Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua! työnantaja väittää että olen ottanut lopputilin!

Vierailija
03.09.2015 |

Eli olen hoitovapaalla ja sain tänään sähköposti kun oli ollut puhetta paljanlaskijan kanssa että maksaa vanheinpainvapaalta lomarahat ni nyt tuli viestii että olen kuulemma irtisanonu itteni silloin kun lopetin enkä puhunut työnantajalle mitään hoitovapaista ym ym!! MITÄ HITTOA!?!? luulin että minua odottaa työpaikka mihin palata.. voiko niin tehdä? mietin jos tässä tulee joku riitatilanne täytyykö niillä olla joku todistus jonka olen allekirjottanut että irtisanoin itseni vai onko vain sana vastaan sana? mä tiesin että työnantaja on kunnon kieroilija mutten tätä uskonu :(

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D siis miten sulla ei tullut mieleen ilmoittaa? Ei herranjestas.

Vierailija
22/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ap mutta miten voit olla noin tyhmä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä haukkuu työnantajaa kieroilijaksi... Aika noloa.

Vierailija
24/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:34"]

Kerrohan nyt, teitkö sen ilmoituksen hoitovapaalle jäämisestä ajoissa?

[/quote]

tein ekan lapsen kohdalla ja sain siis heti perään tämän toisen lapsen enkä tajunnut että tästäkin täytyy ilmoittaa :o mulla on enää kuukaus vanheinpainvapaata jäljellä ja luin että pitäisi 2 kk aijemmin iloittaa työnantajalle..

ap

[/quote]

Siis sinä  olet nyt vanhempainvapaalla etkä vielä hoitovapaalla. Perusoletus on se, että sinä palaa vanhempainvapaan jälkeen takaisin töihin, jos et ole muuta ilmoittanut.  Kai sinä olet asianmukaisesti ilmoittanut työnantajallesi myös tämän uuden vanhempainvapaan alkamisen? 

Ei se ole irtisanoutuminen, jos vaan jättää menemättä töihin. Sen sijaan sen perusteella voi purkaa työsopimuksen työnantajan puolelta, jos työntekijä ei esitä pätevää syytä poissaololleen, ei edes jälkikäteen.

Lomarahakyselyllä sinä todistat, että et ole irtisanoutunut. Työnantajan asia on todistaa, jos muuta väittää.

Vierailija
25/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työnantajalle ilmoittanut toisen lapsen äitiys- ja vanhempainvapaasta, niin et ole irtisanonut itseäsi. Hoitovapaasta pitää tosiaan ilmoittaa esimiehelle 2kk ennen sen alkua, joten käytännössä olet siis palaamassa töihin. Irtisanomisaikasi on kuukauden, joten työnantaja ei voi mitenkään kuvitella, että olet irtisanonut itsesi. Voit ilmoittaa esimiehellesi että haluat jäädä hoitovapaalle ja onnistuuko että jäät jo kuukauden päästä (varmaan sama sijainen jatkaisi) vai tuletko ensin töihin kuukaudeksi ja jäät vasta sitten. Mitenkään ei ole mahdollista että olet irtisanonut itsesi, ellei sitten niin, ettet ole toisen lapsen äitiys ja vanhempainvapaata ilmoittanut mitenkään.

Vierailija
26/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:49"] ellei sitten niin, ettet ole toisen lapsen äitiys ja vanhempainvapaata ilmoittanut mitenkään.
[/quote]

No näinhän se on...

Vierailija
27/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ensimmäinen ja alkuperäinen hoitovapaasi olisi päättynyt sen aikaisemman ilmoituksen mukaan? Oletko saanut toisen lapsesi "hoitovapaan aikaana" eli työnantaja on voinut olettaa sinun olevan edelleen hoitovapaalla, autuaan tietämättömänä toisesta lapsesta?

Ap nyt selvittää työnantajansa kanssa, mistä alkaen hän on "irtisanoutunut". Eihän se voi olla ainakaan aikaisempi päivä kun alkuperäiseltä hoitovapaalta palaamispäivä.

Vierailija
28/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:52"]

Ja sitten jotkut vielä valittavat että naisia ei oteta töihin? Aijai...miksiköhän...

[/quote]

No miehille kehitettiin aikanaan lomaltapaluuraha, koska jäi putki päälle tai löytyi muuten vaan kivempiä töitä. Et se siitä. 

Vierailija
29/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla antaa lisää tietoa?

Vierailija
30/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:49"]Jos olet työnantajalle ilmoittanut toisen lapsen äitiys- ja vanhempainvapaasta, niin et ole irtisanonut itseäsi. Hoitovapaasta pitää tosiaan ilmoittaa esimiehelle 2kk ennen sen alkua, joten käytännössä olet siis palaamassa töihin. Irtisanomisaikasi on kuukauden, joten työnantaja ei voi mitenkään kuvitella, että olet irtisanonut itsesi. Voit ilmoittaa esimiehellesi että haluat jäädä hoitovapaalle ja onnistuuko että jäät jo kuukauden päästä (varmaan sama sijainen jatkaisi) vai tuletko ensin töihin kuukaudeksi ja jäät vasta sitten. Mitenkään ei ole mahdollista että olet irtisanonut itsesi, ellei sitten niin, ettet ole toisen lapsen äitiys ja vanhempainvapaata ilmoittanut mitenkään.
[/quote]

joo tuossa on hyvä pointti, mulla siis loppuu kuukauden päästä vanheinpaivapaa enkä ole ilmoittanut työnantajalle että jatkan hoitovapaalle vaikka tarkoitus olisi ollut.. Ja sen perusteella he halusivat irtisanoa minut, mut jospä mä sittenki palaankin töihin.. Joo uusi lapsi syntyi esikoisen hoitovapaalla ja ilmoitin kyllä työnantajalle että on toinenkin syntymässä.
ap

Vierailija
31/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:59"]

Soita suoraan liittoon.

[/quote]

onko siitä hyötyä jos liityn heti huomenna?

en kuulu liittoon :(

[/quote]
[/quote]

Yleensä lakimiespalveluja saa vasta kun on kuulunut puoli vuotta liittoon.

Vierailija
32/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska esikoisen hoitovapaa olisi loppunut?

Vierailija
33/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:49"]Jos olet työnantajalle ilmoittanut toisen lapsen äitiys- ja vanhempainvapaasta, niin et ole irtisanonut itseäsi. Hoitovapaasta pitää tosiaan ilmoittaa esimiehelle 2kk ennen sen alkua, joten käytännössä olet siis palaamassa töihin. Irtisanomisaikasi on kuukauden, joten työnantaja ei voi mitenkään kuvitella, että olet irtisanonut itsesi. Voit ilmoittaa esimiehellesi että haluat jäädä hoitovapaalle ja onnistuuko että jäät jo kuukauden päästä (varmaan sama sijainen jatkaisi) vai tuletko ensin töihin kuukaudeksi ja jäät vasta sitten. Mitenkään ei ole mahdollista että olet irtisanonut itsesi, ellei sitten niin, ettet ole toisen lapsen äitiys ja vanhempainvapaata ilmoittanut mitenkään.
[/quote]

joo tuossa on hyvä pointti, mulla siis loppuu kuukauden päästä vanheinpaivapaa enkä ole ilmoittanut työnantajalle että jatkan hoitovapaalle vaikka tarkoitus olisi ollut.. Ja sen perusteella he halusivat irtisanoa minut, mut jospä mä sittenki palaankin töihin.. Joo uusi lapsi syntyi esikoisen hoitovapaalla ja ilmoitin kyllä työnantajalle että on toinenkin syntymässä.
ap
[/quote]

Mutta et muistanut anoa äitiys tai vanhempainvapaara.

Vierailija
34/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla pitäisi itselläsi olla joku kirjallinen todistus siitä, että olet ilmoittanut uudesta vanhempainvapaasta. Löytyykö? Jos ei, olet jättänyt palaamatta töihin ensimmäisen hoitovapaan jälkeen, jolloin työsuhde voidaan tulkita päättyneeksi.

Vierailija
35/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:34"]

Kerrohan nyt, teitkö sen ilmoituksen hoitovapaalle jäämisestä ajoissa?

[/quote]

tein ekan lapsen kohdalla ja sain siis heti perään tämän toisen lapsen enkä tajunnut että tästäkin täytyy ilmoittaa :o mulla on enää kuukaus vanheinpainvapaata jäljellä ja luin että pitäisi 2 kk aijemmin iloittaa työnantajalle..

ap

[/quote]

Olet oikea pomon unelmatyöntekijä :D

Vierailija
36/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:37"]Koska esikoisen hoitovapaa olisi loppunut?
[/quote]

jatkuisi edelleen. Vaikuttaako se asiaan että olen tehnyt muutaman keikan tässä välissä työnantajalle?
ap

Vierailija
37/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole irtisanoutunut, jos et ole tehnyt irtisanomisilmoitusta.

Vierailija
38/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:52"]

Ja sitten jotkut vielä valittavat että naisia ei oteta töihin? Aijai...miksiköhän...

[/quote]

Tänne pitäisi saada USA:n käytäntö, että äitiysloma on sen 7 viikkoa synnytyksestä toipumiseen ja sen jälkeen takaisin töihin. Helpottaisi varmaan naisten etenemistä työelämässäkin aika lailla, kun ei olisi näitä älyttömiä äitiyslomia pomon riskinä...

Vierailija
39/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:49"]Jos olet työnantajalle ilmoittanut toisen lapsen äitiys- ja vanhempainvapaasta, niin et ole irtisanonut itseäsi. Hoitovapaasta pitää tosiaan ilmoittaa esimiehelle 2kk ennen sen alkua, joten käytännössä olet siis palaamassa töihin. Irtisanomisaikasi on kuukauden, joten työnantaja ei voi mitenkään kuvitella, että olet irtisanonut itsesi. Voit ilmoittaa esimiehellesi että haluat jäädä hoitovapaalle ja onnistuuko että jäät jo kuukauden päästä (varmaan sama sijainen jatkaisi) vai tuletko ensin töihin kuukaudeksi ja jäät vasta sitten. Mitenkään ei ole mahdollista että olet irtisanonut itsesi, ellei sitten niin, ettet ole toisen lapsen äitiys ja vanhempainvapaata ilmoittanut mitenkään.
[/quote]

ap
[/quote]

[/quote]

Jäit äitiyslomalle ja jatkoit hoitovapaalle jonka aikana sait toisen eli jäit uudelleen äitiyslomalle ja vanhempainvapaalle ja jatkat hoitovapaalle? Etkä ole muuta täyttänyt työnantajalle mitään anomuksia tai ilmoittanut muuten uudesta äitiyslomasta?

Vierailija
40/164 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 15:49"]Jos olet työnantajalle ilmoittanut toisen lapsen äitiys- ja vanhempainvapaasta, niin et ole irtisanonut itseäsi. Hoitovapaasta pitää tosiaan ilmoittaa esimiehelle 2kk ennen sen alkua, joten käytännössä olet siis palaamassa töihin. Irtisanomisaikasi on kuukauden, joten työnantaja ei voi mitenkään kuvitella, että olet irtisanonut itsesi. Voit ilmoittaa esimiehellesi että haluat jäädä hoitovapaalle ja onnistuuko että jäät jo kuukauden päästä (varmaan sama sijainen jatkaisi) vai tuletko ensin töihin kuukaudeksi ja jäät vasta sitten. Mitenkään ei ole mahdollista että olet irtisanonut itsesi, ellei sitten niin, ettet ole toisen lapsen äitiys ja vanhempainvapaata ilmoittanut mitenkään.
[/quote]

ap
[/quote]

[/quote]

Jäit äitiyslomalle ja jatkoit hoitovapaalle jonka aikana sait toisen eli jäit uudelleen äitiyslomalle ja vanhempainvapaalle ja jatkat hoitovapaalle? Etkä ole muuta täyttänyt työnantajalle mitään anomuksia tai ilmoittanut muuten uudesta äitiyslomasta?
[/quote]

en ole , ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän