Mitä tyhmää itse teit teininä, missä olisit voinut kuolla?
Niin, palautui mieleen pari törttöilyä, missä olisi voinut huonolla tuurilla lähteä henki.
Kerran kännissä kaveriporukalla käytiin rautatiekiskoille makaamaan ja katselemaan tähtiä.. Ei oltu mitenkään itsetuhoisia, se oli vain päähänpisto. Onneksi junaa ei tullut. Tuskin oltaisiin ehditty pois ajoissa.
Toinen kerta oli kun taas kännissä mentiin uimaan yöllä itselleni vieraalle rannalle. Hyppäsin laiturilta pää edellä ja suoraan kiveen. Onneksi osui käsi eikä pää! Selvisin ranteen murtumalla.
Mitäs typerää muut on tehneet?
Niin ja järkevä aikuinen minustakin kasvoi. Ja omien lasteni suhteen erittäin suojelevainen.
Kommentit (138)
Kiipesin 3.kerroksisen talon katolle monta kertaa. Pidettiin kai turvallisena huvina, koska tein tätä jo aika nuorena.
Liftasin keskellä yötä läheiseen suurempaan kaupunkiin, välillä yksin.
Vedin pari kertaa pyörällä ojaan, ilman kypärää ja voltilla eteen. Oli kiire. Onneksi oli puskainen oja alla, eikä asfalttitie.
Istuin silloisen poikakaverin kyydissä, kun mentiin heille kotiin. Mutkainen ja pimeä tie ja kasikymppiä. Poika lupas, että tuntee tien. En tiedä, mitä olis tapahtunut, jos joku olis tullut vastaan. Sellainen hiekkatie maaseudulla.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:14"]
En mitään.
On olemassa paljonkin ihmisiä, jotka noudattavat sääntöjä ja kieltoja ja jotka eivät myöskään ehdoin tahdoin hakeudu vaarallisiin paikkoihin ja tilanteisiin.
[/quote]
Sitä kutsutaan älyksi.
Mun toilailuista saisi varmaan romaanin...ajelua kännissä autolla, mopolla, mönkijällä. Ajelua aineissa autolla ja mopolla. Viinaa ja pillereitä, viinaa ja kaikkea mitä voi haistella. Hyppimistä talojen katoilta silloilta yms...tälle on kait nykyään joku nimikin ja ihmiset harrastaa sitä(?). Sammuin useasti hankeen kun lähdin kiukkusena aineissa/kännissä livohkaan. Liftasin, yksin, aina...ihan v**un typerää käytöstä. Hätähuutoja monta vuotta ilman kenenkään reagointia ennen kuin jalat petti. Hengissä selvisin, ihmettelen sitä kyllä toisinaan itsekin. Kasvoin aikuiseksi ja sain perheen, vakityön yms kivat joita kuuluukin. Hirveää ajatella että nuoruuden tyhmyyksien takia tämä olisi voinut jäädä kokematta. Monta kaveria nukkui pois ihan liian nuorena. Mä olin yksi niistä jotka koki jonkun kirkkaan hetken ja pääsi pois niistä ympyröistä
Päätettiin keskellä yötä istahtaa keskelle ajotietä ja joku keksi vielä, että aletaan viritellä nuotiota. Tämä tapahtui tien mutkassa jossa näkyvyys autoilijalle nolla - jos olisi tullut auto, ei kuskilla olisi ollut mitään mahdollisuutta pysähtyä ajoissa.
En mitään. Kyllä, sellaisiakin ihmisiä on olemassa. Välillä vaikea ymmärtää lasten jatkuvaa urpoilua.
Teininä kovassa humalassa piti lähteä juhannuksena yksin kanootilla vesille. Yhtenä teininä kolmesta kovassa humalassa Tukholmassa Vikingin terminaalin läheiseltä isolta kalliolta jotenkin alas oikaistiin kun oltiin jouduttu sinne ylös laivalle päin mentäessä
Sammuin ulos talvisena yönä kaksi pulloa viiniä ja useamman kaljan kaatamisen jälkeen (18v). Löysin itteni ambulanssista enkä muistanut ollenkaan illasta.
Talutettiin pyöriä junaradalla ja mentiin sillan ylikin. Jos siinä olisi tullut juna, niin neljä tyttöä olisi ollut entisiä. Yksi vielä jäi jumiin keskelle siltaa, kun puiden välistä näkyi alhaalla menevä tie. Eli olimme korkealla. Voin kertoa meistä kolme oli luokan hikareita ja siitä neljännestäkin tuli aikanaan sihteeri. Eli hyvin tavallisia tyttojä, kilttejä ja huolehtivista kodeista. En voi ymmärtää kuinka joku voi tehdä noin tyhmän tempun. Kukaan ei edes ollut joukon johtaja, että voisi sitä syyttää tempauksesta. Mentiin vaan.
Anteeksi, mutta minua naurattaa ihan helvetisti nämä hurjapäät, jotka ovat uhmanneet kuolemaa ja uskaltautuneet ajamaan polkupyörää ilman kypärää!
Skootterilla ilman kypäriä, kolme päällä, autoteillä makoilua kännissä, katoilla kiipeilyä kännissä, liftailua ja kaikkien kyytiin mentiin. Kertaakaan ei ollut "läheltä piti" tilanteita, enkä nyt kovin erikoisina näitä pidä. Vaikka vitun tyhmiä oltiikin.
Kiipeiltiin aika korkeisiin puihin ihan latvaan asti. Kyllä siinä olisi pahemmin käynyt jos sieltä olisi päässyt tippumaan.
