Lily Lolo / Tampere
Myydäänkö sarjan meikkipohjia (tai mitä ne nyt ovatkaan) missään Tampereella? Haluaisin myyjän apua. Tietääkö kukaan?
Kommentit (13)
Onpas rivon kuuloinen nimi meikkisarjalla.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:17"]
Myydäänkö sarjan meikkipohjia (tai mitä ne nyt ovatkaan) missään Tampereella? Haluaisin myyjän apua. Tietääkö kukaan?
[/quote]
Osta netistä, mikä siinä on niin vaikeaa?
Nettikaupasta saa noin punnan kokeilupakkauksiakin, jos sävy mietityttää. Ja hinnat taitaa olla täyspakkauksille luokkaa puolet suomihinnoista, eli kokeilupakkaus maksaa äkkiä itsensä takaisin (+ niistä saa hyviä matkapakkauksia).
Tilaa englannista, sieltä saa pieniä näytekokoja, jos oikeat värisävyt mietityttää.
Kiitos noista Flow- ja Idun-vinkeistä!
Kysyjälle. On vaikeaa siksi, että ihoni on aika kirjava, olen aika osaamaton meikkaaja, en haluaisi tehdä vikaostoksia, jo pelkät termit mineraalipuuteri, meikkipohja, peiteväri, jne. tuntuvat sekavilta, kun en tiedä, mikä niistä olisi se perusjuttu, mikä riittäisi.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:28"]
Kysyjälle. On vaikeaa siksi, että ihoni on aika kirjava, olen aika osaamaton meikkaaja, en haluaisi tehdä vikaostoksia, jo pelkät termit mineraalipuuteri, meikkipohja, peiteväri, jne. tuntuvat sekavilta, kun en tiedä, mikä niistä olisi se perusjuttu, mikä riittäisi.
[/quote]
Foundation. Se on se "perusjuttu", ikään kuin irtonainen meikkipuuteri. Itse en ainakaan sen kanssa kaipaa muuta, kuin joskus näpyille erillistä peiteainetta.
Biodellystä voi tilata jos uskaltaa, postikuluja ei tule, mutta itse sain kerran käytetyn meikkivoide samplen, vähän ällötti :/
Lisäisin vielä, että jos nyt et ihan täysin väärin arvioi ihonväriäsi, niin myös "väärän" sävyistä foundationia voi kyllä käyttää, se ei mene hukkaan. Sävyt on sen verran lähellä toisiaan, ettei pykälän väärään mennyttä valintaa käytännössä muut huomaa. Lisäksi ne sulautuu hyvin omaan ihoon. Itsellä ollut sekä porcelainia, china dollia että blondieta ja erot on hyvin hiuksenhienoja.
Lily Lolon foundation ei ole kovin peittävää, itse tarvin poikkeuksetta mukaan myös erillistä concealeria. Laitan sitä siis sekä suoraan punoittaviin kohtiin, mutta sekoitan myös foundationin joukkoon.
On kyllä superkätevää, kun Lolon omilta sivuilta saa niitä testereitä. Itse tilasin alkuun neljää erilaista, ja heti niiden joukosta löytyivät hyvä kesä- ja talvisävyt.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:28"]
[/quote]
Jos ihosi on kirjava, voi olla ettei Lily Lolojen peittokyky riitä. Itselläni couperosa-punoitusta nenällä ja poskilla ja Lily Lololla ei tee mitään. Mineraalimeikeistä parhaiten peittävä on ihan kaupoista (ainakin Kickseistä) saatava Bare Minerals.
Kiitokset lisävastauksista! Nyt on suunnitelma ja osaan jo jotain kysyäkin. :)
Ostaisin starttipakkauksen, esim. tällaisen: http://www.pretty.fi/valmistajat/lily-lolo/lily-lolo-complexion-collection-pale-lahjapakkaus-24459.html#.VebayrWfgy4
Mineral Foundation SPF 15 Porcelain 10 g - mineraalimeikki: vastaa meikkivoidetta, eli levitetään ensimmäisenä ja tämän tarkoituksena on tehdä meikkipohja, peittää epätasaisuuksia jne.
Translucent Silk Finishing Powder 4,5 g - mineraalipuuteri: vastaa puuteria, eli levitetään tuon edellisen päälle ja tarkoituksena on kiinnittää pohja ja tasoittaa meikki
Super Kabuki - puuterisivellin, synteettistä kuitua: tällainen sivellin on tarpeen mineraalimeikin levittämistä varten, minulla on eri siveltimet pohjan ja puuterin levittämistä varten, mutta yhdelläkin pärjää
Jos tarvitset peiteväriä, niin sitä levitetään ennen puuterin laittamista. BareMinerals-meikkipohjan (foundation & powder) kanssa en liiemmin peitevärejä tarvitse, mutta muiden mineraalimeikkien kanssa olen tarvinnut peiteväriä, jota olen ostanut mineraalimeikkisarjasta. Lisäksi tykkään että iho on mieluummin matta kuin helmeilevän kiiltävä, joten valitsen Matte-vaihtoehdon foundationia ostaessa, jos vain mahdollista. Starttipaketissa on se hyvä puoli, että purkit ovat pieniä ja pääsee testaamaan ja harjoittelemaan. Yleensä sävyt ovat aika armollisia, eli vaikka menisi sävyllä tai jopa parilla ohi oman sävyn, niin silti voi käyttää. Jos tulee hankittua liian tumma sävy, niin voi hankkia vaaleamman ja jättää tummemman kesäkäyttöä odottamaan. Sävyjä voi myös sekoittaa.
Ei taideta myydä. Ruohonjuuresta saa Flow kosmetiikan mineraalipohjia ja muutamista apteekeista Idun-merkin mineraalimeikkejä.
Omat Lily Loloni on netistä tilattuja.