Jos vaimoni ottaisi eron: tavallisen miehen kirjoitus
Jos vaimoni ottaa eron, en ota enää koskaan naista,
vaikka sattuisin saamaan.
Haluan hienon auton, moottoripyörän,veneen
haluan käydä jääkiekko-otteluissa, ulkomailla,
matkustaa Pariisista Pietariin, suunnittelematta noin vain.
Haluan käydä ulkona syömässä, haluan käydä kalalla pyhänä,
haluan valvoa öitä ilman että vittuillaan,
pelata lapsellisia tietokonepelejä ilman leimaa lapsellisuudesta, vaikka
tahdon olla yhtä aikaa se pieni poika joka joskus olin, ja silti aikuinen ja vastuussa.
Nyt olen naimisissa, rakastan vaimoani, mutta
mitään näistä en saa tehdä
ilman vastaväitteitä. Useimpia asioita en saa koskaan, jos vaimoni ei ota eroa.
Jos vaimoni eroaa,
elän yksin, runkkaan ja nautin elämästä.
Olen saanut pillua yli 1000 kertaa, se on tietenkin pelkkä arvaus
mutta osuu lähelle.
Naikoon sen jälkeen molemmat poikani, sydämensä kyllyydestä.
Minä siirryn naisista eläkkeelle,
jos vaimoni eroaa.
Itse en aio erota, koska rakastan vaimoani.
Kommentit (72)
ap, jos sulla on iso kulli, voisin tulla sun satunnaiseksi panoksi, kun vaimosi ottaa eron
Miksi vaimosi ei "anna" tehdä noita asioita ? Sinulla on oikeus ! Eihän aikuista voi kieltää tai "ei antaa lupaa"! vaimosi on lapsellinen jos jostain kalastamisesta kettuilee. Olet varmasti hyvä mies
Miksi et saa? En kieltäisi mitään noista, vaikka siihen thaimaanmatkaan en suostuisi. Vai johtuuko siitä, ettei ole rahaa? Sillon se ei ole vaimon vika.
Onko vaimosi todella ainoa seikka, joka estää sinua saamasta nuo asiat? Epäilen meinaan vähän.
Olen tämä aloittaja. En tiedä miksi vaimo kieltää. Sanoo että esimerkiksi rahat ovat yhteisessä päätäntävallassa. En siis voi itse päättää. En silti halua morkata vaimoani, hän on ihan hyvä ihminen. Mutta tälle minusta tuntuu. Ehkä vaimoni jyrkkyys laimenee iän myötä?
Tavallaan monen miehen ongelma on se, että pitää tasapainoilla sen välillä mitä saa tehdä. Naisilla on aika paljon valtaa nykyään. Rahaa meillä kyllä on tehdä vaikka mitä.
Näin toimisin itsekin, jos mies haluaisi eron :)
Kaveri sanoi osuvasti, että kun ero tuli niin loppui tinnitus korvasta. Sitähän se monien elämä valitettavasti on jatkuvaa nalkutusta joka helvetin asiasta.
Ja ymmärrän, että täällä on kaikki ne mahtavat naiset jotka eivät ole sellaisia, joten kommentti ei koske teitä.
Noista mikään asia ei ole sellainen, mitä en miehelleni sallisi. En ymmärrä miksi kukaan haluaa elää niin kontrolloitua elämää ettei juuri mitään saa tehdä, edes valvoa sitä yötä jos siltä tuntuu.
No sano, ettei näin voi jatkua. Haluat käyttää omia rahojasi myös omiin hankintoihisi.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:15"]
Olen tämä aloittaja. En tiedä miksi vaimo kieltää. Sanoo että esimerkiksi rahat ovat yhteisessä päätäntävallassa. En siis voi itse päättää. En silti halua morkata vaimoani, hän on ihan hyvä ihminen. Mutta tälle minusta tuntuu. Ehkä vaimoni jyrkkyys laimenee iän myötä?
Tavallaan monen miehen ongelma on se, että pitää tasapainoilla sen välillä mitä saa tehdä. Naisilla on aika paljon valtaa nykyään. Rahaa meillä kyllä on tehdä vaikka mitä.
[/quote]Ei se ero mikään huono vaihtoehto ole, joskus ihan hyväkin ratkaisu.
Ei elämä.
Oon sinkkunainen tai siis oikeammin vanhapiika ja valvon yöt jos huvittaa (lue: jos jaksan, alkaa nimittäin ikä painaa DDD), pistäydyn olusilla jos huvittaa. Saatan varata ja varaankin silloin tällöin pitkän viikonlopun johonkin mielenkiintoiseen kaupunkiin, vaikkapa Berliiniin tai sinne Pietariin. Käyn ulkona ystävieni kanssa ja minulla on pari vakipanoa. Tai sitten olen kotona villasukat jalassa, kissa kainalossa ja pelaan tietokonepelejä/kirjoitan kirjaa tai blogia/luen/katson elokuvia/kuuntelen indiemusaa/opiskelen kiinaa ja japania. Kukaan ei marmata, vaadi, mutta ei tietenkään kaipaakaan. Siis kotona.
Se on valintakysymys. Niin kuin ammatinkin valinta. Haluaako perheen ja sen tuoman vastuun ja rajoitukset, ja myös sen läheisyyden, turvallisuuden, tarpeellisuuden tunnun, merkityksellisyyden, jatkuvuuden. Vai pysyykö perheettömänä, jolloin elämä parhaimmillaan on ikuista nuoruutta, vapautta, nautintoa, itsenäisyyttä, ja myös mahdollisesti tarpeettomuuden tuntua, merkityksettömyyttä, ehkä jopa pinnallisuutta.
Valintoja, valintoja. Moni haluaisi vain rusinat pullista eli molempien elämäntapojen vain ne hyvät puolet. Ennenhän se on onnistunut eliitiltä, jotka ovat voineet käytännössä ulkoistaa koko lastenhoidon. Lapset on ehkä pistäytyneet vanhempiensa luona iltapäivisin tai iltaisin korkeintaan puolen tunnin ajan ja siinä se. Nannyt ne on esim. brittien muinaisen eliitin kasvattaneet.
Kyllä mun mies saa tehdä noita kaikkia. Vaikkakin haluaisin, että mentäis yhtäaikaa nukkumaan, seksin kautta.
Lyhyt, mutta ytimekäs satu, joka vielä kaiken lisäksi pitää paikkaansa.
"Olipa kerran eräs poika joka kysyi eräältä tytöltä:
"Menetkö naimisiin kanssani?"
Tyttö vastasi "En"
Ja siitä lähtien poika eleli onnellisena elämänsä loppuun asti ja ajeli moottoripyörällä ja kävi kalastelemassa ja metsästämässä ja pelaamassa usein golfia ja joi kaljaa ja viskiä ja hänellä oli rahaa pankissa ja vessassa käynnin jälkeen hän jätti vessanpöntön kannen ylös ja piereskeli milloin tahtoi."
Onko teillä lapsia? Siinä tapauksessa ymmärrän, että vaimosi sitoo sinua hiukkasen kotielämään ja säännölliseen elämänrytmiin, muuten ei oo oikein eikä sun tarvii totella!
Kysykääpä esim. autokauppiailta, saavatko miehet ostaa auton kysymättä vaimoltaan. Yhä harvempi mies saa. Olen itekin myyjä ja helvetin usein miehet soittaa liikkeestä kotiin ja kysyy akaltaan luvan. Kyllä se on ihan paska puhetta, että kaikki naiset antaisi miesten vapaasta omasta tahdostaan ostella asioita.
En todellakaan antaisi mieheni ostaa autoa tai mitään kallista ilman mun lupaa.
Siellä missä on pillun tuoksua, on lopullinen kotitalouden valta (ukkivainaani sanonta).
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:28"]
Kysykääpä esim. autokauppiailta, saavatko miehet ostaa auton kysymättä vaimoltaan. Yhä harvempi mies saa. Olen itekin myyjä ja helvetin usein miehet soittaa liikkeestä kotiin ja kysyy akaltaan luvan. Kyllä se on ihan paska puhetta, että kaikki naiset antaisi miesten vapaasta omasta tahdostaan ostella asioita.
[/quote]
Mä en kyllä osta kotiin verhoja tai mattoakaan kysymättä miehen mielipidettä väristä ja kuosista, kun ne tulee yhteiseen kotiin ja molemmat niitä sitten saa kattella. Itse asiassa meidän teinityttärenkin mielipide kysytään.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 16:27"]
Onko teillä lapsia? Siinä tapauksessa ymmärrän, että vaimosi sitoo sinua hiukkasen kotielämään ja säännölliseen elämänrytmiin, muuten ei oo oikein eikä sun tarvii totella!
[/quote]
Selvisikö tämä onko ap:lla lapsia?
Jätä se sika!