Ilmainen hotelliyö ei olekaan ilmainen: Verottaja muistuttaa somevaikuttajia verojen maksamisen pakollisuudesta
"Ilmainen hotelliyö ei olekaan ilmainen: Verottaja muistuttaa somevaikuttajia verojen maksamisen pakollisuudesta
Verohallinto muistuttaa, että veroa pitää maksaa myös tuotteista, jotka on saanut pyytämättä tai joita saaja ei ole esitellyt somekanavillaan."
Veikkaan että 90% ei muista sääntöjä.
Kommentit (232)
Mahtaako Saara siepottajan polvet kovasti täristä , sillä en hetkeäkään usko , että hän on muistanut ilmoittaa verottajalle viikottaiset kynsihuolton , jatkuvat arvokkaat hiustenpidennyksensä ja -värjäyksensä tai ripsihuoltonsa?
Miten on jatkuvien kylpylä- ja hierontasessioiden laita, luksusillalliset ja hotelliyöpymiset? Tuskin hän niitäkään omasta pussistaan maksaa ja sen jälkeen ihan silkasta kiltteydestä kehuu näitä palveluja Instassaan ? Entä se valtavan suuri luksushuvila, jossaim Saimaalla, jossa hän sisarensa kanssa kahdestaan lomaili?
Entä ilmoittaako hän kaikki saamansa vaatteet verottajalle? Ja miten käy sitten kun hän myy samaiset vaatteet kirpputorilla ja saa niistää tavallaan toisen kerran hyödyn itselleen?
Ihminen, joka on sitä mieltä että tullimaksuja ei tarvitse suorittaa ja jättää kylmästi arvonlisäverot tilittämättä, on tuskin jaksanut ottaa selville näitä verotuksen kiemuroita!
https://www.is.fi/miss-suomi/art-2000000474576.html
IL: Tuore Miss Suomi: Vain euro rahaa tilillä
Miss Suomi Sara Chafak kertoo tuhlanneensa kaikki rahansa shoppailuun.
Ilmaista lounasta ei ole olemassa.
Mua rupesi nyt kiinnostamaan nämä muotivaatteet "lahjaksi" ja niiden verotus.
Eli jos blogittaja saa jonkun arvokkaan brändin vaatteita ilmaiseksi (ts. mainontaa vastaan) ja sitten hän vielä myy ne eteenpäin niin miten näistä maksetaan vero?
Ensin maksetaan siitä, että saa tulona sen monen tonnin mekon tai takin ja joutuuko sitten vielä maksamaan kun myy sen eteenpäin (koska hänellehän jää siitä reilusti myyntivoittoa kun on itse maksanut 0e)?
En ymmärrä.
Voitaisiin palkata verovirsstolle muutama kunnon somekyylä vaikka täältä av:lta että saatais kaikki instabebet ym tilille verovilpeistä 😈
Minä jouduin maksumieheksi. Olen yrittänyt veroni hoitaa, mutta verottaja teki erityistarkastuksen niin tuli yli 11000€ maksettavaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Kohta Sieppi itkee instassa verkkokalvot sulaneina kuinka verottaja kiusaa.
Siepin verotettavista tuloista voisi kyllä päätellä, että ihan iloisesti ilmoittaa verottajalle.
Kun viet jonkun baarista kotiin niin muista maksaa verot.
Mitään muuta ei ole pakko kuin maksaa veroja ja kuolla.
Oikä kun toivoisin että verottajalla olisi aikaa käydä kunnolla läpi kaikki nämä "influensserit" tiheällä kammalla. Ei taida olla resursseja..
noni ilmiantoja kehiin sitten verottajalle, loppuu noi lahjomiset
Hannagee ja muut saa koko ajan tuotteita ja hotelliöitä ja ravintolassa ruokia. Normaali ihminen maksaa nuo verotetuilla tuloilla