Haluan muuttaa pois miehen selän takana - miten toimia?
Naurettava otsikko, anteeksi!
Tilanne on se, että yhdessä on oltu 5 vuotta ja meillä on alle vuoden ikäinen vauva. Vauvan syntymän jälkeen miehestä kuoritui sairaalloisen itsekeskeinen ja mustasukkainen persoona. Ei kestänyt esimerkiksi sitä että imetin lasta, vaati että aloitan pulloruokinnan jolloin lapsi voi olla enemmän muualla hoidossa. Jonkin aikaa olen nyt tätä hommaa katsellut ja omaisuuttani keräillyt omille tileille jne. Nyt pitäisi saada muutettua vaan pois, draamaa en kaipaa joten haluaisin muuttaa silloin kun mies on töissä (reilu 8h aikaa)
Täysin tunnekylmäksi en ole muuttunut häntä kohtaan, tää kirpasee ja kovasti. Pitäisikö jättää hänelle joku kirje jossa selittää asia? Vai soitanko kunhan on päästy kämpästä pois? Haluaisin antaa tilanteen rauhottua hetken ja sitten viikon-parin päästä alkaa pohtimaan tapaamisoikeuksia vauvaan jne. Voiko mies heti vaatia vauvan näkemistä? Ja jos vaatii, niin onko minun pakko suostua siihen? Ehdottomasti haluan että heillä on mahdollisuus nähdä, mutta mieluusti ottaisin ensin hetken tauon.
Mihinkään viranomaisiin en ole ottanut vielä yhteyttä, tarviiko ottaakaan ennen muuttoa?
Kaikki vinkit kehiin mitä teiltä löytyy, netistä olen myös yrittänyt etsiä. Minulla on siis jo valmiina paikka minne mennä vauvan kanssa. Ei olla naimisissa, minulta löytyy oma tili jota mies ei näe.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:31"]Lapsi on myös miehen jos mies on isä. Miehenä soittaisin poliisit perään jos joku veisi mun lapsen ilman lupaa.
[/quote]
Totta kai on myös miehen. Mutta en minä vauvaa miehelle jätä. Eli jos minä muutan niin muuttaa vauvakin. Ja mies ei missään nimessä vauvaa itselleen tahdo, saa nähdä kiinnostaako tapaaminenkaan enää. Ap
[/quote]
Ei sulla ole mitään oikeutta kadota ilman lupaa toisen vanhemman ulottumattomiin.
[/quote]
En minä nyt mihinkään piiloon mene. Puhelimella tavoittaa. Ja tietysti haluan että saa tavata vauvaa jossain vaiheessa jos hän niin haluaa, aluksi olisi ollu vaan ihana "vetää henkeä" ilman miestä. Ap
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:36"]Mielestäni kirje on ehdottomasti paras idea. Ei ole oikein jos hän tulee tyhjään kotiin ja miettii että mitä on tapahtunut, missä olette, sairaalassa, kävikö vauvalle jotain? Parasta on että hän löytää heti kirjeen ja selviää hänelle asian laita, eikä tarvitse pohtia ja keksiä päässä mitä kamalimpia skenaarioita tai kenties toiveita siitä että kyllä kohta tulevat takaisin, ovat jossain vaan. Eikö kirje olisi ihan helpottavaa muutenkin kirjoittaa miehelle? Tsemppiä :) [/quote] Mikä ihmeen kirje?? Ettekö te osaa keskustella??
[/quote]
Minä kirjoitin tuon vastauksen ja ymmärsin siis että vaihtoehtoja on ap:lle kaksi: kirje tai sitten lähdettyään joskus myöhemmin soittaa ja kertoo miten asiat ovat. Ap:n tekstistä ymmärsin että hän ei halua ensiksi keskustella miehen kanssa (ehkä ymmärsin väärin), mutta siis onhan kirje parempi vaihtoehto kuin tuo soitto myöhemmin.
Ensin jalkahierontaa ja gurmeejuustoa !
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:36"]Mielestäni kirje on ehdottomasti paras idea. Ei ole oikein jos hän tulee tyhjään kotiin ja miettii että mitä on tapahtunut, missä olette, sairaalassa, kävikö vauvalle jotain? Parasta on että hän löytää heti kirjeen ja selviää hänelle asian laita, eikä tarvitse pohtia ja keksiä päässä mitä kamalimpia skenaarioita tai kenties toiveita siitä että kyllä kohta tulevat takaisin, ovat jossain vaan. Eikö kirje olisi ihan helpottavaa muutenkin kirjoittaa miehelle? Tsemppiä :) [/quote] Mikä ihmeen kirje?? Ettekö te osaa keskustella??
[/quote]
Minä kirjoitin tuon vastauksen ja ymmärsin siis että vaihtoehtoja on ap:lle kaksi: kirje tai sitten lähdettyään joskus myöhemmin soittaa ja kertoo miten asiat ovat. Ap:n tekstistä ymmärsin että hän ei halua ensiksi keskustella miehen kanssa (ehkä ymmärsin väärin), mutta siis onhan kirje parempi vaihtoehto kuin tuo soitto myöhemmin.
[/quote]
Ymmärsit ihan oikeen. Tai siis oon yrittäny keskustella, mutta mies vaan naureskelee minulle eikä ota asioita tosissaan. Ap
Jos on paikka minne mennä, niin hommaat sinne vauvan vaatteet ja tavarat, itelles mukaan vaikka ilmapatja ja vaatteet ja henk.koht paprut laukkuun ja menoks. Kirpparilta saa sen verran kuppia ja kuppia että alkuun pääsee. Hätätilassa vauva nukkuu vaikka matkasängyssä ja vaunuissa. Eikun menoks
Huomio, tiedän ettei tämä ollut keskustelun pointti mutta pettäminen ei ole syy eikä oikeutus kadota lapsen kanssa toisen vanhemman ulottumattomiin.
Pettää saa ja se ei tarkoita että lapsensa tulisi menettää jos muuten hyvä tai edes mukiinmenevä vanhempi.
Omasta kokemuksesta; moni mies joka yhden naisen kanssa on huono isä, saa ihan uutta pontta isyyteensä jos löytyy itselleen sopivamman puolison.
Kuulostaa aika huonolta yhdistelmältä tuo mustasukkaisuus vauvan ja sinun yhdessäolosta ja väkivaltaisuus, vaikka ei teihin vielä olekaan kohdistunut. Tarvitset kaiken mahdollisen tuen lähtiessäsi. Ota yhteys kaupunkisi lastenvalvojaan ja myös neuvolaan päästäksesi neuvolapsykologon juttusille. Miehesi käytös jo nyt vaikuttaa siltä, että voi olla täysin arvaamaton ja väkivaltainen ja alkaa raivoissaan selvittää olinpaikkaanne lähdettyänne. Ajatus lähtemisestä kuulostaa järkevältä, mutta sen toteutusta kannattaa tarkasti pohtia. Että missä lähtemisen jälkern olet turvadsa mahdolliselta miehesi raivolta kun tajuaa tilanteen.
.