Nimi Minessan siskolle
Hei! Etsiskelen nimeä meidän toiselle tyttärelle. Isosiskonsa on Minessa Sofia, ja toiselle tytölle olisi etsinnässä samantapainen (ei liian) nimi.
Ehdotuksia on tällä hetkellä muutama, tykkäämme mieheni kanssa molemmat nimestä Mea/Meea, mutta tätäkin enemmän pidän Mionasta, mieheni taas ei.
Eli hakusessa M-alkava tytön nimi tai muu Minessan kanssa sointuva, ei mikään täysin tavallinen Martta tms. ja myöskin toinen nimi hakusessa!
Kiitos paljon jos ehdotat!
Kommentit (171)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:50"]Minäkin valitsisin Minkan, koska Milasta tulee mieleen, ettei vanhemmilla ollut varaa ostaa toisen lapsen nimeen kirjaimia ;) Minka on reipas nimi. Ei Milassakaan ole moittimista. On Milanan lyhennys.
[/quote]
Kiitos mielipiteestä! Alan olla vahvasti Minkan kannalla, kävisi paremmin Minessan kanssa :)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:38"]Mea ei ole "vain" mitään kirjaimia peräkkäin, kuten joku väitti. Se on latinaa ja tarkoittaa minun. Kuten Mia italiassa.
Vaikea valita Milan ja Minkan välillä. Ehkä kannattaa katsoa, kummalta tyttö näyttää enemmän.
[/quote]
öö, asutaanko me latinankielisessä maassa? Mä asun ainakin Suomessa ja äidinkieli on suomi, niinpä vertaan esim. Esitettyjä nimiä suomeen. Mea on kirjainkasa. Ja lopun elämän "yhdellä vai kahdella eellä" vastailua.
[/quote]
Emme asu, kun latinaa ei enää puhuta missään. Monen nimen takana on jokin tarina tai selitys, joka voi olla kiinnostava tai kuulua ihan yleissivistykseen.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:54"]
Moonis olisi ihana nimi.
[/quote]
Voisko tosta päätellä että kuukuppi-tyyppi sit ku moonikset alkaa.
Mites Monessa, Monissa tai Manissa.
Jos vois olla muu kuin m-alkuinen, niin ehdottaisin Jadessaa, vaikka se onkin tosi yleinen ja vähän kulunut jo
Mimosa, Meeri, Meritähti, Milka.
Monessa Minkelo
Minessa Monkelo
Mä niin toivoin, että tuollaiset nimet olisi jo menneet pois muodista...
Mutta jos tuolle linjalle lähdetään, ehdotan seuraavia:
Jadessa
Vanessa
Odessa
Melissa
Tai hei miten olisi Menossa? :D
Linessa
Ja vanhempana sitten Lidliin töihin :)
Nitannu, Nuleana, Netasse, Nellinna
Mätileine.