Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Siis ihan oikeesti onko joku ny ottanu asiakseen alapeukuttaa joka asiaa??Alkaa palaan käämi tollasten kans ja varsinkin kun niitä alapeukkuja tulee plussanneille :( todella inhottavaa touhua...vai onko ihmiset tosiaan niin kateellisia että on pakko yrittää saada muille paha mieli?
ALAPEUKUTTAJAT HÄIPYKÄÄ TÄSTÄ KESKUSTELUSTA!!!!!!!! >:(
Vielä kerran kaikille plussanneille paljon onnea ja virtuaali haleja<3<3<3 :) ja tosiaan vauvaliimaa :)
Pahoittelut menkat kohdanneet kanssa sisaret...uutta matoo koukkuun...ei lannistuta :)
Nyt viikonlopun viettoon :)
Moi pitkästä aikaa kaikille! Kävin tänään naistentautin poliklinikalla. Kohdunlimakalvo tosi ohut ja keltarauhashormonia määräättii 10pv kuuriks jospa menkat alkais. Ollu niin kauan pois lääkkeiden takia.
Sitten yritämme saada lasta kun hormonit toimii mulla taas. Toivotaa et toimii
Kierron tänään 23/26
Ovutesti voimistaa viivaansa.
Raskaustesti antoi haamun.
Seuraava testi maanantai aamuna.
Anginaa se mulle pukkas ja lekuri selitti ettei mulla oo virtsatientulehdusta, mutta 1 ´+ sai aikaan sen että atibioottia nassuun.
Jännäillään maanantaihin. ;)
ONNNEA PLUSSANNEILLE.. <3
TSEMPPIÄ UUDEN KIERROKSEN YRITTÄJILLE JA MEILLE VIELÄ PLUSSAA KAIPAAVILLEKKIN <3
Ihanaa Uusio mamma! Viivan vahvistumisia ja ja varovaisesti jo onnea matkaan! <3
Paljon onnea kaikille plussanneille ja haamuilijoille!
Itsellä piinaviikko lähestyy, kp 18/29, mahdollinen oviskin saatiin hyödynnettyä ihan hyvin, vaikkakin juuri oviksen jälkeen mies lähti työreissuun. (Eikös se ovista ennen hommailu olekin tärkeempää kuin sen jälkeen?) Vielä mulla kärsivällisyys riittää odotella ihan hyvin, mutta tällasina tylsinä hetkinä ei voi olla miettimättä, että onkohan joku tyyppi kohta mahassa?
Tää miun flunssa tai "funssa" muuten on aika vaihtelevaa ollu tänäänkin. Välillä tuntuu, että oikee flunssa ois tulossa ja muutaman tunnin päästä ei ookkaan enää siitä muuta jäljellä kun pieni päänkivistys ja kauhee väsymys. Välillä tuntuu, ettei jaksas lähtee kävelemään minnekkään :P ja aika pätkissä tuli siivottua, mutta tulipahan kuitenkin! :) nukuin muuten viime yönä kunnon unet, jotain 10 tuntia :) ja silti ois voinu päiväunet tässä välillä ottaa. Ja alaselkäkin vähän kipuilee/jumittaa välillä ja ällö olo jatkuu. Mutta aika paljon rauhallisemmin oon nyt ottanu tänään sen terveyskeskukseen soiton jälkeen. Stressaaminen ei tuo niitä menkkoja ainakaan aiemmin, jos ovat tullakseen ja jos taas tuolla mahassa ois elämää <3 niin stressi ei sitten varsinkaan ole hyväks. Huomenna sitten teen sen uuden testin... tosin pelottaa, että mitä jos se edelleen on negatiivinen, eikä siinä näy edes haamumaista haamua.
Hyvää viikonloppua! :)
Hei kaikille! Täällä yksi jännäilijä liittyy mukaan, ei tule uni ei. Olen koittanut ottaa rauhallisesti ja jättää turhat ressailut pois, mutta sit kuitenkin iltapalaksi luin koko tämän ketjun ja tein lopuksi itselleni tunnuksen että se siitä :DD täällä pitäisi siis olla kp 23/30? Ja dpo 6 joten piinaa riittää. Parit testit odottaa kaapissa, mutta niinkuin täällä useasti jo todettu, päiväkin voi tuntua viikolta! Kauanko sitä malttaa vielä odottaa ennen testailuja..
Paljon onnea pussista, ihanaa!! :)
Tervetuloa mukaan Vikke! Sinulla aika sama tilanne kuin minulle päivien suhteen. Itse olen testannut jo herkillä testeillä enkä suosittele. Juuri äsken taas viimeisin pettymys. Herkät testit onneksi loppuivat. Seuraavan kerran testaan aikaisintaan tiistaina. Menkat alkaa sitten perjantaina, jolloin kp29. Kiitos primojen tällä kertaa tiedän edes tuon kellon tarkkuudella. Ensi kierrossa aion sitten varata gynen oviksen aikoihin, jotta voi katsoa tapahtuuko noissa munasarjoissa mitään. Normaaleja hormonit ei ole, koska digiovistestit on koko ajan plussalla ja raskaustesteihinkin ilmestyy järestäen roskishaamu ja.
Plussista siis :D en hallitse uuden puhelimen tekstinsyöttöä :)
Plussista paljon onnea :) Haamuilijoille toivotaan vahvistumisia! Kiva juttu jos vihdoin saat sinäkin Kissanainen87 asioita eteenpäin :)
Peukuista: Nyt on muutenki tullut todella paljon lisää peukkuja ja peukuttelijoita. Enkä siis tarkota vaan noita negapeukkuja. Melkein jokasessa tekstissä on myös niitä yläpeukkuja! Oikeen peukkutulva! :o
Poppaskonsteistakin täällä on puhuttu, pitäis kai itse koittaa jotain :D Oon vaan niin surkea rutiineissa. E-pillereitäkin söin yhden ömmm... viisi vuotta ja silti unohtelin niitä alvariinsa. Greippimehua yritin, mutta se ei oikein makuhermoja hivellyt, niin yhteen tölkkiin se jäikin. :D Öljynkään lusikoiminen kiduksiinsa ei kuullosta kauheen hyvältä o.o
Täällä on kp 33/?, eikä mitään. Ei oo ollu ovisoireita. Ei oo menkkaoireita. Ei oo taaskaan mitään oireita, joten saas nähdä venyykö tämäkin kierto sinne kp60-nurkille. Plääh.
Noorav, kp 33/?, yk 8
Okei anteeksi tähän väliin heti ekana oma napailu, mutta panikoin täällä taas ja kunnolla.. JÄIKÖ MULLA OVULAATIO VÄLISTÄ?
Eli omien laskelmien mukaan ovis ois sattunu noin abauttiarallaa perjantaille joten tikutin keskiviikkona oli haalea viiva torstaina melkein yhtä vahva ja perjantaina aamulla ihan samanlainen. Perjantaina yöllä se oli jo haalistunut. Eli missään vaiheessa se ei ollut yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mitä mulla aina on ollut. Tosin vaihdoin niihin sofi merkin ovistikkuihin, oisko sillä voinu olla vaikutusta?
Kuvassa vasemmalta oikealle:
Keskiviikko, torstain, perjantai aamu ja perjantai yö
Yritän toimia neuvosi mukaan Dreamer15, varmaan sinne ensi viikon alkuun pitäisi odotella. Tilasin nipun testejä lisää, jos ei olekaan tärpännyt niin on sitten valmiina seuraavaan yritykseen. Välillä on vahva tunne että olisi tärpännyt, mutta ei sitä uskalla kuitenkaan luottaa.
Kaikenmaailman oireita on kyllä olemassa, jos ei muualla niin ainakin korvien välissä :D esikoisesta en muista oliko oireita kun testasin vasta kun oli kuukautiset jo myöhässä, ei tullut ennen sitä kuulosteltuakaan. Plussauksen jälkeenkään ei heti ollut mitään suurempia. Tällä hetkellä päällä aivan kamala flunssa (en ole oikeasti koskaan kipeänä) joka kestänyt jo jonkun aikaa, tiedä sit onko sitkeämpi pöpö kun on tarttunut vai mitä.
Lisäksi edelliskierrossa oli näihin aikoihin selkäkivut, samanlaiset ku raskausaikana, vatsakivut, etomiset, päänsärky. Olin aivan varma että olisin ollut raskaana, mutta useampi testi ja sitten alkaneet menkat todistivat toisin. Noh, nyt ei ole mitään edellä mainituista, ainoastaan flunssa, ilmaa kiertää vatsassa ja jotain pieniä nipistyksiä kohdun tietämillä...ja tietysti unettomuus ja sen jälkeinen väsymys, joiden syy lienee tämä jännittäminen
Heippa kaikille! :) Päätin tässä nyt tulla kuumeilemaan tähän ryhmään. Itsellä ikää 24 vuotta (marraskuussa tulee 25) ja juuri tänään söin maagisen viimeisen pillerini! Tarkoituksena oli siis katsella rauhallisesti, että miten lähtee tämä käyntiin ja tulee jos on tullakseen, mutta eipä näillä mun hermoilla ja kärsivällisyydellä tuollainen onnistu! :D Eli heti sitä ollaan vauvaryhmissä keskustelemassa ja erinäiset sovellukset ladattuna puhelimeen, milloinka on ne hedelmälliset päivät kuusta. Käytin gestinyl pillereitä vähän reilu vuoden ja nyt tosiaan jätin pois. Olen kuullut, että ensimmäisellä kierrolla olisi paremmat mahdollisuudet raskautua, kun kierto vielä normaali ja ovulaatioitakin voisi olla useampi!? Olen myös kuullut, että tämän ensimmäisen kierron jälkeen saattavat kierrot mennä todella sekaisin. Olen aikaisemmin käyttänyt myös Nuvaringia, ja kun jätin pois, kuukautiset tulivat neljä kuukautta normaalisti, sen jälkeen oli yksi kp50 ja sen jälkeen taas normaali kp30-32. Eli nyt odotan jännityksellä, että normaalistuvatko kiertoni miten nopeasti. Toki ihanintahan olisi, jos jäisivät kokonaan pois juuri sen toivotun raskauden vuoksi. Itse olen ''valmistautunut'' tähän lapsen yritykseen syömällä foolihappoja, niitä nyt tullut syötyä kolme viikkoa, samoin lopetin tupakan polton kuukausi sitten. Kävin myös kilpirauhastesteissä varmuuden vuoksi, sellainen kun on sukurasitteena, odottelen vielä vastauksia... Vielä olisi painoa pudotettava, mutta olen jo aloittanut terveellisen ruokavalion, jättänyt herkut pois ja tanssia käyn harrastamassa kerran viikossa. Työmatkat sujuvat kävellen! :) Todella mielelläni odotan, luen ja jännitän kanssatovereiden kuulumisia!!
Minulla oli yaz (aikoinaan yasmin) pillerit käytössä n. 10vuotta, lopetin ne maaliskuun alussa menkkojen alettua, sen jälkeen kaksi kiertoa tuli täysin saman kaavan mukaan kuin pillereillä, ja sitten jo tärppäsi toukokuun puolessa välin. Eli tämä vuosi sitten siis.
Ei tosiaan minulla aiheuttanut se lopetus mitään sekaannusta, mutta en tiedä olisiko myöhemmin tullut jotain jos en olisi raskautunut :) nyt vasta yksi kierto ollut synnytyksen jälkeen, ja sekin tuli kutakuinkin ajallaan ja säännöllisenä (olen lukenut että monesti muutamat ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen voi olla jotai iha muuta ku normaalit)
Ja Nonno, meillä kans oli meininki että tulee jos on tullakseen ;)
Hei kaikki! Olen viettänyt hieman hiljaiseloa kirjoittelun suhteen, mutta aktiivisesti lukenut teidän juttuja :) onnea joikaiselle plussanneelle <3 minulla on tänään meneillään kp 33/32-36. Odotan siis menkkoja alkavaksi. Kierto on kuitenkin hieman erilainen kuin aikaisemmat: pms-oireita ei ole! Ei niin minkäänlaisia. Normaalisti rinnat turpoavat ja kipeytyvät viikkoa ennen kuukautisia, vatsa turpoaa ja kasvoihin tulee muutama kunnon hormonifinni.
Myöhään eilen illalla pikkareihin ilmesty valkovuodon mukana hieman vaalean ruskeaa verta. Pikkuhousunsuojalla pärjäsi hyvin. Myös tänään on tullut samanmoista tuhrua, mutta minkäänlaisia oireita ei ole. Toivottavasti tämä vuoto ei ole kuukautisvuotoa. Maanantaina olisi tarkoitus testata jos tilanne nyt pysyy tällaisena :D
Täällä kirkasta verta ihan pieniä tippoja. Primot kesken, joteniin vuoto ei voi olla muuta kuin kiinnittymistä :)
Ensiksi onnea plussanneille, kiva oli palata ketjuun lukemaan niin paljon hyviä uutisia! :)
Ja peukkuja muille kierron loppupuolella kuumeileville!
Lukiessa huomasin myös ikäviä alapeukkuja, ja koska sellainen ärsyttää mua niin vaistomaisesti aloin sitten "vastahyökkäyksenä" vielä herkemmin yläpeukuttamaan - jos muut ovat tässä yhtään samanlaisia, niin se selittänee myös yläpeukkujen tulvan :D
Täällä ei mitään uutta. Flunssaa pukkaa. Ei merkkejä oviksesta, lämpö edelleen aika korkealla, joten sitä odotellessa että lämpö laskee ja ovis lähestyisi. Nyt siis kp 13 kaavinnasta laskettuna...
Voi, pahoittelut menkoista!
Täällä "ovulaatiotuntemukset" olikin menkat, hieman noloa. Tulivat ensimmäisen kierron kunniaksi vielä kaiken lisäksi ajallaan. Mutta jos ensi kierto on yhtä säännöllinen on rakas mieheni juuri oviksen aikaan työmatkalla... Eli siis lähinnä heinäkuun vauvaa tässä toivotaan.