Autoihin menee törkeen paljon rahaa, en jaksa enää!
Meillä siis kaksi autoa, asutaan maalla. Mun työmatka on yli 100 kilsaa eestaas. Mies on sairaseläkkeellä ja kuskaa lapset harrastuksiin 20 kilsan päähän lähes päivittäin. Meillä menee bensoihin yli 500€/kk. Ihan hirveesti siis.
Mies ei halua muuttaa. Viisainta olisi luopua toisesta autosta. Lasten menot voisi järjestää toisinkin, mutta mies ei suostu tähänkään.
Mitä helvettiä voin tehdä???
Kommentit (25)
No en kyllä käy baareissa ja talostakin olen maksanut puolet ja vielä isot remontit.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:51"]
Ei autoilu mielestäni ole niin kallista:
-ostohinta 400
-korjauskulut kolmessa vuodessa 250€(takaiskarit, joka siis kuluva osa eikä edes "vika")
-katsastus 50€/v
-vakuutus 70% bonuksilla n.150€/v
-vero n.150€/v
-Kulutus 6-7l/100km
En ikinä aio siirtyä autoihin missä on elektroniikkaa. Autossa ei saa olla absia, airbagia, eikä mitään tietokonebokseja. Ei edes ruiskutekniikkaa, vaan kaasari saa annostella bensaa. Ei ole rahasta kiinni vaan ihan tietoinen valinta. Olen naureskellut kun tuttavieni auto vetäisi päälle jonkun vitun "limp moden", kun jossain meni bitti poikittain. Ei kinä tuollaista minulle!
[/quote]
Ja katkerat Vag-kuskit alapeukuttaa, kun juuri on maksettu itsensä kipeäksi paskalaatuisen jakoketjun vaihtamisesta? vai menikö dpf-tukkoon? "engine fault-visit workshop"?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:51"]
Ei autoilu mielestäni ole niin kallista:
-ostohinta 400
-korjauskulut kolmessa vuodessa 250€(takaiskarit, joka siis kuluva osa eikä edes "vika")
-katsastus 50€/v
-vakuutus 70% bonuksilla n.150€/v
-vero n.150€/v
-Kulutus 6-7l/100km
En ikinä aio siirtyä autoihin missä on elektroniikkaa. Autossa ei saa olla absia, airbagia, eikä mitään tietokonebokseja. Ei edes ruiskutekniikkaa, vaan kaasari saa annostella bensaa. Ei ole rahasta kiinni vaan ihan tietoinen valinta. Olen naureskellut kun tuttavieni auto vetäisi päälle jonkun vitun "limp moden", kun jossain meni bitti poikittain. Ei kinä tuollaista minulle!
[/quote]
Ja katkerat Vag-kuskit alapeukuttaa, kun juuri on maksettu itsensä kipeäksi paskalaatuisen jakoketjun vaihtamisesta? vai menikö dpf-tukkoon? "engine fault-visit workshop"?
[/quote]
Pitäisikö tämän jotenkin auttaa ap:tä?
Etsit itsellesi työn lähempää... tai vielä parempi... jotain jota voit tehdä kotona.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:38"]Bensoihin yli 500€ kuussa?! Jessus!
[/quote]
Niin, mietipä sitä! Ap:n kannattaisi varmaan jäädä työttömäksi av:n logiikan mukaan.