Mitä tyhmää itse teit teininä, missä olisit voinut kuolla?
Niin, palautui mieleen pari törttöilyä, missä olisi voinut huonolla tuurilla lähteä henki.
Kerran kännissä kaveriporukalla käytiin rautatiekiskoille makaamaan ja katselemaan tähtiä.. Ei oltu mitenkään itsetuhoisia, se oli vain päähänpisto. Onneksi junaa ei tullut. Tuskin oltaisiin ehditty pois ajoissa.
Toinen kerta oli kun taas kännissä mentiin uimaan yöllä itselleni vieraalle rannalle. Hyppäsin laiturilta pää edellä ja suoraan kiveen. Onneksi osui käsi eikä pää! Selvisin ranteen murtumalla.
Mitäs typerää muut on tehneet?
Niin ja järkevä aikuinen minustakin kasvoi. Ja omien lasteni suhteen erittäin suojelevainen.
Kommentit (138)
6 lisää vielä, että hiki tässä kihoaa otsalle, kun lukee näitä juttuja. Tulee mieleen sellaisia hullutuksia, joita ei välttämättä edes haluaisi muistaa.
Yksi älyvapaimmista väläyksistä oli, että oikaisimme isolla kaveriporukalla (muistaakseni 6 henkeä) lammen jään poikki. Jäät olivat TODELLA heikkoja, kevät oli kai pitkällä. Muistan, että rannalla olevat ihmiset huusivat ja viittilöivät, että heti pois sieltä. Vilkutimme vaan ja jatkoimme matkaa kohti määränpäätä. Jää ritisi ja jalka lumpsahti välillä jäähän. Märin jaloin pääsimme perille, mutta luojan kiitos hengissä.
Toinen asia, jota muistelen kauhulla. Oli iso maakuoppa (eläimen tekemä?? ja poikien kaivamalla laajentama), siinä ahdas suuaukko. Sisään koloon sulloutui jopa 4-5 henkilöä. Tietenkin siellä tupakoitiin ja leikittiin tulella. Ei tietenkään käynyt mielessäkään, että siinä olisi mitään vaaraa.Pois sieltä olisi päässyt vain järjestyksessä suuaukolta lukien.
Junaratajuttuja ja kännitoilailuja en halua edes ajatella...
Olen ollut jo vuosia kunniallinen, hyvässä ammatissa oleva (ja melkeinpä ylihuolehtiva) perheenäiti. Still alive! :-)
Lähdin vieraiden miesten matkaan. Ajelin mopolla ilman kypärää.
Eipä nuo kotiviinit/kiljut kovin vaarallisia ole, vatsa vaan saattaa ärtyä liiasta hiivasta tms. :D Kuhan ei tislailemaan rupea.
Kännispäiten on tullu maattua keskellä maantietä, oltu juoppokuskien kyydissä, liftaillut olen yksin ja kavereiden kanssa (sekä suomessa että ulkomailla), lähtenyt tuntemattomien mukaan jne. Kyllä on ollut lykky matkassa.
Todellakin vaikka mitä ja ihme, että olen hengissä. Täysin itsesuojeluvaistoton kolmekymppiseksi asti. Lasten saannin myötä ehkä vähän varovaisempi. Ylisuojeleva äiti ja osaan ennakoida kaikki mahdolliset vaaratilanteet.
Talvella kiivettiin katolle ja laskettiin sieltä liukurilla hankeen.
Kiipeiltiin alukulkusiltojen kaiteilla ja tehtiin siinä temppuja.
Otettiin uimakilpailu kuka jaksaa pisimmälle.
Väsymystä kelluttiin selällään pois että jaksoi vielä rantaan.
Saisin sätkyn jos kuulisin lapsieni tehneen vastaavaa.
Siihen aikaan ilman nettiä oltiin päivät ulkona
ja keksittiin kavereiden kanssa yhtä sun toista.
On ihme ja onni ettei ole sattunut mitään.
N-80
Tulipahan tässä mieleeni, että toivottavasti kukaan teini ei lue tätä ketjua "vinkkejä viikoksi" -asenteella.
18-vuotiaana join itseni aina tappiin asti, mutta pienen laskuhumalan jälkeen lähdin polkemaan 15km huonokuntoista maantietä kotiin, välillä kuoppiin humpsahtaen. Kaverit luulivat että menin taksitolpalle, mutta en vaan viitsinyt jättää pyörää kaupunkiin. Kaikki enkelit oli matkassa, en tajua miksi tein sen.
Liftasin sellaiseen kyytiin jossa sekä kuski että matkustajat (miehiä) olivat humalassa. Tajusin tämän vasta kun istuin auton takapenkillä ja auto oli jo liikkeellä heittelehtien tien laidalta toiselle. Muistan ajatelleeni, että selviänköhän tästä hengissä. Sen verran oli onni matkassa, että miehet olivat lupsakoita ja auto pysyi joten kuten tiellä.
kaivettiin tunneleita lumikinoksiin.
liftattiin kaverin kanssa humalassa.
humalassa hillittiin aurajoen laitamilla....paljoa ei omisi tarvinnut horjahtaa.
baarista olen usein kulkenut yksin kotiin, kävellen tai pyörällä....ei siinä mielestäni mitään ihmeellistä ole ollut, kukaan ei ole seurannut tai uhkaillut...rauhassa saanut mennä... Tutuksi tullut lehdenjakaja antoi turkkarin aina mukaan :)
Lopetin syömisen. Tämä fitnessvillitys on minulle nuorten kanssa töitä tekevälle siksi kauhistus :( Tiedän liiankin hyvin, mihin se monen kohdalla voi johtaa.
Pyörällä ajettiin kesät talvet ilman kypärää selvin päin ja kännissä ja monesti oli joku kyydissä. Varsin usein oltiin niin kännissä, että muisti meni. Liftattiin tietenkin erittäin paljon.
Kukaan ei meidän porukasta onneksi kuollut vaan meistä tuli isona opettajia, sairaanhoitajia, sossuja ja muita kunnon kansalaisia.
Ajeltiin autoilla, mopoilla, moottorikelkoilla, traktoreilla ja vedettiin perässä pulkkaa, polkuautoja ym. Ratsastin kouluttamattomilla hevosilla liikenteen seassa ilman kypärää, satulaa ym. Pudottua tuli usein. Muutama aivotärähdys, katkennut kylki- ja muita luita. Seikkailtiin joen rannalla. Nämä siis ala-asteikäisenä. Teinijuttuja en viitsi edes miettiä :-). Äitini sanoo, että olen aina ollut täysin itsesuojeluvaistoton ja jos on yrittänyt kieltää niin ei mitään vaikutusta. Nyt jo hirvittää, jos omista lapsista tulee yhtään samanlaisia
Liftasin skinheadien kyytiin ja otin turpaani ärsyttämällä niitä kännissä.... :( Onneksi oli nyrkki, ei puukko!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:43"]
Liftasin skinheadien kyytiin ja otin turpaani ärsyttämällä niitä kännissä.... :( Onneksi oli nyrkki, ei puukko!
[/quote]
...ja lisään vielä tähän, että koulussa ja sukulaisten silmissä olin se "kiva kympin tyttö", kevyttä kaksoiselämää
Mopolla kännissä ajelut, venäjällä tuntemattomien ladapoikien kyytiin ja tietenkin humalassa olin. Nyt aikuisena sitä vasta miettii, että olipa uskaliasta touhua!
Ei nyt mitään kovin uhkarohkeaa.
- roikuttiin linja-auton perässä talvisin taajamassa.
- peräkärryssä moottoriliikennetiellä muutama kilometri kun kaverin isä ajoi (tämä oli aika vastuutonta tältä isältä näin jälkikäteen ajateltuna mutta meillä oli helvetin hauskaa)
- (viritetyllä)mopoilla ja moottorikelkoilla rattikelkan/pulkan vetämiset jne. Ihan railakkasta touhua kun olet pikkupulkalla tai rattikelkalla sellaisen 60kmh vauhdissa.
- minisuksilla, suksilla jne laskettelua vähän mistä tahansa.
- Normaalit koulun ja kauppojen katoille kiipeilyt jne ja sieltä talvella alas hyppimiset lumihankeen
Sitten nämä koltiaistemput jotka eivät olleet itselle vaarallisia/haitallisia mutta muille kylläkin
- pientä nurmialueiden kulotusta. Kavereilla homma lähti kerran käsistä ja palokunta jne tuli paikalle. Tämän jälkeen tämä homma loppui aika lailla kaikilta kun säikähdettiin.
- lumipallojen heittely linja-autoihin. Tämä loppui siihen kun sattui vihainen kuski joka otti meidät kiinni ja uhkasi vetää turpaan jos vielä näkee tapahtuvan.
Kaikkea tyhmää on tullut tehtyä. Luultavasti paljon enemmänkin mutta nuo nyt muistuu mieleen ensimmäisenä.
- mies 30v, elossa ja nykyään rauhallinen konttorirotta
Sytytettiin isoja kiinanpommeja, heitettiin ilmaan ja toinen löi pesismailalla et lentää pommi hienosti. Ajettiin jo ala-asteikäisenä mopolla, yläasteella autolla pienen kunnan metsäautoteitä. Nyysittiin pontikkaa. Liftattiin, usean kymmenen kilometrin päähän Seinäjoelle baariin. Lähdin vieraitten miesten mukaan ajelulle tai jatkoille. Kerran yhden jätkän kanssa käveltiin Sjoen ratapihalle ja löydettiin sieltä veturi, jonka ovi oli auki. Yritettiin saada se liikkeelle! Mut ei lähtenyt.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:16"]
Harrastin seksiä. Ilman ehkäisyä. Myös tuntemattomien kanssa. Ja paljon.
Kerran ajettiin ryyppyillan jälkeen kaverin autolla n. 30km moottoritiellä niin, että sammumispisteessä oleva "kaverini" 20+ painoi kaasua ja istui kuskin puolella, ja minä 15v ohjasin hanttarin puolelta. Ja vauhtia oli ihan vitusti liikaa.
Ja kerran ajettiin mopolla neljä päällä pilkkopimeellä tiellä marraskuun lopussa, ja vastaan tuli taksi joka ei vaihtanut lyhkäsiä. Ojaanhan sitä ajettiin, onneks meitä oli niin paljon ettei mopo kulkenut kovaa. Mustelmilla selvittiin.
[/quote]
Sori ett, tuon tän rotuasian tähän, mut ehkä näiden järkijättöjen pitäiskin kuolla pois ihmiskuntaa pilaamasta.
Mä en kyllä muistaisi tehneeni mitään. En ole juonut alkoholia alaikäisenä, en polttanut tupakkaa, käytin pyöräillessäni kypärää, en hyppinyt, kiipeillyt, riekkunut. Olin kyllä tosi kiltti tyttö, eikä vanhempieni tarvinnut pelätä mitään hulluutuksia. Toisaalta, sain sen myötä myös vapauksia - ulkomaanmatkoja alaikäisenä kaverien kanssa, ei kotiintuloaikoja, lupa kutsua kavereita kotiin, vaikka vanhemmat poissa yms. mitkä olisi luvattomina retkinä joillakuilla saattaneet kääntyä tyhmiksi tempuiksi, joissa olisi voinut kuolla.