Minne Eurooppaan kaupunkilomalle toukokuussa?
Pidennetty viikonloppu kyseessä. Mieluiten joku ei ihan kaikkein suosituimmista kohteista kuten Pariisi, Rooma, Lontoo jne, koska ne kaikki nähty jo osa useampaankin kertaan. Vinkkejä? Joku hieman pienempi kaupunki ehkä, jonne kuitenkin pääsee järkevästi? Edullisuuskaan ei haittaa.
Kommentit (80)
Asiallisia kommentteja, kiitos. T. Ap
Lissabon? Siellä on toukokuussa jo ihan täysi kesä
Itse menisin Berliiniin kun se on vielä näkemättä ja kiinnostaa muutenkin.
En lähtisi mihinkään, kaikki voi muuttua helkkarin kalliiksi, huvit voi olla vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Lissabon? Siellä on toukokuussa jo ihan täysi kesä
Tulin ehdottamaan samaa. Kiva kaupunki ja toukokuussa hyvät säät kaupunkilomailuun, kesällä voi olla liiankin kuuma.
Me mennään Venetsiaan (taas), Finskin suorat lennot (tosin vain pe ja su, mutta me ollaankin reilu viikko).
Minä suuntaisin Britteihin, Skotlantiin Ylämaille tai länsirannikon saarille.
Vastaan Praha, koska se on mun mielestä maailman kaunein ja paras kaupunki!
Olin ennen koronaa Berliinissä huhtikuun lopun helteessä, oli kivaa.
Madridissa olin muutama vuosi sitten toukokuussa, käytiin katsomassa jalkapalloa, sattui vaan tosi kylmä keli, sateinen +10, mikä oli todella poikkeuksellista. Paikalliset oli toppatakeissa.
Mitä kieltä osaat, mikä kulttuuri kiinnostaa, mitä haluat tehdä kaupunkilomalla? Itse valitsen näiden perusteella + minne on suorat lennot hyvillä aikatauluilla. 4,5h Lissaboniin on aika pitkä lento jos perillä on vain 3 päivää.
Lugano Etelä-Sveitsissä Italian rajalla. Lentämällä Milanoon ja junalla/bussilla (noin 1 h matka) perille. Lugano on tosi kaunis kaupunki, ei kovin iso, ja sieltä pääsee Lugano-järveä pirkin risteilemään kaikenlaisiin kyliin niin Italian kuin Sveitsin puolella. Luganon hyviä puolia on se, että siellä on italialainen ilmasto, mutta sveitsiläinen järjestys.
Prahassa usein 20+ astetta tuohon aikaan ja mukavan kokoinen kaupunki, missä nähtävää. Lisukkeena edullinen ruoka&juoma.