Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSIKOT LOKAKUUSSA***

Kommentit (198)

Vierailija
161/198 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Amylle pikkuisesta tyttövauvasta! Suloinen pikkuinen :)

Voi, kun inhottavaa toi Queenin rintatulehdus :( Toivottavasti se ei enään uusiudu. Se on kauheeta, kun iskee se kova kuume. Ei yhtään kiva ja sitten, kun vielä pitäisi jaksaa vauvaa hoitaa ja itse on ihan kuumehöyryissä.

MiaMikin tyttö oppi hymyilemään :) Ei ole vauvanhoidossa kyllä mitään palkitsevampaa, kun oma vauvan vilpitön hymy :)

Pikaista paranemista Q:lle ja quulle! Toivottavasti ehditte parantua vauvauintiin mennessä. Kivalta kuulostaa se, että painetaan vauvan jalan- ja käden jälkiä paitaan. Missäköhän itse pääsisin painamaan...

Olisi tosi kiva lahja isille.

Meidän Joonakin on tän viikonlopun yskinyt aina välillä. Se tosin kuulostaa ihan tekoyskältä ja ei Joona nukkuessaan yski. Oliskohan poika vaan keksinyt " uuden jutun" .

Tänään maisteltiin kaurapuuroa ja hyvää oli :) Hurautin puurohiutaleita vähän pienemmiksi ja kyllä maistui. Eilenkin J söi hyvällä ruokahalulla jo puoli purkkia porkkana/perunasosetta. Älytön sotku silti tosta syömisestä syntyy. En tiedä onko äidin taitamattomuutta vai mitä, mutta aina on Joona ihan mössöissä niin, että pesulle on pakko mennä. Tänäänkin piti syöttää Joona vaippasiltaan, että ei kaikki vaatteet oo puurossa. No ehkä se tästä pikkuhuiljaa, kun Joona oppii syömään ja minä syöttämään.

Eipä tässä kait muuta tällä erää...

Rauhallista sunnuntaita kaikille.

pesukarhu ja Joona 6kk+

Vierailija
162/198 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lisäilin vähän kuvia meidän pikkuisesta:

http://s85.photobucket.com/albums/k79/ope01/

Käytiin tänään myös ekaa kertaa ulkona vaunuttelemassa ja hyvin meni, toinen veteli sikeitä koko ajan, liekö edes tajunnut käyneensä ulkona ;))

t. Ope ja pikku-Aino 13 vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/198 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toinen on niiiiiiiiiiiiiiiiin pieni ja suloinen. Ihania kuia ykkösopen prinsessasta. Vauvakuume vaan lisääntyy, kun katslee teidän jakautuneiden enskojen vastasyntyneiden vauvojen kuvia. Kaikki on tosi suloisia :)

Ihana muuten toi open Ainon lammaspotkari. Itsekkin ihastuin siihen kaupassa, mutta kun Joona on jo liian iso noihin pikkuvauvojen vaatteisiin... nyyh.

pesukarhu

Vierailija
164/198 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos onnitteluista! Täällä sitä ollaan neljättä päivää kotosalla ja opetellaan edelleen yhteiseloa tuon uuden tuttavuuden kanssa. Muutamana iltana ja yönä on ollut pieniä itkuhetkiä mutta niitä taitaa aiheuttaa masuvaivat: on tuota kakkaa alkanut tulla aikas lailla riittävästi. Ope kirjoitteli jossain vaiheessa, että Aino oli pissannut pöydälle (vai olikos se sängylle?) meillä niin on käynyt parinakin päivänä ja Mimmin bravuuri tuntuu olevan se, kun just ollaan saatu pylly pestyä ja vaippa paikalleen ja vaatteet päälle, niin johan hän ruuttaa uudet kakat saman tien. No, vetristyypä sormet tuohon pukemiseen. Mutta kyllä tämä on ihanaa: sitä voi tosiaan vain katsella ja nuuskia tuota pientä ihanaa nyyttiä! =) Tyttö on muuten kova nukkumaan: eilenkin meni yhdentoista aikaan nukkumaan, heräs yöllä kahdelta syömään ja nukahti heti takas. Puol seiskan aikaan seuraavan kerran oli nälkä ja siitä jäikin sitten nukkumaan meidän väliin, kun ei meinannut nukkua omassa sängyssä. ja nukkuikin siinä yli kymmeneen. Ja päivälläkin menee useampi tunti kerrallaan. Mutta saattaapa tuo muuttuakin vielä, vastahan tässä ollaan niin alussa...

Huomenna olisikin sitten heti eka neuvola. Meillä ei terkka tule kotiin, vaan häntä käydään moikkaamassa neuvolalla. Mimmi onneksi viihtyy hyvin autokaukalossaan ja autokyydissä muutenkin.

Maitoa mulla tulee tosi hyvin, olen pikkuisen sitä pumppaillutkin. Aluksi nyt vaan ihan jääkaappiin varaksi, että jos olen kaupassa tai lenkillä ja tyttö alkaa huutaa, niin saa isukkikin hänet kylläiseksi. Jatkossa olen ajatellut pakastaakin, jos vaan edelleen tulee samaan malliin.

Rintatulehduksista ja pahkuroista rinnoissa oli ollut puhetta. Mulla on jo nyt ollut useana iltana kipeitä pahkuroita rinnoissa. Oon niitä hautonut kaurapussilla ja lämpöisellä suihkulla. Ja onneks ne on helpottaneet - vielä. Täytyy tosiaan olla tarkkana, ettei vielä saa kylmää niiden päälle.

MiaMikin Iinu-Liina on hirmuisen söpö! =) Kuin myös Open Aino! Kiva nähdä muidenkin vauvojen kuvia.

Vielä on vähän vaikeeta kommentoida muitten juttuja, mutta eiköhän sitä tässä pian pääse mukaan juttuun, kun alkaa vähän hahmottaa, että ketäs kaikkia täällä on ja minkäs ikäisiä ne muut enskavauvat jo ovatkaan. Nyt kuitenkin viikon tauon jälkeen katsomaan Emmerdalea ja sitten vois jo tyttökin heräillä taas syömään.

Hyviä vointeja kaikille!

-Amy ja " Mimmi" 7vrk

Vierailija
165/198 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä, vauvakuumehan se pukkaa tuollaisia kuvia katsellessa... Ihania pikkuvauvojen kuvia oli sekä Opella, Amylla että MiaMikillä! Ja sylin täydeltä onnea Amylle pienestä tytöstä!!

Open Ainon kuvia katsellessa ei voinut kuin ihmetellä, miten pieni joku voi olla! Kyllä se ihmisvauva pienestä ponnistaa. Onnittelut kahden kilon rajapyykistä! Ihanaa, että teidän neiti kuitenkin on ollut noin hyvävointinen, että pienestä koosta huolimatta pääsitte ihan pian kotiin normaalia elämää harjoittelemaan.

MiaMikin tyttönen oli oppinutkin hymyilemään! Oih, kuinka se oli ihanaa, kun huomasi vauvan ensimmäiset hymyt! Nauttikaahan hymyistä!

Queenin Liiapa on nuorena aloittanut päristelyharjoitukset! ;) Söpö. Tosi inhottava vaiva varmasti se rintatulehdus. Onnekseni ei ole omakohtaista kokemusta, mutta inhottavaa se taatusti on. Toivottavasti säästyt jo lopulta enemmiltä tulehduksilta.

Niitä rintoihin kertyviä maitopaukkuja kannattaa kyllä yrittää saada pois. Minulle synnärillä neuvottiin vaihtelemaan imetysasentoja, jotta vauvan tehokkain imu kohdistuisi vaikeampiinkin paikkoihin. Alaleuan puoleltahan vauva imee maitoa tehokkaimmin. Itse kyllä pystyin myös hieromalla auttamaan maidon virtausta pahimmista paikoista pumppauksen yhteydessä. Minunkin oli pakko aluksi vähän pumpata maitoa, ettei rinnat räjähtäisi...

Me olimme viikonlopun Lapissa, siellä oli jo ihan kunnon talvi pakkasineen ja luntakin reilusti. Vaikka niinhän tuota näyttää viikonlopun myrskyn yhteydessä sataneen tännekin. Kiva.

Automatka oli pitkä, ja Matias meinasi välillä hermostua kaukaloonsa, mutta onneksi selvisimme kunnialla molemmat matkat. (Yhteen suuntaan n. 400 km.) Perillä viihdyttiin hienosti, vaikkakin tuo kellon siirtäminen vähän sotki rytmejä. Nyt otetaankin pieniä korjaavia tirsoja, josko päästäis vähitellen talviaikaan... Aamulla kun M heräsi jo 6.21, eli tismalleen kuten kesäaikana hänellä on ollut tapana. Minun mielestä tuo aika ei vielä ole kuitenkaan ihmisten aika nousta ylös.

Meillä yöllä syödään vielä moneen kertaan. Normaali, eli " hyvä" yö menee kolmella syötöllä, mutta söipä herra tässä viikonloppuna yhtenä yönä jopa viisikin kertaa! Huh huh. Äitiä meinasi aamulla vähän väsyttää. Jospa se tästä, kovasti kuitenkin ollaan kiinteitäkin harjoiteltu.

No, nyt täytyy mennä taas!

Kissankello ja M pian jo 7 kk

Vierailija
166/198 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen pisti ukot ja koirat pihalle, ja rynnisti tänne... Oon kyllä käynyt joka päivä lukemassa pinot, mutten oo vaan saanut aikaiseksi kirjoitella...

Meillä oli viikonloppuna ihanan rauhallista, tai no käytiin miehen mummulla syömässä ja sitten mun porukoilla hakemassa mehuja, niillä on kellari, joten siellä myös meikäläisten mehut... Ja muuten sitten oltiin kotosalla, ihanaaa... Niin ja mies jopa mun kehotusten (puhuin kuin ruuneperi koko viikonlopun!) jälkeen vaihto autoihin talvirenkaat! Onneksi, koska tänään olikin ollut jo liukasta.

Ensiksikin onnittelut opelle ja amylle prinsessoista! Ja niinkuin kissankello mainitsikin, niin noi syötävän suloiset kuvat ovat kyllä " pahinta" mitä tietää, sillä TAATUSTI nousee vauvakuume, kun tuo oma on jo niin iso!!!

Mä sain muuten viikonloppuna äidiltäni mun omat neuvolakortit, ja hassua, miten voikin olla samanpainoiset! siis minä ja Eetu. 8kk:n iässä mä painoin 20g! enemmän!!! Mut olin kyllä pari senttii pidempi... Ja muutenkin oli noi painot aikaslailla samaa.

Äitien toilauksista.. tai no meillä kyllä ne " parhaimmat" on tainnu sattuu isännälle... Yhtenäkin aamuna, oisko ollu Eetu n 1kk-1½kk niin mies huusi hätääntyneenä kodinhoitohuoneesta " tuu auttaan" kun menin sinne niin miehen housuilla, lattialla ja hoitopöydällä oli sitä itteensä... Oli Eetu sitten päättänyt pieraista ja kakata sellaista ihanaa löysää ja tottakai samalla myös pissata!!! Oli siinä meikäläisellä naurussa pitämistä!!! Mut musta noi kakka/pissajutut on näin jälkeenpäin hauskaa luettavaa/muisteltavaa!!!

Rintatulehduksista/paukaroista... Mulla oli aamuisin JOS eetu nukku pidemmän pätkän niin tosi kipeet rinnat tai siis noi pahkurat. Ei kärsinyt koskettaa, joten mäkin pumppasin ja säilöin pakkaseen, tosin nyt myöhemmin heitin ne mäjelle, kun ei tuo ukkeli kerran tuttipulloo syö! Ja jos ei niille mitään tehny, niin sitten lainehti hetken päästä sänky!

Vielä piti jotain kommentoida, mutten enää muista mitä, joten jaarittelut sikseen, ja hyviä viikonjatkoja! Ja kohtahan se on jo marraskuu!!! Kääk!

napero (joka " kärsii" vauvakuumeesta pahemman kerran) ja Eetu 8,5kk

Vierailija
167/198 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eli su iltana palattiiin pohjosen reissusta. Kyllä oli taas ihana tulla kotia, vaikka ei reissussakaan surkeaa ollu. Talvi tuli pohjoseen reissumme aikana ja näköjään toimme talven tänne eteläänkin tullessamme, kun lunta nuin tuiskuttaa =)

Tänään tai huomenna pitäis selvitä toteutuuko muuttohaaveemme pohjoseen. Kyllä hieman jännittää! Kerennyt jo suunnitteleen vaikka mitä, eli hieman pettymys, jos ei tulekkaan muuttoa.

