Mistä voi johtua jatkuva levoton/ahdistunut olo?
Mulla on kotona ollessa jatkuvasti levoton/ahdistunut olo. En jotenkin pysty edes kirjaa lukemaan vasta kuin illalla ennen nukkumaan menoa koska en päivällä pysty keskittymään lukemiseen. Tuntuu että viikonloput on pitkiä kun olen kotona. Käyn kävelyllä tai kaupassa välillä mutta sekään ei ole mielekästä. Aiemmin yhden lähisukulaisen kanssa soiteltiin ja sain puheluista muuta ajateltavaa mutta hän menehtyi jokin aika sitten. Joskus yritän tehdä isoa palapeliä tai jotain mutta jotenkin siihenkään ei jaksa keskittyä. Psykologilla käymiseen ei ole varaa vaikka töissä olenkin.
Kommentit (19)
Kiitos aloituksesta, jään seuraamaan.
Voisiko kevät ja valon lisääntynyt määrä selittää ahdistusta?
Yksinäisyys? Ihmiset tarvitsebat toisia ihmisiä tunteidensa säätelyyn.
Onko elämässä tapahtunut jotain, mihin mieli ja keho reagoivat jotenkin? Siihen päälle yksinäisyys?
Käytätkö kofeiinia tai nikotiinia?
Minusta tuntuu, että puhelimella olo tekee tuota. Olen aika yksinäinen ja usein mitään muuta ei vaan keksi ja tulee oltua kokoajan puhelimella. Tästä tulee inhottava noidankehä. Juuri tänään asiaa mietin.. jotain pitäisi keksiä, yrittää muuttaa tätä omaa elämää.
Otat ryhdikkään asennon ja vedät nenän kautta happea keuhkoihin ja puhallat hitaasti suun kautta ulos. Toistat tätä 10-20 krt.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos aloituksesta, jään seuraamaan.
Vastasit itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Otat ryhdikkään asennon ja vedät nenän kautta happea keuhkoihin ja puhallat hitaasti suun kautta ulos. Toistat tätä 10-20 krt.
Sen jälkeen lasillinen vettä ja pesulle ja suolen tyhjennykselle.
Vierailija kirjoitti:
Terve ja aikuinen ihminen ei tarvitse muita ihmisiä omien tunteidensa säätelyyn. Aivan älytön väite.
Kun meitä kukaan ei tiedä sun elämän taustoista ym.niin kukaan täällä ei voi auttaa. Turhaa täältä sulle tekemisiä luetella osaat itsekin. Enkä kyllä ole kiinnostunutkaan elämänkerrastasi...kerro lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve ja aikuinen ihminen ei tarvitse muita ihmisiä omien tunteidensa säätelyyn. Aivan älytön väite.
Eri. Juuri näin. Olen ollut 27v yksin eikä mitään ongelmaa. Pitää tulla ensin itsensä kanssa rehellisesti toimeen.
Ala harrastamaan jotakin. Suosittelen menemään immeisten ilmoille, siitä se lähtee. Liika yksinäisyys ei tee hyvää kenellekään.
Mulla vaikuttaa miehen vakava sairaus.
Raudanpuute tai (esi)vaihdevuosioireet, tai molemmat yhdessä.
Suosittelen kivaa liikuntaa. Mulla toiminut.
Mee hoitoon!