Nimi Minessan siskolle
Hei! Etsiskelen nimeä meidän toiselle tyttärelle. Isosiskonsa on Minessa Sofia, ja toiselle tytölle olisi etsinnässä samantapainen (ei liian) nimi.
Ehdotuksia on tällä hetkellä muutama, tykkäämme mieheni kanssa molemmat nimestä Mea/Meea, mutta tätäkin enemmän pidän Mionasta, mieheni taas ei.
Eli hakusessa M-alkava tytön nimi tai muu Minessan kanssa sointuva, ei mikään täysin tavallinen Martta tms. ja myöskin toinen nimi hakusessa!
Kiitos paljon jos ehdotat!
Kommentit (171)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:19"]Moai
[/quote]
En pidä, samoin Mellasta en oikein tykkää. Minette-nimessä en tykkää tuosta -tte lopusta. Sinesta Mariassa taas on jotain liikaa. Kiitos näistä ehdotuksista!
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:19"]Moai [/quote] En pidä, samoin Mellasta en oikein tykkää. Minette-nimessä en tykkää tuosta -tte lopusta. Sinesta Mariassa taas on jotain liikaa. Kiitos näistä ehdotuksista!
[/quote]
No se se nyt vielä olisi puuttunut että nimeätte lapsenne Pääsiäissaaren kivipatsaaksi...
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:25"]Mila Odelia olis tosi nätti!
[/quote]
Tuo Odelia/Adelia nimi alkoi kiehtomaan! Mies tulossa kotiin, nyt jännätään mitä mieltä on näistä mun lemppareista :D Kiitos sinulle!
Minka Odessa, tää on niin nätti, erikoinen mutta kuitenkin hyvin asiallinen ja sopii suomalaiseen suuhun. Mila on mielestäni vähän lyhyt, tönkkö? Onnea nimen valintaan!
Mea ei ole "vain" mitään kirjaimia peräkkäin, kuten joku väitti. Se on latinaa ja tarkoittaa minun. Kuten Mia italiassa.
Vaikea valita Milan ja Minkan välillä. Ehkä kannattaa katsoa, kummalta tyttö näyttää enemmän.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:37"]Minka Odessa, tää on niin nätti, erikoinen mutta kuitenkin hyvin asiallinen ja sopii suomalaiseen suuhun. Mila on mielestäni vähän lyhyt, tönkkö? Onnea nimen valintaan!
[/quote]
Suuret kiitokset mielipiteestäsi! Mies saapui kotiin ja tykkää hurjasti molemmista nimistä. Odessa hänenkin mielestään parempi kuin Adessa. Nyt enää pitäisi päättää kumman nimen meidän neiti saa <3 Ristiäiset siis ensi viikon lauantaina, vielä on aikaa miettiä ;)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:38"]Mea ei ole "vain" mitään kirjaimia peräkkäin, kuten joku väitti. Se on latinaa ja tarkoittaa minun. Kuten Mia italiassa.
Vaikea valita Milan ja Minkan välillä. Ehkä kannattaa katsoa, kummalta tyttö näyttää enemmän.
[/quote]
Olen samaa mieltä, Mea on kaunis nimi! Tuosta merkityksestä en tiennytkään. Meidän peikkotukkainen tyttö voisi mielestäni olla kumpi vaan, nyt mietitään näiden kahden nimen välillä. Kiitos viestistäsi :)
Kyllä nyt ensiviikolla jossain kodissa menee somemana katosta läpi.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:38"]Mea ei ole "vain" mitään kirjaimia peräkkäin, kuten joku väitti. Se on latinaa ja tarkoittaa minun. Kuten Mia italiassa.
[/quote]
öö, asutaanko me latinankielisessä maassa? Mä asun ainakin Suomessa ja äidinkieli on suomi, niinpä vertaan esim. Esitettyjä nimiä suomeen. Mea on kirjainkasa. Ja lopun elämän "yhdellä vai kahdella eellä" vastailua.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:45"]Kyllä nyt  ensiviikolla jossain kodissa menee somemana katosta läpi.
[/quote]
mitä pahaa somettamisessa on? itsekkin olen lasten nukkuessa koneella, varmasti ap myös. tuskinpa hän konettaa laittaisi lasten etusijalle.
Minäkin valitsisin Minkan, koska Milasta tulee mieleen, ettei vanhemmilla ollut varaa ostaa toisen lapsen nimeen kirjaimia ;) Minka on reipas nimi. Ei Milassakaan ole moittimista. On Milanan lyhennys.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:45"]Kyllä nyt  ensiviikolla jossain kodissa menee somemana katosta läpi.
[/quote]
mitä pahaa somettamisessa on? itsekkin olen lasten nukkuessa koneella, varmasti ap myös. tuskinpa hän konettaa laittaisi lasten etusijalle.
[/quote]
Tosiaan lapset päiväunilla, ja silloin minä sometan, kyllä meillä äideillä saa olla omaa aikaa :)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:10"]Minka Adessa
Minka Odessa
Mila Adessa
Mila Odessa
Mea Adessa
Mea Odessa
Mikä näistä on mielestänne paras yhdistelmä? :) Toiseksi nimeksi Odessa tai Adessa, sanoi mies mitä sanoi ;)
[/quote]
Mea on typerä nimi, vain kirjaimia. Tavu. Kuulostaa joltain määkäisyltä...
Jos etunimi loppuu a:han ja toka nimi alkaa aalla, niitä ei erota äänteellisesti. Minkaa Dessa. Eli toinen nimi Odessa.
Odessa siksikin, että on Sofian kanssa kaupunkeja.
Minka Odessa tai Mila Odessa.
[/quote]
Kiitos sinulle mielipiteestä! Itse pidän Mea nimestä, kun se lausutaan Meea, mutta Minka ja Mila vievät kyllä voiton.
Totta, Odessahan on kaupunki. Ja hieman erikoisempi. Ja totta sekin, että jos etunimi päättyy samaan vokaaliin jolla toinen nimi alkaa, saattaa tulla lausumisongelmia :D
Minka/Mila Odessa siis tämän hetken suosikki, mitäs muut on mieltä?