Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjota vieraalle, kun ei ole rahaa ostaa tarjottavaa?

Vierailija
02.09.2015 |

Mitähän nopeaa tarjottavaa keksisin, kun rahaa ei nyt ole eikä kaapissakaan taida olla mitään. Jotenkin ahdistaa, kun aina on tapana leipoa jotain vieraalle tai ostaa kaupasta jotain kahvin kanssa...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaronilaatikkoa!

Vierailija
2/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aineksia on kaapissa? Kaurakeksit esimerkiksi ei montaa ainesosaa vaadi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee muffensseja

Vierailija
4/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole edes euroa? Sillä saisi jo halpiskeksipaketin. Jos on jauhoja ja (kuiva)hiivaa, voi leipoa sämpylöitä. Jos on munia ja maitoa, saisi pannarin. Mutta aina voi vain tarjota kahvia tai teetä.

Vierailija
5/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa naapurilta raaka-aineita? Vai oletko huonoissa väleissä? Mitä olet itse ajatellut syödä? Pyydä vierasta tuomaan mukanaan jotain, jos kerran aina tarjoat voit tehdä hyvin näin!

Vierailija
6/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa, kaapissa ei ole mitään, no ethän sinä sitten voi mitään tarjota.

Epäilen kuitenkin että sieltä kaapista sen verran löytyy että jotain saa raavittua kasaan.

Vierailija
7/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukakku! Munaa, maitoo ja jauhoja. Kaupan hilloa jääkaapista. Ja on muuten hyvää.

Vierailija
8/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha ahdistua tuollaisesta. Todennäköisesti se vieraskin ahdistuu niistä kakuista ja pullista, kun sen perse levenee, mutta ei kehtaa kieltäytyäkkään. Tarjoa karvapääkahvit ja hyvää seuraa.

Vierailija
9/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.timvandergrift.com/wp-content/uploads/2014/12/turkeybean.jpg

Tuli ihan tämä kyseinen jakso mieleen.....:)

Vierailija
10/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä kättä ja kylmää katsetta? Ehkä jotain halpiskahviakin, ilman maitoa tietenkin.

Vierailija
11/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on karvapääkahvit?

Vierailija
12/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:29"]Mitä on karvapääkahvit?
[/quote]
Ihan samaa meinasin kysyä! :D

Vierailija
13/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tarjota vaikka tuoreita sämpylöitä, voita ja mehua. Parasta!

Vierailija
14/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannaria voisinkin tehdä, sen verran munia ja maitoa kaapissa. Hilloa ei ole, mutta pakastemustikat varmaan ajaa saman asian. Kiitos vinkistä! ap

Vierailija
15/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin joku jo kysyi, mitä itse syöt? Tarjoa samaa. Ja jos mistään saat tiristettyä muutaman euron, keksipaketti tms. ei paljoa maksa.

Jos vieras on tuttu/ystävä, minä laittaisin viestin, että voisitko tuoda tarvittavat mukanasi, olen ihan auki.
Itse jos saisin tuollaisen viestin, veisin herkkuja koko kassillisen. Tietysti.

Vierailija
16/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeleipiä, sämpylöitä

Vierailija
17/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsut tai otat vieraita vastaan, jos tilanne on tosiaan niin kurja, ettei ole mitään tarjottavaa? Ja on tuo varmaan asenteestakin kiinni. Muutaman kerran kun kaukaisemmat tuttavat ovat ilmoittaneet tulostaan, niin olen kyllä ottanut vastaan, mutta etukäteen sanonut, että sokeria kummempaa ei kaapista löydy. Ovat sitten aina kahvin ja mahdollisen maitokahvin tuoneet, jos ovat käyttäneet. On saattanut olla nisuakin matkassa :)

Vierailija
18/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:32"]

Pannaria voisinkin tehdä, sen verran munia ja maitoa kaapissa. Hilloa ei ole, mutta pakastemustikat varmaan ajaa saman asian. Kiitos vinkistä! ap

[/quote]

Kuulostaa hyvältä :)

Vierailija
19/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli!En mä ainakaan odota koskaan mitään.Oon ilahtunut jo kahvikupillisesta tai teestä.

Vierailija
20/28 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee peltileipä: http://www.k-ruoka.fi/reseptit/helppo-peltileipa/

Tosi helppo tehdä, eikä tarvitse tehdä ihan ohjeen mukaan. Esim. ohrajauhojen sijaan voit laittaa pelkkiä vehnäjauhoja tai sämpyläjauhoja, samoin sekaan voit nakata jääkaapista mitä keksitkin, esim. juustoraastetta, fetaa, oliiveja tms. ja myös yrttejä, esim. basilikaa, tinjamia, sipulijauhetta... Kaikki käy. :)