Annoin miehelle vaihtoehdot ehkäisyyn, miten kävikään
Annoin miehelle tasan 2 vaihtoehtoa:
Joko hän maksaa pillerit ja minä syön TAI minä maksan pillerit ja hän syö.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 04:46"]
Eikö sulla ole varaa maksaa ehkäisyäsi? Siinäpä vasta itsenäinen ja omillaan pärjäävä nainen!
[/quote]
Miksi ihmeessä pitäisi maksaa? Ei se ole vain naisen ehkäisy, käyttäähän tuo mieskin sitä ja hän ei edes joudu kärsimään sivuvaikutuksista. Puoliksi nyt vähintään pitäisi maksaa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 04:41"]
Ihanko oikeasti jotkut käyttävät parisuhteessa kondomia? Voi jessus mitä vässykkämiehiä. :D Toisessa ääripäässä lienevät sitten nämä afrikkalaislähtöistä prostituoitua paljaalla vetelevät.
[/quote]Ei tarvitse käyttää, kun mies voi ihan hyvin mennä vasektomiaan.
Pillereitä söin ja ehkäisi hyvin. Koko seksin. Nyt taas kumilla ja hyvä on, siistimpääkin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:05"]
Itseäni ahdistaa jo valmiiksi, kun hormonaalinen ehkäisy ei sovi (verenpaine, kuivuus, haluttomuus, tulehdukset yms.), kuparikierukka on myös poissuljettu ja mies pitäisi saada käyttämään kondomia. No, onpahan se tietysti ihan hyvä testi siihen, että kuinka huomioiva uusi mies on.
[/quote]
En ymmärrä että logiikkaa, miten huomioivuus tuohon liittyy? Ei se kondomikaan mikään autuaaksi tekevä juttu ole pitemmän päälle, se voi mennä (helpohkosti) rikki eli en luottaisi siihen ainoana ehkäisykeinona. Ja onhan se epämiellyttävä naisellekin. Ei silittäminenkään tunnu samalta paljaalle iholle tai muovipussin läpi.
[/quote]
Ja ihan tiedoksesi, naisen kannalta on ihan sama, että onko se lerssi pussitettu vai ei.
[/quote]
Kyllä mä ainaki tunnen eron. Vaihdettiin kondomi hormoonikierrukkaan ja parempaa ehkäisyä ei vois olla! Kuukautisetkin loppu melkee kokonaan, ehkä kerran tai kaks kertaa vuodessa enää.
Minä en ainakaan suostuisi koskemaan hormoniehkäisyyn enää kenenkään takia koskaan. Hyi että kun muisteleekin niitä mielialanheittelyitä ja valtavia v*tutuksia, jotka ilmestyivät täysin tyhjästä. Tai ne migreenit. Kuparikierukka on kaikkien kannalta miellyttävin vaihtoehto kunhan tautiriskit on hoidettu pois päiväjärjestyksestä (testeillä siis).
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:59"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:58"]Mä ymmärtäisin tän jos vaihtoehdot olis pillerit (tms naisten ehkäisy) vs vasektomia. Muuten en tajuu... [/quote] toistaiseksi ei ole löytynyt mitään muuta ehkäisykeinoa johon mies suostuisi. Kuulemma pillerit ovat kaikista kätevimmät. [/quote] Kätevimmät ilmeisesti miehelle? [/quote] Kyllä. Hän arvostaa pillereillä olevaa mahdollisuutta siirtää kuukautisia esimerkiksi lomareissujen ajaksi. Samoin meidän yhdyntätahdilla kondomit tulisivat todella kalliiksi. Vasektomiaa hän ei suostu harkitsemaan, eikä osaa selittää miksi.
[/quote]no onhan oikea aarre tämä mies. Pillua pitäisi saada ilman vaivannäköä ja rahallista panostusta, ja onhan se kätevää että saa kuksia siellä palmun allakin huolehtimatta siitä että nainen menstruoi. Ehkäpä säästää siemenensä sille oikealle. En ole nyt aivan varma olisinko tuollaisen miehen kanssa.. jos niitä lapsia ei todella halua, piuhat poikki sitten.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 06:06"]
Minä en ainakaan suostuisi koskemaan hormoniehkäisyyn enää kenenkään takia koskaan. Hyi että kun muisteleekin niitä mielialanheittelyitä ja valtavia v*tutuksia, jotka ilmestyivät täysin tyhjästä. Tai ne migreenit.
[/quote]
Mä voisin ehkä vielä kokeilla jotain hormoniehkäisyä, mutta lopettaisin kyllä jos sivuvaikutuksia alkaisi ilmetä.
Viimeiset kaksi kokeilemaani aiheuttivat heti muun muassa limakalvojen kuivumista, suurta ärtyneisyyttä, finnejä yms. Varsinkin ärtyisyys oli outoa ja kamalaa, yleensä kun en hermostu millään ja oli outoa yrittää pidätellä itseään sanomasta ääneen jotain olemattomia vitutuksenaiheita.
Sitä oon ihmetellyt, miksei naiset lopeta hormonivalmistetta heti, kun oudot vaikutukset alkaa. Vai eikö sitä tajua mistä ne johtuu? Itse seurasin erityisen tarkkaan mahdollisia muutoksia aloittaessani ehkäisyn.
Miksi miehen pitäisi syodä sinun pillerisi?
Muutenkaan systeemi ei ole tasapainossa koska voit koska tahansa jättää pillerit pois, valehdella miehelle että syöt niitä edelleen ja raskaaksi tultuasi miehellä ei ole muuta mahdollisuutta kuin maksaa.
MIesten pitää ottaa oma vastuunsa ehkäisystä, jos eivät halua lapsia. Ja paljonko ne syntyvät lapset sitten tulevat isälle maksamaan seuraavat 18 vuotta, jos ehklisyä ei käytetä? Minä en ole halunnut käyttää hormoneja moneen vuoteen, ne vaikuttavat naisen kehoon aika monella lailla negatiivisesti. Annoin miehelle vaihtoehdon, että käytetään kondomia tai paljaalla, miten hän vain haluaa. Hän kuulemma ei missään nimessä halua enempää lapsia, mutta on sitten kuitenkin päivittäin paljaalla tullut sisään. Se on varmaan sitä miehen logiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:32"]
Miksi taas ollaan niin ehdottomia? Eikö voida maksaa puoliksi ja huolehtia muistamisesta yhtä lailla? Eikö olla kuitenkin molempien asialla??
[/quote]
Entäs sivuoireet?? Nainen joutuu ne kärsimään. Ihan jo niiden takia miehen pitäisi maksaa pillerit.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:51"]Miksi miehen pitäisi maksaa sun pillerit?
[/quote]
Koska minä otan vastuun siitä että pillerit tulee syötyä ajallaan ilman unohduksia. Miehen maksaessa ja minun huolehtiessa syömisestä (ja kärsiessä sivuoireet) olemme molemmat osallistuneet yhteiseen ehkäisyyn tasapuolisesti.
[/quote]
Ei näin.
Onneksi vaihtoehtoja perinteiselle vasektomiallekin on tulossa, esimerkiksi Vasalgel. Ei tarvitse naiset popsia ikäviä kalliita pillereitä eikä miehelle jää riskiä että niitten syöminen "unohtuu".
Näitä ei vain kehitetä isojen lääkefirmojen rahoilla, koska se on niin halpa ettei sillä voi tehdä voittoa, toisin kun pillereillä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:26"]
Miksi miehen pitäisi syodä sinun pillerisi?
Muutenkaan systeemi ei ole tasapainossa koska voit koska tahansa jättää pillerit pois, valehdella miehelle että syöt niitä edelleen ja raskaaksi tultuasi miehellä ei ole muuta mahdollisuutta kuin maksaa.
[/quote]
Hyvä luotto kumppaniin. "En mä maksa meidän ehkäisystä mitään ku sä voit kusettaa ja jättää sen kertomatta pois."
Mä en halua lapsia ehkä koskaan enkä ainakaan rupea niitä vastahakoiselle miehelle pyöräyttään. Enkä todellakaan suostuisi siihen, että mä maksan ehkäisyn kokonaan ja otan vastaan mahdolliset sivuvaikutukset, vaikka kyseisen ehkäisyn ansiosta mieskin saa seksiä ja seksi ylipäätään on ainoa syy koko ehkäisyyn.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:05"]
Itseäni ahdistaa jo valmiiksi, kun hormonaalinen ehkäisy ei sovi (verenpaine, kuivuus, haluttomuus, tulehdukset yms.), kuparikierukka on myös poissuljettu ja mies pitäisi saada käyttämään kondomia. No, onpahan se tietysti ihan hyvä testi siihen, että kuinka huomioiva uusi mies on.
[/quote]
Mä en ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, koska en halua tunkea sellaisia mömmöjä kroppaani. Kaikki tähänastiset seksikumppanini ovat ymmärtäneet ja hyväksyneet mukisematta. Pitkissä suhteissa on tosin päädytty ennen pitkää molempien toiveesta usein keskeytettyyn yhdyntään.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 04:41"]
Ihanko oikeasti jotkut käyttävät parisuhteessa kondomia? Voi jessus mitä vässykkämiehiä. :D Toisessa ääripäässä lienevät sitten nämä afrikkalaislähtöistä prostituoitua paljaalla vetelevät.
[/quote]
Mitä muuta ehkäisyä sitten voisi käyttää? En voi sairauden takia käyttää hormonaalista menetelmää. Kuparikierukkaa en käytä vakaumuksellsita syistä. Sterilisaatioon ei ikä riitä. kondomi siis paras.
Minäkään en suostu enää hormonaaliseen ehkäisyyn, ÄLYTÖNTÄ tuupata koko kuukausi itsensä täyteen hormoneja ihan vain sen takia, että parina kolmena päivänä kuukaudesta voi raskautua.
Meillä lapsiluku joko täysi tai sitten vielä tulee se yksi vahinkovauva jonka jälkeen menen essure sterilisaatioon. Siihen saakka mennään keskeytetyllä, joko toimii tai sitten ei. Nyt jo vuoden ajan toiminut
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:58"]Kuparikierukkaa en käytä vakaumuksellsita syistä.
[/quote]
Mitkä ne syyt ovat? En ole tutustunut kuparikierukkaan paljonkaan, mitä negatiivistä siinä on?
No eipä ole tullut mieleenkään, että tälläkin asialla voisin miestäni rahastaa. Itse olen aina omat lääkitykseni maksanut!
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:39"]No eipä ole tullut mieleenkään, että tälläkin asialla voisin miestäni rahastaa. Itse olen aina omat lääkitykseni maksanut!
[/quote]
Ehkäisy ei ole mikään lääkitys ja sen kulut kuuluvat molemmille valitusta ehkäisytavasta riippumatta. Itse kyllä maksoin kierukan kokonaan, mutta se johtuu siitä, että tienaan tuplasti sen mitä mieheni.
Eikö sulla ole varaa maksaa ehkäisyäsi? Siinäpä vasta itsenäinen ja omillaan pärjäävä nainen!