Liftasin, ajelin reilusti vanhempien miesten kyydissä (ylinopeutta tietenkin ja ilman vyötä), harrastin irtosuhteita jopa 25 vuotta vanhempien miesten kanssa (itse olin 14-v), kännissä olin melkein joka vklp (13-15v), istuin yksin kännissä järvessä, mitäköhän vielä... Nykyään olen ihan normaali avoliitossa elävä opiskelija :)
Ajoin autolla kännissä alaikäisenä, ajoin mopolla ojaan kun väistin hirveä (mopo oli vakio ja kypärä päässä mut oli se menoa ja hirvi on iso eläin!), ajoin moottoripyörällä kilpaa maanteillä, ajoin fillarilla ilman kypärää ja kännissä, laskin rattikelkalla konehallin katolta, olin tosi humalassa ja kävelin pakkasessa yksin kotiin tai lähdin tuntemattomien kanssa jatkoille, maistoin juuri kyselemättä tarjotuista pulloista ja laseista, liftasin. En varmaan nuku sitten kun oma lapsi on teini ja mielestään maailman huipulla ja kuolematon.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:48"]
Anteeksi, mutta minua naurattaa ihan helvetisti nämä hurjapäät, jotka ovat uhmanneet kuolemaa ja uskaltautuneet ajamaan polkupyörää ilman kypärää!
[/quote]
Niin, no se ei kai se pointti ole, vaan jos vetää voltin pyörällä, kun ajaa liian lujaa alamäkeen ja törmää toiseen pyöräilijään.
Kypärä pelasti juuri yhden ystäväni, joka kaatui asfalttiin. Ihan aikuisena tosin, minkä takia olikin se kypärä päässä, kun vauhtia kuitenkin.
En mitään. Olin vanha sielu jo lapsena. Mutta nyt keski-ikäisenä olisin tottakai laskenut tuota mäkeä jos tilaisuus olisi tullut.
Mutta siis olen kyllä liftannut koulusta kotiin kun en jaksanut odottaa bussia ja liikkunut yksin maailmalla, mutta tuolloin nuo oli mielestäni normaalia toimintaa nuorelle. Liftaaminen ja maailmalla yksin lliikkuminen. Ja kyllä minä olen myös lapsena varaston katolla viettänyt aikaani ym katoille kiivennyt, mutta ei kai sieltäkään tippuessa mitään ihmeellsitä sattuisi, kiipeily ym oli tuolloin normaalia.
Nykyään mammat eivät anna puistoissa isojen yli 3-vuotiaiden kiivetä edes leikkipuiston mökkien ym päälle. Omassa lapsuudessa sai kiivetä minne pääsi, omatkin lapseni ovat tippuneet vaikka mistä. Sillä lailla tulee hyvät ja vahvat luut. *Ennen kiivettiin ja tehtiin, nykylapset meuhkaavat ja pitävät älämölöä mutta ovat raukkamaisia.
Mm laskettiin yöllä eräässä laskettelu keskuksessa syöksyä pulkilla.. ja sinne mennessä hypättiin pajukkorisukkoon vastaan tullutta autoa piiloon..
Laskettiin talvella pihaanmeno tiellä ihan mieletön alamäki, pulkalla, vai yksi auto tuli vastaan... katuvalojen loisteessa
Hypeltiin ojassa jää levyn päällä.
Yksin kevällä menin pellolle, vaikka äiti oli kieltänyt sinne menemästä ja sinnehän saapas jäi kiinni.. sain sen onneksi irti ja ulkosaunalle piiloon, siinä olisin ollut ku jaloista olisin jäänyt kiinni peltoon..
Alikulku kohmeisessa ojassa jossa oli mpuoleen sääreen vettä rämpinyt kaverin kanssa kauppaan karkkia ostamaan
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:21"]
Liftannut ihan tuntemattomien kyytiin keskellä yötä isossa kaupungissa. Juonut mitä alkoholijuomia sattuu lähes kenen pullosta tahansa. Kävellyt yksin keskellä yötä kotiin, keskustasta kotiin oli n. 9km. Kun viimeinen bussi oli mennyt ja teininä ei taksiin ollut varaa. Lähtenyt tuntemattomien mukaan jatkoille ties minne. Harrastanut seksiä ilman ehkäisyä, useita kertoja. Otettu hienoja "taidekuvia" irc-galleriaan = istuttiin keskellä junaraiteita sidukkapullojen kanssa. Ollut auton kyydissä, jota ajoi humalassa ollut kaverini. Nämä ikävuosina 16-21, huhhuh.
[/quote]
tämä hyvä!
Juotiin aika usein ja aika paljon kiljua, jota oli tehty ilman mitään ohjetta ihan vaan kokeilemalla... mitähän myrkkyä siitäkin olisi pahimmillaan voinut tulla. Muistan myös, että joskus kännipäissään tuli oikaistua joen yli sellaiseen aikaan vuodesta, että selvin päin ei olisi uskaltanut luottaa jään kestävyyteen. Kesällä sitten menin kavereiden mukana kännissä jokeen "uimaan", vaikka en edes osannut uida.
Murtauduin kavereiden kanssa hylättyyn majataloon, jossa ilmeisesti asusti paikallisia narkkareita. Itse talossa olisi toki voinut sattua vaikka mitä (sortumia yms) mutta pahemmin olisi varmaan käynyt, jos oltaisiin näihin asukkaisiin törmätty.
Joskus juuri 18v täyttäneinä oli myös tapana juoda pohjat ihan mistä tahansa laseista jotka oli jätetty baarissa pöytien tai tanssilattian reunoille. Siitä sitten hirveässä tuubassa yksin kotiin pyörällä tai kävellen, molemmat aika huonoja vaihtoehtoja.
Kokonaisuudessaan olin kuitenkin aika varovainen teini, enkä liikkunut niissä "hurjemmissa" porukoissa.