Eilen illalla otin maratonin ja luin teän viestit! En nyt kuitenkaan ala kommentoimaan kaikkia " vanhoja" juttuja, mutta hengessä mukana ollaan :)

Sen hoksasin, että Solana oli käynyt terveisiä lähettelemässä =) Veeti hymyilee ensimmäistä naskalihammasta näyttäen takaisin terveisiä :)

Hammas puhkesi pitkän urakan jälkeen sunnuntaina, alas eteen oikealle.

Onnea kaikille tuoreille äideille ja iseille! Ja kaikille niin tuoreille kuin " vanhoille" jaksamisia tässä ihanassa työntäyteisessä arjessamme =)

Lisa & Veeti 5,5kk

Vierailija
168/198 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nopsaa vaan pinoutua, kun kaveri on tulossa kohta kylään.

Lisa oli palannut maisemiin, heippa vaan! Ja tervehdys myös Veetille hampaineen! :)

Miinalta piti vielä udella, että ihanko annoit sen antibiottilitkun suoraan suuhun vai sekoititko johonkin pöperöön? Jeps, vähän hölmöjä kysymyksiä... mutta tuntuu että vauvanhoidossa on aina jotkut omat vippaskonstinsa eikä se ole ollenkaan sama kuin että itse on kipeänä ja sitten vaan otetaan lääke, joka parantaa. On toi nuhaisen vauvan niistäminenkin jo tavallaan niin koomista, kun toinen huitoo ja karjuu naama punaisena eikä ymmärrä, että hänen parastaan äiti vaan yrittää. :) Onneksi meillä molemmilla alkaa jo flunssa hellittää. Taidettiin päästä vähällä tällä kertaa.

Queen, ihanko Liia tosiaan jo kurottelee esineitä? Meidän quu ei vielä kurottele oma-aloitteisesti mitään, mutta jos tuo lelun hänen nenänsä eteen niin sitten kyllä innostuu tarttumaan siihen ja tutkailemaan hieman. Eilen meni leijonan jalat jo suuhunkin asti, siitä se lähtee!

On kyllä tosi outoa, mutta quu on tainnut oppia kääntymään vatsalta selälleen! Kahden päivän aikana on toistanut tempun jo neljä kertaa. Yhdellä kerralla mummu ja kummitäti olivat todistamassa ja yksi kerta saatiin videolle! Vatsallaan poitsu viihtyy jo ihan muina vauvoina tosi pitkiä aikoja ja katselee siinä sitten vaan maailmanmenoa. Ihanaa seurata tätä oman lapsen kehitystä, on siitä vaan niin ylpeä!!!

Nyt täytyy mennä, vaikka aika omanapaistahan tämä nyt oli. Mukavaa lumisateista päivää!

-Q- ja -q- viikon vajaa 3kk

Vierailija
169/198 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli se talvi jo tänne eteläänkin. kiitos Lisa, kun toti tuliaisena tullessasi :)

Voi, Veetillä on jo hammas. Onnea hampulista! Kiva, että reissu meni hyvin.

Vai oppi quu kääntymään masulta selälleen. Ompas taitava poika. Joona oppi sen taidon vasta vähän aikaa sitten.

Joona menee nyt konttausasentoon. Eilen huojui koko illan konttausasennossa. Huvittavan näköistä. Jääköhän Joonalla sitten ryömiminen kokonaan väliin, kun tuntuu tuo konttaus enempi kiinnostavan.

Mä taas höpötän näistä kiinteistä... varmaan muut ootte jo kyllästynyt koko aiheeseen, mutta kun tää on jotenkin hankalaa. Mä en nyt tiedä, että kuinka nopeasti niitä aterioita kannattais lisätä ja miten nopeesti kaikkia uusia makuja. Enkä nyt sitten siitä lihastakaan tiedä. Olisko ihan hölmöä, jos vasta 7kk iässä aloittais lihat?

Eilen annoin sitä kaurapuuroa ihan pelkälleen, mutta Joona vaan yökkäili sitä. Päätin sitten, että laitan joukkoon jotain hedelmäsosetta. Kylläpäs maistui hyvälle, kun oli kylmää " hedelmäpuuroa" . En toisn yhtään ihmettele. En minä itsekkään sais alas kaurapuuroa paljaalteen. Muuten Joona kyllä syö jo tosi hyvin. Hyvällä ruokahalulla vetelee mun tekemiä kasvissoseita alas. Toivottavasti jatkuu näin, että ei tarvii alkaa taistelemaan ton syömisen kanssa.

Äh... en nyt yhtään muista, että mitä piti kommentoida. Täytyy lukea uudestaan viestit läpi.

pesukarhu ja Joona 6kk+

Vierailija
170/198 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napero: Mäkin oon verrannut Joonan kasvua mun ja miehen neuvolakortteihin. Aikasemmin Joona on mennyt ihan samaa käyrää, kun isänsä, mutta nyt on samalla käyrällä mun kanssa. Isi oli Joonan iässä jo 800g painavempi. Minä taas olin saman painoinen, kun Joona, mutta hieman lyhyempi. Hauska verrata. Tosin omalle käyrälleenhän toi poika varmaan asettuu.

Kissankello: Meilläkin syödään vielä aika usein yöllä. Nyt on asettunut siihen 2-3 syöttöön. Ei se eilinen iltapuuro vielä ainakaan mitenkään vaikuttanut yösyöttöihin. En silti tiedä, että söikö Joona vähemmän kerralla, kun nukahdin aina, kun otin Joona rinnalle.

Nyt meen siivoomaan. Meillä on miehen kanssa tänään yksivuotiskihlapäivä :)

pesukarhu

Vierailija
171/198 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi kysymys: Te jotka olette menossa piakkoin töihin ja joiden vauva on vielä rintaruokinnassa. Missä vaiheessa ajattelitte alkaa vieroittamaan rinnasta? Vai jatkatteko imetystä vaikka käyttekin töissä?

pesukarhu

Vierailija
172/198 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mielenkiintoista puskea hangessa vaunujen ja painavan kauppakassin kanssa! No tähän on totuttava ;)

Oliko kiva leffa viime torstaina? 9.11. ois seuraava ja nyt mulla on kalenteri tyhjä sille päivälle ja aion sen myös pitää tyhjänä!

Onnittelut Amylle vauvasta!

Opelle Ainon kasvusta! (Meilläkin on jo ihan liian pieni Danielilla sairaalasta kotiin lähtiessä päällä ollu haalari, vaikka se oli silloin ihan älyttömän jätti. Pian Ainokin kasvaa isoiksi noihin vaatteisiin ja sit mietitte että oliko se joskus noin pieni ;) )

Veetillä oli jo hammas! Mä näin viimeyönä unta, että Danielilla oli 2 hammasta ;)

Koittakaa Q ja q toipua! Samoin Queen! Mulla oli yks rintatulehdus. Tosi kamalaa jos sulla on niitä vielä usein, koska se on tosi inhottavaa!

D kävi torstaina neuvolassa. 4 kk mitat oli 6655 g ja 63,5 cm. Taas on jäänyt vaatteita pieneksi huomaamatta ja äiti tunkee aina aamuisin liian pienet vaatteet ja sit joutuu taas riisuun ja pukeen uusiks.. Perunaa D on nyt maistellut pari päivää. Ekat lusikalliset työntää kyllä ulos kielellä, mut sitten alkaa jo menemään jotain alaskin. Mä ajattelin alottaa puurot 5 kk ja lihat " vasta" 6 kk. Ite en syö lihaa ja joudun hiukan " tsemppaamaan" itseäni, että kykenen kokkaileen D' lle lihamössöjä. (Musta raaka liha on ällöttävän hajuista ja tuntuista :S.)

Meillä oli sunnuntaina tuparit ja " vauvakutsut" (kun ei niitä nimiäisiä saatu aikaseksi ja nyt on vähän myöhästä sille nimelle). Aika paljon ihmisiä perui viime tipassa tulonsa, joten me saadaan nyt miehen kans herkutella ihan älyttömästi. Eli taitaa tulla ne masisaikana tippuneet kilot vihdoinki takas..

D oli ekaa kertaa rintarepussa maanantaina tanssitunnilla (tai olin kyllä testannut jo sunnuntaina et jaksaa olla). Tai on ollut siinä pari kertaa aiemminkin, mutta aina saanut raivarit. Nyt viihtyi tosi hyvin. Mäkin säästyin hirveältä yläselkä/hartia säryltä. D alkaa painaa sen verran, et tuolla tanssies tulee lihakset ihan jumiin. Kiva, että viihtyy tossa repussa niin saan tarvittaes kipastua esim. lähikaupas ilman että raahaan vaunuja..

Tulipa pitkä viesti, vaikka ei mitään asiaa ollut ;)

Jenni ja D 4 kk

Vierailija
173/198 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Q: D kääntyili myös vatsalta selälle joskus 2 kk ja risat ja sit unohti. Sit taas kääntyili tossa pari viikkoa sitten (3,5 kk), mut nyt on taas jättänyt tuon pois. Nyt yrittää vaan päästä kovasti eteenpäin. Sit kun ei onnistu niin menee hermot.. Selällään ei oikein viihdy ilman sirkusta ympärillä (=lelukkari tai äiti tai daddy viihdyttämäs).

J&D

Vierailija
174/198 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Lisa takaisin maisemiin! Olimmekin sitten samaan aikaan tuolla pohjoisen talvea haistelemassa. Ei kyllä käy tippaakaan kateeksi teillä tuota hillitöntä ajomatkaa pohjoiseen. Aika iso työ tulee muutonkin kanssa läpi liki koko Suomen! Täytyy suunnitella huolella, että saa kaiken järjestymään näppärästi. Toivottavasti teillä nyt tärppää sen työn kanssa! Eipähän sitten tarvii olla jatkuvasti ajelemassa tuota väliä (ellette sitten tule vuorostaan etelään säännöllisesti kyläilemään... :) Ja onnittelut Veetille hampaasta!

Vai on tosiaan quu ollut niin näppärä, että on hoksannut kääntyä vatsalta selälleen! Taitaa olla poika oman tiensä kulkija, kun tekee asiat " nurin kurin" . Meillä ei vieläkään hallita tietoisesti moista taitoa. Vahingossa kyllä on kaatunut useammankin kerran, ja useimmiten siitä seuraa itku, kun niin säikähtää tömähdystä. Ja taitaapa vähän pääkin kopsahtaa herkästi maahan rytäkässä. Ja oli leijonan jalkakin suuhun jo eksynyt! Muistan elävästi päivän kesällä, kun M työnsi ekan kerran kunnolla lelun suuhunsa! Sen jälkeen mikään käsiin osuva ei olekaan säästynyt pieneltä maistelulta...

Jaa ja Pesukarhulla oli taas liuta kysymyksiä/ajatuksia, joita olen itsekin pohtinut, joten kommentoinpa niitäkin. ;) Ensinnäkin onnittelut konttausasennosta! Eikö olekin suloisen näköistä se huojuminen paikallaan? Meillä ei vieläkään kontata, tosin polvea saa jo vähän siirrettyä eteenpäin, mutta ei ole hoksannut vielä käsiään siirtää. Nyt aina kupsahtaa mahalleen, kun kädet jää jälkeen.

No, nyt niihin kiinteisiin. Ei minusta ainakaan kuulosta hullulta lihojen aloittaminen vasta 7 kk iässä. Ei voi tuntua, kun meillä ei vieläkään syödä lihoja, ja poikahan täyttää sunnuntaina 7 kk! Eli siihen kieppeille mennään meillä niiden kanssa. En ole vielä päättänyt tarkkaa päivää, varmaan tällä tai ensi viikolla aloittelen kanalla. Itse asiassa olen lukenut uusimpia suosituksia jostain (ei voi muistaa mistä), että lihojen aloitusta suositellaankin vähän myöhemmin, jopa vasta 8 kk iässä. No, niin myöhään en kuitenkaan aio jättää. Meillä se vähän " lipsahti" , kun taisteltiin noiden puurojen kanssa pitkään. Halusin siis sen iltapuuron kehiin ennen lihoja.

Eilen muuten meni sujahtamalla alas itse keitelty kaurapuuro päärynäsoseen kera. Ja nyt oli siis jo reilulla puurolla. Ja oli jo jotain vaikutusta yöuniinkin, pärjättiin kahdella syönnillä koko yö! Jippii! Olenkin yrittänyt tuputtaa päivällä ruokaa säännöllisesti, kun ei poika itse juuri vaadi, kun leikkii niin touhuissaan. Ja sehän meinaa sitä, että yöllä sitten tankataan...

Nyt meillä on jo jonkin aikaa syöty lounas ja iltapuuro, ja olen ajatellut ottaa kolmannen aterian mukaan päivään, mutta en vielä ole osannut päättää minkä. Mitenkäs kokeneemmat ovat edenneet tässä asiassa? Olen pähkäillyt, että onko päivällinen vai aamupuuro järkevämpi lisätä ensin? Vai peräti välipala? Vaikeita valintoja... Nämä ekat ateriat oli jotenkin selkeän luontevia, mutta nyt en oikein enää tiedä. Muiden kokemuksia kuulisin mielelläni!

Ja Pesukarhulle vielä töihinmenosta ja imetyksestä. Minähän olen aloittelemassa tammikuussa töitä, ja olen kyllä vielä ajatellut, että jatkan imetystä siitä huolimatta. Tuntuu hullulta vierottaa nyt kiireellä ja opettaa korvikkeelle ja pian taas vierottaa korvikkeesta sekä opettaa oikealle maidolle. Eli yritän ainakin imetyksen jatkamista siihen vuoteen ja varmaan vähän menee aikaa vielä sen jälkeen kokonaan vieroittamiseen. Silloin voisi siirtyä suoraan tavalliseen maitoon. Toki totuus tulee sitten eteen kunnolla vasta töiden alettua, mutta ainakin kokeillaan niin. Imetykset pitää vain ajoittaa järkevästi töiden kanssa. Minulla on vuorotyö, joten varmaan imetysajankohdat vaihtelevat päivästä toiseen, mutta eiköhän siihen jokin järki löydy... Miten sinä olet ajatellut?

No, tässäpä taas uusimmat turinat. Kuuluu poika heräilevän uniltaan, joten täytynee jatkaa leikkejä pojan kanssa. Talvista viikkoa eteläänkin, siellä on tainnut tulla lunta ihan tosissaan!

Kissankello ja M pian 7 kk

Vierailija
175/198 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin Jenni ennättänyt tähän väliin. Että onko D tosiaan jo 4 kk? Ohhoh, näyttää se aika vain menevän siivillä! Se on kyllä hassua, kuinka tosiaan yhtäkkiä huomaa, että pirskatti, eihän tuo poikaparka mahdu näihin kuteisiin enää millään! D' kin on päässyt jo perunan makuun. Reipas kaveri.

Piti ottaa neuvolakortti esille ja verrata painoja taas. ;) M oli 4 kk neuvolassa 7160 g ja 66,4 cm, mutta D' han syntyi noin kuukauden etuajassa, joten vertasinpa vielä 3 kk mittojakin, ne menivät jo lähemmäs. M oli tuolloin 6260 g ja 64,2 cm. Kovaa vauhtia taitaa D kiriä kiinni pienen syntymäkokonsa!

Kissankello jälleen

Vierailija
176/198 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla tännekkin hehkuttamaan että tehtiin tänään tarjous yhdestä rivarikolmiosta ja päästiin myyjän kanssa yhteisymmärrykseen hinnasta,se on siis meidän:) Mä oon niin tohkeissani että varmaan pakkaan jo tavaratkin vaikka muutto on vasta vuodenvaihteessa! Täytyy ainakin lähteä maalikauppaan miettimään seinänvärejä;)

Q: Meillä taas Liia ei vielä kääntyile muuta kuin kyljelleen,yhden kerran löysin tytön mahallaan sängystä mutta muuten ei ole kääntyillyt:) Kuka osaa mitäkin:)

Pesukarhulle onnittelut täältäkin!

Jennin D:n maistelut kuulosti suloisilta..mulla muuten sama homma,en syö lihaa,mutta kestän kyllä jotenkuten siitä tehdä ruokaa kun mies on henkeen ja vereen lihansyöjä ja sille joutuu kokkailemaan:) Meinasin kuolla järkytyksestä kun tuttava toi meidän koiralle siankärsän,yöh...

Voi vitsi,tyttö heräs..myöhemmin paremmalla ajalla sitten taas kirjoittelen!

Vierailija
177/198 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täällä on ihan järkky lumimyrsky ja mä kaheli lähdin ihan vapaaehtoisesti 5km lenkille..työnsin umpihangessa vaunuja ja vesin koiraraukka perässä kun se ei ois tahtonu kävellä..muutama ärräpää tuli matkan varrellaX) Nyt pois..

Vierailija
178/198 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu antibiootti meni Elsalle sellaisenaan, se on jonkun hyvänmakuista..

Tänään oltiin sit jo uinnissakin ja hauskaa oli. Neiti on ihan intona nykyään hioukan kaikesta. osaa pellleillä ja velmuill. Tekee hassuja ilmeitä ja nauttii kun saa muut nauttiin. uusin juttu on pään pyöritys, siis niin kuin EI, mut ei se aina sitä tarkoita.... =). Taputtaa ja vilkuttaa ja rummuttaa " käskystä" eli siis ymmärtää nuo. Isi on lähdös työmatkalle kolmeks päiväks ja on ihan surkeena kun tulee niin ikävä...

Onko kellään käytös Ergoa? meille ollaan sellaista ostamassa, ja odotan innolla. kantoliinakin oli kiva, mut nyt on neiti jo siihen painava, kun meil on trikooliina...

Mut nyt mennä taytyy taas...

Terkkuja

Minna ja Elsa 8kk ja 4vrk

Vierailija
179/198 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta babybiosta sen verran, että ei se itse elokuva tosiaan ole se syy sinne mennä vaan koko tapahtuma. Pääsee vähän näkemään ihmisiä ja muita vauvoja. Eikä se kovin kallistakaan ole. Oliko se 6 euroa tai jotain. Tuotekassin sisältö on arvoltaan suunnilleen samanarvoinen. Mutta eihän kaikki kaikille sovi. Kukin tyylillään. Mun mielestä vaan tosi kiva ja piristävä juttu.

Kannattaa varmaan tavata jossain muualla, kun siinä teatterin edessä. Viimeksi ainakin sinne oli kauhee jono, joten hankala sieltä on ketään bongata. Olisko kellään hyvää ideaa, että missä voitais treffata?

Niin ja... unohdin eilen onnitella Matiasta puolivuotispäivän johdosta. Onneksi olkoon! :)

pesukarhu

Vierailija
180/198 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quiero *naur* näkisitpä vain kuinka vauhdissa osaan olla ;)

Ei vaiskaan... kyllä tulee kausia, jolloin vain nukkuu, istuu soffalla muksu sylissä tai makaa sen kans lattialla tekemättä mitään.

Nuo minun tulevat projektit on suunniteltu pohjosen lomalle. Lähdetään siis sinne ens ke, jolloin samalla alkaa myös nettipimento, kun ei sinne korpeen ole tällaista luksusta vielä saatu ;)

Tuo huonekalujen entisöinti on sellaista puuhaa, missä mulla hermo lepää. Hiotun puun tuoksu on ihana ja käden jäljen näkee heti :)

Olen " palkannu" itelle sinne jo " au pairin" , eli serkkutyttö tulee näillä näkymin hoitamaan Veetiä päivisin, jotta mie saan touhuta rauhassa.

Veeti hoksas eilen lopulta kunnolla sen, että liikkeellehän pääsee myös peruuttaen :D Siinä se sitten pakitti innoissaan ittensä olkkarista eteiseen, matkaa reilut 3m! On se aijemminkin pakitellut, mutta vain kymmeniä senttejä. KOHTA SE JO MENEE ETEENPÄINKIN, VOI KAUHISTUS :D

Ja se on taas menoa...

Lisa & V kohta 5kk