Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Kissanainen87 on mies joka tylsyyttään kirjottelee tänne ja kyselee tyhmiä.
Ajattelin tulla teitä moikkaan tänne :) paljon on tullu uutta porukkaa ja paljon on plussanneita :) oon taustalla välillä lukenu teidän juttuja ja pitäny peukkuja että plussat paukkuu :) mulla on huomenna alkuraskauden ultra ja jännittää ihan hirveesti. Ei tiedä miten päin olis. Ja pahoinvointi on ollu ny jo jonkun aikaa aamusta iltaan ja oksentaakin on saanu. Toivon että kaikki on hyvin kun edellinen meni kesken :/
MONSUL sun oireet kuulostaa lupaavilta :) jos oli kiinnittymis vuotoa mitä sulla on tullu. Peukut pystyy :)
Ja plussa tuulia kaikille :) <3
Nanninen, viesti oli sinulle. Jos asiaa ajattelee liikaa, se vaikuttaa myös ruumiillisesti.
Kuulostaa, tai sit vaan tuntuu siltä että plussia on nyt sadellut ihan kivasti! :) Jospa minäkin pian... mulla ei oo oikeen kerrottavaa, kierto vasta aluillaan. Tosin flunssa vaivaa, poskiontelotulehdus ja antibiootit. Pyh. Töissäkin pitäs jaksaa olla, ei lääkäri edes kysynyt jalsanko olla töissä. Ja työkamut vähää ihmettelee eettä olen tartuttamassa heidät flunssaaan. Josspa tropit helpottais nopeasti tukkoisuutta ja oloa.
Minua kiinnostaisi tietää, että oletteko katsoneet ruokavaliotanne tai painoanne yhtään tarkempaan nyt kun vauvaa olette alkaanut yrittää?
Itselläni kurja tilanne, sillä paino noussut yhtäkkisesti loppekeväästä/ alkukesästä 12kg... ja se tuottaa nyt päänvaivaa ja ahistusta. Ja se taaas hidastaa raskautumasta... yritän pudottaa nyt painoa, mutta ei olee viellä onnisstunut. Ja tähän jos raskauden tuomat kilot tulisi päälle niin kyllä tuntisin olon jättiläiseksi ja olo varmaan vaikea. Ylipainoa nyt on, varsinkin tuon lihomisen vuoksi... pyh, pitiki mietttiä taas. Aamu pilattu. Anteeksi läskiangstini :/
Onnea kaikille plussanneille vielä, ja kaikille yrittäville tsemppiä, myös meikääläiselle :)
niinpä harmi, että tänne saa nykyisin kuka vaan kirjoitella anonyymina. :( pitää vaan sivuuttaa nuo asiattomat kommentit. Toisaalta en itsekään osaa oikein kirjautua tällä hetkellä, ku sivusto sekaisin.
Karoliinanen
Se nousi!!! Se nousi!!!!!!
Lämpötila siis!!!! Munasolu on irronnut!!!! Voi mikä ilonpäivä!!!! Lämpötila oli herätessäni 36.7 astetta!!!! Koko aamu on pelkkää hymyä :)
Eihän tuo tärppiä tarkoita mutta toivoa!
Edellisissä kierroissa lämpö ei noussut merkittävästi missään kohdassa.
Munasolu on siis irronnut ja tässä kierrossa on toivoa :)))))
mä olen kyllä nainen mutta vähän avuton!!! mulla kaks lasta mutta niiden kohdalla ei ollut mtn ovulaatiost ym. tein vaan testin ku silloin ei menkkoja kuulunu.. mutta nykyään ovistestit käytössä. Ja niitä en meinaa osata käyttää mutta yritän.. mulla oli aimmin pitempi kierto yli 3vuotta sitten kuin nykyään.. nyt oli 23pv? kait
eli 7/23kp.. olen vain niin TYHMÄ koko hommassa. Sori..pahoittelut!!!
kissanainen87 kirjoitti:
mä olen kyllä nainen mutta vähän avuton!!! mulla kaks lasta mutta niiden kohdalla ei ollut mtn ovulaatiost ym. tein vaan testin ku silloin ei menkkoja kuulunu.. mutta nykyään ovistestit käytössä. Ja niitä en meinaa osata käyttää mutta yritän.. mulla oli aimmin pitempi kierto yli 3vuotta sitten kuin nykyään.. nyt oli 23pv? kait
eli 7/23kp.. olen vain niin TYHMÄ koko hommassa. Sori..pahoittelut!!!
Teitkö sä siis äskettäin raskaustestin vai ovistestin? Vai mitä ihmettä tarkoitit mahdollisella roskishaamulla aikaisemmin?
Aavelääkäri: onnea!! Mäkin hymyilin kun hangon keksi kun lääkäri sano et ovulaatio on tapahtunut.Hassua miten voikaan myötäelää täällä toisten kanssa.
Tänne ei kuulu mitään, viimeinen päivä lämmössä. Menkkojakaan ei ole vielä näkynyt, vaikka eilen oli menkkamaisia kipuja noin tunnin.
nanninen kp 26/24?, dpo15, yk1
Kissanainen, jos sun kierto on 23 päivää niin se on melko lyhyt että voi olla vähän vaikeuksia tulla raskaaksi, toivottavasti ei kuitenkaan.
Teitkö sä nyt positiivisen raskaustestin vaiko ovulaatiotestin?
Jos kierto on 23 päivää pitkä niin suosittelisin aloittamaan ovulaatiotestien tekemisen kp 9. Joka päivä, mieluiten iltapäivällä, samaan aikaan ja virtsaa on pidätettävä ennen testiä neljä tuntia eikä saa juoda kovin paljon sinä aikana.
Mikäli teit raskaustestin aamuvirtsasta, sen pitäisi olla jo selkeä plussa eikä ohuenohut viiru. Jos olet raskaana ja edellisviikkoinen tuhru olikin jotain muuta kuin kuukautiset, niin sinulla on nyt kuukautiset viikon myöhässä ja silloin pitäisi kyllä näkyä myöskin päiväpissasta ihan tavalliset kaksi viivaa, ei haamuja. Normaalitilanteessa siis. Tietenkin on naisia, joilla raskaushormonia erittyy hitaasti ja tuloksen näkyminen voi kestää mutta silloin on vaara myös keskenmenosta ym muista ongelmista, ei ole ihan välttämättä normaali raskaus.
Jos sinulla on taasen teit kp 6 raskaustestin ei siihen pitäisi vielä mitään tulla. Ovulaatio on vasta tulossa eikä heti ovulaation jälkeenkään voi tehdä raskaustestiä. Pitää odottaa n. 10 päivää ovulaatiosta että voi saada hienoisen haamun raskaustestiin.
Ehkä tekemäsi raskaustesti oli viallinen. Tai sitten olet tullut viime kierrosta raskaaksi eikä sinulla ole tänään kp 7 vain kp 30. Ehkä olet raskaana mutta testasit liian laimeasta virtsasta ja sait niin heikon viivan? Normaalitapauksessa viivojen pitäisi olla paksut jos kuukautiset on viikon myöhässä.
Nanninen, kyllä ne kuukautiset voivat myöhästyä vaikka on ollut ovulaatio. Kuukautisvuoto ei vain käynnisty stressin takia.
Mulla oli tässä kuussa paljon stressiä ja stressin aiheita ja mulla ovis varmaan myöhästy ja tuli kp 16, ku viime kierrossa oli kp 13, mutta kummassakin tapauksessa menkat alkoi dpo 14! :) kunpa nanninen plussais!!
Nanninen, Jos sinulla on lyhyt kierto, niin luulen että saatat ovuloida heti kuukautistenkin jälkeen. Minulla kierto 27pv, selkeät ovismerkit oli kp9-10!
Tsemppiä ovis- ja r-plussien metsästykseen :)
Minulla menossa kp 24/27 ja r-testiin tuli jo selkeä plussa! Toivotaan että menkkoja ei kuulu 😂
Kyseltiin vippaskonsteista. Minulla oli käytössä macajauhe 1tl/päivä, foolihappo, vehnänalkioöljy ja mammavitamiinit. Foolihappoa, sinkkiä ja macaa syötin miehelle epäsäännöllisesti. Ja seksiä joka ikinen päivä!
Joku myös kysyi, miten seksi sujuu jos lapsia kotona. Maca lisää halukkuutta, niin pakkoseksiä ei ollut. Pilke silmäkulmassa käytettiin tilanne hyödyksi aina kun lasten silmä vältti, heidän nukkuessa, tai sitten pikkukakkonen pyörimään ja äiti ja isi pesee sillä aikaa pyykkiä ;) Kyllä niitä tilaisuuksia löytyy, jos tahtoa riittää!
BeMyBaby
Minä en myöskään pidä tästä uudesta keskustelusta, että ihan kuka tahansa voi tulla tänne laukomaan järkeviä ja vähemmän järkeviä kommenttejaan ilman kirjautumispakkoa. Olin suunnittelut tekeväni paluun jossain vaiheessa, mutta jää nyt kyllä väliin.
Pikakuulumiset kuitenkin: Ovulaation induktiot eivät minun kohdallani toimi. Clomeilla ei siis ollut vastetta ja kun se vaihdettiin pistoshoitoihin niin sainkin hyperstimulaation, eli kasvattelin sellaisen kolmisenkymmentä follikkelia. Seuraava osoite IVF tammikuussa.
Toivotan onnistumisia jokaiselle, mutta aivan erityisesti rutistuksia ja voimia NooraV:lle. Eihän se tietenkään mukavaa ole että se kummitteleva vuoden rajapyykki on ihan nurkan takana, mutta toivottavasti nyt sitten todellakin pääsisitte kunnon tutkimuksiin ja nopeasti hoitoihin, jos niihin haluatte. Kaikkea hyvää sinulle ystäväni <3
Dimou ya 7/14
Onnea Bemybaby! Mennään näköjään samoissa kiertopäivissä, (itsellä 25/27) ite en tosin uskaltanut enkä kyllä aamulla olisi kerennytkään testiä tehdä. Tyli hyvämieli kun tuli taas uus plussa :). Mies on kun viilipytty kun sille asiasta puhun, antoi luvan testata vasta ens maanantaina jos menkat ei vkl ala, etten pettyisi jos liian aikasin testaan.. Viimeksi sain hailakan plussan päivä ennen menkkojen oletettua alkua, mutta sitten alkoi tiputtelu vuoto joka sitten lopulta päättyi ehkä elämäni kovimpiin menkkakipuihin.. Testaako kukaan mun kanssa lauantaina?
Kiitos sipriina ja kielokukka kannustuksesta :) Sipriinalle tsemppiä ekaan ultraan, se on niistä se "paras" kun näkee vauvan ekaa kertaa 😊 Mulle itselleni ainakin silloin pari vuotta sitten se oli kohokohta, kun tajusi että toi sielä on jo, näyttää ihan ihmiselle 😄 (Olin siis käyny alkuraskauden varhaisultrassa kaksi kertaa, kun en uskonut silloin että voisin olla raskaana)
Eli kissanaisella on menny raskaustesti ja ovistesti sekasin? Vai kierto ja DPO? :D hassuja juttuja kuitenkin tukee koko ajan. Varsinkin jos lapsia on jo ennestään niin luulis tollasten asioiden olevan tuttuja juttuja!!??
Monsul kuulostaa oikein lupaavilta nuo oireesi! :)
Ja taas mä valitan. Mua ärsyttää kun tänne voi kirjoittaa ilman nimimerkkiä!