Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko oikeasti tunteeton vai mitä tämä on?

Vierailija
23.03.2022 |

Elin lapsena melko kylmissä olosuhteissa ja minulla oli tunteeton äiti. Isäni kuoli ollessani pieni. Kummankaan puolen isovanhemmat eivät olleet myöskään läheisiä kanssani. En kokenut turvallisuutta ja äidin mentyä uusiin naimisiin jäin huomiotta. Sisaruksia ei ollut. Tästäkö johtuu se etten hirveästi tunne mitään enkä osaa näyttää tunteita koska minulla ei ole aavistusta miten kuuluu milloinkin tuntea ja näyttää niitä. Saatan nauraa tai itkeä mutta se ei tunnu ns.oikealta. olenko tunteeton?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/2 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vain niin, ettet tunnista tunteitasi ja anna siten niille tilaa. Tunteettomuus ei välttämättä ole kyseessä.

Opettelin itse aikuisiällä tunnistamaan omia tunteitani. Vanhempani ovat ihan normaaleja, mutta he ovat sodan käyneen sukupolven alkoholismin jälkeistä sukupolvea, joten tunteita ei kotona arvostettu, vaan kovaa työtä. Ei toisaalta ollut samanlaisia tukitoimiakaan tai mahdollisuutta hakea apua. Sitä vaan sinniteltiin. Kyllähän se vanhemmissani edelleen näkyy. Olen itse opettanut heidät nyt aikuisiällä halaamaan ja myöntämään, että kaipaa ja odottaa näkemistä.

Omien tunteiden tunnistamien auttaa niiden käsittelyä. Nousee esille pettymystä ja surua, kaipausta ja läheisyyden tarvetta. Jossain vaiheessaa olin jopa yliherkkä ja kaipasin paljon läheisyyttä puolisoltani. Hän onneksi on karhuhalauksinen ihana mies.

Auttaisiko sinua tämä selvittämään, että onko kyse vain tunteiden tunnistamisen puutteesta vai todella tunteettomuusta:

https://verkkokauppa.duodecim.fi/6537.html

Kirja löytynee kai myös äänikirjapalveluista. Ehkä myös kirjastosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla