*** 3-kuumeilijat viikko 40 ***
Kommentit (84)
Kun me oltiin ostamass n.4kk sitten kakkosella turvaistuinta ja mietittiin sitä Brion, niin meille sanottiin suoraan siis Lastenturvan myyjä, ettei kannata ostaa, sillä Brio ei ole turvaistuin valmistaja. Kehui niiden kärryt ja lelut mutta kyseenalaisti istuimet. Ei sit ostettu sitä. Ehkä siinä voi olla myös hieman perää , perinteisillä istuimien valmistajilla on enemmän kokemusta, testausta jne. Mietin vaan sitä Emmeljungan kaukalo. Tosin en ole ees tiennyt että heilläkin on kaukalo.
Mutta jos tulee Suomeen myyntiin, niin kyllähän täällä myydyt istuimet ovat kaikki hyväksyttyjä ja sillai sit turvallisia. Myös se Brion. Tämä ei siis ollut mikään istuin valmistaja mollaus vaan vaan mitä meille sanottiin.
Mr
Niistä on varoiteltu, listeriaa listeriaa! Joka neljännessä pussissa kuulemma on listerioosi-bakteereita (joista tosin vaan harvoin se listeria kehittyy) joten uhka on ihan " todellinen" .
Mulla on karsea olo. Ei siis raskautta ajatellen vaan muuten vaan sellainen kipeä. Perheessä flunssaa ja ripulia ja mulla joku lievä sekoitus noita sit varmaan :-P
Illalla nukahdin kun nukutin lapsia klo 20 ja heräsin tyytyväisenä joskus 6.30 kun kuopus heräsi. Sit aamul tein raskaustestin, ajattelin että jos vaikka olisinkin hedelmöittynyt pari päivää aikaisemmin mutta täys nega tuli. Eli tuskin mikään raskaushormoni selittää tätä unitautia! Olen vaan niin väsynyt ja tätä on jatkunut jonkin aikaa. Aloitin rautakuurin, monivitamiinit sekä kalaöljyt säännöllisesti jos vaikka auttais tähän, muutenkin tulevaa raskautta ajatellen hyvä.
Syöttehän muuten jo foolihappoa?? WHO suosittelee 3kk ennen raskautumista aloittaa foolihapon syömisen ;-) !
Meillä pinnasänky on varastossa ollut puolisen vuotta ja kuopus 2v5kk nukkuu kerrossängyn alhaalla ja esikoinen 4v10kk ylhäällä.
On muuten helppoa meikäläisenkin elämä (siis tavallaan, jos ei ota huomioon megaitsepäisiä raivolapsia) kun ei tartte syöttää ketään, ei tartte vahtia ettei kukaan nielase mitään jne. mutta kohta sekin ehkä toivottavasti muuttuu :-)
Sintagma kp20/26, dpo8, yk2
ja yksi tyylipuhdas nega jo löytyy ;-)
Piinaviikko lähestyy loppuaan :) On kyllä ihan kamalaa, kun ei voi ajatella muuta kun oireita ja testin tekemistä ;) Mä olen vaan niiiiin malttamaton ihminen! :D Ja mietin että josko jo lauantaina kokeilis onneaan :)
Toivotaan että saat Sintagma vielä plussaa testiin! :) Niinkuin me kaikki ;)
Omassa olossa ei nyt mitään kamalan erikoista. On vaan jotenkin raskautunu olo..heh! ;)
yk3 kp26/29-34 dpo10
heh...taas täällä, ihan kun ei olis muuta tekemistä kuin notkua täällä. Mä olen todellakin jäänyt koukkuun!!!
Sintagma, jospase kuitenkin plussa vielä pamahtaa...niin kauan kun ei ole vuota...eikös vaan!!! Ite tein kuopuksesta 4 nega testiä ja viides vasta plussa!! Tsemppiä!!
Pikkupilu: Mä olen kyllä myös extra malttamaton jokaisessa asiassa ja vrasinkin tässä!!! En myöskään malta odottaa...ja mulla ne piinaviiko/-t vasta edesä...uuuh. Pidän peukkuja!! Käythän heti ilmoittelemassa kun testailet!! Kyllä varmaan nyt teillä on natsannut!!!!
Omatila: ei mitään ihmeellistä vielä, niinkuin ei kait vielä kauheesti pitäiskään.,nyt vaan odotellaan ja toivotan....
MR
Hei vaan!
Tässä on todellakin piinaavat päivät menossa. Meillä toinen yritys menossa. Ovis oli kierron 18.pv (5.9. alkoi kuukautiset) eli dpo(?) on nyt 12. Testasin tänään Aconin 10 -testillä ja siinä ehkä oli hyvin haalea viiva, ehkä... Mitään tuntemuksia ei ole (suuntaan jos toiseen). Ensimmäisessä tuli rinnat kipeiksi, toisesta en muista. En tiedä, kauanko odottelisin, ennen toista testiä.
yk2 kp 30/29-31 dpo 12
Kääk...
Eilen illalla alkoi vuoto, niukkaa se on mutta vuotoa kuitenkin. En haluaisi maalata piruja seinälle mutta samanlaiselta näyttää kun kevätalvella olevassa km:ssä...P.......le!
Toisaalta jos vaikka olisi kiinnittymisvuotoa, esikoisesta sellaista oli mutta muistaakseni oli aivan verta. En nyt millään olisi jaksanut taas tätä rumbaa, mieli on aivan maassa. Ja vaikka kuinka ajattelisinkin että raskaus ei ole varma ennen kuin ultrassa käyn, silti sitä toivoo.
Olin koko illan kärttyinen kuin ammuttu karhu ja perhe kiersi kaukaa, en edes miehelle sanonut kun on ollut niin iloinen ja onnellinen vauvasta.
Huonovointisuus kuitenkin jatkuu ja vadelmien himo...onneksi ne on kotimaisia ja itse keräämiäni, Hui aivan kamalaa tuo listeria juttu.
JB72
rv 6+1
JB72....toivotaan, ettei olisi alkava km...voihan se olla vaan vähän " normaalia " tuhruttelua! Mulle sanottiin neuvolassa, että pieni vuoto voi olla ihan normalia...toivotaan parasta ja puhaltelen paljon vauvaliimaa sinne!!!!!
Tervetuloa uusille!!! Yksi oli ainakin Elisabeth..tilanteesii kuulostaa hyvältä!!Tulehan kertomaan kun tilanne varmistuu suuntaan tai toiseen. Sinne myös vauvaliimaa!!!!
Muille tasapuolisesti tsemppiä yritykseen ja piinaaviiiiiiiiiiin päiviin!!!!
MR yk 4, kp 25/29-39 dpo 4 (??)
Mullakin on joku pakkomielle notkua täällä aina kun on vapaa-aikaa :) Neidit päikkäreillä, joten voi keskittyä 100% vauvakuumeeseen hetkeksi.
Voi sua JB72 *voima hali* Vaikka toivotaan aina sitä parasta, onhan joillain vuotoa normaalinkin raskauden aikana. Jos vuoto ei ole runsastakaan.
Tervetuloa elisabeth1 ja plussatuulia! :)
ON: Tänään jomotellut ja nippaillut alavatsaa. Toivottavasti ei täti kolkuttele ovelle! Vaikka tänään aamulla, kun keräsin lattialta kuopuksen levittämiä kirjoja niin tuli yhtäkkiä sellanen oksennuksen maku suuhun..hyi! Se ovis on tosiaan voinut olla vähän aikaisemminkin, mutten halua testata liian aikaisinkaan joten lasken sen kp16 mukaan.
yk3 kp26/29-34 dpo10
Vielä saa viikon verran ootella, ennen kun tarttee ees ovista alkaa bongailla... Vaikka alan kyllä kohta olla valmis sitäkin testaamaan... Vieläkös Sintagmalla ois niitä testejä myynnissä??? Sähköpostiosoite sulla varmaan vielä onkin...
Eli eikun odotellaan!
Kisu yk3, kp 11/33-38
JB72 ihan tuli sellainen järkyttynyt olo kun tekstisi luin, voi kuinka nyt toivotaan että se olisi jotain ihan normaalia ei-km-liittyvää vuotoa!!!
Kisuli83, en oikein enää noita testejä voi myydä, kun ei ole kovin suurta määrää varastossa... Toivotaan plussia sinne nyt sitten tästä kierrosta!
Tsemppejä kaikille kaikissa tilanteissa ;-)
Mistäs tämä hiljaisuus??
Lähetin just tytön ja miehen matkaan, mies käy työmatkalla heittämässä tytön päiväkotiin (puolipäivähoidossa 3krt/vko) ja me pojun kanssa kotona.
Yritän kerätä energiaa siivoamiseen, kämppä olis sen tarpeessa...
Se on sit dpo 9 eikä mitään kummempia tuntemuksia. Alavatsaa ehkä vähän nippaillut kuten viime kierrossakin kun oli se parin päivän kemiallinen. Jos nyt oliskin raskaana niin toivottavasti pysyis beibi matkassa. Näinä päivinä, dpo 9-11, pitäis ehkä alkaa jotain vähän erikoista tuntumaan, ainakin päätellen edellisistä raskauksista. Ei mitään kummoista, ehkä vähän enemmän bussipahoinvointia tai nälkäpahoinvointia mitä yleensä... Noh, odotellaan! :-)
Tämä on aina niin jännää!!
Meinaan muuten huomenaamuna testata. Dpo 10 ja 10mIU/ml-vahvuiset testit. Ja sunnuntaina ja maanantaina ja tiistaina ja keskiviikkona.....!!
Sintagma kp 21/26 dpo9 yk2 ja kemiallinen raskaus viime kierrossa (haamuplussa 3+5 ja vuoto 4+2)
Huomenta vaan!
Tänään testasin Aconin 10 -testillä. Ja kyllä siihen viiva tuli. Haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta viiva kuitenkin.
Nythän sitä vasta jännittääkin, että pysyykö tämä matkassa. Aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmia eli toivotaan parasta!
yk2 31/28- dpo 13
kääk...
Tasaiseen tahtiin täältä siirtyy porukkaa odotuspuolelle kotiloihin!!! Ihanaa! Ja kyl toi toisten plussaaminen kuitenkin nostaa omiakin toiveita, vaikka mulla tätä ootettavaa on vielä KAUAN! Jotenkin tuntuu, että muuten kyllä viikot juoksee hurjaa vauhtia, mutta sit taas tän vauvaprojektin kannalta ihan kamalan hitaasti!!!
Viikonlopuks riittäs taas ohjelmaa, joten en välttämättä ehi täällä paljon käymään! Mut ensi viikolla sitten viimestään!
Kisu kp12/33-38, yk3
Toivottavasti jo viikon päästä :-) !!
Kierto on minipillereitten jälkeen ollu 33 ja 38 päivää, nyt siis kolmas luomukierto menossa... Ja mulla on aina ollu pitkä kierto, ei varmaan koskaan alle 30 päivää, yleensä tuolla lähempänä 40pv... Eilen illalla, tai oikeestaan viime yönä, olin bongaavinani ovislimat vessareissulla ja nyt nippailee oikeelta puolelta munasarjan kohilta...
Sinäänsä kiva joo, jos tulee lyhyt kierto, mut pupuiltu on viimeks tiistaina ja tänään tuskin ehitään, hyvä jos koko viikonloppuna, joten persiilleen menee sitten tämä kierto... Mä kun oottelin ovista vasta joskus viikon päästä tjsp
Kisu kp12/33-38, yk3
Älä vielä luovuta! Mulla oli ihan samanlainen tilanne tässä kierrossa ja olin ihan varma, että kun kivut ja limat meni, niin ei tärppää. Mut plussasin silti. ;) Koittakaa nyt joku hetki löytää tässä mahd pian silti. ;)
Onnea eliisabethille (en muista enää tarkemmin nimeä)!
Rv 5+0
Onnea elisabeth1!! Pääsitkin sitten melkein suoraan liittymään kotiloihin! :)
Ois kyllä ihanaa jo itsekin päästä sinne puolelle! Siellä sais sitten samojen nimimerkkien kanssa keskustella koko odotusajan, täällä kun tota vaihtuvuutta on ollu aika paljon! ;)
Omaan oloon ei kummempia. Vähän on ollu sellasta menkkamaista jomotusta ja nippaillut alavatsasta. Ja valkkaria on normaalia enemmän kyllä. Toivo korkealla! Mulla on ollut molemmissa raskauksissa aika paljon valkkaria eikä oo muutenkaan ollu kuivat paikat. Sitten taas imettäessä limakalvot on ihan kuivat ja liukkaria on saanut käytää lähestulkoon aina vieläkin vaikka imetyksestä on jonkin aikaa. No nyt ei oo siis sitäkään tarvinnu käyttää! :D
Huomenna ajattelin aamulla testata! Onhan mulla noita testejä kaksi, joten voi sitten toisen säästää myöhemmäksi jos on tarvista, toivottavasti ei. :)
yk3 kp27/29-34 dpo11(?)
tai siis epäilit ovista. Hei tottakai te ehditte miehen kans pupuilemaan! Meilläkin on sellasia tosi nopeita tositoimia esim lukkiudutaan 2 minuutiks saunaan ja antaa miehen " suoriutua" sit nopeesti ja eikun takas hommiin ;-)
Mulla tuli bussissa paha olo 5 minuutin matkalla jeeeee :-) viime kierrossa tää oli just eka oire ja olihan se sit lyhytaikainen plussa... Nyt sit vaan on peukut pystyssä :-)
AIHAlle, jos satut tätä lukemaan, sellaisia terkkusia että älä luovuta vaikka esikoinen on päättänyt lopettaa päiväunet! Mun poika 2v5kk kans päätti tossa vaiheessa ja sain tehdä duunia että jatkui... Mut nyt sammuu ihan totaalisesti vielä päikkäreille melkein joka päivä. Eli what I' m saying on se että sä itse pystyt vaikuttamaan siihen et lopettaako lapsonen päikkärit vai ei :-) Lähde vaikka keskipäivällä vaunuilemaan niin takuuvarmasti rupeaa tyttö nuokkumaan :-) !
Tsempit kaikille :-) :-) jännät päivät!!
dpo9
Ollaan muuten melko samanikäisiä, minä -81
Tilailin neuvola-aikaa ja sain sen jo perjantaille. Saas nähä laittaako täti mut heti diabetes tietille, kun edellisessäkin siihen jouduin.
Mulle kans toi coca-cola alkaa oleen joku jumalten juoma... en tiiä mikä siinä sit on.
Kunnon ruoka tökkii ja samoin kahvi. Ihan outoo kun ei oo viikkoon juonu eikä edes pää oo ollu kipee =0!
Noh saas nähä kuinka nopeesti saan ajan ultraan... mieli kovasti haluaa vauvasta varmuuden!
LASTENTARVIKKEISTA:
Meillä ei oo mitään muuta jäljellä kun kasa vaatteita ja vaunut.. ostettiin kakkoselle Emmaljungan classikit ja niihin ihan rakastunut!!
Toisen värisenä vaan tekis mieli.... ei toi musta oikein nappaa kesäisin ja haalistuu tosi nopeesti. Ajattelin lastentarvikkeesta kysellä saako siihen uutta kuomua hankittua...
Eli meidän ostoslistalla on turvakaukalo ja sänky.
Myytiin kakkosen jälkeen cragon autobaby kavereille.
Kattelin ittekkin sitä emmaljungan turvakaukaloo, mutta taitaa kalliiksi tulla tuo versio jos suomeen yleensäkkään tulee..
piinailijoille hermojen kestämistä=) ja plussasateita (kun sitä tuolla ulkona tuntuu riittävän)
mani rv 6+6