Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSIKOT LOKAKUUSSA***

Kommentit (198)

Vierailija
141/198 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi onnittelut vauvansa saaneille!!

Hienoa että MiaMikin pikkuinen nukkuu jo kivoja pätkiä ja ninnin yöunet on suorastaan kadehdittavia!

Mysanin ja niameyn tyttöset saivat kauniit nimet:)

Pesukarhu kyseli tuosta meidän Liian nimestä, se on hassua kun mä en miellä sitä ees erikoiseksi ja suurin osa sanoo ettei ole koskaan kuullutkaan, enkä ees oikeestaan tiedä mistä oon sen keksiny..ainakin mun ollessa päiväkodissa siellä oli Liia niminen pikkuneiti..muita en tiedä joten sieltä se jäi varmaan päähän. Mä rinnastan sen miiaan,tiiaan,kiiaan ym. mutta meidän mummon mielstä se on ihan omituinen..se sanoo että meidän tytön nimestä puuttuu kirjaimia, pitäis kuulemma olla Liisa Minnea eikä Liia Minea;) Mutta makuja on monenlaisia ja hyvä että nimiäkin löytyy pilvin pimein!

Meidän neiti on nyt parina iltana nukahtanut jo puoli ysiltä! Eilen kyllä taas valvoi puolille öin mutta tänään sitten palkitsi väsyneen äidin nukahtamalla jo ennen yhdeksää eikä tuo ole vieläkään herännyt vaikka yleensä herää tunnin/parin välein..jee:)

Tulisko pepsi ja mii kertomaan kuulumisia on aikaa?

Queen

Ps.Piti vielä sanoa että jos meseen on ilmestynyt uusi outo Katja niin se olen minä...

Vierailija
142/198 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos leffa- ja ruokaseurasta pesukarhu, quiero + sisko ja jenni!

Tennispalatsin Vauvakino olisi torstaina 26.10. Leffana Marie Antoinette. Mennäänhän?

Queen: Mä vähän ihmettelin sitä meseen ilmestynyttä uutta tyyppiä, arvelinkin että täältä se joku on=)

Siis tää meijän tyttö on kyllä semmonen apina, kohta se varmaan jo kävelee. Koko ajan kiipeilee ja roikkuu jossain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/198 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin kiitellä mukavasta leffa- ja ruokaseurasta kun näin olen teidän porukkaan liittynyt treffeillä vaikken täällä ole kirjoitellutkaan! Olipas kyllä hauska kokemus, me voitais ainakin lähteä myös seuraavaan leffaan! Oikein mukavaa lokakuun jatkoa kaikille ja nähdään taas:)

terveisin, Q:n sisko Solana & neiti 5 kk

PS. Veetille terkkuja 5 kk-päivän kunniaksi tismalleen saman ikäiseltä tyttöseltä:)

Vierailija
144/198 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin kiitämme NapNapia ja tyttöä, Solanaa ja neitiä, Q:ta ja q:ta, Jenniä ja Danielia ja Jennin kaveria oikein mukavasta leffa- ja ruokaseurasta. Oli kiva nähdä taas. Hirmusasti oli kaikki pienokaiset kasvanut. Otetaan vaan uusinta :)

Ja Solanalle tervetuloa tänne palstallekkin. Mukava, että olet löytänyt meidät :)

Queen: Ei mun mielestä Liia nimestä puutu kirjaimia. Mäkin yhdistin sen näihin nimiin: Miia, Kiia, Riia jne. Liia on kyllä tosi kaunis ja tyttömäinen nimi. Minea nimestä pidän myös.

Nähdään taas!

pesukarhu ja Joona

Vierailija
145/198 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla ihan nopeasti kommentoimaan Mysanille, että meidän tytöstä tulee myös Aino. Muistaakseni Niameyn tytöstä tulee Aino kans, eli suosittu nimi. =) Ja kaunis.

Kuulostaa kivalta nuo teitin treffailut ja leffat. Täytyy tulla mukaan kunhan pikkuinen vähän saa rytmiä elämäänsä.

Kiva kun nännit ei ole enää niin kipeät ja imetyskin on mukavampaa. Lenkkeilystä oon nyt innostunut, kun issiaskipu on vähän helpottanut - mut kunto on tosi huono, eli vauhti ei vielä päätä huimaa.

Jaahas, täytyy kiiruhtaa suihkuun ennen kuin tyttö herää.

