Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemmikin kuolema ahdistaa ja surettaa

Vierailija
31.08.2015 |

Kissani menehtyi vanhuuteen hetki sitten ja olin juuri suunnitellut ottavani uuden kissanpennun, joka tuli luokseni eilen. (vanhempi kissa asui vanhemmillani ja itse asun yksin) oli silti todella rakas vaikka ei asuttu samassa taloudessa. Nyt kun minulla on uusi kissa, tuntuu jollain tavalla pahalta että otin sen juuri kun kissani on kuollut. Ja nyt tuntuu että en osaa rakastaa sitä (ainakaan ihan vielä) koska mietin vanhaa kissaani niin paljon. Kissanpentu on suloinen ja todella hellyydenkipeä!

Olisi oikeastaan kiva kuulla teidän kokemuksia lemmikin menetyksestä ja miten teillä arki jatkui sen jälkeen.

Olisin kiitollinen asiallisesta kommentoinnista. :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan surra menehtynyttä sinulle rakasta kissaa, vaikka sinulla on nyt uusi kissa. Anna sille hellyyttä, ei ole sen vika, että rakastamasi kissa kuoli. Äläkä odota, että tämä kissa olisi samanlainen kuin edellinen, kissat, kuten ihmisetkin, ovat yksilöitä. 

Anna tälle kissalle hellyyttä, ja sinulla on edessä monta ihanaa vuotta sen kanssa. Muistot tuosta toisesta kissasta säilyvät mielessäsi aina, uusi kissa ei voi korvata edellistä. Hyvää jatkoa!

Vierailija
2/4 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei itsellä ole vielä (onneksi) kokemusta kun eka koirani on vasta 4v... Silti pakko kommentoida ja toivotella jaksamisia. Voin vaan kuvitella miten pahalta tuntuu. Tuo koirani on kuin osa mun sydäntä. Yritä nauttia kissan pentuajasta sillä se on kuitenkin loppujen lopuksi lyhyt ja ihana aika. Sure silti rauhassa edellisen kissasi kuolemaa. Monesti lemmikin menettämistä seuraavaa surua vähätellään mutta kyllä se on ihan oikeaa ikävää ja tuskaa. Vasta pari viikkoa sitten kun koiramme sairasteli (pelkkää vatsatautia ja oli huoli nesteytyksestä) ja mies oli ottanut pari kaljaa hän purskahti aivan lohduttomaan itkuun. Koiran sairastelu oli tuonut mieleen hänen vanhan koiransa kuoleman. Se nimittäin sairasteli kovasti ennen kuolemaa. Mies ei ollut aikanaan surrut menetystä kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tunne kun menetin koirani, jota rakastin suunnattoman paljon ja uusi ihana pentu tuli tilalle. Ajattelin ettei se uusi vie kuitenkaan koskaan edellisen paikkaa ainakaan sydämmessäni jossa on tilaa molemmille. Nauti pennustasi, suru hellittää aikanaan vaikka sitä voi olla vaikea uskoa. Silmäni kyyneltyvät juuri nyt, sillä ikävä kaihertaa joka päivä, mutta onhan hurtalla nyt ainakin hyvä olla koirien taivaassa. Tsemppiä!

Vierailija
4/4 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! Tuli paljon parempi mieli! Kyllä ne lemmikit on perheenjäseniä ja niitä jää kaipaamaan. Voi surku. Eiköhän musta ja pennusta tuu hyvät ystävät!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi