Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Kiva juttu :)
Tein juuri ovulaatiotestin ja siihen tuli kaksi viivaa!!! Ne ovat lähes samanlaiset, toinen saattaa olla aavistuksen heikompi kuin toinen mutta lähes melkein samanlaiset! OHHOH!!!!
Eli minussa on LH-hormonia vaikka on tälläinen kauhea nuha. Kun saisi vielä siimahäntiä illalla :D
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan
Täällä yksi kuumeilija ilmoittautuu! Yritystä vasta muutama kuukausi takana. Viime kuukautiset oli omituisen niukat ja kesti vain muutaman päivän (normaalisti runsaat ja kestää monta päivää, aina) ja tänään ollut pahoinvointia ja muutaman päivän alavatsakipua ensin molemmilla puolilla ja nyt vasemmalla. Rinnat hiukan arat ja mieletön kiukutus päällä. Selkäänkin juileksii. Viikonloppuna olisi juhlat joissa alkoholia tiedossa joten mietinkin teenkö varalta testin. Jos plussaa näyttää niin ehdoton alkokielto! Hämää ne 3vk takaiset tiputtelut että onko raskaus edes vielä mahdollista.
Mä oon kyllä ymmärtänyt, että vika KP ja eka KP on eri päivä. Eli vika kiertopäivä on menkkojan edeltävä päivä. Näin myös esim. tossa WomanLogissa menee, jota käytän itse laskemiseen.
Täällä DPO 3 kuvitellaan, että rinnat on kipeet (=saletti raskausoire) :D :D Päätettiin miehen kanssa, että aikaisintaan ensi viikon sunnuntaina eli KP 30/31 testataan tässä kierrossa. :)
Kirjaanpa nyt kuitenkin tähän oireita, joita olen ainakin kuvitellut: ovislima, kiinnittymisvuoto, kummallinen paine kohdunsuulla, alavatsan repäisykivut aivastaessa ja yskiessä, alavatsan paine ja pistävät kivut kävellessä pidempään, lisääntynyt vessassa käynti, ÄÄRETÖN väsymys, joka alkoi pari päivää k. vuodosta , alaselän kipu, flunssaoireet (kurkkukipu), närästys, ja uusimpina tänään alkaneet: suussa sellainen tunne, että se olisi palanut, vaikkei ole ja rinnoissa tuntuu aristavalta. Ja näistä kaikista huolimatta siis ei hcg:tä veressä. Tänään siis ehkä dpo 11/kpl 27 ja kiinnittymisestä 5 vrk. Testit olleet one stepin puikkoja, joiden herkkyys on 20.
Minä taas olen aina laskenut, että ensimmäinen vuotopäivä on sama kuin kierron viimeinen päivä!? Täällä esim. sanotaan näin: "Kuukautiskierto lasketaan kuukautisten alkamispäivästä seuraavien kuukautisten alkamispäivään."
ON: Edelleen tärähtää ovistestistä kaksi viivaa, eli koko tämän viikon on ollut LH koholla. Onko ihan normaalia, että LH on koholla näin pitkään?
Kierron laskemisesta: hahmotan tälleen miten Väestöliittokin kertoo sivuillaan: http://www.vaestoliitto.fi/@Bin/3889851/merkitseminenkalenteriin_FINAL.jpeg
Tosiaan, tuosta kierron laskemisesta, niin lasketaan kuten Kielokukka tuossa sanoi. Eli jos vaikka tänään torstaina olisi kp 29, mutta menkat alkavat, vaihtuu tämä päivä -> kp 1 ja kierron pituudeksi tulee eilisen mukaan 28.
Tarkoittaa, että jos kierron pituus on 28, menkkojen kuuluu alkaa kp 29 ja menkat ovat päivän myöhässä vasta kp 30. Tässä näkee usein ihmisten laskevan väärin, kun kuumeilevat loppukierrosta :)
Taifuuni, onko ne viivat yhtä vahvat? Pelkästään se että saat kaksi viivaa ei vielä tarkoita että testi on positiivinen. Monille tulee ovistesteihin kaksi viivaa ympäri kierron, mutta vasta kun ne ovat yhtä vahvat niin ovis on käsillä.
Täällä yksi yritteliäs ilmoittautuu mukaan. Nyt menossa 19/30-36. Ovulaatio oli kolme päivää sitten ja nyt tunnustelen jo raskauden oireita itsessäni.
Äskeinen viesti lähti jostain syystä vain osittain, joten jatkuu..
Niin eli minulla tuntuu muka, että vatsaa jomottaa ja omituista turvotusta alavatsassa. Taitaa olla mielikuvitusoireita? Pelottaa, että heti tärppäsi ja toisaalta pelottaa, ettei tärppää.
Mulla siis tiistaina aamulla testi näytti hymynaaman (sitä ennen hymynaama vilkkui kaksi päivää) tiistai illalla oli yritys, joka jäi ainoaksi tämän ovulaation aikaan.
Nyt taitaa siis olla dpo 2? Silti muka on jo oireita.
Kännykällä kirjoittelen ja viestit lähtee vajaina. Mitähän teen väärin? Piti vielä sanoa Kielokukalle, että aion testata jo ensi viikon pe tai viimeistään la. Miten jaksat odottaa sunnuntaille ja mitä testiä aiot käyttää? Mulla on kotona clear blue, mutta en tiedä onko se herkin..
Kiitti hei Kevättähti tuesta, nimimerkki Mrs. Always Right (mieheni mielestä)? :D heh...
Pussikenguru tervetuloa! :) Niin siis itse asiassa kirjoitin väärin, ensi viikon sunnuntai on KP 31/31 eli päätettiin vaan miehen kaa odotella tarpeeks ettei sit tarviis pettyy. Mies on ois la-su yön, joten kivempi testata yhdessä kun tulee takas! Katotaan pyörränkö päätöksen jo loppuviikosta... :D Mulla on nyt kotona 3 liuskatestiä, 1 normipuikko ja sit 2 ClearBlue-Digiä. Varmaan aloitan liuskalla ja jos tulee plussa niin tuhlaan kalliimman. ;) Me mennään Kenguru sanoissa päivissä about (mulla nyt KP 21/31) eli jännätään yhdessä. Mones kierros teillä on? Esikoinen? Mä tosiaan kuvittelen tissikipua, tai enemmänkin nänni... Sellaista, että nännejä vihloo, vähän kun ne ois kylmättyneet ja arat. Mulla ei oo ikinä tissit oikeesti kipeet, joten tietysti mielikuvitus laukkaa.
Sanonpahan taas saman minkä olen sanonut ennenkin, että mielikuvitusoireet ovat kyllä aika harvassa... Tuntemuksia kun tulee muistakin hormonivaihteluista kuin vain raskaudesta, ovulaatio, keltarauhasen kasvaminen, kuukautiset, ihan mikä vaan. Sitten kun ottaa vielä joukkoon mukaan muut syyt josta voi tulla "raskausoireita", kipeäksi tulon esimerkiksi, niin kyllä niitä oireita vaan voi tulla nopeastikin oviksen jälkeen ja vaikkei mitään mahdollisuuksia olisikaan että olisi raskaana.
Otetaan vaikka minun tämä kiertoni esimerkiksi. En ovuloinut lainkaan tässä kierrossa, eli raskaana en voi olla, mutta silti on oikea nänni kipeä. Vain oikea, vasen ei lainkaan, mutta haamukipua ei todellakaan ole. Tämän nimenomaisen kierron kohdalla se vain kertoo jostain muusta hormonivaihtelusta kuin istukkahormonista.
Pussikenguru, jos käytät valmiita kännykän/tabletin hymiöitä niin viesti katkeaa niitten kohdalta.
