Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSIKOT LOKAKUUSSA***

Kommentit (198)

Vierailija
121/198 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iglu; jep, Turussa hyvinkin synnytin. Meillä oli varmaan Turun paras kätilö ;)) eli Jenni Rivinius. Olimme kovasti tyytyväisiä, oikein miellyttävä ja mukava persoona, jonka olimme tavanneet sattumoisin jo tutustumis-/ synnytysvalmennuskäynnillä. Miksi muuten kysyit?

Kivaa jos ja kun on muitakin turkulaisia täällä, o-puolella tais olla lisäkseni vain Poppiupau.

Loppupinoa vähän lueskelin, ja mieleen jäi kissankellon hauska diagnoosi " äitiysdementia" . Sehän kattaa mukavasti sekä odotus- että imetysdementian ;) Mä nimittäin just pohdin, mikä diagnoosi se sitten on, jos ei oo raskaana enää, muttei myöskään imetä :) Mulla on siis selkeesti äitiysdementia :D

Ja tuttipulloistakin oli ollut puhetta. Voin näin huimalla yhden päivän kokemuksella kotoa kertoa, että hyvin menee NUKin imaventtiili tms. pullosta tavaraa, ainakin paremmin kuin sairaalan ei-mitään-venttiiliä pulloista. Neiti siis syö toistaiseksi ainakin pelkästään pullosta, koska siitä saa helpommin ruokaa, kun on niin pieni ja pitäisi kasvaa paljon :) Rinnasta imeminen kun olis kuulemma ainakin sairaalasta saatujen ohjeiden mukaan vielä liian raskasta.

Ja edelleen täällä vaan nukutaan, pian täytyy taas herätellä syömään :)

t. Ope ja niin monen muun enska-vauvan kaima pikku Aino

Vierailija
122/198 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että olette jo päässeet kotio! Vauva on varmasti pikkuruinen, kun omakin 3650 gr neitokainen tuntui alkuun niin pieneltä - nyt tyttö on jo saanut vähän lihaa luiden päälle ja posketkin alkaa pullottaa. :)

Kivan nimenkin olette valineet, luin odotus-puolelta, että tytöstä tulee Aino kuten meidänkin neitokaisesta. Saako kysyä, mitä olette ajatelleet toiseksi nimeksi? Meidän Ainosta tulee Aino Katariina tai Aino Orvokki Katariina - vähän on vielä auki otetaanko tuo Orvokki-nimi käyttöön. Se on mummun toinen nimi, Katariina taas juontaa juurensa omasta nimestäni...

Kiva lueskella kaikkien kuulumisia, mutta vaikea kommentoida monia asioita kun täällä ei suurtakaan kehitystä ole tapahtunut vielä ja suurin osa asioista häämöttää tulevaisuudessa.

Eilen muuten sitten päädyttiin antamaan neidille ensimmäisen kerran tutti suuhun, kun hän oli tissillä kuusi kertaa, söi vähän aikaa, nukahti, heräsi kohta ja halusi taas tissille. Päättelin, ettei tytöllä voi olla enää nälkä kun olin jo kahden tunnin ajan imettänyt, joten tyrkkäsin tutin suuhun. Ja neitihän oli ihan ihmeissään, ja nukahti sitten tyytyväisenä. Aiotaan kuitenkin edelleen pitää tuttia ikään kuin viimeisenä keinona, jos minä siis väsyn olemaan huvituttina...

Mukavaa tiistai-iltaa kaikille, nyt pyykkipino kutsuu! :)

Karssuli ja Aino 3 vko+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/198 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka ihanan pienen tytöntyllerön olette saaneet! Ihan kuten Karssuli osuvasti kuvasikin, että täytyy teidän tytön olla pieni, kun omakin (3270 g) poika oli muka NIIN pieni syntyessään... Uskomattoman nopeasti se kuitenkin kasvaa! Paljon onnea koko perheelle!

Onnittelut Miinan Elsalle vähän ennakkoon 8 kk syntymäpäivistä! Komeastipa oli pituutta neito kerännyt parissa kuukaudessa. Eihän tuo kummakaan ole, jos paino jää vähän jälkeen moisessa kasvussa!

Pesukarhu: Minä en onnistunut saamaan pieniä eriä porkkanaa tasaiseksi, en sitten millään. Niinpä keitin kerralla isomman satsin hieman ylikypsiksikin, sitten vain sauvasekoittajalla tasaiseksi mössöksi ja pakkaseen jääpala-astiassa. Siitä siirrän sitten isompaan rasiaan, josta voi ottaa kuution tai kaksi aterialle.

Perunaa en ole pakastanut toistaiseksi, vaan olen aina keittänyt erikseen potun. Eiköhän lähes kaikkea muuta mössöä voi pakastaa. Jostain muistelen lukeneeni, että perunakin kestää, jos on muuta seassa. En ole vielä sitä kuitenkaan kokeillut.

Olipa Joona tosiaan kasvanut kans! Meille neuvolassa sanottiin, että Matiaksen liikkeellelähtö on hidastuttanut kasvua selvästi. Niinhän siinä varmasti käykin. Eiköhän tuo pian ala olla 8 kg rikki täälläkin, ei vain ole vaakaa, millä kokeilla. ;)

Iglu on sitten ihan samalla tavalla joutunut itse pähkäilemään kiinteät. Meidän neuvolan tätille oli ainoastaan tärkeää, että aloitan ennen 6 kk neuvolaa, mistään muusta en juuri sitten olekaan saanut ohjeistusta. Ehkä olisi pitänyt aktiivisemmin tingata ohjeita, niin olisi saanutkin. No, onneksi on maalaisjärki ja nettisiskot neuvomassa! Ja onhan tuo oma siskokin joutunut näitä pohtimaan, joten hänestäkin on onneksi usein ollut apua.

Naperon Eetu, Pesukarhun Joona ja Katjun Riku olivat ainakin oppineet kaikkia hauskoja ääniä! Meillä jokellellaan ihan perusäänteillä, joten niitä suloisia päristyksiä vielä odotellaan... :)

Quun quu ja Queenin Liia olivat tainneet löytää kätösensä! Ihanaa aikaa, kun alkaa tosiaan vauva hahmottaa jotain ympäristöstään. Vähitellen viihtyy paremmin lattiallakin, kun saa kätösiinsä esineitä. Sitten ne vain tuppaavat pakenemaan... ne lelut siis.

Minulla ainakin nämä oletetut menkat ovat olleet niukemmat kuin ennen vanhaan. Ovatpa kuitenkin kestäneet jo useamman päivän. Tuntuisi, ettei parin päivän tiputtelu vielä ole oikeat menkat, vaikken kyllä mikään asiantuntija olekaan.

Liekö noilla hemmetin pillereillä osuutta vuodon tiputtelumaisuuteen? Olen jo alkanut ajatella, että taidan lopettaa niiden käytön. Minulla ei yleensä ole milloinkaan päänsärkyä, mutta nyt on jomotellut joka ainoa päivä. Ikävä vaiva.

Onpa se vain aika vierähtänyt, kun quukin on jo aloittelemassa vauvauintia! Tulethan Q kertomaan sitten, kuinka teillä sujuu uinti!

Äh, nyt en muista muuta kommentoitavaa.

Kissankello

Vierailija
124/198 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas taas se on tiistai, uskomatonta miten nopeeta aika menee, eilenkin kävin kyllä lukemassa pinoja, mutten jostain syystä jaksanut vastailla, mutta nyt kun laitoin isännät ja koirat pihalle, niin on hyvä hetki kirjoitella...

Kissankellolle kiitokset onnitteluista.

Neuvolakäynneistä, meillä on aivan mahtava neuvolantäti! Siis siellä menee aika tosi nopeeta, yleensä ainakin tunti usein puoltoista! Ja todella ollaan kyselty ja juteltu kaikesta mikä vaan vähän liittyy lapsiin/perheeseen. Mut noista lääkärineuvoloista mä en tykkää sit yhtään! Ne menee yleensä kaavalla " Terve ja näkemiin!" Mut toisaalta kyl ymmärrän, kun tää on niin pieni paikka, ja lääkäri ottaa vaan tiistaisin iltapäivällä neuvolalaisia vastaan, joten ei siinä paljon kerkee mitään puhumaan. Mut sit tosiaan noita " tavallisii" neuvolakertoja mä odotan tosi paljon! Meillä onkin seuraava joulukuussa, vaikka odotin vasta helmikuulle... No, soppii meille!

Niin ja laitoinkohan jo aikaisemmin mittoja Eetusta... Laitan uudestaan 8kk mitat pituus 70,5cm ja paino 8080g. Vihdoin meni tuo kasikiloo rikki! Niin ja Eetu oli kasvanut melki 3,5cm kahessa kuukaudessa!

Hienoo että muillakin on alkanut maiskuttelut/päristelyt/jokellukset, ainski pesukarhun Joona ja Katjun Riku. Mä vaan jotenkin odotan sitä ekaa sanaa... On ne vaan niiiiiiin sulosen näkösii kun huomaavat osaavansa jonkin taidon!

Viljojen aloituksesta, mä annoin ekaks Eetulle kaurapuuroo, sitä piltin ensipuuroo, ja sit nallen vehnäpuuroo ja sit jo neljänviljan puuroo, kuulin siis vasta jo annettuani noita kaikkii puuroi tuosta aloitusjärjestyksestä, mutta ei tuolla pojalla mitään massuvaivoja tullu... Tällä hetkellä menee kaikki puurot, mut noin puolet oon laittanut sekaan jotain hedelmäsosetta, niin uppoo paremmin. Nin ja meillä ei missään vaiheessa ole annettu vellejä, kun ei tuo poika niitä suostunut syömään niitä. LIHOISTA sen verran, että taisin aloittaa ne n 6,5kk iässä, eka annoin kanaa, sit naudanlihaa, sit possuu, ja sit kalaa. Muistaakseni ne meni täs järjestyksessä...

Tuosta syömisestä tuli mieleen, (toivottavasti en pelottele ketään!) meillä on nyt se 8kk eroahistus pahimmillaan ja tuo ukkeli ei suostu syömään kuin mun sylissä, niin että mä syötän, jos laittaa syöttäriin ja vaikka iskä menee syöttään, tulee niin kauhea huuto... No, ehkä tuo vaihe menee onneksi ohi! (mut koska???) Muutenkin tuntuu ettei kukaan muu kelpaa herralle kuin oma äiti!!! Kääk!!!

Miina, hieno homma että Elsan korvat olivat parantuneet, vaikkei vielä kokonaan, mut aikanaan. Ja noista 8kk ruoista mä ostin kokeeksi eka noita 8kk ruokia, ja kun ne kiinnostikin Eetuu niin nyt sitten innostuin tekemään jo itekin sille, kun ei tartte olla niin hienoista! Ja hyvin maistuu, niitä 8kk ruokia tosin mä vähän haarukalla muussasin pienemmäksi, mut hyvin uppos nekin!

Vai oli Kissankello menossa Lappiin, mäkin haluun!!! Mä oon käyny joskus viistoista vuotta sitten viimeksi, ja niin haluisin kovasti mennä uudestaan, mut ehkä sit joskus kun on rahaa...

Opelle ja miehelle onnittelut pienen pienestä tytöntylleröstä! Voi hurja kuinka voikin olla noin pieni!!!

Mutta nyt kuulemma pitäis lopetella ja mennä tuon herran kanssa leikkimään... Tulivat pihalta. Mistä tulikin mieleen, että tänään aamulla kattoin ulos, ja EI satanut, puin itteni ja Eetun ja kun astuttiin ovesta ulos, niin johan siellä satoi, arvatkaa vaan ottiko pannuun! Kun olin Eetulle hien ja tuskan kanssa saanut tapeltua eka toppapuvun ja siihen päälle vielä kurikset!!! MURR! No, käytiin hakeen posti, ja takas sisälle...

napero ja Eetu 8,5kk

Vierailija
125/198 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, jotka ovat osallistuneet keskusteluun noista kiinteistä. Tosi mielelläni luen juttuja, kun tuntuu välillä, että oon ihan pihalla tästä hommasta. Kaikki on vielä niin uutta. Mulla ei oo mitään hajua, että milloin Joonan pitäisi syödä useita aterioita päivässä. Sitten, kun aloitetaan se puuro, niin tulee päivään ainakin se kaksi ateriaa.

Onnea Kerttu 7kk :) Tosi hienosti Kerttu jo syökin kiinteitä. Vähän kateeksi käy. Millonkohan me päästään tollasiin määriin? Tänään meni kaupan perunaporkkanasosetta noin 1/3 purkkia.

Ihan kuulosti noi Queiron oireet raskausoireilta :)

Kiva, että quu ja Liia ovat löytäneet kätensä. Siitä se kehitys lähtee huimaa vauhtia eteenpäin.

Olipas Elsa kasvanut hurjasti pituutta. Eikä Elsallakaan ole mitään kiirettä ton liikkumisen suhteen. Kyllä kaikki meidän pienokaiset sen ajallaan oppii. Päästäänpähän me helpommalla, joiden vauvat ei jo 4kk iässä konttaa :)

Hyvä Kissankello, että saitte Matiaksen huijattua syömään puuroa. Eiköhän Matiaskin pian totu noihin kiinteisiin. Kohta syö jo innolla kaikkia äidin laittamai ruokia.

Onnittelut ykkösopelle pikkuruisesta prinsessasta! En ees osaa kuvitella miten pieni teidän neiti on, kun Joonakin tuntui ihan älyttömän pieneltä syntyessään (50 cm ja 3245 g).

Karssuli: Ei mun mielestä tutissa ole mitään pahaa. Hankala tietysti tulevaisuudessa se vierottaminen (varsinkin, jos haluaa jo 6kk iässä vierottaa). Meille on ollut tutista paljon apua juuri nukuttamiseen ja rauhoittamiseen. Kätilöopistolla tosin sanottiin, että tutin sais antaa vasta 6 viikon iässä, että ei vaikuta imuotteeseen. Mä annoin viikon iässä ja meillä ei mitenkään vaikuttanut imemiseen. Tosin sekin on varmaan yksilöllistä.

Napero: Kyllä tuntuu Joona nyt pullukalta, jos Eetukin on kerta kevyempi :) No, ei se mitään. Erinlaisiahan vauvojen kuuluukin olla. Ehkäpä Joonaltakin alkaa " rasvakerros" sulamaan, kun rupeaa enempi liikkumaan.

Täytyy mennä iltapalalle. En millään enään muista mitä muuta piti kertoa ja kommentoida.

Niin juu... ketkä kaikki on tulossa sinne elokuviin Tennispalatsiin torstaina?

pesukarhu ja Joona

Vierailija
126/198 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos teitin neidillä oli painoa, kun lähditte sairaalasta?

Mä oon ihan totaalisesti unohtanut tämän palstan, kun siellä eilenkin kirjoittelin siellä yhteisössä :)

Lähden tästä kohta kiikuttamaan äidinmaitoa bussipysäkille, kun ei ne täältä tule hakemaan kotiovelta :)

MiaMik ja Iinu-Liina 3vko+

Vierailija
127/198 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään nyt tuolta odotuspuolen enskoista tänne vauvapuolelle. Tuttuja täällä näyttääkin jonkin verran olevan :)

Elikkäs meille syntyi suloinen tyttövauva maanantaina 2.10 klo 5.52, pituutta 49cm ja painoa 3765g, pipo 34,5cm :)

Sairaalasta kotiuduttiin jo viime viikon torstaina ja nyt on totuteltu vauva-arkeen. Hyvin on tähän asti mennyt. Tyttö nukkuu yöt hyvin (*koputtaa puuta*), herää 2-4 tunnin välein syömään ja nukkuu öisin kaikki syöttöjen välit. Muutamana iltana on nyt kylläkin valvonut klo 15

->klo 21 ja tissutellut vähän väliä. Imetyskin siis sujuu hyvin, mistä olen todella onnellinen :)

Kahden päivän ikäisenä tytöllä huomattiin toisen lonkan löysyyttä ja hänelle jouduttiin laittamaan sellaiset lonkkavaljaat. Onko täällä muita, jonka pikkuisella ollut tai on sellaiset? Lääkäri sanoi että se löysyys on tytöllä tosi lievä ja lonkka ei kuitenkaan mene pois sijoiltaan. Hän halusi kuitenkin varmuuden vuoksi ne laittaa, koska äidilläni on synnynnäinen lonkkavika. Eli ensi viikon torstaina on eka kontrolli ja lääkäri sanoi että ehkä voisi saada ne jo silloin pois. Mutta olen jo asennoitunut siihen, että kuukausi niitä pitäisi pitää niin en pety sitten niin pahasti :) Valjaat meinaa haittaavat " normaalielämää" sen verran, että kylpyyn ei pääse ja tyttö ei saa istu turvakaukalossa eikä babysitterissä. Nämäkin kyllä semmoisia, jotka häiritsevät enemmän äitiä kuin tyttöä ;)

Jaahas, tissimaakari kutsuu...

MiaMik ja " Iinu-Liina" 8vrk

Vierailija
128/198 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhulla oli ihana sana " rähmäkäpäläpäivä" . Pakko yrittää muistaa opettaa miehelle toi sana ;) ! *naureskelee kun kuvittelee miten ukkeli mongertaa tota kovin hyödyllistä sanaa*

Mä tuun sinne leffaan mun kaverin kanssa. Jos sille sopii niin mekin tullaan siihen Kodin1 eteen. Mua ei kuitenkaan tarvii odottaa, tuun siihen jos tuun ja yritän olla ajois jos olen tulos ;) Ja varmaan bongaan teidät jos oonki myöhäs ???

Onpa Liia jo iso. Melkein saman kokonen kun D 3 kk.. (60,5 cm ja 6060 g)

Mulla on nyt taas pää ihan tyhjä, joten en taida kommentoida mitään sen enempää (kun ei mitään järkevää oo päässä..)

Jenni

Vierailija
129/198 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, mahtaa olla suloinen näky Lisan Veeti pakittaessaan ja kiljahdellessaan! Onnellinen on, kun on hoksannut pääsevänsä itse liikkeelle. Sillä kysyin, meneekö Veeti mahallaan vai selällään pakittaen, kun Matias pakitteli kans alkuun. Hän tosin meni selällään ensin, eikä noin pitkiä matkoja.

Meillä alkaa varmaan lähestyä pinnasängyn pohjan pudottaminen alemmas, kun M tänään hoksasi taas jotain uutta... olin vienyt päikkäreille pojan omaan sänkyynsä. Tulin itse vähän myöhemmin perässä meidän sänkyymme, joka on pinniksen vieressä. M tietty havahtui, vaikka menin ihan hipihiljaa maate myöskin. Sitten alkoi hirmu ähellys, kiljahtelu ja touhu pinniksessä. Aikansa meni, ja yhtäkkiä pieni käsi nousi pinniksen reunapehmusteen päälle laskien sen alas. Ja sieltä kurkisteli pieni naurava naama! Olihan poika onnellinen, kun hoksasi voivansa kurkistaa äitiä pinniksestä! Näytti vain olevan se reunapehmuste niin lähellä varsinaista pinniksen reunaa, että kohta taitaa poika yrittää jo ylös sitä vasten! Aargh! Se on sitten menoa!

Me ollaan mukana DIPP-tutkimuksessa, diabetes-seulassa. Tänään oli meilläkin taas verikokeen ottopäivä. Eipä Matiasta näytä nuo piikit paljoa harmittavan, kun ei taaskaan inahtanutkaan. Tässä tutkimuksessa noita piikkejä ei onneksi ole kuin pari vuodessa.

Paljon onnea MiaMik ja perhe sekä tervetuloa vilkastuttamaan tätä vauvaenskapinoa!

Nyt loppui äidin aika koneella, M hermostuu!

Kissankello

Vierailija
130/198 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan menossa huomenna Hulluille Päiville shoppailemaan. Josko vaikka löytyisi isinpäivälahjakin samalla reissulla... Löydän siis nyt itseni siitä hullunmyllystä, jossa aina olen ihmetellyt äitejä " hyökkäysvaunujensa" kanssa! Ei auta, niin tekee mieli edes katselemaan kaikkea kivaa!

Keväällä aioin mennä synnytystä vauhdittamaan samaisille päiville, mutta silloin löysinkin itseni synnäriltä. ;) Eli silloinkin jäivät väliin.

Kissankello

Vierailija
131/198 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sen vertaa viime aikoina ehtinyt koneella istua että olisin päässyt kommentoimaan suuntaan jos toiseen, ei ehdi edes kirjautua=/ Mutta tuosta tapaamisesta nyt sen verran, että olisikohan mahdollista järjestää kuitenkin tapaaminen joka olisi nimenomaan Ensikoille? Tuo ensi tiistai nyt ei ole multa mitenkään pois kun en pääse, mutta jotenkin olisi mukavampi tavata niitä kenen kanssa ollaan kirjoiteltukin, mitenkään ensikkolistan ulkopuolisia väheksymättä.

Kun otetaan oulun Ensikkoäidit ja -odottajat pinoon niin varmasti saadaan porukkaa tapaamiseen! Musta olisi kyllä kiva tosiaan nähdä odotuspuolenkin enskoja....

Mutta ei tästä sen kummemmin, neiti möykkää taas ja isäntä on töissä...kauhean huomionkipeä sylivaavi tuo Alluska nykyään=) Laittakaahan kommenttia ja ehdotusta mahdollisesta toisestakin tapaamisesta.

-A & A-

Vierailija
132/198 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sopii pelkkien enskojen tapaaminen oikein hyvin.Ehdotan vaikka syysloman jälkeistä viikkoa eli onko se sitten vk 44?Kaikki päivät käy ja mielellään siinä puolen päivän jälkeen.Ehdottakaahan aikaa muutkin.Me nyt tästä kaupungin läheltä melko helposti päästään aina kaupungissa pyörähtämään.Toki aikaisemminkin voidaan tavata, jos se vaan muille sopii.Syysloma viikolla ei ehkä niin mielellään kun mieskin on vihdoin kotona päivät,mutta kaipa sitä pari tuntia voi pojan kans pois olla silloinkin.Mihinkään matkallekaan kun ei olla lähdössä..

K&R, viikon päästä jo 7kk...iik..

Vierailija
133/198 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty sanomaan kovin pitkälle aikataulua mutta varmasti viikolla 44 joku päivä löytyy joka sopii (toivottavasti) kaikille. Käyn kyselemässä vielä odotuspuolelta olisiko tulijoita....

-A jälleen-

Vierailija
134/198 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaterveiset:

Veeti 7560g ja 66cm. Menee ihan ihannekäyrillä :) Oikein reipas ja hyvin kehittynyt. Rokotetta laittaessa ei änähtänytkään, tuijotti vain hieman kulmat kurtussa tätiä :D

Laukut on pakattu, pitäis vain vielä autoon kantaa. Mies ja Veeti nukkuvat, eli heti kun heräävät olis tarkotus startata. Aika myöhään menee ennen kuin ollaan perillä, mutta eipä ole eka kerta. Matkaa n. 780km.

MiaMik:lle ja miehelle ISOT ONNITTELUT sopivan kokoisesta prinsessasta =) Toivottavasti lonkkavaljaat saadaan pian pois ja pääsee normaali touhut kunnolla käyntiin.

Ninni, ohoh! ihan kateellisena katsoin teän tyttären yöunia =) Toivottavasti meilläkin päässään lahiaikoina samaan :) Meillä aloteltiin kiinteiden maistelu 3kk 1vko ihan teelusikallisilla, mutta siitä n. 2vko:n kuluessa alettiin syömään jo sen verran mitä kerralla poika halusi.

Pesukarhu, kiitos. Kyllä me nautitaan =) Hieman tietty outoa, kun ei mies ole paikalla, mutta pistetään puhelin kuumaksi ;)

Mut nyt menoksi =)

Koittakaahan pistää muksut varhain nukkumaan ja nauttikaa miehen kanssa pimeistä syysilloista kynttilänvalossa ;)

Lisa & Veeti 5kk

Vierailija
135/198 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös siirryn tänne tuolta odotuspuolelta... Aino-tyttönen syntyi 2.10. Painoa tytöllä syntyessään 3650 gr ja pituutta 50 cm. Eilen kävi neuvolan terkka kylässä, ja tyttö oli tasan syntymäpainossaan.

Tytteli on hirmu kova syömään, ja on vähän väliä tissillä. Ei vielä ole meillä oikein minkäänlaista rutiinia päiviin muodostunut, yötkin menevät välillä hyvin nukkuen, välillä ylhäällä kukkuen. Mutta eiköhän tuo syöminen vähän säännöllisty, kun pikkuinen kasvaa.

Enpä ole paljon tässä koneella ehtinyt istuskella, kun tosiaan saa imettää vähän väliä. Tyttö nukahtaa tissille lähes aina, ja saan herätellä häntä, että jatkaa syömistä. Onko muilla ollut sama " ongelma" , ettei vauva kestä oikein hereillä syödessä? Alussa huoletti, ettei hän saa riittävästi maitoa, mutta ainakin painoa oli kertynyt. Imetys on onneksi muuten sujunut hyvin, vaikka vielä vähän aristaakin nännejä. Ei ole kyllä parempaa ajanvietettä kuin katsella maidosta nautiskelevaa pikkuista.

Hassua, vaikka vauva onkin vasta reilun viikon ollut maailmassa, en oikeastaan muistakaan aikaa ennen vauvaa, elän niin tässä hetkessä ja onnentunteessa. :)

Tulen lueskelemaan kuulumisia paremmalla ajalla, nyt kutsuu pyykkikasa...

Karssuli ja Aino 1 vko 2 vrk

Vierailija
136/198 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uusille vauvoille ja äideille!

Tuntuu että ei enää oikein muista, kun oma vauva oli ihan pieni... miten tää aika menee niin nopeesti???

Tyttö kiipeilee joka paikkaan, koko ajan. Pupun häkki on kiva, siinä roikutaan koko ajan. Juomapullokin otetaan välillä pois=) Seisooko jo muiden lapset, siis nämä vähän vanhemmat?

NapNap + tyttö 7kk

Vierailija
137/198 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä yritetään saada tuohon ukkoon jonkunlaista päivärytmiä uudestaan, kun oltiin viikonloppu siellä Kuopiossa, niin meni vähän sekaisin tuon ukkelin rytmit... Mutta pikkuhiljaa palaillaan vanhaan, tai no muuten ollaan jo saatu rytmi takas, ainoastaan yöt ja päikkärit meni vähän sekasin... Viime yönäkin heräs pari kertaa huutamaan (vaatimaan tissii), mutta mä kun oon päättänyt ettei yöllä enään syödä, Eetu siis täytti eilen 8kk! joten pärjää hyvin ilman yösyöttöjäkin, tainnu vaan tulla tapa!!! Ja nää ekat päikkäritkin menneet sekasin, ennen nukku n 2-3h niin nyt ei nukkus kuin 1½h! Ja mä oon sitä mieltä ettei tuo määrä riitä (+illalla noin tunnin pikkupäikkärit) 8kk ikäiselle! No, onneksi vielä simahti äskön.

Meillä reissu meni tosi hyvin muuten. Aivan ihana kaupunki Kuopio on! Ja ihanan näköisiä maisemia ja ruskaa oli matkan varrella. Silmä lepäs!

Niin ja tähän väliin onnittelut kaikille uusille vanhemmille!!!

Isänpäivälahjoista. Mä tilasin meidän isukille sellaisen t-paidan missä lukee MEIDÄN ISKÄ ON PARAS! lapsen (harakanvarpailla) kirjaimilla kirjoitettuna. Ja Eetun vaarille ja papalle ei olla kyllä vielä keksitty mitään, kun ei viitsis oikein sitä perinteistäkään lahjaa tänä vuonna antaa (molemmat kun käy HPK:n pelejä kattomassa, niin ovat saaneet yhden lipun haluamalleen päivälle...) mut siis nyt haluis antaa jotain " uutta" ja " omaa" , kun kuitenkin molemmille on eka vaari/pappapäivä... No, täytyy vielä miettii...

Lonkkavaljaista. Mun työkaverin tytölle jouduttiin laittamaan sellaiset, ja hyvin ne ovat auttaneet, tyttö jo 15 ja " vikaa" ei näy, elikkäs normaalisti kasvanut ja kehittynyt tyttö, joka harrastaa mm tanssii...

Lisalle poikansa kera oikein hyvää reissuu... Toivottavasti on " antoisa" matka!

Siivouksesta. Meillä kun on nuo kaksi koiraa, jotka kantavat tänne mm hiekkaa ym. niin on ihan " kiva" imuroida pois, varsinkin kun nyt Eetu laittaa kaiken suuhunsa. Ja kyllähän noista lähtee ihan kivasti karvaakin... Joten on vähä niinku " pakko" imuroida kerran päivässä tai ees joka toinen päivä, muuten villakoirat valtaavat tän huushollin!!!

BABYBIO Mä kävin elokuussa Tampereen vauvakinossa, ja oli kyllä ihan rentouttava tilaisuus, vaikkei siitä leffasta juuri muista, mutta kyllä se tapahtumana on kiva. Ja olen myöskin sitä mieltä, ettei sinne mennä vaan sen leffan takia, vaan et näkee muitakin äitejä ja vauvoja...

Vielä kun selasin noita viestejä, niin tuli tuosta Jennin päivä" sekoilusta" mieleen, että täällä kanssa päivät sekasin. Viimeksi eilen kysyin mieheltä kun kävi pihalla, " toitko roskapostin?" Mies katto hiukka pitkään, kun tuo roskaposti tulee keskiviikkoisin ;=) (siis mainoslehtii yms)

NapNap, meillä ollaan jo pari viikkoo noustu ihan joka paikkaan! Tosi kiva kun mulla on täällä kotona tällatteet lökärit, ja Eetu nousee jopa niitä vasten, sikäli mikäli ne pysyy mun jalassa...

Mutta eipä tässä muuta, johan sitä tuli kirjoitettuakin vaikka mitä.

napero ja Eetu 8kk+1pvä

Vierailija
138/198 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, sain kuin sainkin hetken " omaa aikaa" että ehdin vähän kirjoitella. Luin kyllä noita teidän juttuja mutta vähän ohi kyllä meni kun kiire oli kova. Täytyy yrittää huomenissa vähän ryhdistäytyä..

Onnittelut uusille äideille ja tervetuloa. Eikös MiaMik ja Karssuli olleet molemmat saaneet tytöt? Ihme tyttöjen vuosi kyllä :) Vaikka onneksi on muutama prinssikin mukaan mahtunut,

Meillä oli sitten viikonloppuna ne ristiäiset ja ikuisesti olen kyllä kiitollinen siitä että äiti ja siskot tulivat päivää ennen! Heti pistivät toimeksi ja valmista ja hienoa tuli.. itellä oli ihan kauhee stressi ja tais neiti sen aistia kun ennen kirkkoa oli aika levotonta menoa, mutta itse toimituksen ajan oltiin niin kiltisti, puoliunessa torkkui sylissä. Hyvä kun vähän havahtui siihen että pää kastui :) Ihana tilaisuus kuitenki vaikka siinä samalla kastettiin 2 muuta. Kävi vielä niin että molemmat olivatkin tuttuja, toinen avoimesta ja toinen valmennuksesta (serkkuja keskenään). Että ei niin paha kun luulin :) Neiti kastettiin Aino Mathilda Josefineksi.

Tänään oli sitte 3kk neuvola ja kaikki oli oikein hyvin. Painon nousu on vähän hidasta mutta nousee kuitenkin. Strategiset mitat siis 5510g ja 60cm. Rokotuskin saatiin ja vaikka sitä ei sillon kauan itketty niin sitäkin enemmän päivän ja illan aikana kotona. Kuumetta ei kuitenkaan ole tullut.. ainakaan vielä. Pahaa mieltä ja surku itkua vaan.

Että näin.. vähän meni omanapaiseksi taas kun yrittää hosua 5 asiaa samaan aikaan. Huh. Taidan hetkeksi oikasta sohvalle ukon viereen ennenkun on vika tisuttelu ja yöuni-aika.

Mysan

Vierailija
139/198 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille. Ainaskin muistan, että MiaMik, Karssuli ja Annika olivat saaneet pikkuiset käärönsä. Ja oliko vielä Ezzie. Onnea siis kaikille roppakaupalla ja nauttikaa ihanasta vauva-arjesta. Haikein mielin sitä alkua jo muistelen, kun on meidän vauva jo kohta puolivuotias.

Karssuli: Kyllä se vauvan imeminen sitten ajan kanssa tasoittuu. Alukis meilläkin Joona söi tosi usein ja tuntitolkulla, mutta ihan muutamassa viikossa maitoa tuli niin suihkuamalla, että ei tarvinnut ottaa, kun muutama imu ja pienen massu oli jo täynnä. Mulla oli myös rinnanpäät aluksi tosi kipeät, mutta sekin meni ohi, kun rasvaili kovasti ja rinnat tottuivat imemiseen.

Toivottavasti Naperon Eetu löytää pian rytminsä. Se on ikävää, kun vauvan rytmi sekoaa niin helposti. Ei tartte olla, kun joku ylimääränen juttu päivässä ja sitten on taas kaikki mullinmallin.

Mä en voi uskoa, että NapNapin tyttö jo kiipeilee. Tyttöhän oli (ainaskin viimeksi, kun nähtiin) niin pieni (pienempi kun Joona). Uskomatonta, että jo tekee kaikkia " isojen vauvojen juttuja" . Kohta saat juosta juksevan tytön perässä :)

Niin ja piti vielä sanoa, että Queenin Liia on kasvanut tosi hyvin. Niinhän sitä pitääkin :) Ihana nimi muuten Liia. En ole aikaisemmin kuullutkaan. Haluatko kertoa mistä nimi tulee. Tai siis mistä keksitte sen?

Juu, eiköhän se riitä tältä erää. Huomenna leffaan :)

pesukarhu ja Jonskuliini

Vierailija
140/198 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniin nimen valitsitte tyttärellenne :)

Hyvä, että kastetilaisuus meni hyvin vaikka sitä aluksi jännititkin.

pesukarhu...taas