailija
42/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäillä äideillä on rahaa ostaa just mitä haluaa ja ei ryhmäpainetta jostain epäkäytännöllisestä trendikamppeesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun lapsesta on tallessa lehtijuttu, kun olivat luontokoulussa tokalla luokalla.

Lapsella on kuvassa kypärämyssy ja sen päällä pipo, untuvatoppis, hanskat, joiden alla tiedän olleen villalapaset, toppahousut, joiden alla normaalit sisävaatteet + villahousut ja jaloissa huopikkaat.

Mittari näytti sinä aamuna -32 astetta. Miten sinä olisit pukenut 8-vuotiaan kouluun, kun tiedossa oli luontoretki pakkasesta riippumatta?

Olin silloin 37-vuotias, eli iäkäs toki.

[/quote]Kauheeta, asutteko jossain Kilpisjärvellä. En laittais omaani kouluun tuon ikäisenä lainkaan. Hyvin silti olit pukenu, tyhmää koululta. "

Ei tarvitse asua Kilpisjärvellä esim. 2000-luvulla Helsingissä oli vastaavia lukemia ja on ollut useasti sen jälkeen kun huomioidaan lämpötila ja tuulen voimakkuus, joka nostaa monella asteella pakkasen purevuutta. Helsingissähän tulee aina, kun meri on lähellä.

Ikävä kyllä, monet vanhemmat pukevat lapsensa vain katsomalla mittarista ulkolämpötilaa, eivätkä ota huomioon tuulen nopeutta, joka lisää kylmyyttä tuntuvasti.

Vierailija
44/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:25"]

Meillä kypäräpipo oli joskus 10v sitten käytössä. Nyt meillä on 5v joka ei ole koskaan pukenut kypäräpipoa päähänsä. T:46v

[/quote]

mun poika taas harrastaa lajeja, joissa pidetään kypärää. Joten erilaiaet kypärämyssyt eri materialeista on tulleet tutuiksi. 

[/quote] Meilläkin moottoripyöräillään, mutta ainoa joka käyttää myssyä olen minä itse. Ja se 5v on menossa mukana myös.Mikä sun pointti oli?

[/quote]

no kyllä pyöräilessä talvella on hyvä panna sen kypärän alle myssy. Samoin kartingissa se on järkevää. Mikä sun pointti on? Se että hygienasyistä on järkevää olla käyttämättä kypärämyssyjä? Käyttääkö lapsesi alkkareita, sama logiikka.

Vierailija
45/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:29"]Se ap:n kuvailema äiti pukee LAPSEN LASTENVAATTEISIIN. Pillifarkut ja napapitako pitäisi olla jo alakoululaisella? No, pissis kasvattaa tyttärestään pissiksen. Ja jos jo eskarilainen "tietää´" niin kovin tarkasti, mitä haluaa pukea ylleen ja mitä ei, niin perustelut löytyvät helposti, kun se äityli menee peilin eteen ja katsoo tarkasti itseään peilistä tuijottavaa naista silmiin. Nostan hattua kaikille niille nuorille ja vähän vanhemmillekin äideille, jotka vielä pukevat lapsensa asianmukaisiin LASTENVAATTEISIIN, ehjiin ja puhtaisiin sekä säätilaan ja ajankohtaan sopiviin. Diskovaatteet sopivat diskoon sitten monen, monen vuoden kuluttua.
[/quote]

Mitään pukeutumisen välimuotojahan ei av:lla luonnollisestikaan tunneta. Sama pätee aikuisiin naisiin; pukeutuvat joko tuulipukuun ja lenkkareihin tai minihameeseen, tissitoppiin ja 10 cm piikkikorkoihin...

Vierailija
46/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä henmetti on kypäräpipo? Pipo on pipo. Kypäräpipo kuulostaa yhtä tyhmältä kuin puolihame!

Vierailija
47/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:43"]

Meillä kypäräpipo oli joskus 10v sitten käytössä. Nyt meillä on 5v joka ei ole koskaan pukenut kypäräpipoa päähänsä. T:46v

[/quote]

mun poika taas harrastaa lajeja, joissa pidetään kypärää. Joten erilaiaet kypärämyssyt eri materialeista on tulleet tutuiksi. 

[/quote] Meilläkin moottoripyöräillään, mutta ainoa joka käyttää myssyä olen minä itse. Ja se 5v on menossa mukana myös.Mikä sun pointti oli?

[/quote]

no kyllä pyöräilessä talvella on hyvä panna sen kypärän alle myssy. Samoin kartingissa se on järkevää. Mikä sun pointti on? Se että hygienasyistä on järkevää olla käyttämättä kypärämyssyjä? Käyttääkö lapsesi alkkareita, sama logiikka.

[/quote]Ymmärrätkö myssyn ja pipon eron?

Vierailija
48/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nuorilla äideillä ja monikulttuurisilla perheillä tapana pukea lapset pikkupissiksiksi vai onkohan näkemäni lapsi yksittäistapaus. Pinkit maihareitta muistuttavat muoviset varsikengät, mustat hopeakuvioiset legginsit ja pinkki napapaita, jossa oli joku Try me - I'm your baby -teksti. Tämmöisen noin 3v:n näin Haloo Helsingin laivakeikalla ja mietin, että miksi lapsi ei saa olla lapsi. Kynnet tietty kimalsi ja matkassa oli mukana feikki-Vuitton.

Vierailija
49/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:46"]

Mikä henmetti on kypäräpipo? Pipo on pipo. Kypäräpipo kuulostaa yhtä tyhmältä kuin puolihame!

[/quotehttp://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/lassie-lasten-kyparapipo-6849988--malli

Vierailija
50/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:09"]

Eihän aloittajan keississä ole mistään muodista kyse vaan siitä, että aloittajan mielestä äiti pukee lapsen nuorempien vaatteisiin kuin mitä kouluikäisellä olisi. 

Jotenkin harmittaa tällaiset mielipiteet kuin aloittajalla. Helposti aloittajan kaltainen äiti siirtää omille lapsilleen samankaltaista ajattelua ja vertailua. Lapset sitten kiusaavat sitä, kenellä on hieman erilaiset vaatteet ja muut varusteet.

Mitä väliä, millaiset vaatteet lapsilla tai aikuisilla on. Itsellä on periaate, että kunhan en alasti lähde ulos, niin se saa riittää. En tarkoita, että pukisin päälleni mitä tahansa, vaan sitä, että kenellekään muulle ei kuulu se, mitä päälleni laitan. 

[/quote]

Kyllä meillä lapset naureskelivat luokan uudelle tytölle tokalla, kun saapui kouluun haalareissa ja kypäräpipossa. 

Tytön vaatteet vaihtuivatkin sitten rivakasti ikätasoisiin ja tyttö on kaveri muiden joukossa. 

Kyllä lapset ovat tietoisia, mikä on ikään sopivaa pukeutumista, vaikka sitä ei olisi kotona toitotettu. Ei nimittäin koskaan ole aiheesta puhuttu ennen tätä tapausta. 

Vierailija
51/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Ymmärrätkö myssyn ja pipon eron?

[/quote]http://www.myllymuksut.com/kyprmyssy-merinovilla-p-244.html

Vierailija
52/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:42"]

Mitä väliä jos lasten vaatteet eivät ole viimeistä huutoa? Ei haittaakaan niin paljon, kun vaatteet likaantuu tai rikkoontuu. 24v ei äiti

[/quote]

Mitä väliä miten 24v pukeutuu, sehän ehtii lihotakin vielä kun saa joskus lapsia!

Vierailija
53/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypäräpipot ovat muutenkin kammottavia ihan minkä ikäisellä tahansa. Rumia ja useimmiten epäistuvia, joko ovat silmillä jatkuvasti tai leuan päällä imeskeltävänä jne. 

Ei koskaan ole ollut kypäräpipoja meidän lapsilla. Tosi kylmällä kaulaliina ja huppu sitten tavallisten päähineiden kanssa. 

Vierailija
54/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:48"]

Mun lapsesta on tallessa lehtijuttu, kun olivat luontokoulussa tokalla luokalla.

Lapsella on kuvassa kypärämyssy ja sen päällä pipo, untuvatoppis, hanskat, joiden alla tiedän olleen villalapaset, toppahousut, joiden alla normaalit sisävaatteet + villahousut ja jaloissa huopikkaat.

Mittari näytti sinä aamuna -32 astetta. Miten sinä olisit pukenut 8-vuotiaan kouluun, kun tiedossa oli luontoretki pakkasesta riippumatta?

[/quote]Kauheeta, asutteko jossain Kilpisjärvellä. En laittais omaani kouluun tuon ikäisenä lainkaan. Hyvin silti olit pukenu, tyhmää koululta. 

[/quote]

Typerä. Ihan ollaan Etelä-Suomessa, etkö muista, että täälläkin on ollut ja on kylmää?Täällä sataa, täällä on pakkasta ja lunta aina silloin tällöin. Ei nyt viime talvena, mutta mulla on auton mittari autokatoksessa näyttänyt ihan -34 astetta.

Miksi kuulostaa kamalalta, että lapsi on ulkona -32 asteen pakkasella? Toki se on karmea ajatus napapaidassa ja farkuissa. Meillä esim. kilometriraja kouluun on 3,5 km ennen että saa bussilipun koululta, eli ajatellaan, että säässä kuin säässä lapsi voi kulkea tuon matkan jalan. Jos sataa, on pakkasta tai lunta, sinustako lapsi on sitten kotona, koska oma ja varma tyyli on leopardikuvioitu toppi ja mustat leggingsit ja muu on lapsellista pukemista?

Vierailija
55/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:34"]

Se ap:n kuvailema äiti pukee LAPSEN LASTENVAATTEISIIN. Pillifarkut ja napapitako pitäisi olla jo alakoululaisella? No, pissis kasvattaa tyttärestään pissiksen. Ja jos jo eskarilainen "tietää´" niin kovin tarkasti, mitä haluaa pukea ylleen ja mitä ei, niin perustelut löytyvät helposti, kun se äityli menee peilin eteen ja katsoo tarkasti itseään peilistä tuijottavaa naista silmiin. Nostan hattua kaikille niille nuorille ja vähän vanhemmillekin äideille, jotka vielä pukevat lapsensa asianmukaisiin LASTENVAATTEISIIN, ehjiin ja puhtaisiin sekä säätilaan ja ajankohtaan sopiviin. Diskovaatteet sopivat diskoon sitten monen, monen vuoden kuluttua.

[/quote]Ei nykyään käydä dicoissa:)

[/quote] 3-4x vuodessa.

[/quote]Niin, maalla. =Siis siellä maaseudulla puhutaan discoista, ei muualla. 

Vierailija
56/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:04"]

Mun lapsesta on tallessa lehtijuttu, kun olivat luontokoulussa tokalla luokalla.

[/quote]Kauheeta, asutteko jossain Kilpisjärvellä. En laittais omaani kouluun tuon ikäisenä lainkaan. Hyvin silti olit pukenu, tyhmää koululta. 

[/quote]

Typerä. Ihan ollaan Etelä-Suomessa, etkö muista, että täälläkin on ollut ja on kylmää?Täällä sataa, täällä on pakkasta ja lunta aina silloin tällöin. Ei nyt viime talvena, mutta mulla on auton mittari autokatoksessa näyttänyt ihan -34 astetta.

Miksi kuulostaa kamalalta, että lapsi on ulkona -32 asteen pakkasella? Toki se on karmea ajatus napapaidassa ja farkuissa. Meillä esim. kilometriraja kouluun on 3,5 km ennen että saa bussilipun koululta, eli ajatellaan, että säässä kuin säässä lapsi voi kulkea tuon matkan jalan. Jos sataa, on pakkasta tai lunta, sinustako lapsi on sitten kotona, koska oma ja varma tyyli on leopardikuvioitu toppi ja mustat leggingsit ja muu on lapsellista pukemista?

[/quote]Mistä sä tähän revit jotkut napapaiat? Hyi ei tollasella ilmalla voi edes hengittää ulkona!

Vierailija
57/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:35"]

Se ap:n kuvailema äiti pukee LAPSEN LASTENVAATTEISIIN. Pillifarkut ja napapitako pitäisi olla jo alakoululaisella? No, pissis kasvattaa tyttärestään pissiksen. Ja jos jo eskarilainen "tietää´" niin kovin tarkasti, mitä haluaa pukea ylleen ja mitä ei, niin perustelut löytyvät helposti, kun se äityli menee peilin eteen ja katsoo tarkasti itseään peilistä tuijottavaa naista silmiin. Nostan hattua kaikille niille nuorille ja vähän vanhemmillekin äideille, jotka vielä pukevat lapsensa asianmukaisiin LASTENVAATTEISIIN, ehjiin ja puhtaisiin sekä säätilaan ja ajankohtaan sopiviin. Diskovaatteet sopivat diskoon sitten monen, monen vuoden kuluttua.

[/quote] 3-4x vuodessa.

[/quote] Hemmetti, Töölö on maalla! Meillä on lapsilla koulussa disco taas lokakuussa. keräävät leirikoulurahaa.

Vierailija
58/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:04"]

[/quote]

[/quote]Vastaaja kommentoi ilmaa, ei pukeutumista. Lue uudestaan ja ajattele. Löydät eron. Tai ehkä et;)

Vierailija
59/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:35"]

[/quote] 3-4x vuodessa.

[/quote]

No miksikä niitä sitten pitäisi sanoa? t. turkulainen

Vierailija
60/89 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 11:52"]

Kyllä meillä lapset naureskelivat luokan uudelle tytölle tokalla, kun saapui kouluun haalareissa ja kypäräpipossa. 

Kyllä lapset ovat tietoisia, mikä on ikään sopivaa pukeutumista, vaikka sitä ei olisi kotona toitotettu. Ei nimittäin koskaan ole aiheesta puhuttu ennen tätä tapausta. 

[/quote]

Ei sinun ole tarvinnut puhua. On riittänyt, että lapsesi ovat nähneet sinun nauravan aikuisille, jotka eivät pukeudu ikäänsä nähden sopivasti.

Ai mitä? Et muka naura? Miksi ihmeessä et naura? Sinustahan on soveliasta, että lapsesi nauravat, joten mikset itse tekisi samaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme