Älkää imarrelko itseänne. 404-koodi ei tarkoita banneja
Jos teidät bannataan, näkyy teillä teksti -ip-osoitteenne on blokattu-
Teksti näkyy paksulla mustalla tekstillä.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:51"]
Bannien poistosta voisi maksaa. Ryhtyiskö joku auttamaan muita rahaa vasten?
[/quote]
Olkaa hyvä, ei maksa mitään.
Tein tänään ihan asiallisen aloituksen jossa keskustelu pysyi todellakin asiallisena ja se poistui tuolla 404 koodilla...Mitäköhän tapahtui?
404 ei ole mikään banni. Vaan 404 on yleinen virheilmoitus mikä voi tulla ihan millä sivulla tahansa ja tulee toisinaan muillakin kuin keskustelufoorumeilla. 404 tarkoittaa "Ei löytynyt/not found" eli etsimääsi tietoa ei ole olemassa tai se on virheellinen. Vauvafoorumilla tuo 404 usein tarkoittaa sitä että aihe tai viesti on poistettu. Eli joko aihe on poistettu tai sivu on muuten rikki/ ei käytettävissä. Vikaa on joko nettisivussa tai sinun käyttämässä tietokoneen, kännykän yms. internet yhteydessä.
Tietokone yms. laite tavallaan kommunikoi koodikielellä nettisivuston ylläpitäjän palvelimen kanssa. Kun palvelin vastaa tietokoneelle yms. laitteelle, että 404 haettua ei tietoa ei löydy. Näyttää tietokone yms. laite käyttäjälleen 404 koodia. Eli vähän sama juttu kuin sinä pyytäisit jotain kaupan myyjää etsimään sinulle jotain tuotetta, mutta kaupan myyjä ei löydäkään haluaamaasi tuotetta niin hän kertoo sinulle että tuotetta ei löydy tai tuotetta ei ole myynnissä siinä kaupassa. Erona onkin myyjän puheissa ja tietokoneen yms.laitteen välillä vain se että myyjä ei sano sinulle "404 tuotetta ei löydy" vaikka tietokone yms. laite saattaisikin saattaisikin sanoa. :)
Mulla tulee kännykällä "ip-osoitteesi on blokattu", ja samaan aikaan koneella tulee "hups, sivua ei löytynyt" .
Uutta tietoa, sain bannit silloin kun Kirkkonummelle tuli vastaanottokeskus.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:05"]
Mä suollan paskaa vaan mokkulalla. "yhteys pois" ->"yhdistä"-> ip vaihtuu. aikaa menee sekuntti.
[/quote]
Ei se ip mihinkään vaihdu, jos et nyt jollain super-vilkkaalla alueella ole missä jengiä tulee ja menee tuhansittain. Ja silloinkin yleensä laina-aika on vähintäänkin minuutteja.
Tässä vastaus en jaksa itse selittää, joten lukekaa itse.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/HTTP_404
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:18"]
Jos teidät bannataan, näkyy teillä teksti -ip-osoitteenne on blokattu- Teksti näkyy paksulla mustalla tekstillä.
[/quote]
Ei näkynyt sellaista aikaisemmin kun mode jostain tapasi kiihottua. Tuli vain 404. En tiedä onko tuo tiedotus kuvamuodossa, minulla on niille suodatin.