Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

41/1219 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se mun haamu tältä aamulta! Testi on tommonen, joka voi näyttää raskauden jo 7 vrk ovulaatiosta. Toivottavasti vahvistuu!!! 

42/1219 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ihan selvä viiva mun mielestäni. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1219 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miuku mauku ja Leona ihan hirmuisen suuret (ja hiukan varovaiset) onnittelut! Toivottavasti ihan superviivat tulee kohta testeihin! Hirmu jännittävää lukea kaikkien jännistä tilanteista!

Taifuuni, mä en tiedä vyöhyketerapiasta mitään, mut eikös sitä kaikkea kannata kokeilla?

Kuvittelin eilen, että tunsin ovulaation. (Huom. kuvittelin :D) Ja siis kovasti on yritystä ollut pedin puolella viime päivinä, että jospa joku uimari olis päässy perille. Nyt siis tietty kuvittelen kaikkia turvotuksia, mitä nyt yleensäkin mulla on mahassa, mutta miten sattumalta kiinnitänkin niihin jotenkin huomiota. Ja siis tiedän, etten tietenkään tunne vielä mitään "oireita", mutta kunhan olen luulosairas. Mitään en kyllä uskalla testata ennen kuin vasta silloin, kun kuukautiset olis pitäny jo alkaa :D Tai no ainakin nyt vannon niin!

Onnea kaikille plussailuun!

kp 15/29 yk1

44/1219 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miuku Mauku, toi ei ole haamua nähnytkään! Ihan selkeä juttu :) Mikä tuon herkkyys sitten on, jos jo niin aikaisin voi näyttää? Mä oon luullu et toi 10 on kaikkein herkin. Koska meinaat tehdä uutta testiä ja onko ne noita samoja? 

Kiitos muillekin varovaisista onnitteluista. Jotenkin tuntuu vähän väärältä täällä hehkuttaa, kun toisilla on yrityskerta ties monesko ja heidän sitten pitäisi seurata muiden plussauutisia. Jo sen yhden negakierron perusteella voin tietää edes häivähdyksen siitä pettymyksen tunteesta, mikä monella tulee kuukausi toisensa jälkeen. Ja se pelko, joka varmasti kasvaa jokaisen kierron jälkeen: "Mitä jos en voi koskaan tulla raskaaksi.". Ite jo sen yhden kierron jälkeen itkin, että jos en olekaan raskaana jouluna, niin kuin olin jo päässäni nähnyt asian. Ehkä vaan pitäisi ne kuvitelmat jättää vähemmälle, vaikka haaveilla toki saakin. Pahinta vaan on pettymys johonkin sellaiseen, mihin on jo asennoitunut. Saman koitan itse nyt koko ajan muistaa, kuitenkaan kovin pessimistinenkään en halua olla. Ehkä hyväntuulinen realisti :) 

Millaisia kuvitelmia teillä on ollut raskautumisen suhteen? Lasketteko joka kierrossa la-päivän ja mietitte, mikä horoskooppi lapselle tulisi? Minkä ikäinen se olisi tammikuun pakkasilla, ja mitä se ymmärtäisi ensimmäisestä kesästään? Minkä ikäisen vauvan äitinä saisit viettää ensimmäistä äitienpäivää ja mikä olisi hauskin tapa kertoa omille vanhemmille raskaudesta? Itse olen ainakin huomannut miettiväni tällaisia juttuja maaliskuusta asti (silloin jätin pillerit). Sitten jossain vaiheessa tajuaa, että "Eiii, en saakaan lasta ennen kolmeakymppiä!" jne. Sitten tulee se surullisuus ja ymmärtää, että tässähän voi oikeasti mennä aikaa... Jopa lapsettomuutta miettii, vaikka sellaisesta ei ole oikeaa pelkoa vielä ollutkaan. Aina on ajatellut, että sitten voi aina adoptoida. Eipä se taidakaan ihan niin mennä, itsellä ainakin se biologisen lapsen saamisen vietti on todella vahva. 

Mutta joo, itsellä ainakin muiden plussauutisista on tullut iloisia reaktioita. Jotenkin se on antanut toivoa siitä, että kyllä niitä vauvoja aluille saadaan. Ja kun tässäkin ryhmässä on niin erilaisia kiertoja, ikiä ja yrityskertoja, niin se on jotenkin lohdullista ollut. Esim. että ei mun pitkän kierron kanssa kannata huolestua, se tärppää tai ei, oli kierto näköjään mikä hyvänsä. 

Menipäs syvälliseksi. Mutta toivon teille kaikille, etenkin pidempään yrittäneille ihan hirveästi plussautumista! Itse huomasin, että oli paljon mukavampi kierto, kun yritti elää normaalia elämää, eikä jatkuvasti miettinyt näitä juttuja. Seksikin oli mukavaa ja fiilis oli jotenkin rento koko ajan :) (kunnes tuli se kiinnittymisvuoto). Oireitakin on tässä kierrossa ollut paljon vähemmän kuin viime kierrossa, jossa en raskaana ollut. Näiden oireiden perusteella en todellakaan olisi testin tekemistä vielä miettinytkään. Nyt kuitenkin huomaan, että rintoja aristaa ja hengästyn aika helposti. Turvotusta tai mitään muutakaan ei ole nyt ollut. Greippimehun uskon auttaneen sen verran, että huomasin ovulaation todella paljon helpommin kuin missään muissa kuukausissa. Oikeastaan pystyi olemaan satavarma niiden limojen perusteella, kun ennen vaan fiilisteli haluja ja muita. 

- Leona ja hailakka haamuvauva (dpo 11)

45/1219 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kompuroiva hylje, ootko varma et koska sun ovulaatio oli? 

46/1219 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille pitkästä aikaa. 

Tänä aamuna tehty testi:

http://i.imgur.com/9EaVb4H.jpg

Haamuviiva vai ei? Silmällä tuon toisen viivan näki vessan huonossa valossakin mutta pitänee varmaan testailla parin päivän päästä uudestaa. (voihan se kadotakkin vielä, eikö?)

Tein testin koska viime kierto oli niin pitkä että ylenssä seuraava on lyhyt. Mitään oireita ei varsinaisesti ole ollut, paitsi rinnat oli tosi arat viikonloppuna, juoksu oli vähän tuskaista. :)

47/1219 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo Miuku mauku ihan selkee viiva jo on! haaleampi, kun kontrolli-viiva, mutta en varsinaisesti haamuks sanos, ei tuo ihan niin hailakkakaan ole :) paljon onnea! <3 jos uskallan tässä vaiheessa jo sanoa :)

Niin kuin myös Leona, paljon onnea sullekin jo varovaisesti :) (piti ensin miettiä uskaltaako jo onnitella :D ) ja tuota oviksesta... niin en oo testejä tehny, joten sillä tavalla mitään konkreettista oviksesta ei oo, mutta tuollon kp 11 (ke 12.pv) olitosi kovaa munisjuilintaa, joka meni äkkiä salamaniskusta myös pois, olin sillon ja sitä ennen aika himokkaalla päällä ;P ja sillon ke limat oli runsaimmillaan "kohta on ovis, tänään tai viim. huomenna"-tyyppisesti, mutta kun seuraavan kerran myöhemmin tarkistin asiaa :P niin alko olla jo normaaliin valkkariin päin, niin kuin viimekin kierrossa se meni vähän "ohi". Lisäks olin äkänen ja oli päänsärkyä. Torstaina en muistanu mitata lämpöä, mutta perjantaina alko olla sellanen kuumeinen olo (jostain syystä huomaan jo pienetkin lämmön nousut ja on kuin ois kuumeessa, vaikka ois vaan 0.3 astetta enemmän lämpö), joten mittasin lämmön ja se oli 36.8. Normilämpö mulla on 36.5-36.6 ja oviksen jälkeen on nyt näissä kierroissa noussu 36.8-37.1 ja vähän heittelee sillä välillä. Paitsi tässä kierrossa ne harvat kerrat kun oon sitä kattonu, on ollu aina 36.8-36.9, paitsi tänään taas tuli kuumeinen olo ja se oli nyt 37. Tulipas taas tekstiä tästä. Toivottavasti ei menny jankkaamiseks :D

Laulurastaalle myös paljon onnea!! <3 tänäänpäs tulee paljon plussia heti syyskuun alun kunniaks! <3 ihanaa! <3

ON: Edelleen odotellaan... nenä on myös ollu tässä muutaman päivän ajan välillä tukkonen, välillä vuotanu, kurkku on välillä ollu myös kipee ja limaa saa välillä käydä syleksimässä (sori :P ) ja eilen illalla posket helotti punasena. Ja yleensä kun tissi- ja nännikivut on jatkunu menkkoihin asti (samoin kun se turvotus) niin niitä ei myöskään enää oo ollu muutamiin päiviin :o eikä niitä menkkakipuja oo edelleenkään tänään ollu. Yks yksittäinen vihlasu vaan muniksessa ja kyljessä. Voi voi... miten tästä tulikin näin jännää :D vaikka tiedän että on tooodella minimaaliset mahdollisuudet tässä vaiheessa olla näkymättä testissä... yks hetki oon ihan varma että ne menkat alkaa ja kiroon sitä, että miks ne ei oo alkanu! ja tunnin kuluttua joku asia saa taas aattelemaan, että mitäpä jos sittenkin... aattelin että tään kierron päätyttyä en kolahda maahan kovaa, mutta jos ne menkat alkaa, niin taitaa käydä. Ja luultavasti sitten en käy täällä enää muutamaan päivään ainakaan. 

Mulle muuten voi päivittää seuraavan kerran iäks 30

48/1219 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tässä kun nyt on Dpo 7 ja kovasti jo himottaa testata, mutta en millään haluis tuhlata testejä jne. niin aattelin kysellä teiltä kiinnittymisvuodosta; eli millaista se on ollut teillä aiemmin plussaneilla vai onko sitä aina ollenkaan. Olen lueskellut, että se on yleensä hyvin niukkaa, eikä välttämättä niinkään punaista vaan rusehtavaa tai oranssia. Itsellä on ollut juurikin nyt tänään niukkaa rusehtavaa vuotoa, ja alavatsatuntemuksia. Tosin vatsakivuosta ei voi mitään päätellä, koska niitä minulla on monenlaisia... Tunnistan varmasti vain ovulaatiokivun.

Onnea Leonalle, Miukulle ja Laulurastaalle, toivotaan että viivat pysyy vahvoina!

Vierailija
49/1219 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin varovaiset onnittelut kaikille kolmelle :) Ei varmaan tartte erikseen kehottaa laittamaan väliaikatietoja tänne, että onko viivat vahvistunu ;)

50/1219 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella että vahvistuis. :/ En uskalla mitään toivoa... Jos nyt tärppäs niin sanonpa vaan että kyllä ajankohdan valitsi kun aloitin tänään korkeakoulun, päätin näin vanhalla iällä lähtee hankkimaan lisäoppia. Mutta eikö se niin mee että se onni tulee aina aaltona? Hetken on tyyntä ja sitten pamahtaa... tai jotain :P

Ja onnea muille plussanneille! :)

51/1219 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bembu, mun kiinnittymisvuoto aikoinaan oli vaaleata, ikään kuin lantrattua verta. Sitä tuli pari kertaa paperiin pyyhkäistessä.

Laulurastas, ton kiinnittymisvuodon jälkeen sitten tein raskaustestin samalla viikolla, kun olin alottanu uudessa työssä. ;)

52/1219 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bembu, kuulostaisi hyvinkin mahdolliselta kiinnittymisvuodolta! Se on varmaan vähän erilaista riippuen siitä, miten kauan ulos valumisessa kestää jne. Itse olin dpo 6 lenkillä, ja siellä tunsin nopeat kaksi vihlaisua tuolla syvällä emättimessä. En kiinnittänyt niihin sen ihmeemmin huomiota, mutta parin tunnin päästä siitä vessassa käydessäni tuli paperiin muutama läiskä ihan hennon vaaleanpunaista vuotoa. Sen jälkeen sitä ei enää näkynyt.

En ehkä testaisi sinuna vielä. Mulla toi vuoto tuli dpo 6 ja dpo 10 testasin erittäin herkällä testillä sellaisen haamun, jota ei varmaan kukaan muu olisi nähnyt :D Suosittelen odottamaan siis ainakin kolme päivää, niin ei tule turhia pettymyksiä. 

Ja sitten yön kuulumisiin: äsken testasin taas. Kyllähän se viiva tuntuu vahvistuvan :)

http://aijaa.com/oMvwiV

http://aijaa.com/BZkqAk

Mulla on vielä yks herkkä testi jäljellä. Teen sen ens yönä vikassa yövuorossani ja sit perjantaina aamulla teen digitaalisen. Jos se on edelleen samaa mieltä muiden testien kanssa, uskallan julistautua plussanneeksi. Selvä plussahan siis tuokin on, mut haluan odottaa sitä päivää, kun menkkojen pitäisi alkaa. Siihen asti tuo haamulainen varmaan vielä kiinnittyy :)

53/1219 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Leona, kiitti ku vastasit mun vuotopohdintoihin :) mahtavaa ku täällä voi ihan vaan kirjottaa asioista niiden oikeilla nimillä, ku muutkin on samanlaisia oireidensa tarkkailijoita. Lienee tässä ekalla yrityskerralla vielä jännempää! Ja sulla Leona näyttää tosiaan tulleen lisää väriä viivaan, ihanaa! 

Itse yritän joo kovasti pidättäytyä testaamisesta, koska eihän tässä vaiheessa vaan voi vielä mitään näkyä. Ajattelin testata aikaisintaan dpo 10, mulla on noita samoja herkkiä 10 mlU testejä odottelemassa.

Sun aikaisempi teksti Leona oli kans tosi tutun kuulosta itellekin, eli kyllä sitä tosiaan miettii kaikkea, että millasta olla sitten raskaana jouluna ja miten ja koska kertoo ihmisille. Toivon kovasti kesä tai syksyvauvaa, ja mietin miten työntelen vaunuja raikkaassa kesäilmassa ja millainen isä mieheni on ymymym. 

Oon Leona varmaan saman ikäsenä ku sä (29 v.) lähteny yrittämään esikoista. Muakin helpottaa ku nään että samanikäsiä yrittää vauvaa ja moni tuleekin aika nopeasti raskaaksi. 

54/1219 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans monta kaveria, jotka on tulleet 1-3 yrityskerrasta raskaaksi. Sen takia onkin ollut ihan luottavainen olo, ettei tämä ikä vielä tarkoita mitään hedelmällisyyden suhteen. Ainoa vaan, et jos haluaa enemmän lapsia, niin pitää aika nopeeta toimia seuraavienkin kohdalla :) Mut mulle pääasia on, et sais ainakin sen yhden, terveen lapsen aikaiseksi. Mahdollinen sisarus myöhemmin on sitten vain plussaa. 

Miten teillä Bembu yritys alkoi? Oliko se ennemmin sun toive vai teidän molempien? Meillä mulla oli ehkä vähän enemmän kiire tähän asiaan, vaikka lasten hankinnasta ollaan siis puhuttu jo pari vuotta. Tuntui vain, ettei sitä yritystä koskaan aloiteta, jos en laita asioita tuulemaan :D Mutta kyllähän tuo mies eilen iloiselta vaikutti, kun kerroin raskaustestin tuloksesta. Hyvä isä siitä tulee :)

55/1219 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leona, kuulostaa niin tutulta. Mun paras ystävä, samanikäinen, tuli myös nopeasti raskaaksi, oisko ollu kolmannella yrittämällä. 

Hmm.. Mä taidan kans olla innokkaampi saamaan vauvan alulle nopeasti, mutta mies on hyvin mukana ja toivoo lasta, sekä on aina halunnut isäksi. Me ollaan aloitettu vauvoista puhuminen n. puoli vuotta sitten ja kuukausi sitten jätettiin ehkäisy pois. 

Itekin toivon ensin yhtä lasta, ja jos se tulee, niin katsotaan sitten halutaanko yrittää saada lisää.

Kiva, et säkin oot yövuorolainen silloin tällöin ni voi mahdollisesti tulla kertoilemaan kuulumisia hiljasina hetkinä, toivottavasti jatkat kirjoittelemista odotuksen aikanakin!

56/1219 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan et saat kans plussan nyt ja mun plussa säilyy, niin päästään molemmat tonne toukokuun odottajiin sitten jatkamaan vauvahömpötyksiä :)

Laskettu aika olis muuten 13.5. ja omat synttärit 8.5. Voipi olla vähän erilaiset kolmekymppiset ku mitä ois kuvitellut aiemmin. Ehkä jopa saan lapsen ennen kolmeakymmentä! Olin jo asennoitunut, että niin ei käy.

57/1219 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, Leona, näin toivotaan.. Itsellä jotenkin luottavainen olo, että olisi tärpännyt nyt ekalla kerralla. Koitan hillitä kuitenkin, ettei pettyis ihan niin kovasti, jos ei olekaan.

Itelläkin ollu toi, että sais lapsen ennen kolmeakymmentä, mut mulla synttärit huhtikuussa, niin ei aivan onnistu enää :) riittäis ku tulisi raskaaksi ennen kolmekymppisiä! 

Kirjoittelemisiin! Itsekin aion site heti laittaa mivia testeistä, jos niihin alkaa viivoja tulemaan!

58/1219 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kivoja kirjoitusvirheitä aina puhelimella... Siis kuvia testeistä laitan, jos tulee viivoja!

59/1219 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vuoto on kyllä ihan lupaava juttu, jos se ei muuten oo normaalia sun kuukautiskierron tossa vaiheessa. Itelle ainakin tuli aika varma olo sen jälkeen. Mut päivitä tilannetta, kuvia odotellessa :) Tsemppiä, pidän peukut pystyssä!

60/1219 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan pikasesti kertomaan, että menkkoja, eikä kahta viivaa testissä näy edelleenkään. Eilen olin vielä toiveikas asian suhteen, mutta nyt alkaa olla jo niin pienet todennäkösyydet olla kuitenkin raskaana, että alkaa jo harmittamaan ja koitan vaan jäädä taustalle oottelemaan niitä menkkoja. Toivottavasti eivät kauaa viivy poissa. Eihän ne oo kun kaks päivää myöhässä, mutta kun oireita että menkat tulis lähipäivinä, ei ole ja mulle se tuntuu viikolta ja 3-kymppisetkin meni vähän ohi. Jos ovis ois ollu myöhemmin ja dpo ois ollu vaan jotain 12 kieppeillä, niin kuin monilla on kun kierto tulee täyteen, ei kaks päivää ois yhtään mitään ja ihan hyvin vois olla useemmankin päivän menkat myöhässä ja sitten vasta tulla kaks viivaa testiin. Mutta jos kierto tulee täyteen siinä vaiheessa, kun dpo on 18 ja seuraavana ois jo menkkojen pitän alkaa, niin kaks päivää on jo paljon. Joidenkin taulukoiden mukaan tällä dpo:lla (21) hcg-level ois jotain 40, joillakin jo 70. Yhessä oli vasta 14. Ja yhen listauksen mukaan tällä dpo:lla on joillakin, 8%, ollu negatiivinen testi virheellinen ja ovatkin olleet raskaana. Suurimmalla osalla on jo ollu ihan selkeesti havaittava toinenkin viiva. Joten usko ja todennäkösyys raskauteen hupenee koko ajan... en tiedä onko mulla sitten joku flunssa tulossa ja se on myöhästyttäny menkkoja. Ainakin ovista se voi myöhästyttää ja sitä kautta menkkoja, mutta jos ovis on jo ollu, voiskohan se vielä silti myöhästyttää... tänään ja eilen illalla kun on ollu vähän flunssasempi olo kun aiemmin. Hengittäessä yskittää ja keuhkoputki tuntuu vähän hellältä, välillä olevan pienen kurkkukivun, päänsärkyn ja nenän vuotamisen/tukkosuuden lisäks... nyt kun on vielä yksin päivät kotona, niin on ihan liian paljon aikaa yksinään miettiä ja harmitella...