Viikonloppuja!

Karssuli ja Aino 1 vko 4 pv

Vierailija
146/198 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki oli hyvin :) Painoa tytöllä oli jo 3980g (syntymäpaino 3765g), pituutta ei voitu mitata noiden lonkkavaljaiden takia. Th kirjoitti korttiin, että terhakka, tyytyväinen tyttö. Täysin rintamaidolla, syntymäpaino jo ohitettu. Iho hyvä, hilseilee. Napavarsi irronnut...

Jaahas, tissihirmu kutsuu :)

MiaMik ja " Iinu-Liina" 11vrk

Vierailija
147/198 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää aina kaivaa tytön neuvolakortti esiin, kun muut laittelee noita mittoja, pitää katsoa, mitkä meidän tytön mitat samassa vaiheessa olivat=)

Meillä oli siis näin 11 pvä ikäisenä:

3790g ja 53cm (synt. 3630g ja 52cm)

Ja korttiin kirjoitettu:

Jäntevä tyttö. Paino nousee rm:lla. Iho hyvä, napa hyvä, pientä rupea vielä. Refl. norm.

NapNap + tyttö 7kk

Vierailija
148/198 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, onpas tänne tullu viestejä ihan kauheesti! Yritin tossa lukea mutta ei varmaan tarttunu mukaan mitään just tän kuuluisan ÄDEn takia..

Kovasti kaikkien vauvat ainakin kasvaa ja koko ajan opitaan uutta! Nopeesti tää aikakin menee, ei vain olis uskonu aluksi kun sen nyytin syliin sai :)

Paljon onnea vielä kerran Ykkösopelle.. taisin jo onnitella mut en nyt ole ihan varma :D

Kaikenlaista galluppia oli kans ollut mut multa on tainnu mennä ihan ohi, heh. Isän hoitamisesta ainakin.. meillä kun just se on ongelma että isi ei missään nimessä kelpaa lohduttamaan tai nukuttamaan. Aivan kauhea hysteerinen huuto alkaa heti ja jatkuu siihen asti kun käyn hakemassa syliin. Kuitenkin mies on koko ajan tässä kotona ja osallistuu kyllä vaipanvaihtoon ja muuhun, mutta Mathilda ei vain hyväksy muuhun. Yksikin ilta tuli hirveä itku siitä että isi tuli pitämään kädestä kiinni :O

Kävin eilen neuvolassa punnitsemassa neidin ja kahdesssa viikossa oli tullut vain 120g lisää painoa, nyt siis 5630g. Terkka puhui puuron alottamisesta kahden viikon päästä mikä oli kyllä outoa. Eihän sitä viljaa vielä sais antaa?! Korviketta vastaan oli kovasti.. annoin kuitenkin illalla puolet tisumaitoa ja puolet korviketta ja kummasti katosi 150ml parempiin suihin ja sitten nukahdettiin tyytyväisenä. Onkos jollain kokemuksia moisesta? tai samantyylisestä ongelmasta.. Mathilda on siis liian laiska imemään tisusta sen jälkeen kun maidontulo vähän tasoittuu ja ei siis saa sitä takamaitoa joka on parasta.

Täytyy yrittää lukea pinoa uudestaa vähän paremmin niin voi sitten vastailla fiksummin :D Nyt vaipanvaihtoon kun kutsu kuuluu..

Mysan ja Mathilda 3,5kk

Vierailija
149/198 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli missä nähtäis ja moneltako? Se tapahtuma alkaa klo 10 ja leffa klo 11.15 Helsingissä siis. Huom, muilla paikkakunnilla on eri ajat! Pitäiskö tavata vaikka 9.45 jossain siinä Tennispalatsin pääoven edessä, siis vastapäätä Kampin bussiasemaa. Sopiiko? Onko aika hyvä vai liian aikainen/myöhäinen, entäs toi paikka? En keksi mitään parempaakaan tähän hätään. Nyt täytyy rientää kun toi epeli kutsuu...

-Q-

Vierailija
150/198 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en todellakaan näissä asioissa ole paras neuvoja, itekin ihan hukassa koko ajan... Minä kyllä ottaisin jotain hedelmä- tai vihannesmössöä ennemmin kehiin.

Kiinteistä halusin tulla lyhyen vinkin kuitenkin antamaan, kun meillä näyttää nuo puurot menevän alas paljon paremmin suorastaan viileinä! Eilen annoin taas ite tehtyä puuroa, ja aloin tarjota sitä kädenlämpöisenä. Hirveä huuto seurasi touhusta. Päätin sitten lopettaa, rauhoittelin vauvan, ja ajattelin kokeilla vielä lusikallisen vartin päästä. Puurohan oli jo ihan jäähtynyt, mutta yllätyksekseni poika veteli hyvällä ruokahalulla koko jäljellä olevan puuron. ;)

Tänään viisastuneena annoin kaupan kaura-vadelmapuuroa suoraan huoneenlämpöisenä, ja ai että oli hyvää! Piti ottaa vähän lisääkin, kun maistui niin hyvin. Tuosta kaupan tetrasta oli kyllä helppo tursottaa vain lisää lautaselle ja eikun suuhun! Ja tuo Muksun kaura-vadelmapuuro oli kyllä hyvää minustakin!

Ajattelin vain, että jos jollakulla muullakin on vaikeuksia sitten kiinteiden aloituksen kanssa, kannattaa ehkä joskus kokeilla ihan selvästi sellaista viileääkin mössöä.

Eipä nyt muuta, oma ruoka odottaa! :)

Kissankello

Vierailija
151/198 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän omanapainen viesti, kun en oikein osaa noista puuro-asioista sanoa juuta taikka jaata, sattuneesta syystä ;))

Karssuli illalla vielä nimiasioita kyseli. Meidän pikkuisesta tulee äitinsä ja isomumminsa " kakkosnimikaima" eli Aino Elina. Mä haluaisin kyllä väliviivalla Aino-Elina, mutta mies ei ainakaan vielä ole ajatukselle lämmennyt ;)) Mun perheessä kun noita väliviivoja on viljelty ennenkin ;)

Meillä onkin tänään juhla, 2 kg meni rikki kun neuvolantäti kävi puntarinsa kanssa kylässä!!! Maanantaina kotiin lähtiessä painoa oli 1920 g, ja tänään jo huikeat 100 g enemmän, eli 2020g! Hyvä Aino ;))

Toivottavasti jatkuu vielä samaan malliin! (mä tosin jaksan joka syömiskerralla olla huolissani, jos ei kaikki mene heti kerralla putkeen) ;)) No, kyllä tuo syöminen & painonnousu ihan valoisalta näyttää :) Alkuviikosta pitäis tupata sitten lastenneuvolaan ekaa kertaa, niin nähdään miten paino kehittyy. Eli me saadaan nyt ainakin alkuun hypätä neuvolassa varmaan vähintään kerran viikossa. Onneksi meillä on suorastaan naapurissa toi lastenneuvola, matkaa ehkä puoli kilsaa! Eli ei oo suuri vaiva siellä käydä usein!

Ai niin, voisin muuten ilahduttaa teitä " amatööriäidin" toilauksilla tältä aamulta :)) Sängystä alkoi kuulua pientä " vikinää" sopivasti hiukan ennen ruoka-aikaa, joten saalistin pikkuneidin sieltä ja aloin herätellä ja vaihtaa vaippaa hoitopöydällä. Äiti oli kuitenkin turhan nopea liikkeissään, kun kakka tuli juuri sopivasti vasta sitten, kun olin jo riisunut vaipan. Seurauksena neiti kakassa kainaloihin asti, ja pienet jalat onnistuivat levittämään tavaraa kiitettävästi myös pitkin hoitoalustaa. No, eipä siinä mitään, neiti vaan pesulle jne. Pesun jälkeen tulimme sitten takaisin makkariin, mutta koska hoitopöytä oli edelleen kakassa, laskin neidin meidän sängylle. Samantien hän sitten päätti päästää pissan siinä sängyllä ;)) Että näin alkoi aamu meillä :DD Amatööriäiti kun ei oikein vielä hallitse hommia ihan täydellisesti ;))

t. Ope ja pikku-Aino 9 vrk

Vierailija
152/198 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin jopa kaks ikkunaa, jos oisin kohteliaampi muillekin nyt ;)

Opelle onnittelut!! Selvisikö teille miksi tyttö oli nooin pikkuinen? Daniel oli myös syntyessä melko pieni (48 cm 2850 g) ja meillä oli myös pullot käytössä. Tosin siten,että sai aluksi olla rinnalla 15 min ja sitten varsinainen ruokailu tapahtui pullosta. Noin 5 päivän iässä saatiin jättää pullot pois ja siitä D alkoikin kasvaa tosi nopeasti. Uskon, että teilläkin Aino kasvaa hirmukyytiä muita kiinni, kunhan saa itsensä vauhtiin ;) Ja näköjään kiri onkin jo alkanut, hienoa Aino! Mä myös huolehdin aluksi ihan liikaa noista syömisistä, mutta jotenkin joka paikassa " peloteltiin" sillä et ei saa paino laskea ym.. Noi amatööriäiti-jutut kuullostaa myös kovin tutuille, paitsi et pojassa on se " huono puoli" , että pissa lentää hienosti kauas ;) (Nimim. useammankin kerran suihkun päälleen saanut..)

Karssuli: Meillä D sai tutin jo synnärillä kätilöiltä. Alkuun tosin tarvitsi tuttia tosi harvoin. Nyt isompana tutti on hyvä nukutus- ja pahanmielen poisto apuväline. Tosin nyt tuo on viimeisen viikon aikana alkanut " hylkimään" tuttia.. Meille sanottiin silloin synnärillä, että tutti ei vaaranna imuotetta, jos imuote on jo kunnossa eikä tuttia syödä tuntikaupalla.

Pesukarhu: Mulla on sama ongelma. En tiedä miten nopeasti noita kiinteitä sais lisätä ja milloin useampi ateria päivässä. Kysyn huomenna neuvolasta. Musta ei vaan välttämättä silti ole apua sulle, koska D on vasta 4 kk..

Mysanille vastailinki siellä toisessa paikassa..

Q ym. Mä oon kade teille ;) Oisin niin kovin halunnut lähteä mukaan, mut neuola kyl menee edelle.. Toivoittavasti pääsen ens kerralla mukaan. Hyvää leffapäivää :)

D sai tänään pari nokaretta luumusosetta, kun ei taas ole oikein kakannut. Hyvää oli ja ois mennyt enemmänkin mutta en uskaltanut antaa. " Virallisestihan" kiinteiden alotuspäivä ois vasta lauantaina, mut eipä se taida päivälleen olla. Aioin kyllä alottaa perunan huomenna ja jättää ton luumun odottamaan. Nyt ei ehdi kirjottaan enempää, koska nälkäinen hyena heräilee päikkäreiltään..

Vierailija
153/198 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy se 9.45. Ja nähdään vaan siinä Tennispalatsin pääoven lähettyvillä. Eiköhän me toisemme bongata :)

Onkos nyt muita tulossa kuin me ja Q ja quu? NapNAp ainaskin oli...

Harmi Jenni, kun et pääse :(

Huomiseen!

pesukarhu ja Joona

Vierailija
154/198 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut pikkuruiselle prinsessalle ja hänen arvatenkin ikionnellisille vanhemmilleen! Yritän tässä juuri kuvitella, miten pikkuinen nyytti teidän Aino-tyttönen oikein onkaan - 1/3 meidän poitsun painosta, eikä meidänkään epeli ole vielä niin kovin iso! Mutta hienoa, että teidän neidillä on paino lähtenyt nousuun ja kotonakin tuntuu arkijutut jo sujuvan.

Voin kertoa, että myös 2,5kk vauvan äidille sattuu ja tapahtuu kaikenlaista vaipanvaihdon yhteydessä. Meidän quu on siis poika ja kyllä pisut on tullut kerran jos toisenkin äidin päälle, sängynpeitolle asti hoitopöydältä tai viimeksi juuri eilen kylppärin seinille. :S Silti nauratti toi sun kertomus, kun mietin sun ilmeitä ja ihmetystä uuden tulokkaan kanssa. Kaikkea hyvää teidän perheelle ja nauttikaahan suloisesta vauvastanne!!!

-Q- ja -q-

Vierailija
155/198 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että näin sun viestin pesukarhu ja huomenna siis tavataan.

Harmi, kun et jenni pääse mukaan! Muita kuin NapNap ei kai ole ilmoittautunut? Onkohan NapNap käynyt täällä ja nähnyt treffiajan ja paikan???

Karssulin vauva taitaa olla vielä sen verran pieni, että ette tällä kertaa vielä tule mukaan? Mutta ens kerralla sitten!

Nyt on pakko mennä nukkumaan, kellohan on jo vaikka mitä!

-Q-

Vierailija
156/198 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..en ehdi enkä jaksa nyt tämän enempää kirjoittaa kun on taas rintatulehdus ja aikamoinen kuume päällä:(

Mukavaa vkloppua kaikille enskoille!

Queen

Vierailija
157/198 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa Queen! Tiedätkö mistä noi tulehdukset johtuu? Eli pakkautuuko sulla maito jotenkin rintoihin vai kylmettyykö ne vai mitä ihmettä??? Eikös se ollut niin, että sä et saanut maitoa pumpattua? Kylmettymisen estämiseksi suosittelen ainakin rinnanlämmittimiä. Mulla on sellaset Ruskovillan lämmittimet ja ne on toiminu hyvin. Toivottavasti paranet pian! Mitäs Liialle kuuluu? Onko oppinut mitään uusia jänniä temppuja? :)

Meillä on puolestamme ihan tyylipuhdas flunssa. Viime yönä yösyötöillä kurkkua kuivas ja se alkoi tuntua karhealta. Tänään onkin sitten alkanut jo kunnon nuha. Pikku-quukin tuntuu vähän yskivän ja sillä on nokka tukossa. :( Voi kun tää menis nopeesti ohi, kun meillä alkaa se vauvauinti viikon päästä lauantaina. Ens viikolla meillä olis täällä lähiseudun asukaspuistossa isäpäiväaskartelua (painetaan kagasväreillä vauvojen jalan- tai kädenjäljet esim. t-paitaan tai boxereihin), mutta ei taideta päästä, kun en halua mennä sinne tartuttamaan muita äitejä ja lapsia. Onneks se on mahdollista tehdä vielä seuraavallakin viikolla.

Pesukarhu: vai raskausoireita?! Hihii! :) Ei nyt sentään - vaikka olishan se aika hurjaa, jos nyt huomaisi olevansa uudelleen raskaana!

Toivottavasti kaikki enskat on selvinnyt syysmyrskyistä! Mukavaa viikonloppua!

-Q- ja -q-

Vierailija
158/198 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki enska-mammat, vanhat tutut ja uudet tuttavuudet!

Meidä neiti syntyi tämän viikon maanantaina 23.10. klo 23.05 (rv 39+4) ja eilen pääsimme kotiin. Tytön strategiset mitat olivat 49cm ja 3130g. Synnytys kesti yht. 7h 10min ja kaikki meni ihan hyvin. (Enemmän juttua siitä ja muutama kuva löytyy tän päivän odotuspuolen pinosta http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8706395&p=&mpage=2&tmode=… )

Tässä nyt harjoitellaan elämistä nyytin kanssa ja tutustutaan toisiimme. Olo on sanoinkuvaamattoman onnellinen ja itku onkin herkässä ihan kummallisimmistakin jutuita. Mies-parka on ihan hämmennyksissä. ;o)

Tyttö nukkuu tuossa takana ja mun pitää ihan just käydä suihkussa ennen kuin on taas aika syötön ja yöunille menon. Mutta päätin nyt kuitenkin " kuitata" itseni tälle puolelle ja palailen enempien juttujen kanssa lähiakoina.

Terveisin, Amy ja " Mimmi" 5 vrk

Vierailija
159/198 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut pienestä prinsessasta, isukille myös :) Ihana tyttönen teillä :)

Q: Minulla kävi myöskin raskaus mielessä :) Siis että sinä olisit?? ;) Etkös sanonutkin, että pikkukakkonen voi tulla jos on tullakseen :) Pikaista paranemista sinne ja toivottavasti pääsette niitä jalan ja käden jälkiä painelemaan :)

Queen: Nuo rintatulehdukset on kyllä varmaan ikäviä. Mullakin nousi kahtena ekana päivänä kotituduttuamme kuume illalla ja rinnoissa oli pakkautumia, mutta kuume lähti heti laskuun, kun sain paukurat hierottua ja pumpattua. Mutta tosiaan ikävää jos pumppaaminen ei onnistu! Oletko joutunut antibiootteja syömään tulehduksiin?

Meitin tyttö se on jo kovasti alkanut hymyilemään. Eilenkin koko ajan hereillä ollessaan hymyili, kun joku vaan naamansa hänen eteen laittoi :) Ja hirveästi yrittää jo jutellakin, mutta suusta tulee vain " öy" kun oikein pinnistää :)

http://i108.photobucket.com/albums/n26/MiaMik/IMG_0375.jpg

Odotan jo taas kovasti sitä ensi viikon torstain kontrollia noista lonkkavaljaista. Tytöllä kun meinaa mennä koko ajan joku paikka ihosta rikki. Välillä polvitaive, välillä taas nivunen tai " vauvamakkara" ...

MiaMik ja Iinu-Liina huomenna 4vko

Vierailija
160/198 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin onnittelut vauvansa saaneille!!! Ykkösopelle onnittelut 2kg rajapyykistä:) Meilläkin tyttö on pissannut monesti just silloin kun vaippaa ei ole, alkaa ensin viuhtomaan käsillään ihan vimmatusti,sitten jähmettyy silmät suurina ja pissa alkaa lorista;) Viimeksi pissaa oli bodyssa,hoitopöydällä,lattialla,matolla,mun jalalla ja vielä meidän sängyn helmalakanassakin!

Q: Ei lääkärikään osannut varmasti sanoa mikä on syynä, sanoi vaan että toisilla tulee tukoksia helpommin ja sanoi myös että pienirintaisilla on hänen mielestään niitä enemmän..mulla on kyllä pienet rinnat,kait siellä sitten on maito tiiviimmin pakattuna;) Mutta ei tuo kyllä oikeasti kivaa ole kun nousee ihan hillitön kuume ja saa ravata lääkärissä..toivottavasti ei enää iske:( Mä en tosiaan saa rintoja pumpattua, maito kyllä heruu herkästi ja sormin saan maitoa lypsettyä mutta en pumpulla, sanoin siitäkin lääkärille mutta niin se kuulemma vaan toisilla on. Liia saakin nannia silloin harvoin kun äippä jossain huitelee,hyvin onneksi maistuu sekin. Mullakin on rinnanlämmittimet ja oon vielä kylmillä ilmoilla laittanut kaulahuivin lisäksi rintojen päälle.

Kyllä nämä enskavauvat kasvaa hienosti:) Kiinteistä on myös ollu paljon keskustelua..tuntuu hullulta että tuo meidänkin tirppa jo muutaman kuukauden päästä saattaa syödä jotain muutakin kuin tissiä;)

Myös nukkumisesta oli keskusteltu, meillä tyttö nukahtaa tissille yhdentoista maissa ja yleensä nukutaan tunti-pari vierekkäin koska Liia herää jos laittaa heti omaan sänkyyn, sen jälkeen kyllä nukkuu loppuyön sängyssä..jos tuota tunnin välein heräilyä nyt nukkumiseksi voi sanoa..aamulla otan taas viereen jos olen oikein väsynyt.Liia nukkui toissayönä 6tuntia putkeen ja mä jo ajattelin että tää valvomispiina päättyy,mutta tais tytöllä vaan olla joku mielenhäiriö kun viime yö oli taas sitä tuttua tunninvälein heräämistä;)

Hyvä että Miiinan Elsa on parantunut!

tuttipulloista sen verran että meillä on mummon ostama tupperwaren koliikkituttipullo jossa saa tuttiosaa kääntämällä säädettyä maidon virtausta, siinä on semmonen tosi pieni tuttiosa..kätevän tuntuinen mutta meidän tyttö on saanut sille välillä raivareita, kaikista paras on aventin rintapumpun mukana tullut pullo.Liiaa pitää aina härnätä hieromalla sitä tuttiosaa ylähuuleen vaikka kuinka kauan että tyttö tajuaa juoda,johtuu varmaan siitäkin että saa pullomaitoa tosi harvoin, ehkä kerran-kaksi kuussa, ja kun Liia ei suostu syömään tuttiakaan.

Ihana lueskella noista uusista taidoista, päristelyistä ja naksutuksista!

Meillä nuo kädet on nyt se juttu, kaikkea kohti kurotellaan ja rapiseva kirja on niin mielenkiintoinen hypisteltävä, Liia on myös alkanut selällään maatessaan nostamaan peppua ylös,sylissä änkee edelleen istumaan ja hermostuu totaalisesti jos ei saakaan sitten isstua sylissä kun on kovalla ähinällä itsensä pystyyn pungertanut. Niin ja kun Liialle pärisyttää huuliaan niin sellainen vielä vähän ontuva huulten pärisytys yritys tulee heti takaisin hymyn kera;) Tuota vauvan kehitystä on niin ihana seurata kun aina tulee uusia juttuja:)

Jaaha,täytyy mennä kun kutsu taas kuuluu:)!!!

Queen