Jos vaimoni ottaisi eron: tavallisen miehen kirjoitus
Jos vaimoni ottaa eron, en ota enää koskaan naista,
vaikka sattuisin saamaan.
Haluan hienon auton, moottoripyörän,veneen
haluan käydä jääkiekko-otteluissa, ulkomailla,
matkustaa Pariisista Pietariin, suunnittelematta noin vain.
Haluan käydä ulkona syömässä, haluan käydä kalalla pyhänä,
haluan valvoa öitä ilman että vittuillaan,
pelata lapsellisia tietokonepelejä ilman leimaa lapsellisuudesta, vaikka
tahdon olla yhtä aikaa se pieni poika joka joskus olin, ja silti aikuinen ja vastuussa.
Nyt olen naimisissa, rakastan vaimoani, mutta
mitään näistä en saa tehdä
ilman vastaväitteitä. Useimpia asioita en saa koskaan, jos vaimoni ei ota eroa.
Jos vaimoni eroaa,
elän yksin, runkkaan ja nautin elämästä.
Olen saanut pillua yli 1000 kertaa, se on tietenkin pelkkä arvaus
mutta osuu lähelle.
Naikoon sen jälkeen molemmat poikani, sydämensä kyllyydestä.
Minä siirryn naisista eläkkeelle,
jos vaimoni eroaa.
Itse en aio erota, koska rakastan vaimoani.
Kommentit (72)
Minä olen miestäni kannustanut toteuttamaan asioita, jotka ovat hänelle tärkeitä! Hän elänyt ihan liikaa aikuisen ihmisen elämää edellisen vaimon aikana. Nyt perhemallit vaihtuneet poikamiesmalleiksi ja poikamiesreissum edessä. Ei toki kirjaimellisesti.
En mäkään ottais enää toista miestä jos ero tulis. Olisi vaan niin paljon yksinkertaisempaa olla yksin. En tajua uusperheitä, toisia ja kolmansia kierroksia, sitä että heti otetaan uus. Mikä on sen nautinnollisempaa kuin olla yksin. Itse en myöskään aio erota, tätä miestä rakastan, mutta koskaan en enää antaisi itseni rakastua kehenkään jos ero tulisi. Sen verran rasittavaa se on.
No kuule, asia on varmaa sama vaimollasikin. Sinä rajoitat hänen elämäänsä. Näin se on kaikilla jotka ovat sitoutuneet toiseen ihmiseen. Et enää voi aina tehä niin kuin haluat.Meilläkin mies rajoittaa minun menemisiä ja tulemisia ja jopa sitä,että en viitsisi tehdä ruokaa, mutta miehelle tulee pahamieli jos en tee. Täytyy pestäs sille pyykit kun ei itse kuulema osaa jne. Jos mies ottaa eron en hommaa uutta miestä. Olen jo saanut kullia yli oman tarpeen(sitäkin on pitänyt ottaa vain miehen mieliksi harvase päivä). Saan mennä ja tulla niinkuin halua. Ei jatkuvaa toisesta huolehtimista.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:38"]
Oletko sä noista haluistasi jutellut vaimollesi? Ja oikeesti on kieltänyt, eikä vaan omien korvien välissä? Meillä nimittäin kävi niin, että mies oletti etten tykkää, jos hän käy reissussa ja hemmottelee vain itseään. Se oikein ahdistu kaikista muka kielloista ja purkautui riitana. Silloin se sitten räyhäs, kun hän ei saa mitään ja aina mä kyttään sen menoja. Öö! Mietippä uusiksi. Ja niinhän siinä kävi, että hoksas aika äkkiä anteeksi pyydellen, että hän on itse laittanut estoja itselleen. Kyttäämisestä sen verran, että kyllä kyselen milloin tulee kotiin, jotta pystyy suunnittelemaan arjen treenit yms. Ei mun tarvii tietää missä, mitä tekee ja kenen kanssa.. vain arvioitu saapumisaika. Senkin oli päässään muuttanut, että tarkistelen ja kyttään. Nykyään on lepposampi mieskin, kun pääsi estoistaan eroon. Osti moottoripyöränkin ja yhden kesän sillä rälläs ja myi pois. Ei ollutkaan hänen juttunsa jne.
[/quote]Meillä sama. Mies luuli,että en tykkää kun hän käy harrastamassa 3x viikko. Minä taas olin vain onnellinen ,että mies oli välillä pois kotoa. Mies keksii muutenkin ihme juttuja asioista joista minä en muka tykkää. Itse en ole ollenkaan tietoinen ,etten ole tykännyt kyseisistä asioista.
Kuule. Teepä se, mutta MUISTA HUOLEHTIA LAPSISTASI VASTUU JA OLLA AIKUINEN ISÄ.
Voisi muuten vaimosi elämä helpottua suuresti ja saisi edes sitä omaa aikaa ilman kitinää siitä, että olis pelikin pelattavana ja siksi vaikea osallistua lasten hoitoon tai talouden ylläpitoon.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:16"]
Kaveri sanoi osuvasti, että kun ero tuli niin loppui tinnitus korvasta. Sitähän se monien elämä valitettavasti on jatkuvaa nalkutusta joka helvetin asiasta.
Ja ymmärrän, että täällä on kaikki ne mahtavat naiset jotka eivät ole sellaisia, joten kommentti ei koske teitä.
[/quote]Minä taas olen kuullut kaverin sanovan osuvasti,että jos vaimo nalkuttaa, kannattaa miehen katsoa peiliin ja syyllinen näkyy siellä. Ei ihmisen joka uskoo ja oppii kerrasta tarvitse kuunnella nalkutusta;) Ei kukaan halua "nalkuttaa" mutta kun yksinkertainenkaan asia ei koskaan mene perille, joutuu sitä samaa asiaa jankuttamaan jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:05"]
ap, jos sulla on iso kulli, voisin tulla sun satunnaiseksi panoksi, kun vaimosi ottaa eron
[/quote]
Ei kiitos. Olen kiinnostunut vain naisista.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:28"]
Kysykääpä esim. autokauppiailta, saavatko miehet ostaa auton kysymättä vaimoltaan. Yhä harvempi mies saa. Olen itekin myyjä ja helvetin usein miehet soittaa liikkeestä kotiin ja kysyy akaltaan luvan. Kyllä se on ihan paska puhetta, että kaikki naiset antaisi miesten vapaasta omasta tahdostaan ostella asioita.
[/quote]Kysykääpä esim. vaikka asunnonvälittäjältä saako naiset ostaa asunnon kysymättä mieheltä lupaa. Yhä harvempi nainen saa. Helvetin usein naiset soittaa kotiin ja kysyy ukolta luvan. Kyllä se on ihan paska puhetta,että kaikki miehet antaa naistensa vapaasta tahdosta ostella asioita.
Olen kolmekymmentäviisi. Minulla on pyörinyt lähiaikoina samoja ajatuksia kuin ap:lla. Joskus tuntuu että minua on huijattu vaikka olenkin mukana leikissä.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:35"]
Niin mutta kun myyjänä olen havainnut, että se vitun auto jää kokonaan myymättä, koska akka kieltää ostamasta. Ja sekös kauppiasta vituttaa. Kysymys ei ole siitä, mikä on väri jne. Vaan naiset kieltää ukkojaan ja se on tosi yleistä. Varsinkin venekauppiaat ja moottoripyöriä myyvät tietää tän.
[/quote]En kyllä ostaisi mitään noin törkeältä myyjältä, vittu.Hanki itelles kunnon ruumiillinen työ ja kasva aikuiseksi.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:10"]
Olen kolmekymmentäviisi. Minulla on pyörinyt lähiaikoina samoja ajatuksia kuin ap:lla. Joskus tuntuu että minua on huijattu vaikka olenkin mukana leikissä.
[/quote]Voi olla varma ,että kaikki tuntee itsensä jossain vaiheessa huijatuksi. Naiset varsinkin. Perheestä on mieletön työ varsinkin naisilla. Arjen pyörittäminen jää yleensä myös lähestulkoon naisten kontolle. On siinä tekemistä kun käyt töissä, käyt kaupassa, tulet kotiin ,teet ruuat, siivoat keittiön, viet lapset harrastuksiin, valvot läksyt, eset pyykit jne. Kyllä tulee huijattu olo. Ei koskaan omaa aikaa ja mies vielä vinkuu seksiä jatkuvasti. Pitäisi jaksaa yöt hoitaa ukon tarpeita ja päivät perheen.
onpa skitsofreenista tekstiä ap:lta. Rakastat vaimoasi mutta olet onneton liitossasi? En käsitä. Miten voi olla onneton, jos elää rakastamansa ihmisen kanssa? Ymmärrän siis, että voi olla onneton, mutta tuo "rakkaus" jota ap kertoo tuntevansa vaimoaan kohtaan lienee jotain muuta kuin sitä itseään. Ap luulee rakastavansa, mutta todellisuudessa kyse on rutiinista, totutusta tavasta, ajatuksesta että joku on lähellä. Kyse ei ole rakkaudesta, joten kannattaa repäistä itsensä irti. Mutta uskaltaisiko ap, rohkenisiko hän siihen. Matkat Pariisiin ja Pietariin, purjehtiminen, kaikki se mitä ap uhoaa tekevänsä eronsa jälkeen, voi tuntua aluksi kutkuttavalta ja hienolta, mutta ennenpitkää huomaa, että tangoon tarvitaan kaksi. Ja enpä usko, että se oma nyrkkikään pidemmän päälle riittää. Jäipä vastenmielinen ja tympeä kuva tästä jantterista.
Yhteiset rahat= yhteiset hankinnat. Mies halusi pyörän. Meillä 2 lasta ja minä jotka eivät aja moottoripyörällä. Sama raha laitettiin sitten keittiön remppaan josta hyötyvät kaikki. Jos olisimme varakkaampia voisi mieheni ostaa pyörän, maksaisimme keittiön rempan ja minäkin saisin oman auton.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:15"]Olen tämä aloittaja. En tiedä miksi vaimo kieltää. Sanoo että esimerkiksi rahat ovat yhteisessä päätäntävallassa. En siis voi itse päättää. En silti halua morkata vaimoani, hän on ihan hyvä ihminen. Mutta tälle minusta tuntuu. Ehkä vaimoni jyrkkyys laimenee iän myötä?
Tavallaan monen miehen ongelma on se, että pitää tasapainoilla sen välillä mitä saa tehdä. Naisilla on aika paljon valtaa nykyään. Rahaa meillä kyllä on tehdä vaikka mitä.
[/quote]
Mee töihin ja tienaa sitä rahaa ja lopeta nynnyily
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:35"]
Niin mutta kun myyjänä olen havainnut, että se vitun auto jää kokonaan myymättä, koska akka kieltää ostamasta. Ja sekös kauppiasta vituttaa. Kysymys ei ole siitä, mikä on väri jne. Vaan naiset kieltää ukkojaan ja se on tosi yleistä. Varsinkin venekauppiaat ja moottoripyöriä myyvät tietää tän.
[/quote]En kyllä ostaisi mitään noin törkeältä myyjältä, vittu.Hanki itelles kunnon ruumiillinen työ ja kasva aikuiseksi.
[/quote]
On jäänyt monesti auto meillä ostamatta kun ollaan menty YHDESSÄ ostamaan miehen kanssa autoa, joka YHDESSÄ maksetaan ja myyjä puhuu ainoastaan miehelle eikä katsokaan naista päin vaikka ihan yhtälailla nainen siinä ostotilanteessa on osallisena. Harmillista, jää liikkeeltä rahat saamatta kun tuollainen sovinisti ja idiootti on myyjänä. Rahat menee liikkeeseen, jossa oikeasti palvellaan asiakkaita.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:15"]
Olen tämä aloittaja. En tiedä miksi vaimo kieltää. Sanoo että esimerkiksi rahat ovat yhteisessä päätäntävallassa. En siis voi itse päättää. En silti halua morkata vaimoani, hän on ihan hyvä ihminen. Mutta tälle minusta tuntuu. Ehkä vaimoni jyrkkyys laimenee iän myötä?
Tavallaan monen miehen ongelma on se, että pitää tasapainoilla sen välillä mitä saa tehdä. Naisilla on aika paljon valtaa nykyään. Rahaa meillä kyllä on tehdä vaikka mitä.
[/quote]
Todella omituista. Meillä ei ole ylimääräistä rahaa, mutta jos olisi, varmaan ostettaisiin molemmat kaikkea, minä tosin paljon enemmän kuin mies, koska minä vastaan muutenkin tässä taloudessa lähes kaikista ostoksista/hankinnoista. Mies varmaan ostaisi auton, ei mitään urheiluautoa, jonkun näppärän kaupunkiauton tai vaikka pakettiauton, veneistä ei kumpikaan piitata, eikä varsinkaan moottoripyöristä. Jos mies haluaisi veneen, niin senkus, jos moottoripyörän, vastustaisin kyllä koska ne on tappovehkeitä, vaikka luotankin mieheni ajotaitoon ja järkeen, en haluaisi pojillenikaan edes mopoa, esikoisella oli mopo ja näin kun hän kaatui sohjoisella tiellä sillä ja se oli kauheaa kun hän liukui vastaantulevan auton eteen, onneksi auto sai pysäytettyä.
Jääkiekko-ottelussa mies kävi juuri eilen poikien kanssa, mies saa valvoa juuri niin paljon kun haluaa, ja usein valvookin kun hänellä kivut häiritsevät unta, minä olen aina tavannut valvoa myöhään, olen illanvirkku.
Ulkomaille mies ei yksin lähtisi, voitaisiin ehkä matkustella yhdessä, luultavasti kyllä koko perhe.
Jonkun lapsellisen pelin pelaamista en voisi kuvitella viisikymppiselle miehelle, tosin äitini pelaa ja on kuusikymppinen... isäpuoleni ei osaa edes tietokonetta laittaa päälle, mutta osti juuri kaivinkoneen, äitini ensin vastusti, eihän siinä ole mitään järkeä, mutta isäpuoleni osti sen kuitenkin, perusteli sillä että kotona ja mökillä on kaikenlaista kaiveltavaa ja hän on haaveillut kaivurista 30 vuotta, hänellä on ollut kyllä traktorin perässä jonkinlainen kauha millä kaivaa...
Ex kävi kalassa, eikä tullut mieleenkään sitä mitenkään kieltää, itse perkasi ja söi kalansa ja antoi lapsellekin, minä kun en kalasta juuri piittaa. Aviomieheni ei osaa kalastaa, metsästää tms. ei kiinnosta, on kaupunkilaisihminen, tykkää käydä silti lenkillä luonnossa, ja käykin kävelemässä joka ilta.
Jos ap teillä on rahat yhteisessä päätäntävallassa, kuten tietysti pitääkin perheessä olla, miten et muka voi vaikuttaa mihinkään? Eihän se ole yhteinen päätös jos 50% päättäjistä on eri mieltä. En käsitä tuollaista, jos ei ole kyse siitä että toinen tuhlaa rahat jotka tarvitaan johonkin muualle, eli rahaa on ylimääräistä, mitä väliä sillä on jos ostaa jotain mitä haluaa? Ja joku kalastaminen taas ei maksa mitään, joten sillä ei ole mitään tekemistä rahan kanssa, vain ajankäytön, jos vietät aikaa myös perheesi kanssa, etkä ole aina jossain kalassa tms. niin ei pitäisi ajankäytönkään olla ongelma.
Miten vaimosi käyttää rahaa? Entä aikaansa?
Helpottaa se siitä. Ihan parasta olisi, kun vaimosi hankkisi harrastuksen (rakastajakin tietty kävisi). Siis että tulisi muuta virikettä.
Onko nyt niin, että et halua vaimoa matkalle Pariisista Pietariin? Voisittehan te mennä yhdessäkin. Aloita vaikka viemällä Pietarsaaresta Poriin. Hanki lapset ja lemmikit hoitoon ja vie vaimo reissuun. Ihan yllättäin.
Minä sanoin just miehen motskarihankkeille juu. Ensinnäkin mun vastustuksella ei ole mitään väliä. Ei ota kuuleviin korviinsa. Toisekseen lapset on jo isompia, pärjättäisiin vaikka jotain sattuisikin. Ja vakuutukset kunnossa. Kohti keski-ikää hyttyset hampaissa ja takamus kipeänä, litimärkänä myrskyn piiskaamana. Kyllä tuntuu, että on elossa.
Unohda ero. Vaimosi jättää lapset sulle ja ratsastaa valkoisella orhilla auringonlaskuun.
Joko kertoi, onko hän hyvin varustettu?