Miten hoksasitte, että kuukautiskipuun voi ottaa lääkettä?
Minä vasta kun olin parikymppisenä kaverin kanssa lähdössä shoppailemaan ja sitten sanoin, että en ehkä pysty koska on kuukautiskipuja. Hän sanoi että ota burana tmv, olin ihan yllättynyt että ai sekö auttaa. Olin vain kärvistellyt siihen asti vittuuntuneena mutta kyllä se särkylääke hieman helpotti, aina siitä lähtien otin kyllä.
Kommentit (43)
Äitini opetti heti kun menkat alkoivat. Meillä on suvussa naisilla aina ollut kovat kuukautiskivut. Siitä lähtien mulla on aina ollut buranaa laukussa mukana, otan sen heti jos vähänkään alkaa jomotella. Mikään ei ole turhempaa kipua tässä maailmassa kuin kuukautiskipu, siitä ei tarvitse kärsiä.
Äiti antoi kun kerroin, että sattuu.
Jännä ajatella, että ei tule ajatelleeksi kipulääkettä, jos sattuu.
Mulle kävi samoin, ap. Vasta parikymppisenä sen tajusin. Tunsin oloni vähän tyhmäksi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 20:47"]
[/quote]
Aina olin ajatellut, että mahakipuun ei auta mikään. Päänsärkyyn kyllä aina otin kipulääkkeen. ap
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 20:47"]
[/quote]
Meillä ei kotona käytetty lääkkeitä, en tullut koskaan ajatelleeksi että niitä voi käyttää. Luulin että on ihan asiaankuuluvaa vaan purra hammasta ja kestää, tuli mitä tuli.
Miksi buranaa? Onhan halvempaakin ibuprofeiinia tarjolla. Reseptilääke clotam on tehokasta.
Kyllä MINÄ sen heti alkuun tajusin. Vuosia meni siihen, että löysin lääkärin, joa kirjoitti reseptin toimivaan lääkkeeseen.
Äiti opasti heti alkuun. Sitten kävin koululääkäriltä pyytämässä vahvempia lääkkeitä, kun aspiriini ei riittänyt. Tämä siis ennen kuin Burana tuli markkinoille. Välissä käytin luontaistuotteita, kun lääkäri ei enää suostunut kirjoittamaan vahvempia troppeja.
Mulla ei ole äitiö niin ei ollut ketään neuvomassa niin itsekseni vaan mietin mikä auttaisi. Kuumavesipulloa käytän. Lääke vaan jos menossa jonnekin vaikka kivut ovat kovia.
kuukautisissani pahinta on kuitenkin se että oksennan neljä päivää ja ripuloin.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:00"]Mulla ei ole äitiö niin ei ollut ketään neuvomassa niin itsekseni vaan mietin mikä auttaisi. Kuumavesipulloa käytän. Lääke vaan jos menossa jonnekin vaikka kivut ovat kovia.
kuukautisissani pahinta on kuitenkin se että oksennan neljä päivää ja ripuloin.
[/quote]
Mulla on vähän sama et kohtu säteilee selkään menkkojen aikaan ja siihen voin ottaa Buranaa mut sit maha on muute iha ruikulla ja oon ihan paskana.
Liikunta auttaa jos haluu välttää lääkkeitä.
Juu en minäkään tiennyt teininä, että jotain lääkettä voisi käyttää kuukautiskipuihin. Ja mulla oli järkyttävät kivut. Nykyään ei olekaan niin pahat, enkä ole tainnut käyttää kuin korkeintaan pari kertaa elämäni aikana lääkettä menkkakipuihin. Välttelen muutenkin lääkkeiden käyttöä.
Vähän aiheen sivusta, mutta tunnen erään, joka vasta lääkiksessä opiskellessaan hoksasi, että kurkkukipuun voi ottaa särkylääkettä.
Mulla ei menkkojen alkuvuosina edes kipuillut...ekan e pilleri käytön ja lopettamisen jälkeen alkoi kivut eikä nekään joka kerta mitenkään hirvittävät, ekana päivänä saattoi välillä kouristaa mahaa tai sattua päähän... tajusin ite jonakin oikein kipeänä kertana että lääke helpottaa
Oikeesti ette oo tienneet? Oon ihan h.moilasena täällä! 0_0 Itselleni opetettiin tämä jo kolmannen luokan terveydenhoitajan "tunnilla". Meillä oli (Helsingissä) juuri kolmasluokkalaisille tällainen parin kerran käynti, tytöt ja pojat erikseen omina ryhminä, jossa kerrottiin kaikesta tällaisesta. N32
Eipä nuorella ihmisellä ole yleensä aihetta ottaa kipulääkettä muuhun kuin satunnaiseen päänsärkyyn. Minäkin "keksin" särkylääkkeen kuukautiskipuihin ehkä 25-vuotiaana. Olin siihen asti mieltänyt, että lääke on vain pääkipuun. Olin lähes 40-vuotias, kun tajusin ottaa särkylääkettä kovaan kurkkukipuun. Kun sairastaa vain harvoin, ei juolahda tuollaiset itsestäänselvyydet mieleen.
Loogisesti jos särkee, niin siihen kipuun auttaa särkylääke. Aika pihalla on jos sen hokaa +20-vuotiaana :D
Niitäkin ihmettelen, joille eivät apteekin särkylääkkeet kipuihin auta. Tällöin tulee mennä lääkäriin ja hakea kovemmat tropit.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 20:47"]Jännä ajatella, että ei tule ajatelleeksi kipulääkettä, jos sattuu.
[/quote]
Silloin kun mulla alkoi kuukautiset oli vaihtoehtoina aspiriini tai disperiini. Arvaa auttoiko?
Varmaan siinä parikymppisenä kanssa. Ei kukaan juu kertonu.. se oli kyllä tiedossa että e-pillerit auttaa kipuihin joten aloitin sitten ne :D
Varmaan kun mulla oli ekat kuukautiskivut ja äiti kertoi et ota buranaa.