Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä halusitte pienenä, mutta ette ikinä saaneet?

Vierailija
23.03.2022 |

.

Kommentit (1151)

Vierailija
161/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusta mäkin eniten toivoin, mutta samalla sain tietää jo pienenä, ettei ainakaan biologista sisarusta voi tulla. 5-6-vuotiaana ihailin sellaisia klassisia merimiesmekkoja ja sellaisen olisin halunnut, mutta en saanut. Ehkä niitä oli huonosti saatavilla tai äiti piti mekkoa liian kalliina ja vähälle käytölle jäävänä.

Vierailija
162/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisarusta. Minun isoveljeni ovat paljon vanhempia kuin minä ja he muuttivat pois lapsuudenkodista kun olin melko pieni joten minä tunsin olevani kuin ainoa lapsi perheessä ja olisin halunnut että meillä olisi ollut joku toinenkin suunilleen saman ikäinen lapsi kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rullaluistimet.

Vierailija
164/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin rakkaus.

Vierailija
165/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että minua ei olisi syyllistetty koko lapsuusaikaani pikkuveljeni kuolemasta. Minut laitettiin vahdiksi 2-vuotiaalle veljelleni, itse olin 5v. Veli hukkui pihallamme olleeseen mutapohjaiseen lampeen. Äitini ei tämän jälkeen katsonut minua ikinä silmiin, ei edes kuolinvuoteellaan.

Tämä on kyllä kauhea kokemus ja toivon, että voit antaa itsellesi anteeksi. Ei ollut sinun syysi tuo. Vanhempien tehtävä on vahtia lapsia ja olit niin pieni vielä. Muistan, että olet kertonut tästä johonkin muuhunkin ketjuun aiemmin ja se on jäänyt mieleeni. Toivon sinulle kaikkea hyvää.

Vierailija
166/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki, tai edes mökkiloma oman perheen kesken. Isä oli aina töissä tai vähintään takapäivystyksessä (lääkäri)

Vierailija
167/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kalliin nukkekodin missä on lamput ja kaikki muu krääsä. Merkkiä en muista. Kaverilla oli sellainen ja olin vihreä kateudesta. Itse jouduin leikkimään muovisella halppisversiolla.

Vierailija
168/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin movon. Movoa ei ikinä tullut.

Vierailija
169/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huone

Omakotitaloasuminen

Viikkoraha

Automatto

Adidaksen All stars

Dakinen reppu

Vähän on ääripäät listassa, mutta nämä on jostain syystä jääneet pysyvästi mieleen.

Vierailija
170/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetta siitä, että vanhemmat välittää.

Vierailija
171/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon tai veljen. Edelleen iso, aina vain kasvava suru sisaruksen puutteesta

Vierailija
172/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut lohdutusta, rohkaisua jatkuvien vaatimusten lisäksi

Vierailija
173/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mitä koskaan toivoinkin, sain siitä halpakopion, en koskaan sitä oikeeta. Sama kuin ei olis saanut lainkaan.

Eihän lapsi pysty edes tunnistamaan mikä on merkkituote, ja mikä sama tuote mutta ilman kuuluisaa merkkiä? Vai puhutaanko tässä nyt teinistä joka haluaa Gucci laukun?

Barbiella oli halpissinnepäinkopio, jota myytiin eri nimellä. Kyllä ne erotti toisistaan ihan jokainen.

Vierailija
174/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttönä toivoin mopoa, haaveilin siitä monta vuotta. Toiveena Monkey, iskä osti vanhan pappatunturin😅 nooh opin ajamaan ja aikuisena olen sitten itse hankkinut mieleiset kulkuvälineet

Vierailija
175/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkekodin, jota itse kyllä kutsuin nukketaloksi.

Piti ihan katsoa tämän kommentin lähetyspäivämäärä, onko kaivettu jokin vanha ketju esiin, mutta tämä ketju on niin uusi, että en tuo ollut minä... Siis ihan sama juttu minulla, nukketaloa en koskaan saanut. Näin viitisenkymmentä vuotta myöhemminkin asia vetää mielen haikeaksi.

Vierailija
176/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin Töölöstä

Vierailija
177/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin niin halunnut raittiin isän ja hellän äidin ja kivat sisarukset.

Sain päin vastoin.

.

Mikään tavarahan tällaista ei olisi korvannut, yleensä sain muuten jotain heppoista krääsää lahjaksi. Silloin kun en saanut jotain vanhemmilta sisaruksiltani kierrätettävää kudetta tai tavaroita.

.

Olin esim 16 kun ostin vihdoin oman polkupyörän omista kesäansioista. Äidin ainut kommentti: "Älä nyt tuhlaa!"

Vierailija
178/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toivonut joka iässä jotain, en ole saanut. Onneksi se toivomusten lista muuttuilee jatkuvasti.

Vierailija
179/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallista ja läheistä lapsuudenperhettä.

Vierailija
180/1151 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummansinisestä sametista tehdyn luistelupuvun jossa oli valkoiset "turkisreunat" ja valkoiset luistimet. Muistaakseni oli myös viininpunaisia pukuja mutta ne eivät sytyttäneet. Näin 50-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi