Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ivana Helsinki lähtee Instagramista ja Facebookista - "Ei sovi enää arvoihin"

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää katsomassa vaikka Stella Harasekin tai Pupulandian instassa, missä mennään. Ivana Helsinki on käyttänyt somevaikuttajia hyväkseen markkinoinnissaan vuosia palkatta/ mekkopalkalla ja omiakin työntekijöitä on kohdeltu huonosti. Somesta saa poistua ja ei taida kellään tulla ikävä, mutta tarvitseeko lytätä muut pois lähtiessään?[/quote]

Niin, että kalliin mekon tms. LISÄKSI pitää saada vielä rahaa ???

Voi kun KAUHEETA🤪

Se on sitten "ammatin"valinta kysymys...

Ja kuten monet näistä aina korostavat, että suosikaa vastuullisuutta yms.

Itsellleen on ahneus iskenyt ja mitään ei tehdä niin kuin "opetetaan".

Vierailija
62/72 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Ei tule ikävä. Firman nimi on kamala enkä koskaan tykännyt niistä mekoistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatepuolella on enemmänkin vastaavaa toimintaa pienissä yrityksissä. Esimerkiksi Vimmalla on täysin sama meininki ollut monta vuotta. Huudetaan työntekijöille, aivan kohtuuttomia vaatimuksia ja poljetaan työntekijää muiden nähden ja kuullen. Vähän väliä joku itki siellä töissä ollessani ja sen jälkeen olen kuullut saman jatkuvan. Jokaisen pitäisi olla kiitollinen työpaikastaan. Palkkaa sentään maksettiin mutta ylitöitä jos teki niin piti suhtautua kuin yrittäjä eikä olla ahne ja jokaista penniä olla Vimman omistajalta rohmuamassa. Sieltä moni lähtenyt henkisesti rikkinäisenä, osa ollut työkyvyttömiä pitkään sen jälkeen.

Vierailija
64/72 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-12383572

Ivana Helsingin 15 entistä työntekijää ja harjoittelijaa kertoo valtavasta työmäärästä ja mekoilla korvatuista ylityötunneista. Heidän mukaansa palkattomat harjoittelijat pyörittivät muotibrändin myymälöitä.

Vierailija
65/72 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä lähteä somesta juuri ennen kuin kansallinen tv-kanava julkaisee artikkelin, joka paljastaa oman yhtiön epäkohtia: https://yle.fi/uutiset/3-12383572 

Hyvä yritys välttää monen eri sometilin täyttyminen kritiikillä? Tosin epäonnistunut yritys, esim. Instagram on edelleen toiminnassa ja lyhyen tarkastuksen jälkeen kipakat kommentit ovat sinne jo löytäneet tiensä.

Vierailija
66/72 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä oli uskomaton juttu niiden työkulttuurista. Kerrassaan härskiä toimintaa. Mutta ihmettelen kyllä kovin hyväuskoisia nuoria naisiakin. Itse olen niin köyhä, että en voisi tehdä työtä, josta en saisi palkkaa. Vaikka ala olisi kuinka ihana olisi pakko hankkia työpaikka, mistä palkankin saa.

Vierailija
67/72 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokee somen haitalliseksi, niin se vaan todistaa ettei osaa käyttää sitä. Instagram ja Facebook näyttävät sinulle vain sitä sisältöä mihin reagoit. Jos seurailet ihmisiä jotka postaavat kuvia mitkä ei sinua kiinnosta tai klikkailet postauksia joita et oikeasti edes haluaisi nöhdö, niin se on ihan oma syysi. Instagram voi olla vaikka täynnä rauhallisia järvikuvia ja värikkäitä donitseja jos niitä haluaa nähdä. Ei kenenkään muun maan kansalaisille elämä ole näin vaikeaa, mutta tässä se taas nähdään... 

Vierailija
68/72 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylellä oli uskomaton juttu niiden työkulttuurista. Kerrassaan härskiä toimintaa. Mutta ihmettelen kyllä kovin hyväuskoisia nuoria naisiakin. Itse olen niin köyhä, että en voisi tehdä työtä, josta en saisi palkkaa. Vaikka ala olisi kuinka ihana olisi pakko hankkia työpaikka, mistä palkankin saa.

Ainakin yhdellä Ylen haastatellulla oli toinenkin työpaikka josta sai hieman palkkaa että pystyi elämään. Ymmärrettävästi nuorempana saattaa kuvitella (ja tätähän on vuosia ihmisille toitotettu) että kunhan saa jalan yrityksen ovenväliin saisi jatkossa työpaikan. Selkeästi brändi on tätä hyväksikäyttänyt toiminnassaan.

Aivan järkyttävä kamala tapaus kaikkineen, näköjään vähän joka puolella on harrastettu salamyhkäisesti vuosikaudet erilaista hyväksikäyttöä ja kähmintää ja julkisuudessa näytelty hyvää työnantajaa. Onneksi rohkeat paljastavat asiat.

Vierailija
69/72 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut, että 100 %kotimaisista vaatetusalan yrityksistä teettää valtaosan vaatteista harjoittelijoilla ilmaiseksi. Sisältää sekä tunnetut merkit että pienet korjaus/mittatilausompelimot. Itsekin olen opiskellut vaatetusalaa ja ollut ilmaisessa harjoittelussa. Kaikki mun luokalta oli ilmaisissa harjoitteluissa. Tuolta ajalta saa kyllä opintotukea. Tuliko tämä jollekin yllätyksenä? Kohtelu on kyllä ollut Ivanalla ala-arvoista, ja töitä teetetty liikaa. Järkyttävältähän tuo Ylen juttu kuulosti.

Vierailija
70/72 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tätä tehdään suurimmassa osassa firmoista. Ei nuorilla ole muuta vaihtoehtoa kuin suostua. Oikeaa palkkatyötä ei saa mistään perinteisen hakuprosessin kautta.

Tervetuloa 2020-luvulle, modern day slavery kukoistaa.

Vierailija
71/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte olla varmoja, että Ivana Helsingin tekemän rohkean päätöksen poistumisesta somesta tulee tekemään moni muukin brändi.

Miksi kukaan niin tekisi? Se olisi brändin itsem*rha. Some on ilmainen mainosalusta ja jos sen hylkää niin samalla tuototkin tippuu. Ei nykyään menestytä jos ei pidä itsestään ääntä, ja some on se kaikkein helpoin keino.

Yhä enenevässä määrin brändit lähtevät somesta. Some on muuttunut ikäväksi paikaksi, jossa maalitusringit lisääntyvät.

Vierailija
72/72 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tätä tehdään suurimmassa osassa firmoista. Ei nuorilla ole muuta vaihtoehtoa kuin suostua. Oikeaa palkkatyötä ei saa mistään perinteisen hakuprosessin kautta.

Tervetuloa 2020-luvulle, modern day slavery kukoistaa.

Tätä ihan samaa oli jo vuosikymmeniä sitten. Minut heitettiin luotsaamaan yksin 10 minuutin perehdytyksellä isoa liikettä. Ja palkka oli täysin mitätön. Se oli kamala paikka.

Ymmärrän ettei nykyään enää tehdä näin, vaan harjoittelijatkin saavat kunnon perehdytyksen. Ihmiset ovat kuitenkin erilaisia, toinen selviää uudesta ja tuntemattomasta kun toinen taas tarvitsee kädestä pitäen opastamista viikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme