Sain raskaudestani 3 vaihtoehtoa...
... Lääkäriltä eilen...
Taustatiedoksi eli kävin lääkärillä viikko sitten kun oireena oli toispuoleinen kipu/paine alavatsalla, ruskea ja osittain mustaan vivahtava niukka vuoto, joka muuttui 9päivän jälkeen eilen aamulla kirkkaaksi (Ei hyytymiä) veren vuodoksi. Olin varma keskenmenosta, sen jo kerran kokeneena. Mutta veren valuminen tyrehtyi kolmen vessassa käynnin jälkeen täysin ja ruskea tuli takaisin tilalle. Lähdinpä siis käymään heti päivystävällä lääkärillä ja sain ekasta ultrasta suoraan tuomion, vaikkakin kaikin tavoin epävarman sellaisen... Sykettä ei (vielä?) ollut. Hedelmöittymisestä on 3-4viikkoa eli raskausviikkoja on minun mielestäni 5-6. Koska ClearBluen digitesti näytti tasan viikko sitten tekstiä "Raskaana 2-3". Samaan aikaan sain neuvolasta tietää että lekurissa tehty r-testin hcg oli 900. Joka vastasi juuri noita viikkoja 4-5. Nyt eilen käydessäni tuolla päivystyksessä lekurilla verisen vuodon takia, oli hcg 1050 ja lääkärin mukaan valemenkkoja ei ota ollenkaan huomioon raskausviikkoja laskiessaan vaan merkkasi että menossa olisi ilman löytynyttä sykettä Rv7+3. Ja lisää tuomioista eli antoi 3 vaihtoehtoa...
Vaihtoehto 1: Kohdunulkoinen raskaus, vasemmassa munatorvessa ja kohdun sisällä verihyytymä.
Vaihtoehto 2: Kohdunulkoinen raskaus, vasemmassa munatorvessa ja kohdun sisäinen raskaus.
Vaihtoehto 3: Kohdun sisäinen raskaus ja vasemmassa munatorvessa keltarauhanen tai kasvain.
En tiedä mitä ajatella. Huomenna päivällä uudestaan kuulemaan hcg arvo ja olen täysin pelko perseessä että mitä jos huomenna jo joudun valitsemaan miten raskaus/raskaudet lopetetaan tai mitä mahdolliselle kasvaimelle tehdään. Mitä tahansa joudun valitsemaan niin hyvin ei tule päättymään.... Tai mistäs minä sen vielä tiedän kun ei lääkärikään tiennyt mitään. Ruokahaluni on nollissa ja itseään ei saa sängystä ylös. Voimia kaikille ku:n ja keskenmenon kokeneille!! <3
AP
Kommentit (4)
Hyvällä tuurilla se on kohdunsisäinen raskaus ja keltarauhanen munatorvessa. Voi olla, että se ei ole mikään noista. Mulle lääkäri naistentautien polilla sanoi, että ei näy sikiöpussia en voi olla raskaana, etenkään viidennellä viikolla. Väitti raskaustestiänikin vialliseksi. Verikokeissa oli kuitenkin hcg korkeissa lukemissa jota yritti vielä väittää häiriöksi. Toinen lääkäri sitten totesi raskauden ja että olin jo yli viiden viikon. Jotkut on ihan puusilmä ääliöitä jotka ei osaa edes omaa ammattiaan.
Enpäs ole ikinä kuullut kenelläkään olleen moista arvuuttelua... Huh.. Voimia!!!