Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

81/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulurastas, onnea! Ihanaa, kun noin monen yrityskerran jälkeen odotus palkitaan :) Mahtaa olla huimat fiilikset... Onko sulla esikoinen kyseessä vai jo ennestään lapsia?

Kompuroiva hylje, joo noinhan ne lämpötilat taitaa mennä. Kummallista tosiaan. Nyt vaan rentoudut, eipä se mahdollinen alkio sieltä mihinkään katoa, vaikket pariin päivään testailisikaan :)

Tein äsken viimeisen liuskatestini. Tässä kuvaa koko tämän viikon sarjasta. Ajattelin et voi olla kiva niillekin, jotka miettii et missä vaiheessa testailis/vois näkyä. En tiiä huomaatteko te tuossa ekassa testissä mitään, mut mä näin siinä jotain tosi hailakkaa... Mut nyt ei oo enää epäilystä :) Huomenna vielä se digitaalinen, niin uskallan olla henkisestikin raskaana.

http://aijaa.com/IrxYNc

82/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti on Leona viivat vahvistuneet. Itse en ole edelleenkään sortunut testaamaan, nyt on alkamassa dpo 9. Ajattelin testata dpo 12 ekan kerran, silloin olisi vielä 2-3 päivää kiertoa jäljellä. Nyt ei ole juurikaan ehkä ollut oireita, lämpö on ehkä ollut korkeempana ku normaalisti. Oon mittailut unien jälkeen ja ollut 36,5, normaalisti mulla on alhainen lämpö, n. 35,8. Noista lämmöistä en tiiä, miten sen pitäisi muuttua kierron kuluessa tai jos on hedelmöittynyt. Tänään on tuntunut että posket helottaa... Oiskohan se hyvä merkki?

Mies jo kovasti odottaa testin tulosta, ja tänään kaupassa käytiin hiplaamassa pieniä vauvanvaatteita... Ollaan hassuja, mut pidetään jalat maassa. Itse tiedän kyllä pettyväni, jos tulee nega, mutta minkäs sille mahtaa. Toki yrtiän ottaa rennosti, ettei ainakaan stressi häiritsisi ovulaatiota jne...

Semmosta täällä tänä yönä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bembu, vähänkö sullakin alkaa olla jännät paikat. Mä veikkaan, ettet malta odottaa dpo 12:ta! :D Jotenkin tässä jännäysvaiheessa jokainen päivä tuntuu viikolta. Onko sulla vapaata viikonloppuna? Ehkä kannattaa ajoittaa vapaapäivälle testi, niin saa sitten olla rauhassa ajatustensa kanssa, kumpaa se ikinä näyttääkään. Mulla ainakin meni pari yövuoroa ihan muissa maailmoissa... Onneks oli yöt :)

Mä jostain luin et jos on raskaana, niin se lämpö pysyis ovulaation jälkeen ylhäällä. Ei kyllä mitään hajua omista lämmöistä, en oo mitannut kertaakaan. Mut sen muistan, et viikon aikana oon palellu vähän enemmän kuin yleensä. Voi kyllä olla ihan noi viilenevät ilmatkin. Mistäpä näistä tietää. Viime kierrossa mulla oli jäätävä turvotus, hajuaisti tosi herkässä ja muutenkin ihan sellainen olo, et oisin voinut olla raskaana. Enpä ollut. Nyt taas ei melkein mitään oireita... Eli ei niihin kauheesti voi luottaa, mitä nyt muidenkin oireiluja on kuullut.

Mä oon kans paljon katsellut vauvan vaatteita, vaunuja ja kaikkea muutakin tavaraa. Oon kuitenkin päättänyt, että ennen raskautta en osta yhtään mitään. Sit olis jotenkin inhottavaa tietää niiden vaatteiden odottavan, ja vauvaa ei vaan kuuluisi. Muutaman lastenkirjan oon kyllä ostanut, kun oon edullisesti löytänyt. Niitä olis sit voinut antaa lahjaksikin tai lueskella itse (Mauri Kunnasta yms), jos vauvaa ei olisi tullutkaan. Kai sitä jotenkin pelkää omalla innollaan pilaavansa koko jutun. Mut isyyspakkausta varten oon jo keränny linkkejä talteen kaikesta hauskasta. Sellaista vois kyllä alkaa jo ajoissa kerätä, pääsis purkamaan tota hankintaintoa kivalla tavalla :)

84/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, en mäkään oikein usko, että malttaisin :D mut yritän, koska olen ajatellut sen niin, että jos testi on silloin nega, niin en ole raskaana ja voin valmistautua uuteen kiertoon. Mulla on vapaata ma-ke, joten silloin saa sitten rauhassa testailla..tai vapaalle pääsen jo sunnuntaina, ja silloin on tuo dpo 12. Täytyy sit unien jälkeen testata. Jos siinä jotakin viivaa saa kuvaan asti näkymään, niin laitan tänne linkkiä.

Isyyspakkaus on hauska idea! Mitäs meinaat sinne laittaa? 

85/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aatellut laittaa sinne viskiä ja sikarin varpajaisia varten, energiajuomaa, korvatulpat, leffalippuja, kantorepun ja sit jotain kirjoja, jotka liittyy isä-lapsi-juttuihin. Ajattelin tilata ne englanninkielisinä, kun ollaan mietitty myös englannin opettamista jo aikaisessa vaiheessa. Se vois olla sit heidän juttu samoin kuin toi kylpeminen :) Sit varmaan tilaan bodyn omalla tekstillä (sellanen hauska juttu liittyen miehen harrastukseen) ja jotain muuta inside-juttua :) Ehkä myös jotain pientä virikettä yhteisiin kahdenkeskisiin hetkiin.

86/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mulla on tänään kp 8 ja edelleen valuu vuotoa, tummaa kyllä että on varmaan lopussa, toivottavasti? Viime kierto oli 30 päivää, välillä on 29.

Ajattelin aloittaa mittaamaan aamulämpöjä kunhan vuoto loppuu, mittaan alapäästä joten en halua vielä laittaa sinne mitään. Greippimukia olen juonut nyrpistellen joka aamu yhden mukillisen. Ovistestit aloitan myös tässä kierrossa mutta vähän myöhemmin.

t. aaveelääkäri kp 8, ilman ehkäisyä 1/2015 alkaen.

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

87/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greippimukia... Greippimehua olen juonut. Yhden mukillisen xD

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

88/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vielä kaikille plussanneille!

Te jotka juotte greippimehua, millainen on teidän "annostus", onko kyse lasillisesta vai litrasta per päivä? :)

Itse testasin eilen täysin tyylipuhtaan negan eli kuukautisia tässä odottelen, kierrostahan en tiedä mitään kun hormoonikierukka poistettiin vasta neljä viikkoa sitten ja niukan tyhjennysvuodon jälkeen ei ole ollut mitään, ei edes mitään kunnon oireita suuntai tai toiseen. Nyt toivon vaan että ne menkat alkais niin tietäis ainakin vähän paremmin missä mennään

89/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä join greippimehua menkkojen loputtua ovulaatioon saakka lähes joka päivä sellaisen 3-4dl, ja sillä ainakin sain tosi hyvin limat vahvistumaan. Ovulaation jälkeenkin join jotain mehua, jossa oli myös greippiä, mutta en niin aktiivisesti.

90/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti kaikille plussanneille!

91/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Kirjoitin pitkän viestin puhelimella ja liikkeelle lähti vain tuo eka lause! :D Onnea siis plussanneille, ne tuo toivoa itsellekin :) Itsellä aika ahdistunut ja stressaantunut olo.. Kp25 ja oireet on vähentyneet, mutta alamahaa ja -selkää juilii ja häpyluuta välillä sillai vihmoo. Kaamea ummetus myös päällä, joten pelkään kaiken johtuvan siitä... :( En tiedä uskaltaisinko testata jo herkällä testillä huomenna... Pelkään vaan niiiiiiiiiiin kovasti sitä pettymystä... :(

92/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bembu; Valkovuotoa valkkarilla tarkotin :D

ON: Piti sitten vielä tänäänkin testata, kun niitä menkkoja ei näy. Edelleen testi pysyy negatiivisena. Aattelin, että huomenna en testaa, vaan säästän yhen testin ja vasta lauantaina seuraavan kerran, jos menkkoja ei vieläkään näy. Siitä seuraavan kerran testaan ehkä maanantaina, ellei edelleenkään menkkoja näy ja testi pysyy negatiivisena. Yks testi noista halpiksista, netistä tilatuista, olikin jo valmiiks susi. Siinä kohdassa, mihin viivan/viivojen pitäs näkyä, ei ollu semmosta kiiltävää muovia tms. ja oli siitä kohtaa keltanen, eikä valkonen, eikä se toiminu ollenkaan, kun varoilta testasin vaikka niin kummalta näytti. Ei ookkaan enää montaa testiä jäljellä. Tosin kävin vielä varoilta ostamassa paketin PregCheck:kejä :P tänään oon ottanu jo vähän rauhallisemmin tään oottelun, mutta koska tää stressaa ja mietityttää jonkun verran, enkä pysty täysin unohtamaan koko asiaa, aattelin että soitan maanantaina jonnekin ja kysyn että pääsiskö verikokeeseen. En tiedä suostuuvatko laittamaan sellaseen lähetettä julkisella puolella ainakaan, mutta aattelin kokeilla. Sitten jos veritestikin ois negatiivinen, asia ois sillä selvä ja voisin lopettaa stressaamisen ja jäädä oottelemaan niitä menkkoja. 

Flunssamainen olo on tänään ollu voimakkaampi ja jotkut hajut, mm. kissanvessa, pari likasta lautasta tiskipöydällä ym. on "käyny nenään" ja on ällöttäny. Muutenkin kun välillä on ällö olo. Ja lämpö näyttää pysyvän 37-37.1 asteessa. Taidan nyt kuunnella jotain meren kuohunaa ja koittaa rentoutua ja pelata vaikka jotain... sekin vaan vähän stressaa, kun lauantaina on tulossa ihmisiä vähän myöhäsille synttäri-kahveille, enkä saanukkaan yhestä paikasta kakkua enää tähän hätään varattua. Enkä tiedä mitä sitä leipos, ostais tms. kun mies ei tykkää perus täytekakuista yms. (mutta tuommosesta kakusta ois tykänny, millasen oisin tilannu) niin en haluu kauheen isoa/paljoa herkkuja mulle syötäväks vieraiden jäljiltä jättää :P

93/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta greippimehusta vielä. Mie myös join sitä lasin päivässä, sillon kun join :P se kun tais loppua vähän kesken molemmissa kierroissa, mitä sitä otin ja en tainnu alottaakkaan ihan heti kp 1. 

94/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeeksi sitte tulin.

Kurkku kipee, kuumetta ja lisänä virtsatietulehdus.

Kaikki yhtäaikaa...

Maanantaina sitte ootan kuukautisia alkavaksi.

95/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitesti oli samaa mieltä muiden kanssa ja näytti vastauksenkin jo alle puolessa minuutissa. Nyt mut voi lisätä plussanneisiin ja lähden tuonne toukokuisten keskusteluihin. 

Toivotan tosi paljon onnea kaikille yrittäjille, kunpa syyskuu toisi mukanaan monta plussaa! Toivottavasti joku täältä myös pääseen liittymään vielä tuonne toukokuun odottajiin :) 

Tsemiä! Käyn kyllä täällä lukemassa välillä, miten kenelläkin menee. Ennen kaikkea, ottakaa rennosti ja nauttikaa elämästä myös yrityksen aikaan :)

Vierailija
96/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 3.9

Leona (29v) kp 37/35-37 yk 2

Meriemilia kp 35/27 yk 2

Guagua kp 35/29 yk 3

Kompuroiva Hylje (30v) kp 33/29 yk 3

Miuku Mauku (27v) kp 31/35? yk 5

NooraV kp 31/? yk 8

PinkkiDrinkki (35v) kp 30/27-30 yk 8

Laulurastas83 kp 29/29-31 yk 9

Stargazer (31v) kp 28/29 yk 6

Viva kp 28/? yk 1

Supera (20v) kp 27/29 ya 2/14

Pioni1 (28v) kp 26/34 yk 6

Shyvonne (30v) kp 25/29-30 yk 4

Bembu kp 24/30 yk 1

Louisa (27v) kp 22/20-30? yk 5

Uusio Mamma kp 22/26

Dimou (26v) kp 22/? yk 11 (ya 7/14)

Helmuri (30v) kp 21/24 yk 6

Candyk kp 20/27-28 yk 3

Dreamer15 (28v) kp 20/29-31 yk 4

Rinse (25v) kp 17/29 yk 1

TikiTiki (26v) kp 15/27-29 yk 12

Ninnu (25v) Kp 15/28-30 yk 2

Piivi (27v) kp 14/25-33 yk 3

Starling (41v) kp 14/33? yk 1 (km 07/15, ya 01/15)

Mia94 (21v) kp 12/28 yk 3 

Hiutaleinen (27v) kp 12/28 yk 2

Sipriina kp 12/29-31 yk 5

Kevättähti kp 11/~28 yk3

Muffeli (29v) kp 9/28-33 yk 4

EICH (31v) kp 8/26-29 ya 6/2013 (kkm 2/2015)

Nuuskiksentytär kp 8/28-32 yk 7

Taifuuni kp 8/29 yk 6

Aaveelääkäri kp 8/29-30 ya 1/15

Lumilla kp 6/25-27 yk 11

Melissa83 (31v) kp 6/29 yk 2

Unikeonsuru (30v) kp 5/32 yk 3 (1 keskenmeno)

muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Minniminni (22v), Hulina (28v), Kissanainen87, Jannuli85, Konttri (33v), Stardust (22v), Heta87, Myya (29v), Annuska (20v), Tuulahdus (22v), Tiinu89

Tammikuussa 9 plussaa

Helmikuussa 12 plussaa

Maaliskuussa 13 plussaa

Huhtikuussa 5 plussaa

Toukokuussa 4 plussaa

KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)

Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1

HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)

Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1

ELOKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)

Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5, Norappi yk 5 

Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!

Vierailija
97/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en ole nyt ketään vielä noihin plussanneisiin lisännyt, Leonalla oli ainakin toive ettei vielä lisättäisi ja Miuku Miukullakin on kierto vielä vajaa, mutta mites Laulurastas, joko sut saa plussanneisiin laittaa? :)

Ilmotan jo nyt että en päivitä viikonlopun aikana, ken haluaa niin saa hommaa tehdä.

98/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just ehdinkin ennen sun kommenttia kirjoittaa, et mut saa jo lisätä :)

Vierailija
99/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille! (:

Hih eipä me sitte maltetukaan mennä kuin eka kierto ilman ovistestejä. Nyt on siis testailut menossa, saa sitten nähdä, että saako oviksen napattua testillä :) Mutta ihmettelin kyllä noita testien ohjeita. Niissä sanottiin, että jos testi näyttää positiivista, niin silloin ovulaatio tapahtuu todennäköisesti 24-48 tunnin sisällä, joten yhdyntä pitäisi ajoittaa tuolle välille eli ei ennen 24 tuntia, mutta alle 48 tunnin päästä. Mutta minä oon ainaki ollu siinä käsityksessä, että petipuuhat pitäs mielellään tapahtua ennen ovulaatiota (eli esim. heti kun testi näyttää plussaa) eikä vasta silloin kun ovulaatio tapahtuu. Eli onko noissa ohjeissa jotain häikkää vai mitä en nyt tajua? Auttakaa kokematonta :D

100/1219 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos greippimehu vinkeistä, ajattelin että voisi sitä kokeilla kun siitä vielä kaiken lisäksi tykkään:)