Mitä tyhmää itse teit teininä, missä olisit voinut kuolla?
Niin, palautui mieleen pari törttöilyä, missä olisi voinut huonolla tuurilla lähteä henki.
Kerran kännissä kaveriporukalla käytiin rautatiekiskoille makaamaan ja katselemaan tähtiä.. Ei oltu mitenkään itsetuhoisia, se oli vain päähänpisto. Onneksi junaa ei tullut. Tuskin oltaisiin ehditty pois ajoissa.
Toinen kerta oli kun taas kännissä mentiin uimaan yöllä itselleni vieraalle rannalle. Hyppäsin laiturilta pää edellä ja suoraan kiveen. Onneksi osui käsi eikä pää! Selvisin ranteen murtumalla.
Mitäs typerää muut on tehneet?
Niin ja järkevä aikuinen minustakin kasvoi. Ja omien lasteni suhteen erittäin suojelevainen.
Kommentit (138)
Olin kaveripojan viritetyn mopon kyydissä ilman kypärää 13-vuotiaana. Hullua, mitä kaikkea hullus sitä onkaan nuorena ja tyhmänä tehnyt.
Myös saatuani itse mopokortin, pelleilin moponi kanssa jos jonkinmoista. Esim. pilkkopimeällä mutkaisella tiellä sammutin välillä ajovalot hetkeksi tai näpräsin puhelinta yhdellä kädellä ajaen.
Ei varmaan uskoisi, että olen ihan normaali aikuinen ihminen nykyään...
Olin täysi-ikäinen, mutta täysin teini. Kaverin kanssa Sunny Beachilla oikeastaan koko viikko kännissä. Kaikenlaista sattui ja tapahtui, mutta jollain tuurilla pysyimme hengissä.
En jaksanut kiertää raiteita ratapihalla, jossa oli tavarajuna. Menin alta vaikka vähän pelotti ja konnari (?) huusi.
En mitään. Taisin olla tylsä teini.
Ellei lasketa niitä lukuisia iltoja, kun ollaan pyöritty kavereiden kanssa kaatokännissä pitkin kaupunkia. Kerran ollessamme Helsingissä oikaistiin ystäväni kanssa Kaisaniemen puiston läpi aamuyöllä, kun tulimme jostain baarista. Huutelimme pimeässä "heei, tulkaa raiskaamaan jos uskallatte!" sillä olimme saaneet samana iltana kuulla, että Kaisaniemeä kutsutaan myös Raiskauspuistoksi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:46"]Juuri ajattelin, ettei säälitä tällaiset kuolemanjutut paljoa. Darwinismi nimittäin.
[/quote]
Jos ihmisen näkee vain evoluution tuotoksena syntyneenä eliönä jolla ei loppujen lopuksi ole mitään väliä eikä arvokkaana ja ainutkertaisena yksilönä niin tuohan on ihan looginen tapa ajatella. Onneksi kaikki eivät ole darwinisteja.
Joskus kännissä sain "hyvän" idean lähteä ylittämään Länsiväylää, koska en jaksanut kiertää alikulun kautta toiselle puolelle. Olen myös sammunut lumihankeen 30-asteen pakkasilla. Sen lisäksi on tullut lähdettyä baarista vaikka minkälaisten veijareiden matkaan. Yksi muunmuassa esitteli viidakkoveitsi-kokoelmaansa eikä mikään hälytyskello soinut, muuta kuin vasta seuraavana päivänä. Onneks näistä ajoista on viisastuttu. N22
Teininäen tehnyt tyhmää, ei edes neitsyys mennyt. Aikuisena on tullut tehtyä hieman "tyhmyyksiä" mutta se on vaan elämää.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:44"]
Alkoholimyrkytys teininä. Eka alkoholikokeilu omenaviinillä meinasi jäädä viimeiseksi sillä nukahdin pakkaseen. Kaverit kantoivat kotiin.... nykyään olen naimisissa, kolmen äiti, amk-tutkinto ja teen työtä sosiaalipuolella. Ihan hyvä ihminen minusta tuli nuoruuden virheestä huolimatta. Ymmärtämättömyydestä siinä oli kyse.
[/quote]
Ei sinne pakkaseen välttämättä kuole.
Meinasin myös kerran suutuspäissäni lähteä yksistä keskellä metsää pidetyistä mökkibileistä kävellen kotiin, kun ulkona oli jo yö ja ainakin 30 astetta pakkasta. Olin jo menossa kovaa vauhtia (ilman takkia tietty), mutta pari kaveriani sai onneksi estettyä.
Istuin kyydissä, kun juuri kevarikortin saanut kaverini ajoi isokokoisella moottoripyörällä (jota ei välttämättä edes täysin hallinnut kun oli itse suht pienikokoinen). Vauhtia oli yli 200km/h, mulla jaloissa minisortsit...
Laskettiin hyppyrimäen alastulorinnettä vaikka tiedettiin että siellä on vaijeri vastassa. Ja tämä tapahtui vuonna -85 ja ei etelä suomessa...
En lukenut muiden vastauksia, joten sori jos kirjoitan samoja asioita kuin muutkin...
Ajoin pyörällä ilman kypärää... Silloin niitä ei ollut kenelläkään. Lapsena olin auton takapenkillä ilman turvavyötä, kun autossa ei ollut turvavyötä.
Kiipesin talon katolle. Olin kyllä varovainen, mutta jos tikkaat olisivat pettäneet, niin kai siinäkin huonosti olisi voinut käydä.
Ajelin yksin autolla ties missä, eikä ollut kännyköitä jolla hälyttää apua, jos jotain olisi sattunut...
En minä muistaakseni oikeasti mitään vaarallista tehnyt. Olin aika nössö teini, enkä edes maistanut tupakkaa koskaan.
Söin 12-13 vuotiaana silloin tällöin buranaa, banadolia tai asperiinia kouratolkulla kerralla noin 4-7 kpl. Vanhempana kokeilin alkoholia ja tarjottuja lääkkeitä. En edes tiennyt mitä olivat. Olen myös ajanut autoa kännissä.
Mun täytyy myös todeta etten mitään. Mut peloteltiin niin araksi, että en uskaltanut tehdä juuri mitään, harvoin edes lähdin mihinkään muualle kuin harrastuksiin kotoa.
Päätin kokeilla kauanko voin olla veden alla poreammeessa humalassa. En tajunnut olevani tajunnan rajamailla ennen kuin kaverit vetivät pääni ylös.
Tasapainoittelin myöskin erään joen yllä olevan ylikulkusillan kaiteella nuorena useinkin, jos olisin tippunut niin henki olisi mennyt.
Kiivettiin lahoon hyppyrimäkeen Hyvinkäällä.. muutama vuos sitten purettu.
Hyppäsin keinusta. Tulin vähän väärässä asennossa, niin en saanut happea hetkeen.
Bussipysäkillä otettiin bussin puskurista kiinni talvella ja beesattiin sen perässä. Pyörällä heikoilla merenjäillä isolla alueella kun oli ihan sileä...paksummilla jäillä kisaa kuka käy pyörällä lähimpänä kevään sulattamaa avantoa. Mentiin selkeästi humalaisen kyytiin yöllä välille Hanko-Suonenjoki
Mitään sellaista en ole tehnyt jossa olisin mennyt vaaralliseen paikkaan kieltoja uhmaten leikkimään hengellä, kännissä.