Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ei menis päivystykseen/lääkärille kun "ei se kuitenkaan mitään ole" vaikka

Vierailija
23.03.2022 |

oliskin jotain oireita. Itelläni nyt silmässä sellane harmaa sumea alue. Luin kyllä netistä että sellanen voi olla esim. jos verkkokalvo on irtoamassa. Tein myös oma olo arvion ja siihen tuli vastaus että ota yhteys päivystykseen.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen äärimmäisen harvoin lääkäriin ja päivystykseen minut saa vain ampparilla. Silmät on kuitenkin alue jos niissä oiretta niin varmasti ainakin soittaisin ja kysyisin lisäohjeita.

Silmistä tuli mieleen että mitä se tarkoittaa kun joskus silmien sivuilla näkyy kuin veden aaltoilua tai värinää?

Vierailija
42/44 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on vain sellainen pieni harmaa alue, sellainen piste- tai lankamainen, kyse on todennäköisesti lasiaisen samentumisesta. Tulee iän myötä kaikille.

Jos on isompi alue tai haittaa näkemistä, lääkäriin.

On mulla niitä haituviakin leijailee kun katsoo esim. vaaleaa taustaa vasten. Tää on erilainen sumea harmaa alue. ap.

Mulla ilmestyi semmoinen myös, pari päivää seurasin sitä kun se ei alkanut kasvamaan, silmälasiliikkeessä oli ilmaisia näöntarkastuksia, kävin sellaisessa, sieltä sain paperin näyttää terveyskeskuslääkärille (oli lääkärinaika muista syistä), joka sitten kirjoitti lähetteen silmälääkärille. Kaikki sanoivat että jos alue alkaa kasvaa äkisti niin sitten päivystykseen samantien, ei saa jäädä jossittelemaan.

Sille silmälle on nyt tehty kaikenmaailman tutkimukset, mutta mitään vikaa ei ole löytynyt, itse oletan että jokin näköhermon piuhoista on mennyt poikki jossain kohtaa sen sijaan että verkkokalvo olisi se ongelma.

Ne leijuvat jutut joita ilmestyy silloin tällöin näkökenttään ovat vaarattomia lasiaisessa leijuvia proteiinisaostumia. Niistä ei kannata huolestua paitsi jos näkee sellaisen ihan oikeasti tekevän uintiliikkeitä... XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen äärimmäisen harvoin lääkäriin ja päivystykseen minut saa vain ampparilla. Silmät on kuitenkin alue jos niissä oiretta niin varmasti ainakin soittaisin ja kysyisin lisäohjeita.

Silmistä tuli mieleen että mitä se tarkoittaa kun joskus silmien sivuilla näkyy kuin veden aaltoilua tai värinää?

Minulla ainakin sitä aaltoilua/värinää tulee silloin kun olen unohtanut silmätipat (kroonisesti kuivat silmät) ja/tai jos olen tosi väsynyt.

Vierailija
44/44 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen päivystykseen herkästi, sitä kauttahan saa ainakin jotain tutkittua heti eikä tarvitse odottaa viikkoja lääkärinvastaanotolle aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme