Mikä on Helsingin paras kaupunginosa? Miksi? Asutko itse siellä?
Kommentit (50)
Asun tällä hetkellä Itä-Pakilassa, joka on myös mukava mutta ehkä jopa liian rauhallinen paikka ja keskustaan menee bussilla puoli tuntia, mikä saattaa joitakin haitata. Lauttasaaressa oli myös ihana asua. Kalliossa viihdyin lapsettomana, mutta kahden lapsen kanssa rupes ahistaan, joten siksi muutimme pois, vaikka kämppä oli hyvä sielläkin. Kävin Kalliossa viikko sitten viimeeksi, eikä tullut ikävä. Minusta siellä on turhan villiä.
Sitten kun lapset muuttaa pois kotoa, aiomme muuttaa Krunikkaan. Se on kans mukava paikka.
puolueellinen. Olen asunut myös Kalliossa, pitkäänkin, mutta lapsen kanssa ei viitsi väistellä porttikongissa kusevia juoppoja.
kun en pääkaupungissa asu, mutta siellä metroaseman liepeillä ainakin on pultsareita ja narkkeja vaikka muille jakaa ja pissi haisee ihan varmasti.
se on Aitoa Helsinkiä. sukujuureni on niin vahvasti Kalliossa ja hakaniemessä ettei Lauttasaaret ja muut tunnu missään.
En ole koskaan asunut helsingissä ja nyt asun ulkomailla, mutta Katajanokka on minun mielessäni sellainen paikka mikä olisi ihana.
Onko kenelläkään kokemusta siitä alueesta?
mutta sieltä on yllättävän hankala kulkea muualle Helsinkiin, on vähän sellainen sumppu.
Ja kärjessä on kylmä, koska mereltä puhaltaa suoraan.
jos tykkää mummoista ja torakoista
asuin siellä vielä pari vuotta sitten... tosin taksit ei aluks löytäny sinne, kun se oli vielä uusi alue. ihana metsä vieressä, missä talvella hiihtoladut ja kesällä valaistut lenkkipolut. itäkeskus lähellä. ja autolla pääsee ihan nurkalta kehän ruuhkiin. ehdottomasti paras paikka, missä asuin hesassa. kaiholla muistelen...
... täällä saa kyllä kadulla tottua pultsareihin. Jos siis virtsa ja ulosteet pelottaa, en suosittele tänne muuttamista. Meillä tosin on kiva ja rauhallinen puistosisäpiha, jossa on leikkipaikat, eikä ulkopuolisia.
Ehdottoman hyviä puolia kokkauksesta tykkäävälle ovat vieressä olevat Hakaniemen halli ja etnokaupat, joista saa todella hyviä ruoanlaittoaineksia. Olen käynyt täällä ruokaostoksilla Espoossa asuessanikin.
Jos olisi varaa, niin asuisin ehkä mieluiten Töölössä jossain temppelinaukion kirkon ympärillä isossa asunnossa, mutta ei valitettavasti ole varaa.
ärsyttää laitapuolen kulkijat, jotka valtaavat etenkin kesäisin puistot, esim. Vuorimiehenpuistikon jokaikinen penkki oli koko viime kesän ihanan sekakäyttäjäjengin kansoittama. Talveksi onneksi yleensä häviävät jonnekin. Muuten tosi kivaa ja kaunista paikkaa ja paljon mukavia, fiksuja ihmisiä.
t. ullanlinnalainen viiden vuoden kokemuksella
ja kaduilla aina pysäköintipaikkoja (!!!!, uskomatonta koska viereisessä Ullanlinnassa ei paikkoja todellakaan ole tarpeeksi). Meri lähellä ja paljon leikkipuistoja.
t: Eiralainen jo 10 vuotta.
Täällä on niin kaunista ja viihtyisää, hyvät harrastusmahdollisuudet ja loistavat liikenneyhteydet. Hyvät päiväkodit ja koulut. Ja tietysti Intianpuisto lähellä :) Täytyy sanoa, että itku tulee jos täältä joutuu lähtemään (tilanpuutteen takia) muualle.
Muita mieleisiä kaupunginosia ovat Käpylä ja Toukola.
Riippuu aika paljon elämäntilanteestakin, että mikä kiva.
Musta yksin asuessa tai vanhana mummona miehen kanssa Kaartinkaupunki vois olla kiva. Ei liian elitistinen, mutta kaikki kuitenkin lähellä.
Sit lapsiperheen kanssa tykkäisin varmaan Ruskeasuosta. Kiva vanha tunnelma, helppo parkkeerata kuitenkin auto verrattuna vaikka Munkkiniemeen ja väljemmin rakennettu ja paremmin luontoa lähellä kun Meikussa ja ehkä vähemmän saasteitakin jos ollaan vähän kauempana Mannerheimintiestä.
Niin ja jos olisin pientaloihminen, niin sitten Heikinlaakso-Puistola olis kiva. Myös Itä-Pakilaa voisin ajatella, esimerkiksi Paloheinä ei ole mun makuun.
Larussa on tullut asuttua ja käytyä suht paljon ja se osittain aika viehättävää. Toisaalta on aika tuulinen ja kostea paikka ja esimerkiksi mulla olis töihin aika hankala matka.
Niin tai sitten voisin ihan hyvin viihtyä jossain kerrostaloalueella, jota ei nyt niin hienona pidetä. Mun makuun kivoja on vanhat kerrostalot, kuten vaikka Maunulassa, Haagassa tai Pajamäessä.
Juu ja en asu missään noista vaan täällä naapurikaupungissa. Täällä taas ehkä kaikista helsinkimäisimmässä lähiössä.
Ihanan rauhallista ja lapset saa rauhassa olla omalla pihalla.
Opiskeluaikoina tykkäsin asua Kalliossa ja Töölössä. Lapsia en siellä kasvattaisi.
Lasten vanhetessa voisin ajatella ihan kantakaupunkia jos olisi varaa isoon ullakkohuoneistoon jossain kauniissa jugend talossa...saa nähdä kuinka rahat riitää JOSKUS
tykkäsin. Kävelymatka yliopistolle (asuin Lauttasaaren kaupungin päässä). Välillä asuttiin pohjoisemmassa Suomessa kotiseudulla, mutta nyt ollaan miehen työn perässä tulossa taas Helsinkiin. Pohditaan vielä Lauttasaaren ja Jollaksen välillä. Jollaksesta on huonommat kulkuyhteydet keskustaan, mutta muuten tosi kivan oloinen paikka ja yksi ystäväperhe siellä asuu ja tykkää asua. Muualle ei oikein " osata" lähteä asumaan kun ei tunneta paikkoja kunnolla.
...joo kivoja asuinpaikkojahan noi olisi, mutta ilman perittyä rahaa ei noi ole mahdollisia asuinpaikoja tavallisessa palkkatyössä olevalle...
Taidan olla täällä lopun elämääni.
Yksi kuppainen leikkipuisto liikenneympyrän vieressä. Yksi kauppa ja kaikki muu automatkan takana.
Ei tämäkään täydellinen ole, pahimpina vikoina asukkaiden uskomaton poroporvallisuus ja se ettei taida olla varaa enää isompaan tältä saarelta.