Tilanne 10.9
Kompuroiva Hylje (30v) kp 40/29 yk 3
Minniminni (22v) kp 38/33-36
NooraV kp 38/? yk 8
PinkkiDrinkki (35v) kp 37/27-30 yk 8
Supera (20v) kp 34/29 ya 2/14
Pioni1 (28v) kp 33/34 yk 6
Awsedr kp 32/33(?) yk 1
Louisa (27v) kp 29/20-30? yk 5
Vikke kp 29/30
Dimou (26v) kp 29/? yk 11 (ya 7/14)
Helmuri (30v) kp 28/24 yk 6
Dreamer15 (28v) kp 27/29-31 yk 4
Hajuherne (31v) kp 24/~28 yk 2
Rinse (25v) kp 24/29 yk 1
TikiTiki (26v) kp 22/27-29 yk 12
Ninnu (25v) Kp 22/28-30 yk 2
Piivi (27v) kp 21/25-33 yk 3
Kielokukka (28v) kp 21/31 yk 1
Starling (41v) kp 21/33? yk 1 (km 07/15, ya 01/15)
Mia94 (21v) kp 19/28 yk 3
Hiutaleinen (27v) kp 19/28 yk 2
Sipriina kp 19/29-31 yk 5
Pussikenguru kp 19/30-36
Kevättähti kp 18/~28 yk3
Muffeli (29v) kp 16/28-33 yk 4
EICH (31v) kp 15/26-29 ya 6/2013 (kkm 2/2015)
Päivänsäde87 (28v) kp 15/28 yk 4
Nuuskiksentytär kp 15/28-32 yk 7
Taifuuni kp 15/29 yk 6
Aaveelääkäri kp 15/29-30 ya 1/15
Lumilla kp 13/25-27 yk 11
Melissa83 (31v) kp 13/29 yk 2
Unikeonsuru (30v) kp 12/32 yk 3 (1 keskenmeno)
Jannuli85 kp 8/25-30 yk 19 (ya 03/2014)
Stargazer (31v) kp 7/28 yk 7
Viva kp 7/28 yk 2
Uusio Mamma kp 3/26
Bembu kp 3/28-30 yk 2
Shyvonne (30v) kp 2/29-30 yk 5
Nonno (24v) kp 2/? yk 1
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Hulina (28v), Kissanainen87, Konttri (33v), Stardust (22v), Heta87, Myya (29v), Annuska (20v), Tuulahdus (22v), Tiinu89, Meriemilia, Guagua, Helianna
Tammikuussa 9 plussaa
Helmikuussa 12 plussaa
Maaliskuussa 13 plussaa
Huhtikuussa 5 plussaa
Toukokuussa 4 plussaa
Kesäkuussa 6 plussaa
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1
ELOKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5, Norappi yk 5
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET
Leona yk 2, Miuku Mauku (27v) yk 5, Laulurastas83 yk 9
Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!
Kiitos, Kielokukka! Ollaan tosiaan lähes samoilla päivillä. Tämä on eka yritys, mutta mulla on jo lähes parikymppinen poika ennestään. Vissiin lasketaan ensisynnyttäjäksi, kun ensimmäisestä synnytyksestä on niin kauan. Tuntuukin, että olen ensi olensynnyttäjä. Ikää on 37-vuotta, että varmaan heikentää mahiksia tulla raskaaksi.
Tulin siihen tulokseen, että mun vatsavaivat tais kuitenkin vain olla ilmavaivoja. Nyt en laita hymiötä, kun Dimou ystävällisesti kertoi, että se keskeyttää koko viestin. Rinnat ei ole kipeät, vaikka ne aina yleensä reagoi esim kuukautisiin. Ainut ehkä vähän poikkeava oire on kirkas valkovuoto, vähän niin kuin ovislima. Onko se normaalia? En muista, onko sellaista ollut muissa kierroissa. Dimoulta hyvä pointti tuokin, että oireet eivät ole mielikuvitusta. Ne eivät vaan välttämättä johdu raskaudesta vaan muuten hormoonikierrosta. Mistähän mun ilmalaivat johtuvat.. Voiko sellaiset liittyä raskauteen, kun en mitään kovin erikoista ole syönyt?
Pakko minunkin lyöttäytyä seuraan. Monta viikkoa olen jo tätä ketjua lueskellut ja mielessäni laskeskellut omia kiertopäiviä. Olen 36 vuotias 4 lapsen äiti mutta ikuisen vauvakuumeen johdosta päätimme vielä kerran lähteä siihen rumbaan. Mulla tänään kp 25/28 yk 4. Kovin tästä kierrosta jo odottelen tulosta mutta alkuviikosta se nähdään. Oireitahan on tietenkin pitkä lista kuten väsymys, arat rinnat erityisesti nännit, juilimisen tunne alavatsassa.
[quote author="Nonno" time="09.09.2015 klo 18:00"]
Varmastikin vähän typerä kysymys, mutta annettakoon se varmasti anteeksi nyt näin vasta-alkajalta! :D eli, kuukautisten alkamispäivä on kp1, onko sen edeltävä päivä sitten kierron viimeinen päivä, esim kp28, vai ovatko kuukautisten alkamispäivä molemmat, kierron ensimmäinen ja viimeinen päivä?
Nonno tänään 9.9 yk1 kp1/?
ps. eipä se vehnänalkioöljy mitään pahaa ole, hyvin menee alas kun on niin pieni määrä nautittavaksi! :)
[/quote]
Mun tietääkseni se vika kierron päivä, esim. kp 28 on myös kp 1 jos silloin alkaa kuukautiset, eli kierto oli 28 päivää ja eka kierron päivä on samalla se kp 28 eli myös kp 1. Saakohan tuosta selvää? :D En ole kuitenkaan 100 % varma mutta näin olen sen itse ymmärtänyt.
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan