Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten valtio voi aktivoida työnhakijoiksi henkilöitä jotka eivät saa tukia?

Vierailija
26.11.2023 |

Koskakohan aletaan vaatimaan niitä töihin joita ei Kelan ja te-palveluiden tilastoissa näy? Esimerkiksi eivät nosta tukia vaan elävät säästöillä, perinnöllä tai voitoilla. 

Nämäkin on saatava aktivoitua. Näitä on melkein 100 000 suomalaista. Yksi keino olisi määrätä palkkaa korkeampi tulovero sille summalle jota kuluttavat kuukaudessa, johan alkaa työnteko maittamaan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on se jännä miten tuohon ryhmään ei kohdisteta toimenpiteitä. Eivät maksa veroja ja saavat silti kaikki palvelut joita veronmaksajat maksavat. 

Vierailija
2/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan niitten verotusta nostaa jos mielii valtio käydä niitten lompakolla.

minä olen yksi tälläinen. olen omillani vaikken käy töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on se jännä miten tuohon ryhmään ei kohdisteta toimenpiteitä. Eivät maksa veroja ja saavat silti kaikki palvelut joita veronmaksajat maksavat. 

miten niin ei maksa ?

meneehän pääomatuloistakin veroja 30%,

ootko vähä yksinkertainen ? :D

Vierailija
4/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita enemmän. Muistan jo aikaa sitten 2000-luvun alussa että alle 30-vuotiaita oli kadonnut 60,000 nuorta niin, ettei mitään tukia nostaneet eikä veroja maksaneet eikä asuinpaikka tiedossa.

Vaikea verottaa, jos ei saa tuloja.

Vierailija
5/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koska se vaikuttaisi jokaisen verotukseen. Nimenomaan niiden jotka eivät ole töissä eivätkä saa mitään tukia eikä tarkoitus ole tehdä mitään tuottavaa kuin elellä omilla rahoilla. 

Eli joka vuonna mätkyjä parhaimman tulovuoden mukaan eli tyyliin 5 000 euroa mätkyjä jos on joskus tienannut 30 000 euroa vuodessa. 

Vierailija
6/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion kuuluisa maksaa heille etteivät kuluta valtion etuuksia. Jokin summa välillä 1000-5000 e vuodessa.

Vierailija
7/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei maksa? Säästöjä harvemmin saa jos ei ole ollut töissä, perinnöstä menee verot, samoin voitoista jos ne sijoituksista. Tässä on idea se etteivät tuhlaa niitä veroeuroja, vaan ostavat niillä rahoilla juurikin palveluita, ruokaa jne. Kun tämä loisryhmä elää meidän muiden maksamalla veroeuroilla ja kuvittelevat että on ihan oikein huutaa lisää liksaa, tervetuloa maksamaan veroja 

Vierailija
8/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vajaata työviikkoa, 10 tuntia/viikko. En saa tukia vaan elän mieheni palkalla. Näin on menty jo vuosikymmeniä.

Kohta voisin lopettaa tuon 10 tunnin tekemisen kun alkaa ikää olla jo 50v, ei oikein jaksa enää siihen malliin kuin nuorena. Viimeistään silloin kun täytän 55v, lopetan työnteon.

Vierailija
9/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei maksa? Säästöjä harvemmin saa jos ei ole ollut töissä, perinnöstä menee verot, samoin voitoista jos ne sijoituksista. Tässä on idea se etteivät tuhlaa niitä veroeuroja, vaan ostavat niillä rahoilla juurikin palveluita, ruokaa jne. Kun tämä loisryhmä elää meidän muiden maksamalla veroeuroilla ja kuvittelevat että on ihan oikein huutaa lisää liksaa, tervetuloa maksamaan veroja 

Koska verojenmaksu on velvollisuus. Ei voi olla niin että joku jää elelemään omillaan ja saa samat oikeudet (kansalaisuus, oikeus äänestää, rikosturvan yms) koska on joskus maksanut tuloveroja ja tai pääomaveroja. Jokainen pitää maksaa senkin jälkeen parhaimman tulovuodeb mukaan ansio ja pääomaveroa säästöistään, perinnöstöön, voitoistaan tms. 

Vierailija
10/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa kaksi kertaa alkaako kokoomus rokottaa niitä 45v eläköityneitä kavereitaan 🤭

Vierailija
11/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan pomppasi. Siis kuvittelet että valtio verottaisi jostain mistä se ei tiedä mitään henkilöltä joka ei käytä mitään etuuksia eli aiheuta kuluja valtiolle/veronmaksajalle??? Nyt menee hieman utopian puolelle 😁 

Vierailija
12/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin töihin. Eihän niitä ole kuin valtiolla ja ne on moninkertaisesti yli miehitetty. Firmat tekee konkursseja kiihtyvällä vauhdilla. Uutta nuorta osaajaa tulee rajojen täydeltä. Pitää saada yrityksiä, sanoi Lintiläkin, ainoa järkevä. 

Vierailija
13/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on tasa-arvo. Jokaista on kohdeltava saman arvoisesti. Kaikilta muilta tuloverot ja pääomaverotus pois jos tekevät töitä. Tämä tietenkään ei toteudu siksi näille loisijoille täytyy määrätä lisäveroa. Voivat muuttaa ulkomaille jos ei kelpaa.

Vierailija
14/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin eivät maksa veroja? Joku osinkotuloilla elävä maksaa enemmän tuloja kuin joku haalariduunari vähintään 25%. Verot maksavat myös kaikessa mitä ostavat ja kuluttavat. Säästöistä on myös verot maksettu tavalla tai toisella ennenkun ovat sinne tilille kasaantuneet.

Vierailija
15/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koska se vaikuttaisi jokaisen verotukseen. Nimenomaan niiden jotka eivät ole töissä eivätkä saa mitään tukia eikä tarkoitus ole tehdä mitään tuottavaa kuin elellä omilla rahoilla. 

Eli joka vuonna mätkyjä parhaimman tulovuoden mukaan eli tyyliin 5 000 euroa mätkyjä jos on joskus tienannut 30 000 euroa vuodessa. 

.

.

ok. kyllä mulle käy ettei verot nouse. en muutenkaan maksa mitään veroja kun

teen kaikki hommat verotuksen vähennystä silmällä pitäen.

tyhmä se on joka veroja tänne makselee :D

Vierailija
16/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska verojenmaksu on velvollisuus. Ei voi olla niin että joku jää elelemään omillaan ja saa samat oikeudet (kansalaisuus, oikeus äänestää, rikosturvan yms) koska on joskus maksanut tuloveroja ja tai pääomaveroja. Jokainen pitää maksaa senkin jälkeen

Itse en ole kuluttanut mitään veroeuroja. Julkisella lääkärilä käynyt viimeksi 15 v sitten, en saa etuuksia, en lapsilisiä en mitään. Teitä käytän kun pyöräilen tai kävelen. Ei edes särkylääkkeistä taida tulla kelakorvauksia, ainoat lääkkeet joita käytän. 

Vastaavasti joku  työssäkäyvä voi olla monisairas ja käyttää moninverroin maksamansa verot. Ei ole mustavalkoista.

Vierailija
17/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä oikeasti näin tyhmiä kommentoijia vai huvikseenko vain trollaavat? 

Vierailija
18/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska verojenmaksu on velvollisuus. Ei voi olla niin että joku jää elelemään omillaan ja saa samat oikeudet (kansalaisuus, oikeus äänestää, rikosturvan yms) koska on joskus maksanut tuloveroja ja tai pääomaveroja. Jokainen pitää maksaa senkin jälkeen

Selitähän nyt vielä, jos on viime vuonna tienannut 200000€ ja maksanut siitä korkean tuloveroprosentin mukaiset verot niin sillä ei saa mielestäsi elellä seuraavaa kymmentä vuotta? Mutta jos tienaat 20000€ vuodessa sen kymmenen vuoden ajan, maksaaksesi siitä hyvin paljon pienemmät tuloverot, niin se olisi sitten sinulle ihan ok. 

Vierailija
19/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvi aktivoida. He elättävät itse itsensä. 

Vierailija
20/36 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

ok. kyllä mulle käy ettei verot nouse. en muutenkaan maksa mitään veroja kun

teen kaikki hommat verotuksen vähennystä silmällä pitäen.

tyhmä se on joka veroja tänne makselee :D

Kaltaisellesi voitaisiin valtion taholta määrätä kerralla 200 000 euron veroseuraamukset. Maksat sen eräpäivään mennessä tai menet elinkautiseen vankeuteen Venäjän kaltaiseen vankilaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän