Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** 3-kuumeilijat viikko 40 ***

02.10.2006 |

Jee osaankohan aloittaa pinon ;-)

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille ja nautinnollista odotusaikaa!

Itselläni on systeemit aivan sekaisin kehossa.Puolitoista kuukautta sitten jätin pillerit pois enkä sen jälkeen ole tunnistanut ovista.Olen huolestunut, koska aiemmin olen aina tunnistanut sen valtavista kivuista.Nyt siis huolena on, etten ovuloi ollenkaan.Lisäksi en ollenkaan tiedä, mikä kp on menossa, koska kunnollisia menkkoja ei ole ollut,kp 23 ja 24 oli tuhruvuotoa, muttei edes sidettä tarvinnut.Olen testannut kaksi negaa, joten raskaana en ole.Edellisten lasten kohdalla ei ole ollut mitään tällaisia ongelmia, joten huolestuttaa... :( KP 0n siis joko 36 tai 13...

Mutta zemppiä teille kaikille ja tuokaahan pian hyviä plussauutisia piristykseksi!

Vivian

Vierailija
22/84 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa aikani kuluksi, kun muksut on päikkäreillä :)

Tänään on ollut vähän sellasta kummallista alavatsan jomotusta ja aamulla kun nousin lattialta niin tuntui sellaista repäisykipua. Ja heti sitä ajattelee, että josko ne olis jotain raskauteen liittyvää ;) No valkkaria on kanssa aika paljon, mitä mulla molemmissa raskauksissa riittänyt! En nyt oo ihan varma edes oviksen ajankohdasta, mutta lasken niin että olis ollut viimestään kp16. Limojen ja jomotusten ym mukaan. Tää piinailu on ihan kamalaa, ei vaan voi olla ajattelematta tätä asiaa! Kumma juttu.. :D Toivo on ainakin vielä korkealla raskautumisen suhteen! :)

Mites MinttuRouva???

yk3 kp24/29-34 dpo8(?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PikkuPilun kanssa samoilla päivillä mennään, nyt dpo 8. Sintagmakin näköjään vaan himpun jäljes! =) Koska ajattelitte testata? Luultavasti ite tilaan pari Acon kymppiä huomen ja sit pe aamuna pissin purkkiin. Ei hermo kestä kauempaa.

Tuun kyl TOSI korkeelta ja kovaa, jos ei ilmesty kahta viivaa tästä kierrosta. Oireina nippailua, väsymystä, liian lämmin olo (normisti palelen aina). Jos plussa napsahtaa, ajattelin antaa neuvolan selvittää lasketun ajan, mieluusti voisivat lähettää alkuraskauden ultraan. =) Menkat ollu viimex heinäkuus ja 8.9. km (tai tm) rv 5+5. En aio kertoa bonganneeni oviksen, pakkohan niiden on jotenkin selvittää la. Kieroko? Jep, kuin korkkiruuvi!! =)

gigi täpinöissään

yk3, dpo8

Vierailija
24/84 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigi kyseli testaamisesta.. Itse ajattelin alunperin sinnitellä ainakin maanantaihin, mutta voi olla että sunnuntaikin olisi hyvä päivä :) Aika aikaisin gigi uskallat testata ;) Mulla on pari Clearbluen " testaa jopa kolme päivää aikaisemmin" +/- testiä kaapissa, jotka jäi viime kierrossa käyttämättä. Jännä juttu, että clearbluen englanninkielisillä sivuilla sama testi on " testaa jopa 5 päivää aikaisemmin" :) Kyllähän ne prosenttiluvut tippuu.. En mistään nyt löytänyt että kuinka herkkä tuo loppujen lopuksi on, onko jolloin tietoa?

Meilläpäin on muuten juuri muuttunut neuvoloissa silleen, että sama hoitaja on raskausajasta lapsen koulun alkamiseen saakka. Ja tietysti kaikilla lapsilla sama. Hoitaja vaihtui samalla, eikä olla oltu kuopuksen kanssa vielä tällä uudella. Mietiskelin vaan, että toivottavasti on kiva hoitaja, kun sitä saa sitten katsella. Perhekeskeisempään suuntaan menossa tai jotain.. Onko muualla tällä tavalla?

Vierailija
25/84 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan ajallaan, nyt siis kp 1/28...höh ei muuta kuin uuteen kiertoon. Haamut oli tosiaan haamuja...ClearBluen siniset ohuet pystyviivat taisivat olla testille ominaista (varsinkin jos kurkkii niitä roskiksessa jo olleita, hih...sen siitä sitten saa)

Ovistikkuja pitäisi tilailla lisää. Plussailu onnea muille!

Vierailija
26/84 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!!

Tutti: No, höh, että täti tuli!!! Toivon, että tajuaa pysyä poissa ensi kierrossa...tai siis tässä kierrossa!!! Tsemppiä!!!

Pikkupilu ja gigi (olikos se näin...) ja Sintagma... teillä tosiaan alkaa olla kuumeiset paikat!!! Koittakaa jaksaa piinailla!!!!!

Itelläni su eli kp 21 oli tikkuplussa siis ovis...mutta luulen, että oli eilen tai sit vasta tänään.... Nyt tarvitsisin teiltä hieman valaistusta....ja neuvoja... Elikkäs laskenko sen " dop" (vai mikäs se oli) siitä seuraavasta päivästä kun sain plussan ovis testiin eli jo nyt on menossa kp 23 ja jo sov testi näytti ovista kp 21 niin onko se " dop" nyt 2 ?? Tänään edelleen vähän kourinut selkää ja mahaa ja rinnat vähän aristaa (sitä ollut nyt aiemminkin) mutta luulis, että se ovis olis jo ollut.... koska testistä jo reippaasti yli 50 tuntii...

Mr

Vierailija
27/84 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Tutille tädin saapumisesta ja onnea uuteen kiertoon!

Kiva kuulla sinusta taas MinttuRouva, hyvä että sait sittenkin sen oviksen bongattua vaikka tulikin vissiin oletettua myöhemmin.

Sain netistä kaivettua vihdoin, että se Clearblue +/-testi on herkkydeltään 25. Kuinka aikaisin sillä siis pitäisi saada tulosta aikaiseksi?

Vierailija
28/84 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon joka raskaudessa " vannonu" apteekin omaan testiin. Ekasta sain roskisplussan dpo 9, tokasta raskaudesta älysin vasta 4+0 tehdä testin ja selvä viiva siit tuli. Mut nyt siis oon testannu haamujen haamun dpo 10 (purin testin, jotta näin, että toinenkin viiva siellä on.) Ja nyt eilen sit tuli selkeä viiva, vaikka itseasiassa tänäänhän siitä oviksesta on 14pv. (Sekoilin eilen päivissäni urakalla... x) )

Siis viime torstaina tein acon10:llä aamu pissasta edelleen käytännössä negan (siis hyvällä mielikuvituksella olin aika ajoin siinä jotain näkevinäni) vaikka seuraavana päivänä oli selvempi haamujen haamu apteekin omassa. (Eikä ollu ees yöpissa)

Ts. oman kokemukseni mukaan ne haamut näkyy parhaiten apteekin omalla jos on näkyäkseen. ;)

Mites ne kolmannen odottajat jotka on jo plussannu; tiesittekö jo kokemuksesta koska tärppi kävi? Itse väitän tienneeni, mut eipä niit yrityskiertoja ehtiny tulla oikein... Mut suussa oli sellainen maku, että tiesin mitä testi näyttää. Entä tuntuuko kolmas raskaus yhdestä muiden joukossa vai onko kaikki toisin kuin edellisissä? Mulla ainakin tuntuu kuin ois melkein taas esikoista odottamassa, kaikki on uutta ja jännää ja jaksaa intoilla.

Vierailija
29/84 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan vielä.

täti näytti päätänsä. eli tulin töistä ja kävin vessasn ja paperiin tuli vaaleanpunaista valkkaria eli täti sieltä tulossa.

meillä tilanne se että seuraavaan kuuhun mitä luultavammin ei siirrytä kun eduskunta saa päättää pystymmekö jatkamaan vauva yrityksiä klinikalla :( ja ensi perjantaina on äänestys, jossa se luultavasti kielletään. eli miellä edessä uuden tavan valinta, viroon meno tai sitten kotikonstit.

nyt siirryn taka alalle.

Vierailija
30/84 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testeistä oli juttua: Minä sain taas plussan Clearbluella aiemmin kuin Acon10:llä, outoa kun Acon pitäisi olla se herkempi.

ON: Tähän mennessä raskaus etenee niinkuin aiemmatkin, eli ei vielä oireita. Sitten vähän myöhemässä vaiheessa mulla pojan ja tytön odotuksessa ollut kyllä aika paljon eroa. Jännä nähdä, muistuttaako tämä kerta nyt sitten jompaa kumpaa aiemmista ja voiko siitä sitten tosiaan päätellä sukupuolen.

Tänään: oli aika kauhea päivä. Mulla oli aamusta alkaen lievää huimausta ja päänsärkyä. Yllättäen sitten olo paheni niin että en nähnyt enää kunnolla. Töitä en sitten pytynyt tekemään, kun tarkka näkö olisi siinä ollut tarpeen. Työkaverit sitten potkivat minut lääkärille, jossa todettiin, että todennäk. mulla on niin paha jännitysniska, että oireet tulee sieltä. Varmaan raskaudellakin voi olla osuutta asiaan. Työkaverit oli niin huolissaan minusta, että oli " pakko" kertoa raskaudesta. Huokaus... en olisi vielä tahtonut kertoa, mutta tuntui niin epäreilulta kun toiset suunnilleen ajatteli että teen kuolemaa. No, nyt olo on jo aika hyvä. Huomenna on onneksi vapaapäivä. Hierojalle suuntaan!

Mies tuolla huokailee netti-innokkuuttani ja lähettää teille terveisiä, hih!! Taidan mennä!

T: Uteriina rv 4+3

Vierailija
31/84 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin testailla maanantaina kun on dpo 12. Tai ehkä aiemminkin, noita testejä kun tuolla on ja ne on 10-vahvuisia...

Huomiseen, menen nukkumaan!!

Sintagma dpo 6

Vierailija
32/84 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en tiiä onko niin kovasti piinailtavaa kun puputtelut eivät oikein osuneet oviksen tienoille!

Ärsyttää kun oltiin miehen kans sovittu että otettais aamulla silloin viikko sitten pienet nopeat aamusessiot mutta riideltiin eikä kumpaakaan huvittanut ja tietysti ovistuntemukset ja limat ilmestyivät kahden tunnin päästä...

Ainakaan mitään tuntemuksia ei ole eikä kiinnittymisvuotoakaan ole näkynyt... Jaahas ihan varmuuden vuoksi vois laskea seuraavan kierron lasketun ajan jos ei tästä tärppäis... Se olis varmaan jotain 17.7... Voi ei siitä tulis todennäköisimmin leijona ja leijonat on hankalia!! (olen itse sellainen ja hankala) :-P Ja ehkä me saatais jopa sama syntymäpäivä vauvan kanssa...

Pitäisköhän ehkä skipata yksi kierto (siis ei tuon horoskoopin takia! vaan siksi että ollaan lähdössä uuden vuoden jälkeen matkalle).

No mut ei vielä luovuteta! Eihän sitä koskaan tiedä!

Hyvää keskiviikkopäivää kaikille :-)

Sintagma kp 19/26, dpo 7, yk 2

Vierailija
33/84 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä kuvotus iski aamulla. Ajelin töihin ja yhtäkkiä alko heikottaan ja öklöttään. Kesti tunnin verran, sit onnex helpotti. Mikähän pöpö nyt on tuloillaan? Eihän aamupahoinvointi sentään ala ennenkuin edes tietää olevansa raskaana!? =)

Gallup: Onko turvakaukalo vielä tallessa vai meneekö uuden hankkimisex? Me myytiin oma jo yli 3v sit, nyt oon katellu jo uusia...varmuuden vuoksi. Pitää ajatella positiivisesti! =)

Gracon Autobaby kiinnostais, samoin Emmaljungan uutuus, en kyl tiedä tuleeko edes myyntiin tänne ja koska tulee jos tulee. Löytyy Emmaljungan sivuilta, ois isofix kiinnikejalustat ym. Saattaapi tosin olla aika arvokas.

Vaunut tulis oleen Emmaljunga Duo Edget, värinä ehkä kuitenkin Racing red, alkuperäisen Jungle Limen sijaan. Näin se mieli muuttuu!

Kiva näitä on pähkäillä, vaikka välillä tuntee itsensä tosi toopex, sais nyt ensin sen plussan!! =)

gigi piinaa dpo 9

Vierailija
34/84 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigi: Eihän se nyt ole yhtään hölmöä miettiä valmiiksi kaukaloita ja vaunuja ym ;) Meillä on Gracon kaukalo ilman jalustaa ja se saa vielä kelvata (luultavasti), ostettiin vähän aikaa sitten vähänkäytetyt gracon peräkkäin istuttavat tuplarattaat, joten se käy myös niihin. Esikoinen pomppii kaupassa, joten ostetiin tuplarattaat (yhden istuttavat gracotkin on), mutta myös tulevaisuutta ajatellen ;) Ja me tarvitaan myös kunnon tuplat jos kolmas tulee. Oon miettinyt Oraa, on kaikkein kapein (74cm) ja ihan hintalaatusuhde kohdallaan.

Omassa olossa ei kummepia tai kai niitä oireita voisi keksiä vaikka kuinka ;)

yk3 kp25/29-34 dpo9

Vierailija
35/84 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi öklöttämään joskus dpo 10 tienoilla, sellaisia ällötys-oksetus-piikkejä jotka kesti jonkin aikaa ja parhaiten niihin auttoi RUOKA :-) tai ainakin suklaapatukka ja pillimehu ettei nyt liian terveelliseks mene tämä elämä ;-) !

KAUKALOISTA JA VAUNUISTA.............

Meillä on britax rock-a-tot mutta se on jotain 5-6 vuotta vanha joten ajattelin että varmaan ostetaan uusi tälle tulokkaalle. Tai sitten ei. Meillä kun ei ole autoa ja ajellaan tosi satunnaisesti, ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa.

Vaunuista, meillä on ORA astro vm 2003, kuomuratas joka ostettiin esikoiselle kun hän oli reilun vuoden vanha. Tokalla meni vaununa kun ostettiin koppa ja on vielä niin hyvässä kunnossa eikä mitenkään vanhanaikaisen näköinen, että saa tällä toivottavasti-mahdollisella-tulevalla pikkukolmosellakin mennä :-) Seisomalautakin löytyy kakkoselle, hän on joka tapauksessa yli 3v kun kolmonen syntyy jos syntyy toivottavasti syntyy ;-) ;-) ;-) .

Mulla siis dpo 7 eikä minkäänlaisia oireita ja yritän suhtautua kylmäpäisesti tähän hommaan :-)

Plussia kaikille haluaville ;-) ;-) (niitähän riittää!!)

Vierailija
36/84 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka voisihan sitä raskautuakin ensiksi....

Meillä on nyt sellaiset Emmaljungan olisko ne sit niinkuin kuomurattaiden nimellä ja jotain 5vuotta vanhat Ec-1:set joissa sisaristuin. Ja sitten Oran yhdistelmäkärryt seisomatelineellä ja sitten matkarattaat. Ajattelin , että niillä parjätään....Jos nyt tärppää tulee keskimmäisen ja vauvan ikäeroksi 1v 7kk. Ei kuitenkaan kävellä älyttömän pitkiä matkoja, joten pitäisi onnistua. Ainaskin on toiminut ihan hyvin nyt kun ikäero oli se 1v 9kk(melkein 10kk). Meillä kuitenkin puistot lähellä ja oma piha, joten ulkoillaan paljon lähellä. Esikoinen kävelee nytkin jo aikamoisia matkoja...mutta ei tosin suosiolla...pitää aina valita kärryt sen mukaan jos haluaa, että hän kävelee...heh..heh..

Turvaistuin ostettiin siis se kaukalo kuopukselle, joten se on hyvä on Britaxin safty..jotain. Oikeesti ei hirveesti tarvittais mitään...paitsi olen miettinyt, että jos nyt heti tärppää joudummekohan hankkii toisen pinnasängyn vähäksi aikaa....

Mr

Vierailija
37/84 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori öklö jutut, mutta ei voi erehtyä mikä on tapahtumassa kun suorastaan hukun ovislimoihin... Käskin eilen jo miehen pysyä kaukana, mutta se kuulemma saa haluamaan vaan lisää! Pirun miehet! Ei vaan taidan antautua ja katsoa miten käy. Vähän kuin lottoisi, hih.

Jaa voisin minäkin vastata tähän kyselyyn. Turvakaukalo myyty jo aikapäivää sitten ja kaikki muukin vauvakama, kun olin toisesta niin järkyttynyt, että vannoin vauvavastaisuuden nimeen. No kummasti mieli muuttuu. Olen nähnyt täällä ihania kaukalo-vaunu viritelmiä ja kun ei ole lunta ongelmana niin ei tarvi miettiä ilmapyöriä yms. Sitten täällä on pop laittaa vauva ekaksi pariksi kuukaudeksi nukkumaan semmoiseen koriin, jossa jalat(Moses). Semmosta olen ihaillut jo pitempään. Ja voi näitä vauvanvaatteita, käykää huvikseen kattoo www.mothercare.co.uk, se on mun lempi kauppa:)

Lumituuli

Vierailija
38/84 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan-täti soitti ja ilmoitti ajan alkuraskauden ultraan, siihen on vielä parisen viikkoa aikaa. Ehkä sitä jaksaa, pahoinvointi kun antaisi ymmärtää että todellakin olen raskaana, lisäksi coca-colaa tekisi koko ajan mieli samoin jäisiä vadelmia, olen onneksi pystynyt hillitsemään itseni ja syönyt vain noita vadelmia =)

Gallup; Meillä on myyty kaikki vauvoihin liittyvät tavarat, pinnasänky vain on jäljellä sekin lainassa kaverilla. Mies sanoi että hän ostaa sellaiset vaunut että oksat pois, (meillä kun kaveripiirissä on aikamoinen kilpavarustelu lastentarvikkeissa). No luultavammin päädyn Emmaljungan yhdistelmiin, esikoinen ja kakkonen niissä lykittiin ja nukutettiin. Olen enemmän perinteisten juttujen kannalla, onhan sitä vaikka mitä hienoja kolmipyöräisiä ja vauhdissa käännettäviä aisoja. Mutta ne on minusta liian teknisiä ja avaruus ajan juttua =) Katsotaan mitä aika tuo tullessaan, kaikki nuo tulee kyllä hankinta listalle sitten ensi vuoden puolella. Mies saa ostaa turvakaukalon se on sen juttu...hän hoitaa kaikki " autoihin" liittyvät asiat meidän perheessä ;)

Ajattelin täällä roikkua sinne ultraan asti, aikaisemmin en uskalla odottajiin siirtyä joten älkää häiriintykö vaikka täällä kirjoittelenkin.

JB72

rv 6

Vierailija
39/84 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta kierrosta aloitellaan, kuullostellaan koska ovis olis. Jospas nyt vihdoinkin olis meidänkin vuoro. Tuntuu et kaverit ympärillä plussailevat mutta meillä vaan täti vierailee..... No ei auta ku yrittää.

Vierailija
40/84 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä malta pysyä pois...

Pinoa lukemalla tällainen " vanhempikin" oppii uutta. Ajattelin, että vois opetella pongaamaan ovista ennen oikeaa yritystä. Siitä voisi olla apua kun poikien jälkeen olisi mukava saada vielä tyttökin (kumpi vaan olisi tietysti tervetullut). Testailemaan tuskin kuitenkaan alan.

Gigi: Vauvan tarvikkeista kyselit... Meillä on kaikki mahdollinen tallella. Yhdistelmärattaat ja pinnasänky käytössä. Turvakaukalo ja kasa vaatteita varastossa. Äitiyspakkauksen otin vain esikoiselle ja toisenkin avustusrahat menivät kyllä esikoisen hankintoihin. Tuplarattaatkin ovat talessa. Niille ei kyllä tule olemaan käyttöä kun ikäeroa tulee vähintään 2,5 vuotta. Seisomalauta on jo nyt hyväksi havaittu =). Niin ja äitiysvaatteitakin löytyy, jopa oman äidin sammarit.

yk0 kp11/26-29 olikohan oikein?