Yliopistossa ilman ystävää
Onko muilla kokemuksia? Olen ystävällinen ja mukava henkilö. Aiemmin olen saanut helposti ystäviä, mutta nyt koen olevani ulkopuolinen; näihin valmiisiin porukoihin on vaikea päästä mukaan. Luulin, että voisin keskittyä vain opiskeluun, mutta kyllä se tuntuu kurjalta, kun ei ole ystävää, jonka kanssa voisi nauraa ja keskustella syvällisesti pitkien koulupäivien aikana.
Kommentit (47)
Semmosta se on. Elämä on julmaa ja kova pitää olla. Heikot sortuu elon tiellä. Mieti miten sinä pärjäisit sodassa?
Älä murehdi. Yliopistossa ei tarvitse enää yläasteen ja lukion tapaan olla ylimpiä ystäviä muiden opiskelijoiden kanssa. Kunhan toimeen tulet niin se riittää.
Ei sinne yliopistoon ole ystävien takia menty, vaan opiskelemaan. Eikä ne koulupäivät pitkiä ole.
Olet provo.
Käytä aika opiskelun, valmistu nopeasti ja töihin tienaamaan.
On kyllä vaikeaa löytää ystäviä yliopistolta. Itsellänikin tosi vaikeaa. Varsinkaan kun biletä enkä juo alkoa. Alkottomuuskaan ei sinällään ole ongelma, mutta en halua mennä bileisiin, koska siellä on mielestäni tylsää. Mieluiten kävisin ystävän kanssa kävelyllä, leipoisin jotain hänen hänen kanssaan tai katsoisin esim dokumentin.
Hakeudu johonkin harrastustoimintaan yliopistolla. Onhan näitä.
Täällä on vapaaehtoinen ystävä! Mä sain vasta 3. vuonna yo-kavereita. Oli ihan hanurista.
Missä asut? Mä Helsingissä
Sama tilanne. Opiskelin 3 vuotta yliopistolla ilman ystäviä, kunnes en jaksanut enää. Masensi liikaa se yksinäisyys enkä enää saanut itseäni sinne
Itse olin eka vuoden kokonaan ilman ystäviä ja se oli syvältä. Jos jollain luennolla olisi jutellutkin jollekin, ei sitä ollut enää seuraavalla luennolla. Vasta toka vuonna sain kavereita kun aloin käymään ainejärjestön tapahtumissa ja siellä juttelemaan muille yksinäisille.
Niin ja paras olisi jos opiskelet Viikissä! Silloin meillä olisi PALJON puhuttavaa.
T. 11
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:46"]
Älä murehdi. Yliopistossa ei tarvitse enää yläasteen ja lukion tapaan olla ylimpiä ystäviä muiden opiskelijoiden kanssa.
[/quote]
Kylmä kommentti. Saa kai sitä haluta ystäviä, vaikkei niitä absoluuttisisesti tarvitsisi mihinkään.
En tosin tiedä, minkä takia sinun mielestäsi niitä tarvitsee peruskoulussakaan tai lukiossa, jos ymmärryksesi ystävyydestä on tuollainen.
Kyllä sitä pikkuhiljaa tutustuu muihin, ainakin sitten, kun on pari/ryhmätyöprojekteja. Myös kampuksen harrastekerhoista tai osakunnasta voi saada kavereita. Valitettavasti toisiin tutustuminen ei käy niin helposti aloitusviikkoina, jos ei ole jokaisessa typerässä olutsieppoiluhulinassa mukana. Niissäkin voi silti ainakin parissa tapahtumassa käväistä mukana, jotta ei anna itsestään kuvaa täytenä tiukkapipona. Kun on ollut pari kertaa mukana, voi myöhemmät kaljarasteilut jättää tyylikkäästi väliin :).
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:49"]
Kyllä sitä pikkuhiljaa tutustuu muihin, ainakin sitten, kun on pari/ryhmätyöprojekteja. Myös kampuksen harrastekerhoista tai osakunnasta voi saada kavereita. Valitettavasti toisiin tutustuminen ei käy niin helposti aloitusviikkoina, jos ei ole jokaisessa typerässä olutsieppoiluhulinassa mukana. Niissäkin voi silti ainakin parissa tapahtumassa käväistä mukana, jotta ei anna itsestään kuvaa täytenä tiukkapipona. Kun on ollut pari kertaa mukana, voi myöhemmät kaljarasteilut jättää tyylikkäästi väliin :).
[/quote]
Miksi muilla on oikeus leimata tiukkapipoksi jos ei käy bileissä? Jos noin leimataan niin minä leimaan kaikki uusavuttomiksi jotka eivät joka viikonloppu leivo.
Täällä kanssa yksinäinen 36-vuotias opiskelijaäiti. Olisi kiva saada vaikka lounasseuraa ja juttukaveria välillä.
T. Helsingin yliopiston opiskelija
Onko kukaan teistä yksinäisistä turun yliopistosta? Itselläni on jonkin verran bileseuraa, mutta "arkiset kaverit, joiden kanssa voisi käydä esim. syömässä opiskelijaravintolassa tai hengata vaan luentojen välissä ja puhua arkisista asioista/opiskelusta, puuttuvat..
Tosi kurjaa :(
Mulla oli lukiossa tosi vähän kavereita... Yliopistossa onnekseni kävi niin, että pääaineeseeni otetaan vain n. 15 ihmistä sisään, joten siinä tutustui muihin orientaatioviikolla ja luennoilla aika hyvin. Mun kaverit on kaikki saman pääaineen opiskelijoita, ekana vuonna oikeastaan samaan aikaan aloittaneita. Viime vuonna oli tuutorina, ja sain fukseistakin paljon kavereita :)
Nyt syksyllä on osakunnilla ja järjestöillä "uusien iltoja" yms., sinne vaan rohkeasti mukaan! Mulla ei ole kokemusta osakunnista, mutta niistä olen kuullut paljon hyvää, ja varsinkin jos tulet kauempaa, niin tapaat muita kotiseudultasi kotoisin olevia.
Täällä yksinäinen Tampereen yliopistosta.
Mee tutustumaan. Alusta se on aloitettava. Tsemiä!